כפייה חילונית, האין דבר כזה? - עמוד 2 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

כפייה חילונית, האין דבר כזה?


DXM

Recommended Posts

מחזיק גם עופרת. אתה מסתכל מנקודת מבט של חילוני שלא אכפת לו מכלום (אולי מהרג, רצח, וגניבה או כל מה ש"חשב פלילי אבל סנטימטר מעבר). אבל אדם דתי מחוייב על פי אמונתו "שיהיה" אכפת לו. מכאן שכדי להמנע מדילמה כזו, הוא מונע את האופציה הזו מלכתחילה. כשאתה בא ורוצה לאפשר את האופציה של נישואים אזרחיים אתה מונע מצב היפוטתי (שאגב יקרה הרבה, שלא יהיו לך טעויות), בו אדם צריך לבחור בין אמונתו לאהבתו. ואם הדילמה הזו נראת לך בתור דבר לגיטימי, אך נישואין ברבנות לא. שנאתך פשוט מעוורת אותך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 419
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

אף אחד לא סותר אותך! ברור לכל מטומטם שקיים מתח בין המגזר הדתי לחילוני ושמעטים הם החוקים שלא מפלים אחד מהם לרעה! אולי לך זו תגלית מרעישה אבל לכל השאר זו המציאות הברורה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מחזיק גם עופרת. אתה מסתכל מנקודת מבט של חילוני שלא אכפת לו מכלום (אולי מהרג, רצח, וגניבה או כל מה ש"חשב פלילי אבל סנטימטר מעבר). אבל אדם דתי מחוייב על פי אמונתו "שיהיה" אכפת לו. מכאן שכדי להמנע מדילמה כזו, הוא מונע את האופציה הזו מלכתחילה. כשאתה בא ורוצה לאפשר את האופציה של נישואים אזרחיים אתה מונע מצב היפוטתי (שאגב יקרה הרבה, שלא יהיו לך טעויות), בו אדם צריך לבחור בין אמונתו לאהבתו. ואם הדילמה הזו נראת לך בתור דבר לגיטימי, אך נישואין ברבנות לא. שנאתך פשוט מעוורת אותך.

מה שאתה אומר בעצם הופך את הדת היהודית למיסיונרית, יהדות נחשבת לדת מיסיונרית?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קראתי כל מילה ואני לא מבין לעזאזל איפה אתה רואה כפיה חילונית בחוק שמאפשר נישואים אזרחיים למי שרוצה?

החוק שאינו מאפשר נישואים אזרחיים למי שרוצה הוא כפיה.

סליחה, אנחנו החילונים לא מעוניינים להיות בני ערובה של אף אחד.

כל עוד להיות יהודי במדינת זה להיות משולל זכויות, וכל עוד מוסדות הממשלה והרבנות יפלו ויתעמרו בשלל דרכים בחילונים רק בגלל סיווגם ע"י אחרים(ולא ע"י עצמם), יהיו יהודים חילונים שאינם מעוניינים להיות מוגדרים כ"יהודים".

אם יאפשרו נישואים אזרחיים למי שמעוניין(כי הוא רוצה להתחתן עם מי שאינה יהודיה כשרה אצל הרבנות), ויהפכו את נישואי הרבנות לנוחים ונעימים לחילונים, אז רובם יעדיפו רבנות.

ופה בדיוק הכפיה, לאזוק אנשים, לקשור אותם לכיסא, ולדחוף להם דברים שהם לא רוצים ל**ת.

הזכות לקיים אורח חיים חילוני אינו קיים במדינה?

האם בשביל הדתיים חילוני אינו אלה מוליד ילדים עם פוטנציאל גיור?

גועל נפש.

אני דורש! את הזכות להתפתח תרבותית ומוסרית ואמונתית בדרכי העצמאית שלי, ולקדם אבולוציה מחשבתית וקיומית אצל ילדי מבלי להחזיק אותם בשכירות מהרבנות שרוצה להרוס את מה שבניתי.

ואם לא נאה לדתיים שלקחתי מהם את הזכות על חיי ילדי, הם פשוט צריכים להתעורר ולהבין שילדי אינם רכושם.

מה קרה לזכותו של העם היהודי להגדרה עצמית?

האם הגדרה זאת שייכת רק לחובשי הכיפות?

האם לעולם צאצאי היהודי יהיו אסירי תרבות שאינה שלהם?

אני שנולדתי לעם היהודי, ואיני מאמין באלוהים ובדתות, רוצה להגדיר את היותי יהודי כלאום שפה ותרבות בלבד.

מספיק לדחוף את אלוהים לגרוני ולשלוח ידיים לאברי ילדי המוצנעים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לקרפזי:

השאלה שלי, למה צריך לשנות את המתח הזה. למה סטטוס קוו שעובד צריך לזוז בסנטימטר רק בגלל שלצד אחד, אגב שיחסו באוכלוסיה דועך, זה לא מתאים?

התשובה היא פשוטה, כולם צריך לנגוס בשפתיים, ולא לשנות סטטוס קוו. (אם מישהו יביא את הטיעון על גיוס חרדים, אני אמציא מכשיר שיאפשר להוציא את התחת שלי מהמסך שלו ולתת לו נפיחה בפנים).

לYANIK

ואגב הדת היהודית היא אומנם דת שאינה מסיונרית, אבל אתה אינך מבדיל בין העברת דת לבין החזרה בתשובה בתוך הדת.

לART

כשאינך מבין שהדרישה שלך פוגעת באדם מאמין, ובאותה נשימה אומר איני רוצה כפיה, אתה צבוע. לפחות אל תכחיש את זה, אינך רוצה להיות יהודי? יופי עבור למדינה אחרת... אולי אינך כזה בעיניי עצמך אבל לנצח תשאר יהודי כמוהם, והם אגב יקבלו אותך בחזרה בברכה.

איני רואה שום פגיעה מהותית מרגע נקודתי שבו יש לדת איזושהי השפעה על חייך. ביום כיפור נוצרה בעיה של עגונות, דודתי זכרונה לברכה, הייתה כזו. הרבנות הוציאה פסק הלכה יעודי שיאפשר את המצב הבלתי אפשרי הזה. אז נכון היא עברה טקס מבזה של שעה ברבנות וזהו. בדיוק כמו שאתה תעבור תהליך "מבזה" כפי שאני אעבור תהליך "מבזה" ברבנות, וכולם יוכלו לחיות ביחד. בתאכלס הכפיה הדתית הזאת מעטה כל כך, שרק בגלל אנשים כמוך שמתבכיינים חדשות לבקרים מישהו שם לב שזה קיים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני יהודי שאינו דתי, מה קשה להבין?

יהדות בשבילי היא לאום, היא תרבות, היא שפה, היא משפחה, היא חברים, היא מדינה.

אבל היא לא דת.

ואני לא אתן לדת לנהל את חיי, וחיי ילדי.

אני לא אתן לאנשים חשוכים לעצור ולמנוע את ההתפתחות האנושית הטבעית הרוחנית התרבותית המוסרית האינטלקטואלית.

ואם אתה חושב שיהודי שאינו דתי הוא אינו יהודי, הוא חסר עם, חסר ערכים, חסר תרבות, וחסר לאום, משהו אצלך בראש דפוק!!!!

בורג השתחרר ובמקומו נכנס ג'וק עם שטריימל שלוחש לך באוזן הגיון מעגלי ביידיש.

יש שני סוגי אנשים בעולם, אלו שרוצים בשם הדת לשלוט באלימות בסביבתם, ואלו שרוצים לשחרר את עצמם וילדיהם מהדת, וליצור רעיונות טובים יותר לחיות בהם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נגיד שיש כפיה חילונית.

הכפייה החילונית, לעומת הדתית, דווקא באה להביא איזון לארצנו ולשם שינוי לרצות את כלל האזרחים מאשר אחוז קטן של אזרחים שיושבים ומרוצים ממה שהם כפו על החילונים.

שים לב, אף אחד לא אמר שיש לבטל את החתונה הרבנית, אלא להוסיף עוד אפשרות לאלו שלא רוצים להיות כפופים לבריונות המזעזעת של הרבנות. אנשים שרוצים כיום להתחתן צריכים לעבור בדיקה מקפידה האם הם יהודים מספיק כדי להתחתן בארץ. עושים לחילוניים את המוות רק כדי שיוכלו לסחוט מהם כסף וטוהר היהדות.

כמו כן, מה הבעיה בקצת כפייה חילונית שתביא לתפקוד התחבורה הציבורית בימים שישי ושבת? סמוך עליי אין שום בעיה לדאוג לתחבורה שתפעל באיזורים שהם יותר חילוניים ובאיזורים דתיים לא יעברו כלי תחבורה ציבורית. אבל לא, הכפיה הדתית באה לאמלל את כל אזרחי עם שלט ענקי "אנחנו קובעים שלא תהיה תחבורה ציבורית".

אז מצטער, אותי אתה לא תשכנע שהכפיה החילונית היא רעה.

בתור ירושלמי אני יכול להעיד שספגתי לא מעט כפיה דתית ולא מעט אלימות בשם הדת. (מסתבר שהדתיים מאוד רגישים כשאני מסרב להניח תפילין בתחנה המרכזית ואומר להם שחבל לי על הזמן שלי).

בנוסף, אני גם לא יהודי דתי, אני יהודי בלאום.

אז להגיד לאנשים לעזוב את הארץ "כי יש להם בעיה עם היהודים" היא לא יותר מאשר בורות מצידך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לקרפזי: השאלה שלי, למה צריך לשנות את המתח הזה. למה סטטוס קוו שעובד צריך לזוז בסנטימטר רק בגלל שלצד אחד, אגב שיחסו באוכלוסיה דועך, זה לא מתאים?התשובה היא פשוטה, כולם צריך לנגוס בשפתיים, ולא לשנות סטטוס קוו. (אם מישהו יביא את הטיעון על גיוס חרדים, אני אמציא מכשיר שיאפשר להוציא את התחת שלי מהמסך שלו ולתת לו נפיחה בפנים).למה? כי ככה המצפון שלי ושל רוב עם אומר.
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

חס וחלילה בכך שאני חושב שמי שאינו דתי אינו יהודי, אדרבה, אני חושב שאני יהודי ותראה את השורה האחרונה שכתבתי בטענה הראשית על עצמי (ותעשה טובה תסיק את ההקשר הרחב בעצמך, אני רוצה להאמין שיש לך מספיק יכולת לעשות כך). אבל כשאתה לא מוכן לבצע פשרה, וחביבי פשרה זה לא שהוא יסכים איתך ,אלא שתגיעו לעמק השווה. אז לא רק שאתה צבוע אתה אדם חשוך לא פחות מאשר ה"חשוך" שמוכן לוותר על כל כך הרבה דברים (ותאמין לי בכך שאני אומר לך כל כך הרבה דברים). רק שאתה והוא שני יהודים תוכלו לחיות באותה מדינה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

התייחסתי יותר לזה

, אינך רוצה להיות יהודי? יופי עבור למדינה אחרת...

ואיזה פשרות אני לא מוכן לעשות? כבר בדוגמאות שלי אפשר לראות שעשיתי פשרות.

אני מתפשר שיקימו חתונה אזרחית בנוסף לחתונה הרבנית, שהרי יכולתי להגיד שאני רוצה שהחתונה הרבנית תחוסל ותיעלם מהשוק. דווקא אני מציג התפשרות והתחשבות באנשים שונים ממני שרוצים לשמור גם את המסורת שלהם.

אני מתפשר גם בתחבורה ציבורית, שיקימו מצומצמת שלא תעבור בשכונות חרדיות בזמן השבת.

יכולתי בקלות לדרוש שהתחבורה הציבורית תפעל במתכונת מלאה ותעבור בכל שכונה, אבל הצגתי התפשרות והתחשבות באנשים ששונים ממני.

זה ההבדל, אתה טוען שאני חשוך ולא מציג התפשרות אבל הפוך, אני מוכן להתפשר על המון דברים ומי שלא מוכן להתפשר אלה הדתיים שדורשים שהכל יילך בדרך שלהם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

להתפשר על זכותי להגדרה עצמית?

בחיים לא!

זכותי לפתח רעיונות משלי ולחיות על פיהם.

וזכות זו השמורה לכל אדם מכל דת שקיימת בעולם(ומוכרת ע"י מדינת ישראל), נשללת ממני כאדם שאינו דתי, אינו מעוניין להשתייך לדת, אינו מעוניין שילדיו יהיו דתיים(אלה אם כן הם ממש רוצים).

אני לא שייך לאף דת, לא ליהדות, ולא לנצרות, ולא לאיסלם.

מספיק לשים ידיים על מה שאינו שלכם! אנסים!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

דוגמא לאיך הדתיים מתחשבים בכך בנוגע לנושא תחבורה בשבת (רק שאתה שכחת שזו התחשבות והינך מחשיב אותה כאקסיומה):

הדתיים: שאף אחד לא יסע בשבת, זה נגד הדת.

החילונים: שכולם יסעו בשבת.

האמצע: מי שרוצה לנסוע בשבת ייסע בשבת. אבל התחבורה הציבורית לא תעבוד כי יש חוק מנוחה.

דוגמא לנישואים:

הדתיים: נישואין זה רק לפי הדת מעבר לזה אף אחד לא מוכר.

החילוניים: נישואין הן לפי מי שרוצה ויירשם.

בפועל: המצאנו מצבי אמצע כמו ידועים בציבור, וגם לילדים שלהם יש פתרון כדי שיוכלו לעשות חתונה דתית.

רוצים עוד? הבעיה של כולכם זה שהינכם חילונים שרואים בחוק כאקסיומה של הדת, ובכן הדתיים רואים בה אקסיומה של החילוניות, ומה בפועל? זו פשוט לא אקסיומה. אלא רק "דרך המלך" שמאפשרת לכולם לחיות בשלווה ולמעשה פשרה. אם הייתי כותב אותם דברים בפורום יותר דתי הייתי מקבל נגיחות מהצד השני...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

למי שפתח את השרשור - אני מבין שאין לך מושג באמת מה ההבדל בין כפייה לבין בחירה אישית.

הרב שדיבר איתך - *בחר* להגביל את עצמו לכך שהילדים שלו יתחתנו *רק* עם "יהודים כשרים וברי חיתון". זכותו המלאה.

האם זה אומר שכעת, בשבילו אני צריך לכפות על כולם כדי להביא אותנו למצב שבו ההגבלה האישית שאותו רב בחר תהיה לו קלה יותר? למה? הוא בחר להגביל את עצמו בצורה הזאת. אני מכבד לחלוטין את בחירתו, ואף מוכן לסייע לו, במידה וייצא לי, ולהכיר לילדיו יהודיות כשרות. מאידך, מדוע אני צריך לסבול מהגבלה בגלל בחירתו?

שים לב להבדל העצום בין השניים ומי כאן באמת מגביל ומי מוגבל. במקרה של הרב - מי מונע מילדיו להתחתן עם נכדתך במקרה שיהיו נישואין אזרחיים? *הוא*. *הוא* זה שבוחר לא לרצות מצב שכזה. ברגע שהוא *יבחר* אחרת, הוא יוכל להתחתן. כלומר - הכל קשור לבחירה *שלו*. הוא רק צריך לפתוח את פיו ולהגיד "סבבה, תתחתנו" - והופ, אתם יכולים להתחתן.

לעומת זאת, מי מונע ממני להתחתן למשל עם לא יהודייה כשאין נישואין אזרחיים? ה*חוק*, ה*מדינה*. אם אבחר אחרת - זה לא ישנה כלום. כלומר - אין ביכולתי להשפיע על ההגבלה שלי.

וזה ההבדל בין כפייה - שהיא הגבלה *חיצונית*, לבין בחירה אישית שהיא הגבלה *אישית*. זו הסיבה שאם יהיו נישואין אזרחיים - אין כאן כפייה על הרב כי הרב הוא זה שבוחר להיות מוגבל, בניגוד למצב שבו אין נישואין אזרחיים ואזי עליי יש כפייה, כי אין ביכולתי לממש משהו אפילו אם אני ממש רוצה.

מקווה שזה קצת יותר מובן.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...