מבקש המלצה למצלמה קומפקטית חדשה עד 1200 ש"ח - צילום דיגיטלי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מבקש המלצה למצלמה קומפקטית חדשה עד 1200 ש"ח


IG

Recommended Posts

שלום לכולם,

אני מעוניין לקנות חדשה. כרגע יש לי קנון sx130 שבעיקרון מספיקה לי, אבל אני רוצה לתת אותה להורים שלי (הגיע הזמן שישדרגו קצת את הA530 העתיקה שלהם)

1. מה התקציב שעומד לרשותך ? 1200 ש"ח. אפשר לחרוג בעד -200 ש"ח אם ממש שווה את זה. אני מעדיף לקנות ברשת "שקם אלקטריק" או ב"א.ל.מ.". (יש לי שם הנחה משמעותית)

2. מה רמת הידע שלך ? נסו להעריך את רמתכם ונסיונכם. בדקו את עצמכם מול מושגים בסיסיים כגון: קומפוזיציה, פוקוס, עומק שדה, צמצם, תריס, חשיפה, ISO, אורך מוקד, עבודה עם תאורה. רמה בינונית. אומנם לא מכיר את כל המושגים אבל אני בד"כ מעדיף לכוון את הפרמטרים באופן ידני ולא לצלם על אוטומט (ובד"כ יוצא לי יותר טוב לפי דעתי)

3. באילו מצלמות התנסת בעבר ? מה הגביל אותך בציודך הקודם ? יש לי עכשו קנון SX130. מה שמגביל אותי זה הצילום בחושך שעושה די הרבה רעש, האפשרות לצילום בHD באורך של לא יותר מ-10 דקות (האמת פחות קריטי, סתם נראה לי מטופש) ולפעמים הפוקוס האוטומטי מתפקס על דברים שלא קשורים אבל אני לא יודע אם יש משהו טוב יותר בקטע הזה (חוץ מללמוד יותר טוב להשתמש בה- אני מדבר על מיקרים של פיקוס על סורגים של חלון\ השתקפות שלי ולא על הנוף שבחוץ)

4. אילו נושאים אתה מצלם כרגע / מעוניין לצלם, ובאילו תנאי תאורה ? (העריכו במידת האפשר גם שימושיות - למשל: הרבה תמונות חברה בטיולים באור יום, הרבה תמונות של הילדה בתוך הבית, מעט תמונות ברחובות חשוכים באמצע הלילה, מעט מאוד תמונות של הילדה במופעי ריקוד באולם חשוך, מעט תמונות ציפורים ממרחק רק בשעות הערביים) אני מצלם בעיקר תמונות נוף, פחות אנשים (לא אוהב אנשים:t3608:) קצת פרחים וכאלה במאקרו. ולצערי בד"כ מזג האויר או מעונן או קצת חשוך. זום לא קריטי אבל אני רוצה לפחות X12 אופטי. אני מצלם דברים שזזים אז צריך משהו עם קצב דגימה גבוה שלא יהיו מריחות (אבל זה פחות קריטי, הקצב של הSX130 מספיק לי בתאכלס). לדברים הפחות מעניינים יש לי (HTC ONE S :) )

5. האם אתה מתכוון להדפיס את תמונותיך לגדלים גדולים (> 20X30) ? לאיזה גדלים ומה יעוד ההדפסה ? אני מקוה שכן ואם כבר אז כנראה לגודל של מטר רוחב לפחות, אבל זה לא שיקול (תמונות יפות להדפסה אני יכול למצוא באתר של NG או הסטלר)

6. מהו טווח אורך המוקד בעדשות הנחוץ לך ? (ניתן להתרשם כאן http://imaging.nikon.com/lineup/lens/simulator/ מאורכי מוקד שונים. רצוי לא להתחזר, כולנו היינו רוצים עדשת פלא, אנא היצמדו למה הכרחי לכם. הסבירו למה, וציינו האם את הטווח יש לכסות ע"י עדשה בודדת או כמה עדשות, ולמה.) אין דרישה מיוחדת.

7. האם הגודל / משקל המצלמה חשובים לך ? רלוונטי במיוחד לאנשים עם ידיים גדולות / קטנות במיוחד, גדולה וכבדה תהיה פחות נוחה לנשיאה. לא. רצוי לא בלטה.

8. האם יש לך ציוד אחר ? איזה ? לא.

9. האם יש לך העדפה לייצרן מסויים ? מדוע ? אני רגיל לקנון ואוהב את הסידור של הכפתורים והממשק אבל לא משהו שאני נעול עליו.

10. האם יש דגם שמצא חן בעיניכם מראש ? מדוע ? הקנון SX250 או ה240 (מה שנכנס בתקציב). בגלל תמונות השוואתיות שראיתי פה. אומנם זה לא הדגם המדוייק אבל ממה שקראתי במקומות אחרים ה260 דומה באיכות ל250 וה240 (מספיק קרוב בשבילי). הבעיה עם הSX250 זה שבצילום HD, שימוש בזום גורם לכיבוי של המצלמה כי כנראה הסוללות לא סוחבות את העומס. בSX130 שלי אני עושה את זה בלי בעיה עם AA.

11. האם מצב צילום ברצף של מספר בשניה נחוץ לכם ? לאילו נושאים ? לא.

12. האם אתם מעוניינים במצלמה בעלת יכולות (ובעלות אילו תכונות ? ייצוב תמונה, רזולוציה, פוקוס אוטומטי) ?

כן חשוב לי ייצוב תמונה, וידאו (לא צריך FULL HD אבל לפחות 720P), פוקוס אוטומטי סביר וסוללה טובה.

תוכניות צילום (בקנון SX260 יש איזה 60) לא מעניינות אותי בכלל, חוץ מאפשרות להגברת הקונטראסט או עומק הצבע (מצב צילום מעונן בקנון) בימים עם אובך קל או עננים שגורמים להכול להראות אפור.

חשוב לי שלא תהיה פיקסליזציה או קונטראסט מוגזם.

רצוי (לא חובה) אפשרות לHDR וGPS (שוב- לא חובה)

דבר נוסף- אני אשמח אם תהיה אפשרות לצלם בחשיפה ארוכה (חצי שניה עד שניה) עם אפשרות להפחתת הסינוור (הורדת ISO ל40 אם יש כזה דבר או דרכים אחרות). אני אוהב לצלם מפלים :)

תודה לעוזרים!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 2 שבועות מאוחר יותר...

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...