נחוש בדעתי להתקבל באוניברסיטת תל אביב - עמוד 4 - לימודים והצעות עבודה - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

נחוש בדעתי להתקבל באוניברסיטת תל אביב


SharonX

Recommended Posts

הדיון של עמרי vs דן יחסית עקר לטעמי. העובדה היא פשוטה מאוד - תיהיה טוב תצליח , תיהיה בינוני תיתקע.

אתם מדברים על בינוניים - בהייטק עובד בינוני יגיע לשכר יותר גבוה בהתחלה שילך וישתווה לרו"ח הבינוני. מצד אחד עובד הייטק ירוויח יותר בהתחלה אבל חשוף לקריסות בשוק\אאוטסורסינג\התפתחויות טכנולוגיות. מצד שני רואה החשבון ירוויח פחות אבל הסיכון קטן הרבה יותר.

מכיוון שאני מניח שאני מדבר אל אנשים בעלי השכלה פיננסית בסיסית (ביותר) זה כמו לקנות אג''ח - ריבית גבוהה תיתן יותר תשואה אך גם יותר סיכון וריבית נמוכה תיתן פחות תשואה אך פחות סיכון (מדובר על ריבית שוק לאנשים שאינם בעלי השכלה בתחום)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 47
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
יש לי חבר שעובד היום בתחום, וחברה שלי עבדה הרבה שנים ב-PWC, אז אני מכיר לא רע את מדרגות השכר שיש בארץ לסניור/סופרוייזר/מנג'ר וכו'.

אחרי ארבע שנים של לימודים, בוגר תעשיה וניהול יוכל למצוא תפקיד ראשון בהייטק בו הוא ירוויח כ-15-16 אלף, ברוטו. אחרי אותן ארבע שנים, בוגר תואר בראיית חשבון יהיה חייב לעשות התמחות של שנתיים, בה הוא יקבל 5,000 ש"ח לחודש (גם ברוטו כמובן).

לאחר ההתמחות הפער כמובן מצטמצם, אבל עדיין מדובר בסדר גודל של פי 1.5-2 לטובת עובד ההייטק (אני מדבר על שכר בסיס בלבד, לפני שקלול בונוסים, מניות וכו'). מפה והלאה, הפער הזה לא מצטמצם משמעותית ונשאר קבוע לאורך השנים, לא מעט בזכות העובדה שהשכר (וההטבות) בהייטק עולה עם הותק בקצב הרבה יותר מהיר מרואי חשבון.

אני בתור יועץ מס בן 27 מרוויח קצת פחות ממך ממשכורת ולקוחות בלי שהרגל שלי דרכה באקדמיה. כלומר כן דרכה, אבל עשתה פרסה אחרי שנה. אני לא מצטער לרגע על הבחירה שלי. אני מאוד נהנה מהתקשורת עם לקוחות ורשויות. מדובר בתחום כל כך עמוק ורחב שצריך לעבוד בו שנים רק כדי להתחיל להבין מה עושים.

בנוגע למשכורות בתור אחד שמכין בערך 300 משכורות בחודש ועושה הנהלת חשבונות לעצמאיים בתחומים רבים ומגוונים, אני מקבל מושג כמה מרוויחים פחות או יותר בקשת העיסוקים בארץ. המשכורות של הייטק גבוהות אבל הם מגיעים לתקרת הזכוכית מהר מאוד. רופא ירוויח גרושים בתחילת דרכו ואחרי שיצבור ניסיון והתחמחות הכנסותיו יעלו ל-70-80 אלף שקל בחודש ואפילו יותר.

ואל תתן לסיפורים על בני 50 להטעות אותך. כמה אנשים אתה מכיר שלמדו מדעי המחשב לפני 25-30 שנה?

בראיית חשבון צריך להתמודד עם הרבה מאוד אירועים שונים ומגוונים. צריך לדעת לשווק את עצמך, לבנות בסיס לקוחות, ליצור קשרים ברשויות, לצבור ניסיון בכל מיני סיטואציות. רואה חשבון צריך לגלות בקיאות בדיני מיסים, דיני עבודה, חוק הביטוח הלאומי, חשבונאות ועוד. מדובר בידע שמגיע רק עם הזמן ועבודה. בנוסף מדובר בתחומים שהשינויים מתרחשים בהם די לאט.

עולם הטכנולוגיה משתנה מהר מאוד. הייטקיסט מתבגר, מגיעים ילדים לעולם, אין לו את הזמן והאנרגיות לשבת, ללמוד ולהתמחות בשפה חדשה. פתאום מגיע בחור בן 23 אחרי הצבא בוגר ממר"ם שבקיא בכל המגמות החדשות בעולם הטכנולוגיה, מוכן לעבוד 10 שעות ביום ובשכר יותר נמוך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...