ביטקוין - הדיון הראשי והרשמי - מדע וטכנולוגיה - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

ביטקוין - הדיון הראשי והרשמי


mulderfox
 Share

Recommended Posts

בעקבות המאמר על ביטקוין, וההתעניינות הרבה בנושא(מעל ל-35 אלף צפיות עד כה) , החלטתי לפתוח דיון בנושא כאן.

רציתי לפני הכול להבהיר משהו לגבי ביטקוין (Bitcoin) - ביטקוין הוא מטבע דיגיטלי ומבוזר. המילה מבוזר מבלבלת מעט, אז הנה ההסבר:

המטבע מיוצג בביטים ובייטים בקבצי מחשב שמשוכפלים על כל מחשב שמריץ את תוכנת ביטקוין. המשמעות היא שקיימים מאות אלפי ומיליוני עותקים של תיעוד המטבע - העסקאות, הסחר, והכרייה שנעשים בו.

והמשמעות החשובה ביותר לגבי הנקודה הזו: לא ניתן "לסגור את הבסטה" של ביטקוין. אין אף שרת מרכזי שמרכז את פעילות המטבע, ולכן מדינות, או ארגונים (כלכליים או אחרים) אינם יכולים לאיים על קיומו. עם זאת, יש לסייג ולומר שניתן להשפיע על תנודות המטבע בצורה דיי פשוטה - על ידי הזרמת כמות גדולה של כספים למערכת או מכירת כמות גדולה של מטבעות בבת אחת. הדבר יגרום לעליית ערך המטבע (אם יקנו כמות גדולה של מטבע, או יכרו כמות גדולה בזמן קצר), או לנפילה בערכו (על ידי הצפת השוק בכמות מטבעות גדולה) - דוגמה קלאסית לכך היא נפילת ערך המטבע ב-2011 בעקבות האקר שפרץ למערכת הבורסה MTGOX ומכר כמות גדולה של ביטקוין במכה אחת. ההצפה (מעבר לפעולת הפריצה עצמה) גרמה לנפילת הערך הגדולה והפתאומית.

עם זאת, ככל שהמטבע יתחזק ויתבסס בשוק העולמי, יהיה קשה יותר לפעולות כאלה להשפיע על ערכו בצורה משמעותית, בגלל נפח המסחר שיגיע לדרגה בה קשה ביותר להטות את ערך המטבע.

אני מקווה שאוכל לענות על כל שאלה שתצוץ, ובכל מקרה, אשמח להעזר בכל חבר פורום שירצה לענות או לחדד נקודה כזו או אחרת.

תודה לכולם!

ועבור המלעיזים ואלה שחושבים שביטקוין הוא תרמית פונזי בגלל שאינו נתמך על ידי מדינה או בנק כזה או אחר, ובתודה למני רוזנפלד שסיפק את הטקסט הבא:

אני מציע לכל מי שטוען שביטקוין הוא סוג כלשהו של הונאה, לחשוב קודם על שאלה יותר פשוטה:

האם יש טעם ברעיון של מטבע דיגיטלי לחלוטין, שניתן באמצעות המחשב והאינטרנט לשלם איתו בקלות ובזול לכל אחד בעולם, בין אם זה חבר או בעל עסק; שאינו כפוף לשום מדינה, בנק או חברה מסוימת; שמאפשר לכל יזם לבצע חדשנות כלכלית על פלטפורמה פתוחה; ושמעניק לכל אדם את ההעצמה האישית לשלוט בכספיו?

ואם כן - איך הייתם עושים דבר כזה באופן שונה מביטקוין? באופן שהיה נראה בעיניכם פחות "סקאמי"? השאלה היא רטורית - לפני ביטקוין לא היתה ידועה שום דרך ליצור מטבע דיגיטלי מבוזר. כיום קיימים מספר רעיונות לכך, אך אף אחד מהם לא הוכח כטוב יותר מביטקוין. אם אנחנו רוצים להצעיד את הכלכלה למאה ה-21, תהיינה לזה תופעות לוואי כגון הזדמנות לרווח למי שמבצע החלטות השקעה מושכלות.

דיבורים על זה שביטקוין הוא פונזי היו באופנה ב-2012... אבל ברצינות, כבר עברנו את השלב הזה. ולראיה אפשר להביא את חברות הענק בכל העולם ובכל התחומים שכבר הבינו את הפוטנציאל שלו והתחילו לקבל תשלומים בביטקוין. כאן ניתן לציין את

Dell, Newegg, Wordpress, Zynga, Imgur, Fiverr, Wikipedia, Free Software Foundation, The Pirate Bay, XKCD, Tor

ועוד ועוד (אני מקווה שקהל חובבי חומרה מכובד כמו זה ידע להעריך את הימצאותה של Newegg ברשימה). לכך ניתן להוסיף את eBay שבתהליכי אימוץ ביטקוין, את IBM שהכריזה על כוונתה להשתמש בטכנולוגיה של ביטקוין, ועוד.

עבור מי שמעוניין ללמוד עוד על ביטקוין, יש לי מספר מקורות להציע:

מאמר המסביר את היתרונות של ביטקוין:

http://www.bitcoin.org.il/אז-למה-בכלל-צריך-את-זה/

ניתוץ מיתוסים נפוצים:

http://www.bitcoin.org.il/אבל-שמעתי-ש/

קבוצת מפגשי ביטקוין בישראל:

http://meetup.bitcoin.org.il/

ערוץ יוטיוב עם הרצאות וכו':

https://www.youtube.com/channel/UC58...HcvQ/playlists

קבוצת פייסבוק לדיונים:

https://www.facebook.com/groups/btcil/

נערך על-ידי mulderfox
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ואם שאלתם את עצמכם מה אפשר לקנות בביטקוין, אז הנה דוגמא נחמדה:

פורשה קיימן S שנתון 2007 - כולה 1444 ביטקוין: (לא כולל משלוח ומיסים)

wADS7Un.jpg

נראה לי מוזר... יש לך לינק לכתבה בנושא או משהו?

כי בעל הפורשה לשעבר הוא טיפש רציני

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

Sween, תקליק על השורה שמתחילה במילה "פורשה", וזה יביא אותך למודעת המכירה עצמה.

אגב, מכירות בסדר גודל כזה מובילות לשימוש בחשבון נאמנות (צד שלישי) - בו מופקד הכסף (או הביטקוין במקרה הזה) עד לקבלת הסחורה, ואז הכסף מועבר מיידית למוכר. כך שני הצדדים יכולים להיות רגועים (בהנחה שהמקום בו הם מפקידים הוא אמין) שהעסקה תתבצע ואף אחד לא יברח עם הכסף לפני קבלת הסחורה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כאן יש מדריך לא רע בעברית לאחת מתוכנות הכרייה הנפוצות ביותר (GUIMINER)

חשוב מאוד לזכור, שאם משתמשים בכרטיס המסך לכרייה צריך לוודא אוורור אופטימלי קודם כל, כי הטמפרטורות שלו יעלו מהר מאוד, ובסביבות 85 מעלות סביר להניח שהמחשב יתקע, או ייתן מסך כחול. וזה בכל מקרה לא בריא במיוחד למחשב.

אזהרה מראש: עקב כניסת מחשבים ייעודיים לתחום הכרייה בשבועות האחרונים, רמת הקושי טיפסה ועדיין מטפסת, אז אל תצפו לכרות מהר. בנוסף לכך, תשיגו תוצאות מהר יותר עם כרייה עבור קבוצת כרייה (Pool) - ההבדל הוא שתקבלו חלק יחסי מהבלוק שנכרה בהתאם לכוח המחשוב שתוסיפו לקבוצה. וזה אומר 0.01-0.05 ביטקוין כל כמה שעות - תלוי בעוצמת כרטיס המסך שלכם.

קיימות קבוצות כרייה שנותנות כרייה משולבת - ביטקוין, וגם מטבעות אחרים (כמו IXCOIN או DEVCOIN או NAMECOIN) בעת ובעונה אחת.

אני משתמש ב-Bitparking, אך גם ב-50BTC ו-DEEPBIT ויש עוד המון קבוצות אחרות.

כדי לתת לכם נקודת השוואה, אני כורה לא באופן רציף (קשה לעבוד על המחשב בזמן שהוא כורה בגלל שהוא מתחמם, ונעשה איטי בגלל הכרייה), וכריתי באמצעות קבוצות כרייה במהלך כמה שבועות - מטבע יחיד. כמובן שאם אתה כורה עבור עצמך, ואם יש לך גישה לרשת מחשבים אז התמונה יכולה להיות שונה לחלוטין. ועדיין, כיום בלוק ייתן 25 מטבעות בלבד, ובשביל להשיג בלוק, המחשב שלך יעבוד עד שנתיים..

בגלל זה, יש כאלה שסוברים שעדיף לרכוש את המטבעות מאשר לכרות אותם.

בהצלחה!

אה, ולג'וני בראבו - אפשר ויש כאלה שסוחרים בביטקוין דרך איביי, באמצעות שטרות המכילים קוד המאפשר לקבל סכום מסוים של מטבעות. אני לא יודע כמה זה אמין ואם זה עובד, רק עשיתי חיפוש קצר שם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

למעשה, ניתן לכרות באמצעות מעבד בלבד (כל ליבה בנפרד, כמה מהן או כולן ביחד) אך המשימה היא של פענוח הצפנת SHA - ולמטרה זו המעבדים שרצים על הרבה יותר יעילים. כאשר אתה משתמש בתוכנה שמוזכרת במדריך, ומתקין את הדרייברים המתאימים, תוכל לכרות באמצעות כרטיס המסך - וכשאתה כורה בעזרתו, אתה יכול לבחור אם להשתמש גם בליבות המעבד המרכזי.

למיטב ידיעתי, למרות שיש לנו נוכחות מכובדת בתחום הביטקוין (מבחינת משתתפים בזירה הבינלאומית), לא קיימת כיום POOL (קבוצת כרייה) ישראלית.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אורח
דיון זה נעול לתגובות חדשות.
 Share


×
  • צור חדש...