Bricking- הגורמים וכיצד להמנע - תמיכה טכנית מובייל - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

Bricking- הגורמים וכיצד להמנע


הדוד משה

Recommended Posts

כיוון שלא הצלחתי לדלות מידע ספציפי כל כך באינטרנט, אני שואל כאן:

להבנתי, ישנם 2 סוגים של בריקינג (צריך למצוא לזה שם עברי, בחיי)-

בריקינג רך (Soft bricked): הרום לא נצרב כראוי, או שאינו תקין, ולכן מערכת ההפעלה לא עולה, אך הסמארטפון\טאבלט נדלק ומראה סימני חיים. הפתרון: צריבה מחדש של הרום או של רום אחר.

בריקינג קשה (Hard bricked): המכשיר לא מצליח לעלות כתוצאה מכשל חומרתי. כמו כן, לא מגיב ללחיצות על כפתור ההפעלה. אין פתרון (פשוט) למצב.

השאלה שלי היא מה גורם לבריקינג קשה, אילו רכיבים במכשיר נפגעים לרוב, וכיצד ניתן להמנע מכך?

דרך אגב, אם יש לכם רעיון לעיברות הבריקינג, אתם מוזמנים להציע. חשבתי על "התאבנות", אבל צריך מילה יותר ספציפית. "התלבנות" לא נשמע טוב בכלל, וגם לומר שהטלפון שלי "לובן" אתמול זה לא כל כך טוב.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

למיטב הבנתי - בריקינג "רך" הוא כפי שתיארת, צריבה לא תקינה של רום או משהו בסגנון - מצב שניתן להחלץ ממנו תוכנתית ללא שום קושי (לכל היותר איבוד המידע שהיה על המכשיר).

בריקינג "קשה" הוא פגיעה שממנה לא ניתן לצאת תוכנתית - וזה ממש לא אומר שהפגיעה היא חומרתית, פשוט ניתן לצאת ממנה רק באמצעי חומרה (למכשירי לא מעטים יש מתקנים כאלה שמאפשרים לצאת ממצבים כאלה, במיוחד מכשירי - בגדול מקצרים איזה מעגל שם עם כמה נגדים).

איך להמנע מבריקינג קשה? התשובה היא מאוד פשוטה - לא לעשות שום דבר טיפשי. כדי לצרוב רומים על מכשיר (או כל מכשיר אחר) יש מדריכים שאנשים מנוסים ומבינים כתבו. חשוב לעבור על תגובות של אנשים אחרים ולראות אם התהליך תקין ואם כן - פשוט לעקוב אחריו. אחרי פעמיים בערך מבינים איך עושים את זה לבד. כדי להגיע למצב של בריק קשה אתה צריך למעשה לפגוע במנגנון של המכשיר האחראי על האתחול שלו והכניסה שלו למצב התקנה. בשביל לפגוע במנגנון הזה צריך להתאמץ ולעשות משהו מאוד טיפשי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני מבין, יש אתר שמרכז הוראות לאנבריק קשה למרבית המכשירים איפשהו?

כמו כן, מדוע אין דמוי ביוס, או בעצם ממש ביוס על הטלפון למקרים כאלה? זה יכל לעזור לכולם, לא?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. לא מכיר אתר כזה (אבל אולי מכיר...). אני מניח שלמרבית המכשירים אין צ'יפ כזה, אני יודע שיש לכמה מכשירים של . חפש ב-xda (או בגוגל) עבור המכשיר הספציפי.

2. למה אין ביוס? לא יודע, כנראה כי זה משהו מאוד מיושן שדי מאט את המכשיר. יש מה שנקרא bootloader שזה אולי המקביל, ואם אתה פוגע בו, לדוגמה, המכשיר ימות (ואיך פוגעים בו? לדוגמה - צורבים גרסה חדשה שלו בצורה לא תקינה. גרסה חדשה שלו בד"כ תשתחרר בעדכוני תוכנה פורמליים כך שהסכנה אפסית, אבל קורה פעם בכמה זמן שיש עדכון תוכנה בעייתי וזה מביא את המכשיר למצב של בריק - לרוב אפשר לצאת מזה, בטח אם מדובר בעדכון רשמי).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אין ביוס, כי החומרה לא משתנה בסלולארים..., במחשב לכל אחד יש חומרה אחרת, ולכן צריך ביוס כדי לזהות לפחות את הבסיס.

בסלולארים במקרה של בריק קשה, ניתן גם להחליף את את הצ'יפ של הזכרון שעליו יושב ה bootloader בחלק מהמכשירים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...