ושוב, כאשר הגיעה העת לעדכן את תעריפי ביטוח החובה לרוכבים "פתאום" הפול עובר להפסדים - עמוד 13 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

ושוב, כאשר הגיעה העת לעדכן את תעריפי ביטוח החובה לרוכבים "פתאום" הפול עובר להפסדים


vic07

Recommended Posts

שיטת המיסוי הירוק עזרה מצויין בכמה מובנים:

- היא עודדה יותר אנשים שעד עתה קנו רק רכבים משומשים לקנות חדש.

- היא עודדה רוכבים לשעבר לקנות .

- היא הכניסה למדינה יותר כסף גם ללא שני הסעיפים הקודמים, שכן תוספת המס לרכבים שאינם "ירוקים" גדולה משמעותית, במצטבר, מהפחתת המס לרכבים ה"ירוקים".

ולגבי ה30% שהזכרתי - רווחי כלל חברות הביטוח מענף החובה, טרם כיסוי גרעון הפול, הן כ900 מליון שקל בשנה (מהם 700 מליון הם הרווח שהן מדווחות ועוד ה200 שהולכים לדבריהן לכיסוי הפסדי הפול). ישנם בישראל כ2 מליון פוליסות חובה לרכב פרטי, כלומר, הרווח הממוצע הוא כ450 שקל לשנה לפוליסה. הסיכון הביטוחי של הנהג הממוצע, לפי דו"ח המפקח על הביטוח, הוא כ1200 שקל בשנה. כלומר, על סיכון בפועל של 1200 שקל, חברות הביטוח גובות מספיק בשביל שהרווח הנקי (אילולי הפול) היה 450 שקל, שהם קצת יותר משליש מהסיכון. גם אם לוקחים בחשבון את הקיזוז עם הפול, מדובר בכ350 שקל רווח לשנה פר נהג, או 29% מהסיכון.

מעבר לכך, נמאס לי לענות על קשקושים שכבר הסברתי למה הם קישקושים, או לא רלוונטים, או מסבירים את המגמה של הפער אך ממש לא את גודלו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 189
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

לא הבנתם. המדינה לוקחת מס נמוך ממי שקונה מכונית זולה שצורכת מעט דלק - כלומר גם אחוז נמוך יותר של מס, גם מסכום נמוך יותר וגם פחות הכנסות מצריכת דלק בעתיד - פחות או יותר מה שטענתם לגבי הסיבה שרוצים לדפוק את בעלי האופנועים. למה המדינה עושה משהו שיכול לפגוע בהכנסות שלה ממי שקונה קטן?

מרוויחים יותר בסה"כ? אולי, למרות שהיה נחמד לראות אסמכתה. אבל זו לא הנקודה! אני לא מדבר על הכנסות כוללות ממס אלא על ההכנסות מרכב חסכוני. שם המדינה דפקה את עצמה. יש יש, אי אפשר היה להעלות מס על בזבזני בלי להוריד את המס על חסכני ולהרוויח מכל הכיוונים?

המדינה הורידה מס על חסכני, מה שבפירוש נוגד את האינטרס שטענתם שיש למדינה, לעודד רכישת רכב גדול, יקר ובזבזני. כלומר אתם טועים וזה מעולם לא היה האינטרס.

מ.ש.ל.

ולא, לא הסברת כלום. אתה רק חושב שהסברת, אבל מסתמך בעיקר על נפנופי ידיים באוויר. שוב: אם הפער הוא כל כך גדול - הרבה יותר מאותם 30% שאתה מדבר עליהם - למה עוד לא הקמתם חברת ביטוח משלכם?

לא, זה בכלל לא מסובך, ראה "ביטוח עצמי". גופים בעלי ציי רכב גדולים (חברות השכרה, חברות ליסינג וכו') יכולות להסתמך על חוק המספרים הגדולים בדיוק כמו חברות הביטוח ולבטח את עצמן. היתרון - לא צריך להפריש שקל לרווח של המבטח כי הן המבטח. אני חושב שזה נהוג בארץ רק לביטוח מקיף, אבל עובדה שגופים גדולים לא פונים לחברות ביטוח כדי לבטח אצת כלי הרכב שלהם במטרה לחסוך כסף. יש לא מעט אופנוענים בארץ וכולם ישמחו לשלם פחות על הביטוח שלהם, אז למה אף אחד מהם לא מקים בחרת ביטוח שתגבה "מחירי אמת" במקום השקר של הפול? שוב, הוא גם ירוויח מצוין, גם יהיה גיבור בקהילה, גם דפוק את חברות הביטוח החמדניות והשקרניות וגם יוזיל את הביטוח בצורה משמעותית לכלל האופנוענים - רק דברים טובים. ההסבר היחיד שראיתי עד עכשיו היה "זה מסובך". מסובך my ass - מי ניסה ואיפה הוא נתקע?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

איסתרא, אתה ממשיך ומפספס בעקביות את אותה הנקודה: במדינה יענו דמוקרטית, ה"מדינה" לא יכולה לעשות מה שבא לה בלי לשלם על זה בבחירות. עניין המיסוי הירוק הוא דוגמה מצויינת לכך - מקריבים אחוז מהמס, מציגים תוכנית כלשהי כאחת שמשרתת באופן ישיר את הציבור, ובעקיפין גובים יותר מס (שמצידו יכול לשרת את הציבור ויכול שלא, זו כבר שאלה אחרת).

גם עניין ביטוחי האופנועים הוא דוגמה לצגת טפח והסתרת טפחיים. באחת מהודעותיך אמרת שמבחינתי העובדה שאין הוכחה היא ההוכחה לקונספירציה. חלקית, אתה אפילו צודק, אבל בדרך שונה מזו שהתכוונת אליה. הויכוח בסוגיה הזו, בין ציבור הרוכבים לממונה ולחברות הביטוח, נמשך שנים. אם ישנם נתונים ברורים וחד משמעיים המצדיקים פרמיות ביטוח בגובה הנוכחי או מעבר לכך, הייתי מצפה שמישהו (שאינו אתה, או עומרי, אלא אישיות רשמית יותר) יציג אותם בצורה מפורטת וברורה, לרבות אופן חישובם, במקום לדבר הרבה אך להגיד מעט - אבל במקום זאת, כל המעורבים מרבים להשתמש במונח "סבסוד" כדי ליצור אנטגוניזם לרוכבים בעוד שלא נעשה שימוש במילה זו במקרים אחרים בהם קבוצה מסויימת משלמת פרמיה פחותה מהסיכון שהיא מייצגת, או להזכיר נתונים חסרי השלכה ישירה על הסיכון הביטוחי כמו סטטיסטיקת ההרוגים לפי נסועה. הרי דמגוגיה אי אפשר לתקוף או להפריך.

ואנא, אל תחזיר אותי שוב לדו"ח המפקח. אמנם הוא מפורט למדי, אך מכיל כאמור לא מעט סתירות, ולכל הפחות ניתן להגיד בבטחה שההסבר לסתירות הללו לא מופיע בדו"ח עצמו. חוץ מזה, לפעמים עודף נתונים גרוע ממש כמו חוסר נתונים כשבאים להוכיח נקודה שאמורה להיות, לטענתך לפחות, פשוטה להוכחה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שוב, אתם מתעקשים לא להבין.

לא משנה מה קרה לכלל הכנסות המדינה בעקבות המיסוי הירוק, משנה מה קרה להכנסות המדינה מרכב "ירוק" - ההכנסות ירדו. ואלו בדיוק אותן הכנסות שיורדות כביכול מבעלי האופנועים: מס קניה נמוך יותר, מחיר נמוך יותר, פחות דלק. ועדיין הורידו לירוקים את המס. כי המדינה רוצה לעודד רכישת מכוניות חסכוניות יותר ומזהמות פחות ובכל מקרה לא מפסידה הכנסות ממיסים (לטענתכם, בכל אופן).

אז למה לא לעשות את זה לאופנועים? הרי מכוניות "ירוקות" הראו שניתן לגבות מס נמוך על מי שצורך מעט דלק ועדיין לא להפסיד הכנסות, מה ההבדל בין זה ובין אופנועים?

אגב, מס הקניה על מכוניות חשמליות היה מספר חד-ספרתי, ואלו לא צרכו דלק בכ-לל. עוד מסמר בתאוריה שלכם.

בנוגע לסטטיסטיקת הרוגים לפי נסועה - אתם טענתם שהנתון שסופק גבוה מידי. בפועל, המספר בארץ נמוך בשליש מאשר בארה"ב. כלומר יש דווקא סיכוי שהוא נמוך מידי ולא גבוה מידי...

נתונים? יש! אתם מתעקשים שהם לא נכונים כי אם הם כן, תצטרכו לשלם הרבה ואתם רוצים לשלם קצת. פשוט מדברים מהפוזיציה. האנשים שהנהיגו את מאבק האופנוענים לפני כמה שנים לא הסתירו יותר מידי את הדרישות שלהם: הם ידעו שהסיכון עליהם גדול יותר ודרשו שנהגי המכוניות יסבסדו אותם. כנראה שהצליחו לבלבל אתכם.

- - - תגובה אוחדה: - - -

יאללה, קצת גוגל:

http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000841290

הכנסות המדינה ממס קנייה על רכישת רכבים הסתכמו בכ-8.4 מיליארד שקל ב-2011, ירידה ריאלית של כ-5.7% בהשוואה לשנת 2010. זאת למרות גידול של כ-11% בייבוא הרכבים ב-2011 לרמה של כ-230 אלף. באוצר מעריכים כי הירידה נובעת, ככל הנראה, משינוי בתמהיל היבוא ורכישת כלי זולים יותר או פחות מזהמים ועל כן זכאים להפחתה גדולה יותר במס הקנייה. אומדן הכנסות מס קנייה על כלי בשנת 2012 נמוך עוד יותר ועומד על כ-8 מיליארד שקל.
שיעור המס האפקטיבי נמצא במגמת ירידה החל משנת 2000 ועמד בשנת 2011 על כ-63%, נתון שיכול להעיד על מידת האפקטיביות של המיסוי הירוק. ב-2011 גדל חלקם של רכבים "ירוקים" מסך הרכבים המיובאים לכדי 46%.

תנו לי לנחש: במנהל הכנסות המדינה משקרים כדי לדפוק ת'אופנוענים, נכון?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה הקשר לעובדה שעוד טענה שלכם נפלה? כתבתם שהכנסות המדינה ממס קניה על עלה בעקבות המיסוי הירוק כשבפועל הן ירדו בצורה עקבית כשהציבור הגיב למחיר הנמוך יותר של ירוק ולעלויות הנמוכות יותר של תדלוקו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זאת לא הטעות שלי, זאת הטעות של המדינה.

ואת זה המדינה ממהרת לתקן כמו שאתה יכול לראות.

כשבועז סופר המציא את המסוי הירוק אף אחד לא חשב שתהיה תזוזהביבי עושק , אוליגרכיסטן ‏(30.05.13)

כה גדולה לכיוון הרכבים הקטנים. חשבו שעם ישאר נעול על משפחתומטית 1600 וכך בעצם יגבו יותר. בפועל, האוצר הפסיד הכנסות מן המהלך ועכשיו רוצה להגדיל את המיסוי דוקא על אותן קטנות, חסכוניות וירוקות. דוקא המכוניות הגדולות והמזהמות כמו אלה המופיעות בתמונה למעלה, ממש לא יפגעו מן המהלך.

ועוד מעיזים להציג את המהלך הנ"ל כחברתי.

צודק. אנשים נוטים לשכוח, אבל המיסוי הירוק גרם בד"כ לייקור.רוב הרכבים התייקרו, מיעוטם הוזלו. ‏(30.05.13)

כדי להעלות את המס, אנשי האוצר הסתתרו תחת עלה התאנה של "המיסוי הירוק".

הם אמרו כך:

רוב המכוניות, החל במשפחתית 1,600 האוטומטית - הרכב של כל הישראלים - וכלה ברכבי פאר ורכבי שטח, רובן ככולן מזהמות.

לכן, אנחנו נקנוס אותן, ונעלה את המס עליהן.

מנגד, כדי שהמס אכן ייחשב כ"ירוק", אנחנו ניקח את המכוניות הכי קטנות, חלשות, ידניות, ונוריד מהן קצת את המס, כביכול כדי לעודד רכישת מכוניות "ירוקות".

הנחת היסוד היתה, שהישראלים לא יהיו מוכנים לגעת במכוניות הללו, אפילו לא עם מקל. שהטבת המס תשאר "על הנייר".

אלא שלמס המופחת הצטרפה גם תחרות. מכיוון שאלו אינן מכוניות של ציי ליסינג, יבואן סוזוקי הוריד את המחיר על הסוזוקי הקטנה באופן משמעותי, ויצר קטגוריה חדשה שצמחה במהירות. קיה פיקנטו, למשל, זכתה לרשימת המתנה...

והנהג הישראלי גילה, שאם הוא מוכן להידחס לקופסת סרדינים זעירה, המונעת בכוחו של מנוע זעיר, ומוכן גם להעביר הילוכים באופן ידני - מה שנחשב מוקצה מחמת מיאוס עד לאותו שלב - או אז הוא יכול לקרוע בעצמו את הניילונים ולקנות אוטו חדש.

הללויה !

אלא שאז התברר ל"נערי האוצר" שלא רק שהמס על מכונית בשווי 60,000 שקלים הוא חצי מאשר על משפחתית ב - 120,000 שקלים, אלא שהם עוד נאלצים לתת לו "הטבת מס ירוק", ולגבות עוד פחות מס...

אז עכשיו הם רוצים, מהמכוניות האלה - דווקא מהמכוניות האלה, שכן הגדולות ממילא לא נהנות מהטבת "מס ירוק" - לגבות מס נוסף.

איך?

ישָנו את הקריטריונים.

מעכשיו, המכוניות האלה כבר לא תחשבנה לכאלה "ירוקות".

רק מכונית שעומדת דוממת בחניה תחשב ממש ירוקה.

וכל השאר - לא.

ואם - במחי שינוי הגדרה שרירותי - הן כבר לא ירוקות, יתכבדו הרוכשים וישלמו יותר מס.

ובא לציון גועל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה זה? הודעות שלך במקום אחר? טוקבקים של מישהו? מה שזה לא יהיה, זה לא קשור למציאות:

http://www.themarker.com/dynamo/cars/1.2067696

בשלב הראשון, מרבית המכוניות עלולות להתייקר. מכוניות המיני יעלו כ-1,500 שקל יותר, משפחתיות יתייקרו בכ-3,000 שקל ומכוניות עם מנוע דיזל ב-8,000 שקל.

המס יעלה אבל על מכוניות קטנות וחסכוניות הוא יעלה פחות מאשר על מכוניות גדולות, גם באופן מוחלט וגם באחוזים מהמחיר הסופי. כלומר זה רק יגדיל עוד יותר את כדאיות רכישת המכוניות הקטנות, אלו שעליהן משלמים פחות מס בעת הקניה ואח"כ משלמים פחות מס בעת קניית הדלק. טוב, מי שהתלבט בין מיני ב- 75,000 לרכב "שטח" עירוני ב- 250,000, אצלו הכדאיות לרכישת המכונית היקרה גדלה מקצת כיוון שמחירה לא השתנה ואילו הקטנה התייקרה קצת. יש יותר משני אנשים כאלו?

לא יעזרו ההתפתלויות. זה מה שטענתם:

בפועל הכנסת המיסוי הירוק העלתה את הכנסות המדינה ממיסוי.
שיטת המיסוי הירוק עזרה מצויין בכמה מובנים:

[...]- היא הכניסה למדינה יותר כסף גם ללא שני הסעיפים הקודמים, שכן תוספת המס לרכבים שאינם "ירוקים" גדולה משמעותית, במצטבר, מהפחתת המס לרכבים ה"ירוקים".

בפועל, ההכנסות לא עלו אלא ירדו. אז ראשית, הטענה שלכם היתה לא נכונה. מה זה אומר על המקורות שלכם?

שנית, מה זה אומר על הקנוניה המדומיינת שלכם? טענתם שהרעיון מאחורי המיסוי הירוק, שרשמית נועד להגביר את מכירת המכוניות שמזהמות פחות ולהקטין את מכירת המכוניות שמזהמות יותר, היה בעצם להגדיל את הכנסות המדינה אבל שבאוצר לא חזו שהוזלת מחירי המכוניות הירוקות והעלאת מחירי המזהמות יגבירו את מכירת הירוקות על חשבון המזהמות, כלומר הם גם רשעים שרצו לדפוק אותנו וגם טיפשים שלא חזו שהאוצר יידפק. אפשרות אחרת: המטרה היתה לעשות בדיוק מה שאמרו שהמטרה היתה - להגביר את מכירת הירוקות על חשבון המזהמות ולצורך זה הורידו את מחיר הירוקות והעלו את מחיר המזהמות. התוצאה היתה בדיוק מה שרצו - נמכרו יותר מכוניות קטנות וחסכוניות ופחות מכוניות גדולות מבזבזניות. תער אוקאם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

והמדינה כל כך מרוצה מהירידה בהכנסות שהיא מחמירה את הקרטריונים כדי להעלות מס על המכוניות הזולות, וכך מגיעים לכוונה האמיתית של המשורר ליצור מדרגת מס על בסיס זיהום אוויר, כשבעצם הרפורמה מובילה להגדלת ההכנסות ממיסוי על ולא להקטנה.

ובסוף ישארו הרבה ישראלים עם רכבים קטנים וחלשים שממוסים חזק, והרבה ישראלים עם רכבים משפחתיים שממוסים עוד יותר חזק, וכמה עשירים עם רכבים בזבזנים שזה לא מזיז להם.

בעצם אפשר לומר שהמיסוי הירוק הוא קצת כמו הורדת מחיר לחטיף במקביל להקטנת משקל החטיף, ויציאה במבצע בו החטיף ה"חדש" נמכר במחיר נמוך מקודם(ואולי גם נמוך במעט יחסית למשקלו בהשוואה לקודם).

יציאה בפרסום על כך שהחטיף של אותה חברה מתחשב בצרכנים ועומד בסטנדרטים של הOECD.

ואז העלאת מחיר החטיף ה"חדש" למחיר גבוה יותר שיעלה את סך הכנסות החברה ממכירות החטיף.

טקטיקה ידועה אצל סוחרי הסמים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...