יש הבדל מבחינת single rail ל מולטי ?? - ספקים ומארזים - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

יש הבדל מבחינת single rail ל מולטי ??


EAD

Recommended Posts

יש ספקים רבים לדוגמא

FSP Aurum 700W Gold 90

שהם multi rails של ה 12V

השאלה, האם ספק כזה שמסוגל לספק רק 18A לכל RAIL יחזיק נניח כרטיס מסך שרוצה 40A כמו וכאלו?

האם בעצם יש הבדל משמעותי או עדיפות ל SINGLE RAIL מול MULTI RAIL ???

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הכרטיס מסך בכל מקרה לא יכול למשוך יותר מ 12A דרך חיבור כוח יחיד (חיבור בין הספק לכרטיס), + 5A דרך הלוח (במקסימום). זה כרטיס חולני שחיש לו 2 חיבורי כוח מהספק או משהוא ?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ייתכנו כמה מקרי קצה אבל צריך שיהיו כמה דברים "לא בסדר" כדיי שדבר כזה יקרה - למשל ספק אם חלוקה לא הגיונית של המסילות + כרטיס מסך כבד במיוחד, או שימוש במתאמים ממולקסים ל PCIE (שכשלעצמו סימן לזה שהספק חלש מידי ולכן לא מתאים מהתחלה)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מבחינת "קריסה" או נזק או בעיה לא צריכה להיות בעיה, מה שכן אני יכול להגיד לך שהרבה חברות מציגות וחוזרת לעיצוב הישן של מסילה בודדת, כי בסופו של דבר היא יציבה ואין ממש צורך בלתכנן ולפצל את המסילות, כמובן שגם התכנון העלות וכו משתלמים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תחת ההנחות שהמסילות מחולקות בצורה הגיונית, שהמשתמש לא עושה שטויות (כמו לחבר מתאמים ממולקס במקום הכבלים הקיימים של הספק לכרטיסי מסך), לא יהיה הבדל בין איך ש 2 הספקים עובדים כי צפוי שאנטק (למשל) יתכננו את חלוקת המסילות בספק כך שהוא יתאים למפרטים שונים ולא סתם בצורה לא שימושית

אבל יש מקרים (למשל : ספק ישן מאוד שתוכנן למפרטים ישנים יותר - יש לי אנרמקס כזה מ 2005 אם 2 מסילות שתוכננו לפי המפרטים החזקים של אז - הוא היה מעולה בשביל מחשב חזק של 2005, אבל יכול להתחיל להתכבות אם לחבר אליו מפרט של היום שלוקח אותה כמות W - צריכת החשמל בסך הכול אותו דבר, אבל היא לא מתחלקת בין המסילות באותה צורה. נחשו מה קורה אם חברה כלשהיא היום (למשל חברה גנרית) תייצר העתק של הספק הזה - הוא ספק מעולה ואיכותי אבל לא ממש מתאים למפרטים של היום)

אם רוצים באמת להיות בטוחים לחלוטין אז ניתן להסתכל על הזרם המקס' בכל מסילה ולבדוק לבד :

הכללים הבסיסיים :

מסילות נפרדות יש רק ב 12V ולכן ל ההתייחסות תהיה ל 12V בלבד. לוקחים גם מה 3.3V דרך הלוח אבל זה לא מעניין אותנו

סלוט PCIE נותן לכרטיס עד 65W של 12V, שמגיעים במקור מהחיבור 24 PIN של הלוח. בספק, החיבור הזה בדרך כלל נמצא על מסילה #1 ביחד אם כל המולקסים וה SATAות. (אם יש 2 אז לא כל אחד יכול לקבל 65W כי גם החיבור של הלוח לא יכול לתת יותר מידי)

כניסת PCIE 6PIN של כרטיס מסך יכולה לקבל עד 75W. כרטיס מסך כזה יכול תיאורטית לקחת עד 140 כש 75 מגיעים מהכניסה ו 65 מהלוח. אי אפשר ממש לדעת איך זה הולך להתחלק ביניהם אבל שיש להם כניסת PCIE אמורים "להעדיף" אותה

כניסת PCIE 8PIN כנל אבל היא נותנת 150W

על הספק כתובות מסילות. קודם כל רצוי לדעת מה בדיוק מחובר לכל מסילה. מקובל בדרך כלל שמסילה #1 זה המסילה שמחזיקה את הדברים "הרגילים" כמו כל המולקסים/SATAות, וגם את החיבור 24 PIN של הלוח. החיבור 4 PIN או 8 PIN של המעבד יכול להיות או לא להיות על אותה מסילה. יתר החיבורים - כל הPCIE ולפעמים מעבד 4 PIN ו 8 PIN יהיו על יתר המסילוץ, אין חוקיות איזה מספר מסילה הוא מה - יש לבדוק בנתונים של הספק. לכל מסילה כתוב זרם ב A. הזרם כפול 12V נותן את ההספק שיש במסילה הזאת - למשל 12V * 5A = 60W

מולקס יכול להעביר בצורה יציבה עד כ 30-40W. הוא יכול לתת יותר, אבל אם רוצים ממנו יותר מידי הוא יכול להחליט להישרף. מולקס הוא מהתחלה לא ממש חיבור אמין - אז לחבר מתאם מולקס לכרטיס מסך כשלספק יש PCIE-ים זה דיי לא במקום (חו מזה שאם לספק יש כמה מסילות זה יכול להביא לומס גבוה על מסילה #1)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אז לא הבנתי

אם קונה ספק חדש

של חברה רצינית

נניח FPS

SEASONIC

ANTEC

קרוייסר וכו'

ספק שהוא מעל 650W ואפילו 750W

והוא מספיק חדש כדי להיות עם ניצולת של GOLD או אפילו פלטיניום!!

יהיה איזה שהוא הבדל? או ששניהים יסחבו באותה המידה? כולל OC כבד ואפילו וכאלו?

(חלק הם SINGLE וחלק לא)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה זאת אומרת החברות מפרסמות טבלה עם המידע על הA וכו בכל מסילה זה לא סוד (-:

ופותח התרד אין הבדל, המלצה שלי תרכוש משהו מחברה מוכרת שמתאים לשימושים שלך או אפילו יספק אותך לעתיד מסילה בודדת או כמה זה לא פרמטר עקרוני כל עוד הוא עונה על הקריטריונים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה זאת אומרת החברות מפרסמות טבלה עם המידע על הA וכו בכל מסילה זה לא סוד (-:

הכוונה היא לפרסם אילו חיבורים מהספק שייכים לאיזו מסילה.

אם אתה קונה ספק טוב, חדש, איכותי של חברה שידועה כאיכותית - תסמוך עליהם שהם כבר דאגו לכל זה

בדיוק.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...