נקודת זכות למק - לינוקס, Mac ומערכות הפעלה אחרות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

נקודת זכות למק


Recommended Posts

אני יודע שאתם אוהבים להשמיץ את המק בדר"כ בגלל סיבות מוצדקות, אבל אני רוצה להעלות נקודה מסוימת שאתם נוטים להמעיט בערכה.

בתור משהו שנמצא במקום עם מאות מקים מחוברים ברשת, אני יודע להעריך את העובדה שיש הרבה פחות תקלות טכניות של תאימות עם המק. זה נכון שאין מבחר אבל גם אין את ה-"עושר" של המוצרים (כרטיסי מסך, , ציוד הקפי) שיש לפיסי וזה חשוב לארגון גדול כי זה חוסך אנשי תמיכה טכנית וטכנאים שלפעמים עולים הרבה יותר מההפרש בין המחשבים במיוחד בארגון עם אנשים שלא ממש מבינים לעומק במחשבים.

אני בטוח שפורום חומרה אצל אנשי יהיה נטוש ממש כמו הפורום הזה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בתור משהו שנמצא במקום עם מאות מקים מחוברים ברשת, אני יודע להעריך את העובדה שיש הרבה פחות תקלות טכניות של תאימות עם המק.

בהשוואה למה? למחשבי שהורכבו ע"י חנות מחשבים שכונתית? סביר מאוד להניח.

בהשוואה למחשבים של יצרני OEM אחרים? לא ממש. המחשבים של IBM, DELL ודומיהם עוברים בדיקות-תאימות מפרכות לפני שמתחיל תהליך הייצור, וברב המקרים הם מגיעים עם מערכות שחזור שמזכירות מאוד את ה- System Restore. המחשבים האלה מספקים רמת תאימות גבוהה מאוד בין הרכיבים, אבל זה כמובן נכון רק אם אתה נצמד לחומרה שהגיעה עם המחשב ולא בוחר בשדרוגים מיוחדים. כאיש , זאת בוודאי פשרה קלה בשבילך... ;)

אגב, אם נמשיך את קו המחשבה הזה, אפל לא מייצגים את הסמן הקיצוני ביותר לתאימות ולסגירות. קונסולות משחקים הן פלופורמות עוד יותר סגורות ממק. מובטח לך שג'ויסטיק בשביל יעבוד ללא כל בעיות תאימות. תמיד.

אז מה? אפילו אם כן הייתה ל-PS נורמלית*, זה עדיין לא היה הופך אותו לפלטפורמה ואלידית בשבילי, יש לו פשוט יותר מדי חסרונות אחרים, ממש כמו למק.

זה נכון שאין מבחר אבל גם אין את ה-"עושר" של המוצרים (כרטיסי מסך, , ציוד הקפי) שיש לפיסי וזה חשוב לארגון גדול כי זה חוסך אנשי תמיכה טכנית וטכנאים שלפעמים עולים הרבה יותר מההפרש בין המחשבים במיוחד בארגון עם אנשים שלא ממש מבינים לעומק במחשבים

הרשה לי להוסיף מספר פרטים שחסרים באידיליה שאתה מצייר:

ישנם מעט מאוד טכנאי מקצועיים מספיק. למק יש בעולם המחשבים האישיים נתח שוק של 4%, אבל אחוז הטכנאים\אדמיניסטרטורים של בארץ הוא נמוך הרבה יותר.

מבין הכמות הזעומה הזאת, קשה למצוא איש מקצוע טוב שמקפיד להתעדכן וללמוד (ועם OS X יש הרבה דברים חדשים ללמוד).

אני מכיר לא מעט אנשים מתחום העיצוב "שנשרפו" חזק כתוצאה מחוסר מקצועיות נוראי של טכנאי . בחלק מהמקרים הסתיימו שדרוגים פשוטים באובדן נתונים :o; במקרים אחרים התבצעו שדרוגים\תיקונים מיותרים לחלוטין בעלויות אסטרונומיות תוך ניצול ציני של העובדה שאנשי מק הם, כמו שציינת, פחות tech savvy.

אני קורא לזה "סינדרום המוסכניק", ובמקרה של משתמשי המק בארץ, מדובר בתופעה דומיננטית מאוד.

נקודה חשובה נוספת היא שככול שמדובר במומחיות נדירה יותר, כך עלות השכר גבוהה גם היא. דוגמא מצויינת היא השכר הכפול והמשולש שמקבלים אדמיניסטרטורים של יוניקס בהשוואה למקבילים שלהם מעולם ה-. אנשי מק טובים נמצאים איפה-שהוא באמצע.

בעיה נוספת: OS X היא מערכת הפעלה מצויינת ומודרנית (סוף סוף...), אבל יחד עם השקתה השאירה מאחור דווקא את הפיצ'רים שכן עשו את המק נוח לתמיכה. אפשר לראות נסיגה ברורה בנוחות התחזוקה בהשוואה למערכת הקודמת (MacOS 9.x)

דוגמאות? מתוך מספר לא קטן של בעיות, הנה שתיים בולטות במיוחד:

אין יותר אפשרות לאתחל את המערכת מה-CD. זאת הייתה תכונה נהדרת שעזרה לפתור בעיות, אבל למרבה הצער, היא נשארת בגדר נוסטלגיה בלבד.

אפילו בלינוקס "הקשה והמסובכת" המצב טוב יותר וניתן לאתחל מערכת מלאה עם ממשק גראפי ישירות מ-CD.

עוד דוגמא: אין יותר אפשרות להעביר את ה-System Folder בין מחיצות וכוננים. אחד הדברים הבודדים שאני אוהב ב-MacOS של פעם היה הקלות שבה ניתן להעתיק גיבוי תקין של תיקיית מערכת ולאתחל אותו מייד. זה היה אפילו יותר נוח מ-Ghost, אבל עכשיו זה נשאר רק משהו שאפשר להתגעגע אליו (אני מאוד לא ממליץ לך לנסות את זה עם OS X).

לסיכום, אם עד היום לקבל תמיכה מקצועית במק היה דבר יקר, לא מקצועי ואפילו קצת מסוכן, המצב יכול עוד להתדרדר ברגע ש-OS X תכנס לשימוש נפוץ יותר (מתי כבר תהיה לה תמיכה בעברית?!).

לפחות יאמר לזכות המערכת החדשה שהיא הרבה יותר יציבה מקודמתה, ושה-kernel panics שלה נדירים הרבה יותר מהודעות "הפצצה" הידועות לשימצה של MacOS.

אני בטוח שפורום חומרה אצל אנשי מק יהיה נטוש ממש כמו הפורום הזה.

ראה למעלה (נתח שוק מזערי; פלטפורמות סגורה; ייצרן OEM).

המק לא תואם לחלק עצום ממגוון החומרות האינסופי שיש בעולם ה-. אין ספק שקשה מאוד להתקל בבעיה אם אותו פריט חומרה שבו חשקת אפילו לא תואם למחשב שלך. כנראה שבשביל משתמש מק, ignorance is bliss...;)

אגב, הלוואי על הפורום הזה כמות פעילות כמו ב-comp.sys.mac.hardware, אבל כמו בעניין בקודם, גם פה מדובר בבעיה דומה: הפורום הזה משתמש בעברית לוגית ולכן רוב משתמשי המק לא יכולים לקרוא אותו. כמה פשוט.

קשה לההשתמש במשהו אם הוא נמצא מחוץ להישג ידך- בין אם מדובר בפריט חומרה ובין אם מדובר באתר שאינך מסוגל לקרוא. יש לך מק? תנחומינו תצטרך להסתפק בפחות undecided.gif

הרי ברור לך שמבחינת אפשרויות, הסקריפט שיש כאן (YaBB-SE) נמצא שנות אור לפני אלה של פורום וואלה ופורום אורט.

חבל רק שצריך כדי לדעת את זה...

Prog.

* לינק מצורף: לינוקס ל-PS2

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קצת עובדות בשטח ....

במחלקה למטמטיקה (בדרום ) באמת מאוד אוהבים את מחשבי היוניקס וגם משקיעים המון המון כסף בתחנות Sun silicon graphics .

אבל בנוסף משקיעים המון המון בכח אדם בתחזוקת המערכת , ושלא נדבר על מקצועיות וידע רב .

יתרה מכך המחלקה "מחזיקה" מחשבי מותג מסוג Compaq (שלא בדיוק מספקים את הסחורה מבחינת תחזוקה ) I.B.M (דיי אמינים ) ו- תואמים (האמת שזו פעם ראשונה ).ולכלום מחזיקים - 6 מהנדסים + 6-8 סטודנטים אנשי - Sysytem .... כמובן 2 מזכירות ומנהלת .

אינני אומר שכל כח האדם מושקע אך ורק בתחזוקת מחשבי PC , אבל עדיין זו כמות גדולה של טכנאים ו -אנשי צוות .

לעומתם , במחלקה לפיזיקה ישנם פרופסורים שאינם מוכנים לוותר על מחשבי ה- ו הם קונים ומשקיעים הון על המחשבים , ועדיין לא ראיתי אף איש תחזוקה מהמחלקה שלהם , שלא לדבר אין להם צוות תחזוקה (נדמה לי שהם מקבלים שירות ממרכז החישובים ).

בעודי הולך במסדרונות של מחלקת גאוגרפיה - ומה אני רואה , מחשבי חדשים עם מסכים מדהימים , ולהם איש תחזוקה אחד ויחיד .

לא ראיתי אותו "סוחב" מקינטוש למעבדה .

אין ספק שיש צדק בדבר אנשי תמיכת בארץ - במילה אחת - מחריד ואסון!!!

אני מכיר אדם (קרוב) שמתמש ב- ו- Rt-mac ומספר לי שעבור שעת עבודה אחת דורשים ממנו - 80-120 דולר !!!

הלוואי , ובע"ה מקינטוש ייכנס חזק לארצנו הקטנטונת .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 2 שבועות מאוחר יותר...

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...