ניהול רישיונות מייקרוסופט עד 240 מחשבים - טכנולוגיית מידע - IT - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

ניהול רישיונות מייקרוסופט עד 240 מחשבים


DXM

Recommended Posts

שלום,

הוטל עליי לבדוק מעבר לווינדוס 8 ואופיס 2013. כבר קיימים אצלנו מספר מחשבים שכאלו.

המחשבים בארגון מגיעים מורכבים מחברה חיצונית ועם ואופיס מותקן עליהם. הבעיה שעניין זה מקשה מאוד על ניהול ומעקב הרישיונות, יש לנו המון רישיונות כפולים (וזה עולה ים כסף). מה שרציתי לעשות זה לקנות רישיון כללי של עד 250 מחשבים. הקטע שהמנהל שלי אמר שהוא בדק את זה וזה לא כלכלי. מה שנשמע לי תמוהה ביותר.

א. כל פעם לקנות רישיון עולה המון כסף (win PRO וOFFICE SMB עולים כמעט 1000 ש"ח).

ב. זה יחסוך רישיונות כפולים ויאפשר ניהול מסודר של מערכת הרישיונות בארגון.

מה שרציתי לדעת זה:

1. איך אתם הייתם מנהלים רישיונות בארגון בסדר גודל כזה (כ240 מחשבים).

2. מה העלות של רכישת רישיון כזה? (WIN 8 PRO וOFFICE 2013 SMB)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קשה מאוד לבצע מעקב כזה. בדקתי מיליון תוכנות לניהול רישיונות אבל הם הצליחו למצוא פחות מ90 מחשבים. אפילו כתבתי סקריפטים בעצמי, כולל כאלה שמכבים את הפיירוול אבל עדיין אני מוצא בערך 50% (120 מחשבים) מתוך כ240 שאנו מעריכים שעדיין עובדים.

הבעיה היא שאנחנו ארגון מבוזר, היושב על שטח מאוד גדול, ולא כולו עובד על תשתית פנים ארגונית (אנחנו עובדים על פתרונות VPN אבל קשה ליצור אותם. כמו כן במקומות היחסית קרובים אנחנו מקימים תשתית פיזית פנימית).

אם אתה מכיר את שיטות התשלום אני אשמח לשמוח. גם הערכות גסות לגיטימיות. קח בחשבון שהרוב המוחלט של המחשבים מתחלף כל 4 שנים (או לכל הפחות עובר פירמוט והתקנה של ווינדוס ואופיס חדש). לדוגמא כרגע בארגון יש פחות מ5% מחשבים עם ווינדוס XP ופחות מ5% עם 2007 ומטה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה חייב גישה מסויימת לכל מחשב לפחות פעם אחד כדי לשלוף ממנו את המידע הזה. אי אפשר לדעת דברים כאלו בטלפטיה.

במייקרוסופט יש אנשים שרשיונות זה כל העבודה שלהם. הם גם יודעים להתאים לך תכנית ומענה בעניין של תקופות תמיכה למוצרים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ספר לי על זה... אני בדיוק עושה את זה. אני צריך לעבור על מעל 500 מעטפות (יש לארגון שלי גם מעטפות עם וונדוס 98) ולמיין אותם, כדי שגם נוכל למצוא את הרישיון, וגם לכתוב את הסריאלים הארורים האלה... והחלק הכי גרוע זה לדעת איזה עובד התחלף, למה המנהלים אצלנו מחליפים עובדים כמו גרביים.

כבר חודשיים שאני על החרא הזה (לא רק זה כמובן)...

בגלל זה אני בודק את העניין של רישיונות. הקטע שזה יוצא לי ממש יקר (300$ ליחידה של ו200$ לווינדוס, רישיון בודד של עולה 450 שקל ואופיס 690 ש"ח).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ניסיתי זה לא בדיוק עובד ככה... המשמעת הארגונית שלנו בקנטים... המטרה היא לעשות סדר במעטפות (שמכילות רישיונות) כך שהם יכנסו לטבלת אקסל. שתגיד את המיקום של המעטפה (לצורך הוכחת הרישיון, במקרה של בדיקה) ואת מספר הרישיון.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

גם כן היה ניסיון כזה. לצערי הארגון שלי הוא לא בדיוק כלכלי נטו. אין ממש בוס רשמי (ולא אסביר למה זה פשוט אופי הארגון). זאת אומרת שגם אם המנהל הראשי ייתן הוראה שכזאת "מי שלא יעשה מה שDXM אומר לעשות, יפוטר" ויתכוון לזה לחלוטין זה עדיין לא יקרה. כי לפיטורין האלו אין שום משמעות (שוב לא ארגון כלכלי גרידא).

זו בעיה שאני נאלץ להתמודד איתה ולא יודע איך לאכול אותה, ממי שבא מטיפול במערכות צבאיות, זה היה נראה לי הך טבעי לעשות זאת. אבל מהר מאוד ירדתי מהעץ הזה. בכל מקרה יותר חשוב לי להבין איך להיות שכשאני רוצה לקנות סוג של ווליום לייסנס יוצא לי יקר יותר מהותית (כמעט פי 3) מאשר קניית רישיונות פרטנית? מדובר על עד 30 רישיונות לצורך ניסוי. האם זה נראה הגיוני לשלם פר רישיון 300$? במקום 400 ומשהו שקל? לפי האתר של מייקרוספט יש שם מעיין אשף כזה שאתה מכניס נתונים וזה נותן לך פרטים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 4 שבועות מאוחר יותר...

ממליץ על total network inventory נותנת TRIAL של 60 יום ועד 25 או 50 התקנים - שלפחות תסדר את הנתונים תעשה סריקה של 25/50 תייצא דוח ואז תמחק ותעשה סריקה של 25/50 הבאים וכדומה .

אישית יש לי רישיון של 100 התקנים - לא תוכנה זולה - אבל מאוד יעילה מבחינת דוחות וסריקה של הרשת וה60 יום ניסיון לפחות יתן לך זמן לסדר את הדוחות ברשת .

אחרי הסדר הראשוני תעשה איזשהו נוהל שישמור את כל עניין הרישוי בגבול שאתה רוצה .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...