אני וMANDRAKE 8.2 - לינוקס, Mac ומערכות הפעלה אחרות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

אני וMANDRAKE 8.2


אורח PrototypE.rev.3

Recommended Posts

אורח PrototypE.rev.3

אוקיי , התקנתי אותו , בפעם הראשונה בהיסטוריה לא הרסתי את המערכת ההפעלה הקודמת , כבר התקדמות ,אחרי 3 דקות של משחקים שם , הכרטיס קול שלי הפסיק לעבוד , אחרי עוד 3 דקות 2 המדפסות הפסיקו לעבוד ואני לא מוצא את עצמי שם !!!

ואיך מתקינים שם תוכנות ?!??!?! הורדתי NETSCAPE 6.22 כי אי אפשר לעבוד עם הדבר הזה שבא איתו יחד , הורדתי עוד כל מיני דברים , ניסיתי לקרא את הREADME ולא הבנתי כלום , אודה למישהו שמבין עניין שיוכל להסביר לי קצת .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

Why on earth you have installed Linux? I thought ukrainians are supposed to be smart

;D

אני גם התקנתי - שיחקתי, הרסתי את שני הדיסקים הראשיים שלי ;D ואז הסרתי. עכשיו הכל בסדר.

אבל למה לכל הרוחות אתה התקנת ? מה אתה כבר מבין בלינוקס ? למה למשל לא התקנת OS2 ? או BeOS ? או MacOS X ? אה?

לינוקס זו לא מערכת הפעלה לכל אחד. עד כמה שהחברות שמפיצות את המערכת הזו היו רוצים לראות את כולם עובדים עם זה - זה לא יקרה בקרוב מהסיבה הפשוטה ביותר - חוסר תאימות ל 99% מהשוק הביתי. כמו ששמת לב - בעיה בכרטיס הקול שהיית פותר בפחות מ10 דקות על - לא הבנת בלינוקס מה קורה בכלל. התקנת תוכנות שבווינדוס מתבצעת בשני קליקים של עכבר - דורשת קצת מעבר לזה בלינוקס. מדפסות, התקני חומרה, ועוד דברים נוספים שאנו לוקחים כמובנים מאליו במערכת ההפעלה של מיקרוסופט - ששמה לה למטרה את נוחות המשתמש ופשטות ההפעלה - לא כל כך פשוטים במערכת ההפעלה , שעם כל הכבוד - נועדה בראש ובראשונה לאנשים שמבינים יוניקס. כל הממשקים החדשים, התוספות, תוכנות ההתקנה החדשות, לא עוזרים בכלום - כי אחרי שלב ההתקנה שעובר עכשיו בצורה הרבה יות חלקה (תאמין לי - יש לי נסיון עם "כמה" גרסאות לינוקס), מגיע שלב השימוש היום יומי. השלב הזה, הוא השלב שבו אתה כבר צריך להבין מה אתה עושה ומה אתה רוצה ממערכת ההפעלה שלך.

אז תעשה חושבים - ותבדוק למה באמת אתה צריך , ואם זה בכלל כדאי להשקיע כל כך הרבה מאמץ במערכת הפעלה שלא תתן לך שום ערך מוסף לעבודה היומית שלך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני גם התקנתי - שיחקתי, הרסתי את שני הדיסקים הראשיים שלי ;D ואז הסרתי. עכשיו הכל בסדר.

הרסת את שני הדיסקים הראשיים שלך? :o איך?? אני מנחש שלא עשית RT ל-FM... ;)

אבל למה לכל הרוחות אתה התקנת ? מה אתה כבר מבין בלינוקס ? למה למשל לא התקנת OS2 ? או BeOS ? או MacOS X ? אה?

אפשר לשאר שהוא התקין אותה מתוך סקרנות, שזאת סיבה מצויינת.

ולגבי המערכות האחרות שהזכרת, השתיים האחרונות לא פחות ידידותיות מחלונות - כל זמן שהחומרה שלך נתמכת.

OS X לא ממש רלוונטית לנושא, מכיוון שלא נראה לי של-PrototypE יש בבית מק ועדיין לא ניתן להריץ אותה ב-, גם לא תחת אמולציה.

ב-BeOS אתה יכול לקחת דיסק קשיח ממחשב אחד, לחבר אותו למחשב אחר ולאתחל כרגיל. בלי הגדרות מיוחדות, בלי התקנות ובלי שאלות מיותרות. מסתבר שגם למיקרוסופט נשאר מה ללמוד...

הכל עובד מיידית ובאופן מושלם - כל זמן שהחומרה שלך נתמכת. לרע המזל, אחוז החומרות הנתמכות הולך ופוחת, החברה נקנתה ע"י Palm ודרייברים חדשים לא נראים באופק. זה עשוי להשתנות כש-OpenBeOS תשוחרר, או אחד מהפרוייקטים המקבילים (BlueOS, Leonardo, AtheOS-BeOS).

לגבי OS/2, במצבה היום (7 שנים לאחר שחרור הגירסה האחרונה, Warp4) היא אינה קלה יותר לתחזוקה מלינוקס ובוודאי שלא להתקנה, להיפך.

יכול להיות שההפצה העצמאית שלה שיצאה לפני מספר חודשים שינתה משהו, אבל אין לי כוונה לשלם את ה-$300 ש-Serenity Systems דורשים עבור ה-eComstation שלהם. גירסת דמו אמורה לצאת בקרוב, אבל ה-"בקרוב" הזה נמשך יותר מדי זמן.

לינוקס זו לא לכל אחד. עד כמה שהחברות שמפיצות את המערכת הזו היו רוצים לראות את כולם עובדים עם זה - זה לא יקרה בקרוב מהסיבה הפשוטה ביותר - חוסר תאימות ל 99% מהשוק הביתי.

שתי הסתייגויות. 1. זה נכון רק כמשדובר בשוק הביתי דובר העברית, בארץ 2. גם זה ישתנה בקרוב כשתצא בקרוב KDE3 עם תמיכה מלאה בעברית.

כמו ששמת לב - בעיה בכרטיס הקול שהיית פותר בפחות מ10 דקות על - לא הבנת בלינוקס מה קורה בכלל. התקנת תוכנות שבווינדוס מתבצעת בשני קליקים של עכבר - דורשת קצת מעבר לזה בלינוקס. מדפסות, התקני חומרה, ועוד דברים נוספים שאנו לוקחים כמובנים מאליו במערכת ההפעלה של מיקרוסופט - ששמה לה למטרה את נוחות המשתמש ופשטות ההפעלה - לא כל כך פשוטים במערכת ההפעלה , שעם כל הכבוד - נועדה בראש ובראשונה לאנשים שמבינים יוניקס.

באופן כללי אתה צודק, לינוקס מפגרת בנוחות ההפעלה אחרי , אבל המצב כל הזמן משתפר.

אם תשווה את המצב היום למה שהיה לפני שנה ושנתיים תראה שזה רק עניין של זמן. ישנן היום הפצות שהיעד המוצהר שלהן הוא קלות הפעלה וממשק כמעט זהה לזה של חלונות. Lycoris Desktop/LX ו-Lindows הן שתי דוגמאות מובהקות, בניגוד למשל למנדרייק שלא וויתרה על שוק השרתים.

כל הממשקים החדשים, התוספות, תוכנות ההתקנה החדשות, לא עוזרים בכלום - כי אחרי שלב ההתקנה שעובר עכשיו בצורה הרבה יות חלקה (תאמין לי - יש לי נסיון עם "כמה" גרסאות לינוקס), מגיע שלב השימוש היום יומי. השלב הזה, הוא השלב שבו אתה כבר צריך להבין מה אתה עושה ומה אתה רוצה ממערכת ההפעלה שלך.

ללא כל התוספות הללו היו לך חיים עוד הרבה יותר קשים. כבר היום שמישה לחלוטין אם לא אכפת לך להתאמץ קצת. אם כן יש לך בעיה עם זה, תצטרך להעזר בסבלנות ולחכות שהכלים האלה ישתפרו. זה יקרה.

אז תעשה חושבים - ותבדוק למה באמת אתה צריך , ואם זה בכלל כדאי להשקיע כל כך הרבה מאמץ במערכת הפעלה שלא תתן לך שום ערך מוסף לעבודה היומית שלך.

אין הרבה דברים שלא ניתן לעשות עם מערכות ההפעלה של והתוכנות שמיועדות להן. זה ברור.

מצד שני, אם אתה רוצה להשתמש בתוכנות חוקיות אז מדובר בתוספת של לפחות 3000 ש"ח לכל מחשב, סכום שנחסך עם תוכנות קוד פתוח חופשיות. הכל מסתכם בכסף.

אתה יכול להיות בטוח שאם ל- הייתה הגנה "בלתי ניתנת לפריצה" (תאורתית בלבד, לשם הדיון), מעט מאוד אנשים פרטיים היו משלמים עליה את ה-2000 ומשהו ש"ח שהיא עולה.

כשמדובר במוסדות, הסיפור לכאורה שונה, אבל כשמכפילים את הסכום שלמעלה בכמה מאות מחשבים מגיעים לסכומי עתק. ברגע שתמיכה בלינוקס תהיה קלה מספיק וברגע ש-StarOffice העברית תשוחרר, מיקרוסופט יכולים להתחיל לשקשק מפחד. זה לא יקרה מחר, אבל זה יקרה. בוודאות.

Prog.

-epilogue-

שניה לפני ששלחתי את ההודעה הזאת, הייתי מספיק חכם להעתיק ולהדביק את התוכן שלה ל-notepad, ואכן האקספלורר שלי התרסק עם כל חמישה-עשר החלונות שהיו פתוחים באותו רגע, בדיוק ברגע שלחצתי על "שלח" (אגב, הייתי מספיק טיפש לא להשתתמש במוזילה 0.99 שפתוח גם הוא על אתרים אחרים...)

את איכות החיים הירודה הזאת הורגלנו לקבל במשך שנים, אבל גם זה משתנה, ככל שמתרחקים יותר ממוצרי .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 4 שבועות מאוחר יותר...

לינוקס היא מערכת הפעלה מצויינת שאני משתמש בה בערך כבר 4 שנים.

אבל היא מערכת הפעלה מסובכת שלא כל אחד יכול להתמודד איתה, ואני לא חושב שאנשים שלא יודעים קצת תיכנות ולא יודעים פקודות של UNIX ועוד כמה דברים בסיסיים בלינוקס צריכים בכלל להתקין אותה, היא מערכת לא ידידותית לסביבה כמו .

המלצה שלי, לא כדאי לגשת אליה אם אתם לא מבינים בה שום דבר, כי רק תהרסו לכם דברים.

שיהיה לכם יום נעים! :smoke:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...