כלים למודינג וסליבינג - מה יש בשוק, מה מומלץ וממה להתרחק :-) - אלקטרוניקה ומודינג - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

כלים למודינג וסליבינג - מה יש בשוק, מה מומלץ וממה להתרחק :-)


adi518

Recommended Posts

באופן כללי, כל מי שרוצה לעשות משמעותי לספק כח שלו וכל מה שמסביב (פרונט פאנל, מאווררים וכו') צריך כלי ללחיצת פינים (CRIMPING TOOL). בשוק ישנם 3 דגמים עיקריים + הכלי המקורי של מולקס. פה בארץ אין אפשרות להשיג את הכלים האלה. הייתי בכל החנויות בשד' הר ציון והיחיד שהיה לו משהו שמתקרב זה 'אלקטרוניקה הר ציון' וגם אז הכלי לא התאים. הם כולם נראים אותו דבר אז זה מטעה! :hi:

uhxyS.jpg

הדגם הראשון הוא של חברת מולקס עצמה:

PKqwt.jpg

המפתיע הוא שהכלי המקורי הוא לא בהכרח הכלי הטוב ביותר! עוד על כך בהמשך. כאן גם המקום לציין שהקשר בין טיב הלוחץ למחירו הוא לא בהכרח ישיר. חברת מולקס מוכרת בעיקר למפעלים ולכן עלותו למשתמש הפרטי היא 200$, כן מה ששמעתם. :screwy:

זה גם הזמן לציין שיבואנית מולקס לארץ היא חברה שנקראת טלסיס. החברה הזאת בעיקר מוכרת לעסקים אבל אם יש להם משהו במלאי, אז גם לקוח מזדמן יכול להכנס ולקנות. הם יושבים בקריית עתידים, ת"א. :)

אחרי הכלי הזה אנחנו מגיעים לשלושת האופציות היותר שפויות. האופציה הראשונה היא הכלי של פרפורמנס (הכלי הכחול). הכלי הזה נקרא Hans Long ועולה משהו כמו 40-50$ אחרי משלוח. הכלי הזה לא מומלץ מהסיבה שהוא לוחץ את הכנפיים של הפין אחת על השנייה במקום לקפל אותן בצורת M לתוך הבידוד של הכבל.

האופציה הבאה היא SN-28B (הכלי הכתום). הכלי הזה כבר הרבה יותר טוב. עולה כ- 40$ עם משלוח חינם באיביי ו MODDIY.COM.

האופציה האחרונה והטובה ביותר היא הכלי של נילס פאפקה מ- MDPC (הכלי השחור). הכלי הזה עולה כ 60 יורו עם משלוח. כן, פי 2 מהכלים האחרים. הכלי הזה יותר מדוייק מה- SN-28B ולמעשה אמור לתת את התוצאה הקרובה ביותר לכלי המקורי של מולקס. נילס, מ- MDPC, החליט שבתחילת 2013, הוא מפסיק למכור את הכלים האלה. למעשה, הוא כבר הפסיק לייצר אותם ובגמר המלאי הנוכחי לא יהיה ניתן להשיג יותר את הכלי שלו. כדי לתת תמורה טובה למחיר, נילס מספק עם הכלי מס' דוגמאות שהוא לחץ בעצמו ובנוסף, מקבלים פינים מולקס מקוריים ל ATX (זכר ונקבה, 50 פינים מכל סוג!) ו 60 פינים נקבה למאוורר! הכלי מגיע מוכן לשימוש, לא צריך לעשות שום שינוי בכיוונונים שלו, אלא פשוט ללחוץ.

בתמונה הבאה ניתן לראות איך כל כלי לוחץ פין לחוט. הסדר מלמעלה למטה: SN-B28, אחרי זה MDPC ואחרון HANS LONG:

qEdAI.jpg

אפשר לראות שהכלי של MDPC עושה את הלחיצה הטובה ביותר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 1 חודש מאוחר יותר...

אני הייתי מלחים (וגם ממליץ לכם) במקום ללחוץ.

זה גם חזק פיזית, גם מוליך מעולה גם אסטטי אבל הכי חשוב, חוסך הרבה כסף על הלוחצים האלה שעושים בהם שימוש בפעם ב....

200$ עלק

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

רשמת הרבה דברים לא נכונים אז ברשותך אתקן. הלחמה אפשר לעשות רק במקרים שהפין כבר לחוץ ורוצים להחליף בחוט אחר. רק אז הקומבינה של פלייר ומלחם דרושה. בכל מצב אחר זה אלטרנטיבה גרועה ולא מוצלחת. לא חזק, לא אסתטי וגם הרבה יותר טרחה וזמן מאשר ללחוץ עם כלי. 200$ עולה הכלי המקורי וזה בגלל שמפעלים קונים את זה וסכום כזה זה פסיק עבורם. פה יש לך כלי שמוצע ב 40$ כולל משלוח חינם וכלי אחר יקר יותר. אגב, מלחם לא עולה כסף ? עולה לא זול וגם מידת הכישורים הדרושה כדי לעשות הלחמה טובה היא הרבה מעבר למה שצריך כדי להשתמש בלוחץ (לקח לי דקה להבין והלחיצה יוצאת מושלם כל פעם). דבר נוסף, הלחמה יכולה להפריע שעושים יוני-סליב. הכלים מיועדים למי שרוצה להכין לעצמו כבלים או לשנות קיימים ע״י לחיצה מחדש. מי שכבר יש לו סט כלים בבית, זה הוצאה זניחה. ברגע שנכנסים לעניין המודינג בצורה מקיפה, הכלי יראה הרבה שימוש.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 2 חודשים מאוחר יותר...

חבר'ה, יש לי חדשות מדהימות עבור כל אלה שרוצים להכנס לעניינים בלי לשבור את הבנק:

מייק לנדרברגר, הידוע בכינויו Lutro0 פתח חנות חדשה שבה הוא מציע למכירה המון דברים איכותים ומקוריים במחירים מצחיקים. הוא עשה השוואות בין המון לוחצים ובסופו של דבר יצר קשר עם החברה שמכינה את הלוחצים עבור נילס (עם שינוי קל בידית וגייג' עד 16, במקום 18) רק שהוא מוכר אותו בחצי מחיר! ניתן גם למצוא אצלו עוד הרבה דברים, למשל קונקטורים מולקס איכותיים, פינים מקוריים וכו'. הוא מציע למכירה רק דברים שהוא יודע שהם טובים ולא ג'אנק.

האמת, שעם פתיחת החנות, היחסים שלו עם נילס מ MDPC, התערערו מעט בגלל התחרות שנוצרה שכן, מייק, כמו שכבר אמרתי, לא מתפשר ובדיוק כמו נילס, מוכר רק את הדברים הכי טובים.

הוא גם מודע לזה שיש המון לקוחות מחו"ל ולכן מחירי המשלוח מאד זולים. למשל, עבור משלוח של לוחץ תשלמו 13-14$. באופן עקרוני, מייק מצהיר בגלוי שהוא מעדיף להרוויח פחות ולתת את האופציה לכל למי שחפצה נפשו, להכנס לעניינים בזול. בקיצור, מומלץ בחום! :)

* בזמן הקרוב הוא מוסיף עוד ועוד מוצרים. הוא גם מתכוון להציע סליבינג דומה לשל נילס. למרות שאני מאד אוהב את MDPC, ייתכן ותהיה פה אלטרנטיבה לא פחות מוצלחת לסליבינג. נילס לצערי, קשה לו עם תחרות (מן הסתם הוא רוצה להיות מונופול) אבל אין ברירה. עוד דבר מעיק אצל נילס, היא העובדה שהחנות פתוחה בזמנים מסויימים מאד למשך זמן קצר מאד ככה שגם אם רוצים להזמין, זה לא הכי קל.

PpOITv9.png

http://lutro0-customs.myshopify.com/

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נניח שאני לא רוצה להתעסק עם העניין של הסליב עצמו אלא לקנות קבל מוסלב ורק לחתוך לפי מידה, להוריד את הסליב והבידוד וללחוץ.

יש מקום שאפשר לרכוש גליל של תיל מוסלב באורך של משהו כמו 20-30 מטר?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא הצלחתי להבין אותך. :-\

אתה יכול לנסות להתקשר ליבואן של alpha wire בחיפה (ליאון אלקטרוניקה, ממנו קניתי את החוטים לפרויקט).

יותר מאוחר אערוך את ההודעה עם לינק לחוט המדוייק.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

איזה צבעים? הוא עדיין לא סיים לעלות את כל המוצרים. זה ממש מלפני יומיים כל הסיפור הזה.

קישורים שכדאי לשים במועדפים:

העמוד של לוטרו בפייסבוק:

https://www.facebook.com/Lutro0Customs

קהילת סליברים עולמית בפייסבוק:

https://www.facebook.com/groups/ICSCommunity/?fref=ts

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא הצלחתי להבין אותך. :-\

אתה יכול לנסות להתקשר ליבואן של alpha wire בחיפה (ליאון אלקטרוניקה, ממנו קניתי את החוטים לפרויקט).

התכוונתי אם קיים חוט חשמל שמתאים למחברים האלו שמגיע עם סליב מוכן מהחברה בגלילים של 20-30 מטר?

ככה אני לא אדרך להסליב את הכבל עם אקדח חום, וכל שידרש כדי להרכיב כבלים הוא לגרד את הסליב והבידוד, ללחוץ ראש ולהכניס לקונקטור.

מכיר משהו כזה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש לנו קצר בתקשורת. תעבוד על הניסוח. לא בקטע רע, אני פשוט לא מצליח להבין אותך ולכן לא מצליח לענות לך על השאלה.

בכל מקרה..

מי שרוצה להתחיל עם סליבינג קל יותר, יכול ללכת על השיטה שעובדת ללא שרינק. אפשר לעשות את זה באמצעות קנייה של שרינק 3:1 מאיביי (פיורי-לטרז, או לחכות לחנות של מייק) ואז לעקוב אחרי המדריך של מייק ביו-טיוב או לחילופין, מי שיש לו מלחם טוב, יכול עם מלחם להמיס את הסליבינג (זה אמור לתת אותה תוצאה פחות או יותר).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...