כפייה חילונית, האין דבר כזה? - עמוד 3 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

כפייה חילונית, האין דבר כזה?


DXM

Recommended Posts

תרשמו בתעודת הזהות שלי "לאום: יהודי", "דת: ללא", ותכבדו את זכותי המלאה לחיות על פי "אמונתי".

אנשים חסרי דת אחרים יכולים להינשא אזרחית במדינת , אנשים בעלי דת אחרת יכולים להינשא על פי דתם מגוחכת מיושנת מעוותת ומתעללת ככל שתהיה.

למה לי כבן אדם אין את הזכות להגדיר את אמונתי ולחיות על פיה?

למה אותי המדינה לא מכבדת?

חזירים!

חבורה של אנשים עם IQ של "קופים" ש"כופים" על אנשים עם IQ 149 את דתם.

images?q=tbn:ANd9GcQNTUCqJ1GHr66w4pHcFd68NKgAQomgtBMbDHVRfqGAGLMSKpJh

אם הייתי מתנצר ומשנה את "דתי" אז היו עוזבים אותי ונותנים לי לקיים מנהגים שונים, כי אני "שייך" לדת אחרת.

מה זה?!?!?!?!!?!?!?!!!!!!!!!!!!?!!!!!!!!!!!!!!?????????!!!!!!!!!!!??????????!!!!!!!!!!!!!!?????????!!!!!!!!!!!!????????!!!!!!!

האם חובה על אדם להשתייך ולהיות תחת מרותה של דת כזאת או אחרת? האם אין אדם יכול לבחור להיות חופשי מדת?

חבורה של סרסורים!!!!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 419
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

לא הוא לא בחר לעשות את זה (הוא בן אדם מאמין ככה הוא גודל וחונך, והוא מספיק בוגר כדי לחשוב בעצמו), אל תדאג יהיה לו קשה מאוד עם מצב כזה, אבל זו דילמה עוד יותר גרועה אם תוסיף עליו עוד חטא.

האמת שזו הבעיה שלכם לא פחות משלי. איבדנו לכידות בשם "הזכות שלי", מה יהיה כשאנשים אחרים יבואו עלינו (ואם הייתי דתי הייתי מוסיף גם לכלותינו), ובכן שנינו נדפק.

עזוב מה יקרה אם תפתח פה מלחמה חדשה, מלחמת אחים? למה בכלל להכנס לאופציה הזו, למה אי אפשר לשמר את הסטטוס הקוו הקיים ולשבור את הידיים והרגליים לכל מי שחורג ממנו? בכללם לחרדים שמחרדים את המדינה ולחילונים שמושכים לכיוון השני.

אגב אם תשאלה אותי אם אני מעדיף לחיות במדינת יהודית או דמוקרטית לא אתבלבל לשניה ואומר יהודית (על אף היותי חילוני), אבל אני מעדיף לחיות במדינה יהודית דמוקרטית שרק במצב הסטטוס קוו הקיים תוכל להתקיים, מבלי להפוך לאחת משני האופציות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

האמצע: מי שרוצה לנסוע בשבת ייסע בשבת. אבל התחבורה הציבורית לא תעבוד כי יש חוק מנוחה.

אתה יודע שיש בשבת בארץ, נכון? איזה קסם זה שיש בחיפה בשבת בלי שום בעיה.

בפועל: המצאנו מצבי אמצע כמו ידועים בציבור, וגם לילדים שלהם יש פתרון כדי שיוכלו לעשות חתונה דתית.

במילים אחרות, קומבינה. המצאנו נישואין אזרחיים בלי לקרוא להם נישואין אזרחיים. אז למה לא לקרוא להם נישואין אזרחיים וזהו? מה גם שכבר היום אנשים מתחתנים אזרחי, הם פשוט צריכים לטוס לקפריסין בשביל זה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה יהיה כשאנשים אחרים יבואו עלינו (ואם הייתי דתי הייתי מוסיף גם לכלותינו), ובכן שנינו נדפק.

עזוב מה יקרה אם תפתח פה מלחמה חדשה, מלחמת אחים? למה בכלל להכנס לאופציה הזו, למה אי אפשר לשמר את הסטטוס הקוו הקיים ולשבור את הידיים והרגליים לכל מי שחורג ממנו? בכללם לחרדים שמחרדים את המדינה ולחילונים שמושכים לכיוון השני.

לכידות?

מה אתה דפוק?

מה הקשר בין לדחוף את הדת ל**ת שלי? ובין היותי צאצא לעם היהודי, וחלק מהלאום היהודי?

אם עכשיו תוקפים אותנו אני ואתה באותה שוחה.

מה הקשר לדת???!!!!!

מטומטמים!!!

המלחמה היא לא על היותו של העם היהודי עם יהודי, היא על היותו דתי שומר מצוות והלכות.

ואת המלחמה הזאת לא יצרו החילונים, הדתיים הם אלו שיוצרים ודוחפים ומקיימים אותה, כי זוהי מלחמתם, זוהי דרכם, זוהי אמונתם , והם לא מוכנים לאפשר לחילונים להגדיר את יהדותם כתרבות ולאום בלבד.

אם אינך יכול לראות מכנה משותף שאינו כולל את היות כולם דתיים שומרי מצוות והלכות, אז אתה עיוור וטיפש.

ואם אתה פועל בכפיה כדי למנוע את התחלקות העם לדתיים וחילונים, אתה בעצמך מחרחר מלחמה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שניצל: בתור אחד שגר ליד חיפה שנינו יודעים למה זה מצליח (רמז מי אין שם באופן יחסי), גם בשפרעם יש מאז ומעולם (לפחות מאז שיש להם לא בשבת).

האמת שכן זאת קומבינה, הקטע שיותר קל לדתי לטפל במי שאינו נשוי מאשר מי שמוגדר נשוי, למה? ככה זו הדת. והיות וזה לא באמת מפריע יותר מדי לאף אחד אז זה בסדר.

לדבר הזה קוראים סטטוס קוו. סטטוס קוו הוא מצב שאף אחד אינו מסכים עליו, אבל הוא קורה בכל זאת. הוא למעשה פשרה שלא הוסכם עליה ופשוט קרתה.

נ.ב

יש לי חתונה (דתית) של שמוצניקים להגיע אליה, אז אם הם מוכנים להתחתן ברבנות מי אתם שתגידו שאינכם.

תבינו לבד, מה יחס השמוצ לדת..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אה, אתה רוצה להגיד לי שאין לו שום דרך שלא לעשות את זה? מישהו מאיים על חייו? מישהו סוחט אותו? משהו?

לא - כל מה שיש כאן זה אדם שגדל וחונך לחיות תחת חוקים אישיים של החברה שלו - והוא בוחר להמשיך ולחיות תחתם. הוא לא חייב. ברגע שירצה - הוא יכול להפסיק. הוא לא צריך לעבור דירה, או הליכים בירוקרטיים או אלוהים יודע מה. רק לקום בוקר אחד ולהגיד "זהו, מהיום לא".

זאת - בחירה. הוא *בחר* לחיות את חייו ככה. הוא *בחר* לחיות את חייו תחת הגבלות שהוא מאמין שהן נכונות. זכותו המלאה. אל תעשה ממנו טיפש, אל תעשה ממנו שפוט, אל תעשה ממנו אדם שלא יכול לחשוב, אל תעשה ממנו אדם ששבוי בחברה שלו. תעריך אותו. כמו שהוא. תעריך אותו כאדם, תעריך אותו כאדם בוגר, אינטילגנטי וחכם - ש*בחר* לחיות כמו שהוא חי. זו *בחירתו*. אל תקטין אותו רק כדי להתאים את זה לעצמך. אתה חושב שאתה כביכול "מעריך אותו יותר" ממה שאני, אבל זה לא המצב. אני זה שנותן לו את כל הכבוד הראוי בכך שאני מבין ומקבל לחלוטין את בחירתו האישית. פשוט לא חושב שהיא צריכה להשפיע עליי. זה הכל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נראה כי לחלק ניכר מהנוכחים בדיון הזה אין כל כך מושג מה פירוש המילה "כפיה": כפיה היא מערכת חוקים המונעת מאדם לנהוג כלפי עצמו (ובכמה מובנים, גם כלפי ילדיו הקטינים) באופן אותו הוא מוצא לנכון. למשל, האזכור הנאלח הזה כאן בדיון של האיסור על סקילת מחללי שבת (או משהו בסגנון) בתור דוגמה לכפיה חילונית היה תקף רק אם הנסקל הפוטנציאלי עצמו היה עומד על זכותו להסקל כדת משה וישראל, והזכות המפוקפקת הזו היתה נמנעת ממנו.

זה לא שאין בכלל דוגמאות לכפיה "חילונית" - יש. המשותף לרוב המוחלט של הדוגמאות הללו הוא מקורן, שאינו נעוץ ברצון למנוע מהדתי לנהוג לפי אמונתו סתם כי מתחשק, אלא כי התנהגותו פוגעת באופן מוחשי באחרים - הדוגמה הבולטת ביותר היא עניין השירות הצבאי: על חרדי שאמונתו מפריעה לו להתגייס (לפחות, לצה"ל במתכונתו הנוכחית) עשויה להיות מופעלת כפיה, אלא שהרקע לכפיה הוא לא ה"חילוניות" של הכופה אלא הנסיבות במדינתנו שדורשות קיום סדיר גדול בהרבה מצבא "מקצועי" שהמדינה תהיה מסוגלת לממן.

אני מכיר גם בכך שמהצד הדתי נשמעת טענה דומה להפליא - מבחינתם, יהודי שאינו שומר מצוות מכעיס את ההוא מלמעלה ועשוי להניע אותו לפגוע בכלל העם היהודי. התשובה שלי לטענה הזו מאוד פשוטה: תוכיחו את טענתכם, ואז נדבר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הדתיים מעולים בלעשות סלט מדברים.

המטרות שלהם ברורות לחלוטין, והם משולבות באופן חסר הגיון(הגיון שאינו מתבסס על דוקטורינה דתית כמובן) בכל דבר ודבר שהם עושים ואומרים.

והחילונים שבונים מחשבות הגיוניות(שאינן מבוססות על דוקטורינה דתית), מפספסים לעיתים את השרץ שמסתתר בתוך הסלט.

נכון זכותו של העם היהודי היא טבעית לאומית והיסטורית.

אבל לא חייבים להכניס את הדת לכל הסיפור ולכפות את יהדותו של אדם במובן הדתי(אלה אם כן ממש רוצים כמובן, וזה בדיוק מה שהדתיים רוצים...).

אנחנו צריכים לשמור על זהותינו הלאומית, ולשמור על החופש שלנו כעם, להישאר מלוכדים אל מול אוייבים המבקשים להשמידנו, שלמרבה האירוניה האלימים שבהם רוצים להשליט עלינו בתורם את דתם שלהם.

אז קחו צעד אחורה.

העם היהודי לא יתפוגג ללא הכפיה הדתית שלהם.

לכל היותר תתפוגג רק לפיתתה הארסית של הדת על אלו שרוצים ממנה חופש מוחלט.

העם היהודי כבר מחולק לדתיים וחילונים.

ואם תמשיכו ללחוץ על החילונים להיות דתיים פאסיבים, במקום חופשיים אקטיבים, בסופו של דבר רק תפסידו את המכנה המשותף שכן יכול להיות לכם, ובמקומה תהיה מרירות ושינאה.

לאנשים חופשיים(מדת) הדת היא חלק מההיסטוריה התרבותית של עמם.

לאנשים דתיים הדת היא מטרתם העיקרית הראשונית והסופית בכל מעשיהם.

ואת זה צריך לזכור בכל פעם שדתי פותח את הפה ומתחיל לעשות סלט.

כשמפיהם יוצאים דברי הגיון שימו לב... גם הגיונם המעוות ימצא את דרכו לכוונתם לדבריהם ולמעשיהם.

והגיון זה יחלחל וישפיע על כל מי שמוחו אינו ברור, וששכלו קהה ועייף וריק.

לבני אדם יש נטיה להיות מושפעים מדעות המקיפות אותם.

התנגשויות של אנרגיות מנוגדות מחלישות אחת את השניה, ובשביל זה נהוג לקיים בדתות מניינים ותפילות ודרשות.

כמו ששמאלני שמוקף בערבים מפתח דעות המבוססות על הגיונם של הערבים, כך גם חילוני המוקף בדתיים עלול בנקל להיות מושפע מדעותם המבוססות על הגיונם הדתי.

אני מניח לפניכם שDXM הוא דוגמה קלאסית לחילוני המוקף דתיים ומושפע מדעותם המושרשות בטעויות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ברור שיש כפייה חילונית, אבל זהו מוסר חדש.

יש המון המון כפייה חילונית היום, עובדה שהרבה חוקים מהתורה לא מייושמים.

למשל, לסקול באבנים אדם שלא שומר שבת או חוק שאומר שמי שאונס אישה בתולה, חייב לשאת אותה לאישה בתור עונש.

גם סקילה באבנים של הומוסקסואלים ועונש מוות לבן שמתחצף לאביו לא מקובל.

אז? תגיד שזוהי כפייה חילונית? כן, אבל מה לעשות שמוסר האדם מתפתח והרוב השפוי מאמץ לעצמו כללי התנהגות חדשים.

אני מניח שגם על הקישקוש הזה של "טוהר הגזע היהודי צריך להשמר בכל מחיר" יעבור מן העולם(קיים גם בתרבויות אחרות ואני מניח שגם שם זה יעבור)

באיזשהו שלב, אז כן, בהחלט יש כפייה. אבל הכפייה הזאת לדעתי היא חיובית לחלוטין.

חוץ מזה שאתה מעוות את דבריי התורה.שכן זה בכלל לא כזה פשוט ומדוייק הפרטיים שהצגת (אני לא רוצה לסטות מהנושא)..הם גם בכלל לא קיימים היום ..גם מצד הדת.

לטענתך זה בסדר שיום אחד לא ישארו יהודים. כזכור לי ואם איני טועה (אולי מתבלבל אם מישהו אחר) אתה בכלל לא יהודי. זה נותן לך מעט זכות. מובן שלא איכפת לך מכלום,ולא מערך של אדם יהודי ומטרתו.

גם בנושא הגזע. אני יודע לאיזה עוד עמים קישרת זאת. אך אתה טועה. כל אחד יכול להתגייר ולהיות יהודי.מה לא בעמים השמורים על גזעם .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מחזיק גם עופרת. אתה מסתכל מנקודת מבט של חילוני שלא אכפת לו מכלום (אולי מהרג, רצח, וגניבה או כל מה ש"חשב פלילי אבל סנטימטר מעבר). אבל אדם דתי מחוייב על פי אמונתו "שיהיה" אכפת לו. מכאן שכדי להמנע מדילמה כזו, הוא מונע את האופציה הזו מלכתחילה. כשאתה בא ורוצה לאפשר את האופציה של נישואים אזרחיים אתה מונע מצב היפוטתי (שאגב יקרה הרבה, שלא יהיו לך טעויות), בו אדם צריך לבחור בין אמונתו לאהבתו. ואם הדילמה הזו נראת לך בתור דבר לגיטימי, אך נישואין ברבנות לא. שנאתך פשוט מעוורת אותך.
יסלח לי אדוני, אך הוא מדבר שטויות חסרות שחר. :)

נראה שאתה מניח כמה הנחות שגויות וגם לא חזק במיוחד בהיסק לוגי...

ראשית, מאין החלטת שכל מי שכותב בדיון זה (או בפרט, אני) הוא חילוני שלא אכפת לו מכלום?

מה אם אני מגדיר עצמי כיהודי רפורמי? אני רוצה להתחתן בחתונה של הרבנות הרפורמית. רק שנישואין כאלה לא מוכרים במדינתנו.

מה אם בכלל רק אבי יהודי, ואז אני לא מוגדר כיהודי כלל ע"י מוסדות המדינה, ואפילו אם הייתי רוצה להתחתן ברבנות כמיטב המסורת - אין לי האפשרות הזו. וגם אין לי שום אפשרות אחרתבמסגרת המדינה.

מי אמר שנישואין ברבנות הם לא דבר לגיטימי? אומרים רק שלא לגיטימי שאפשר יהיה להתחתן רק ברבנות. כי כאמור, יש כאלה שלא רוצים, ויש כאלה שלא יכולים. למה הזכויות שלהם פחות חשובות מזכויות של אותו רב מכובד? למה הדילמה שלהם "לבחור בין אהבתם לאמונתם" פחות כואבת מהדילמה שלו?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

חוק שאומר שמי שאונס אישה בתולה, חייב לשאת אותה לאישה בתור עונש.

ביררתי את זה..

הנה ציטוט מדויק מחומש דברים פרק כב סעיפים 25-27

..החזיק האיש, שכב עימה: ומת, האיש אשר-שכב עימה--לבדו. ולנערה לא-תעשה דבר, אין לנערה חטא מוות: כי כאשר יקום איש על-ריעהו, ורצחו נפש--כן, הדבר הזה. כי בשדה, מצאה; צעקה, הנערה המאורשה, ואין מושיע, לה.

קודם כל אינוס זה כמו רצח מבחינת היהדות.

בנוגע למה שכתבת הנה: (סעיף 29)

ולו-תהיה לאישה, תחת אשר עינה--לא-יוכל שלחה, כל-ימיו ,

למפתה נערה צעירה ולאחר שנתפס רוצה לחזור לחייו בעוד היא נשארת המנוצלת. כופה עליו היהדות , במידה שהנערה מעוניינת בכך להתחתן כל ימיו והוא אינו יכול ל'התגרש' ממנה אלא רק היא ממנו

תבדוק לפני זה..

נכון זכותו של העם היהודי היא טבעית לאומית והיסטורית.

אבל לא חייבים להכניס את הדת לכל הסיפור ולכפות את יהדותו של אדם במובן הדתי

אתה לא באמת מאמין בזה נכון?!

הקריטריונים של להיות יהודי הם :

1. להיוולד לאמא יהודיה

2.להתגייר

כתוצאה מזה:

א.יהודי שמודיע שהוא אתאיסט, נשאר יהודי.

אדם שמודיע שהוא יהודי, במידה ואינו -הוא לא יהודי.

ב.אדם שגר בחו''ל ועונה לאחד משני הסעיפים הנאמרים הוא יהודי.

אדם שגר בארץ ולא עונה לאחד משני הסעיפים הללו אינו יהודי.

ג.יש יהודים מכל גזע ומין הקיימים בעולם, אם כגולים אם כגרים.

ד.העם היהודי אינו קשור למדינה היפה שלנו, הוא קיים אלפי שנים איתה ובלעדיה.

המדינה כן קשורה לעם היהודי, היא אינה קיימת בלא העם היהודי.

אינני מבין מה זה לאום, אבל אם זה לא גזע ולא משפחתי בהכרח (יש גרים), לא קשור למדינה, או להיכן שאתה גר. ולשיטתך זה לא דת, אז מה זה כן ?

למה אתה גר כאן.

גם אם איני מקיים את הדת , אני יודע שהיא קיימת. ואני משתייך אליה.

- - - תגובה אוחדה: - - -

חבורה של אנשים עם IQ של "קופים" ש"כופים" על אנשים עם IQ 149 את דתם.

נו באמת.

יש לדתיים פחות IQ מחילונים?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה לא באמת מאמין בזה נכון?!

הקריטריונים של להיות יהודי הם :

1. להיוולד לאמא יהודיה

2.להתגייר

כתוצאה מזה:

א.יהודי שמודיע שהוא אתאיסט, נשאר יהודי.

אדם שמודיע שהוא יהודי, במידה ואינו -הוא לא יהודי.

ב.אדם שגר בחו''ל ועונה לאחד משני הסעיפים הנאמרים הוא יהודי.

אדם שגר בארץ ולא עונה לאחד משני הסעיפים הללו אינו יהודי.

ג.יש יהודים מכל גזע ומין הקיימים בעולם, אם כגולים אם כגרים.

ד.העם היהודי אינו קשור למדינה היפה שלנו, הוא קיים אלפי שנים איתה ובלעדיה.

המדינה כן קשורה לעם היהודי, היא אינה קיימת בלא העם היהודי.

אלו הקרטריונים של הדת היהודית, וזהו ההגיון של הדת היהודית.

זהו אינו ההגיון שקיים בחברה האנושית.

זהו אינו ההגיון שמתקיים בטבע.

ולכן הגיון זה באמת אינו משפיע על קיומם של היהודים כצאצאי יהודים המשתייכים לעם היהודי מבחינתה של החברה האנושית.

ולכן הגיון זה באמת אינו טבעי במוחם של אנשים בעלי מחשבה שאינה תולדה של חוקיה וקביעותיה של הדת היהודית.

וגם אינו טבעי ליכולתה של חיה להריח, לראות ולזהות, שכן אלו נעשים על פי חוקי הטבע ולא על פי חוקי הדת היהודית.

גם את היטלר הקרטריונים הדתיים שלך לא ממש עניינו, וגם את המוסלמים זה לא ממש מעניין.

מסקנה, הגיון זה שאותו אתה מביא כיוצר הגדרה, מנותק מהאנושות ומהטבע.

כמה אירוני שבעלי הגיון זה(היהודים הדתיים) הם בעצמם נחשבים במידה רבה למנותקים מהאנושות ומהטבע, ועושים זאת מבחירה(או תחת אילוץ) מודעת.

אינני מבין מה זה לאום, אבל אם זה לא גזע ולא משפחתי בהכרח (יש גרים), לא קשור למדינה, או להיכן שאתה גר. ולשיטתך זה לא דת, אז מה זה כן ?

למה אתה גר כאן.

גם אם איני מקיים את הדת , אני יודע שהיא קיימת. ואני משתייך אליה.

תסתכל בעולם ותראה מה זה לאום.

העיניים לו ולא יראה?

על זה נאמר:

בעולם העוורים האיש בעל העין אחת הוא מלך.

לאום זה הרקע הגאופוליטי התרבותי המוסרי וההיסטורי שבו אתה גודל/חי, ושמשאיר במידה ובאופן כזה או אחר את חותמו עליך, והופך חלק קטן או גדול מזהותך.

במקומות מסויימים בעולם ובהיסטוריה גם הגזע היה והינו עדיין חלק כזה או אחר מהלאום, אך יש מקומות(כמו שאנשים שאינם מפגרים יודעים) כמו ארה"ב למשל בו ההיסטוריה של הלאום והגזע עברו שינויים לאורך הזמן.

הלאום, כמו הזמן, הינו גם קבוע וגם משתנה.

הלאום כמו גבולות מדינות בהם הוא נוצר ומתפתח, הינו גורם מאחד ומפריד.

נו באמת.

יש לדתיים פחות IQ מחילונים?

לא בהכרח, אבל אתה יכול להיות בטוח שאלו שנולדו עם IQ גבוה בחברות דתיות סגורות המגבילות את גישתם לכלים להתפתחות והשגת השכלה וידע, יהיו גם מוגבלים מאוד ביכולתם לפתח את מוחם מעבר להגבלות אלו, ולכן המחשבה שהם ושכמותם יקבעו לאנשים מפותחים בעניינים שלא להם מעוררת סלידה(בלשון רכה).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...