חרדים עובדים בשחור - עמוד 10 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

חרדים עובדים בשחור


ross

Recommended Posts

גם אם כל הנתונים לעיל נכונים (ולא הבאת לכך אסמכתא אחת ויחידה, לרבות טענות עליהן אני מקווה שתחטוף תביעת דיבה), הם מעניינים לי את הביצה מסיבה אחת פשוטה: הוצאות התקציב באות מתשלום מיסים. חלק מהמיסים מגיעים מהמגזר העסקי\התעשייתי, והשתתפות החרדים בו (רשמית, לא בשחור) נמוכה מאוד ביחס לגודל האוכלוסיה. חלקם מגיעים מהמגזר הפרטי, ושם החרדים אמנם משלמים מע"מ כמו כולם, אך הם מקבלים יותר ממה שהם משלמים כמס דרך ביטוח לאומי ושאר קצבאות, קרי "תפוקת" המס מהם אינה נמוכה, אלא שלילית. לפיכך, אתה בעצם בוכה על כך שהחרדים מקבלים מעט מדי כסף מהמיסים שמשלמים כל השאר.

יום אחד תהיה פה מלחמת אחים, ובה ישחטו כמו חזירים לא רק פרזיטים, אלא גם חוצפנים כמוך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 470
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

טוב קצת מספרים.

בוא נגיד שאני מרוויח 10,000 ש"ח בחודש, נטו אחרי מס הכנסה, ביטוח לאומי וביטוח . מתוך זה, 1,500 ש"ח הולכים להחזר הלוואה על . 1000 ש"ח הולכים על הוצאות דלק וביטוח. 2,500 ש"ח הולכים על בילויים וקניות. 3000 ש"ח הולכים לשכר הדירה שלי. 2,000 ש"ח אני משקיע בתעודת סל על מדד ת"א 25.

מה שאתה בא ואומר זה שאני גונב אותך בגלל שאני לא נותן לך שקל מההכנסה שלי. מכיוון שאתה לא תרמת כלום כדי לייצר את ההכנסה שלי, לא מגיע לך לקבל אגורה ממנה. מכיוון שחרדים לא תורמים אפילו שקל אחד כדי לייצר את ההכנסה של המדינה, הם גם לא צריכים לקבל ממנה כלום - לא מיליארד ולא אלף שקל וגם לא שקל אחד.

ע"פ נתונים מאתר הכנסת, נכון לשנת 2010 הציבור החרדי הוא 10% מהאוכלוסיה בישראל.

כלומר שהמע"מ שהמדינה מרוויחה מכל מוצר שנמכר מורכב ב10 אחוז מחרדים!

LOL, מה אתה אומר... הסקת מסקנות פייל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ויק: תודה שהערת לי, ערכתי עם מקורות, ואם הוצאתי דיבה על מישהו תגיד לי ואני אתקן.

לא זכיתי להבין למה דו"ח שמוגש לכנסת עם נתונים על עבודה מדבר על עבודה בשחור, אם יש לך מקורות אני אשמח.

מיני:

אני חושב שלא הצלחת להבין את החשבון... הצלחת להבין למה צריך להגיע ליחס של פי 16? קראת את זה בכלל?

כי בעצם החרדים לא לוקחים ממך, ואתה לוקח מהם. כי גם הם מרוויחים, ויחסי הרווח שלהם הולך לצרכים שלך יותר ממה ששלך הולך לשלהם.

לגבי המע"מ. זה לא באמת משנה, כי אנחנו יוצאים ב160% ולא ב100%. אז נניח שזה מיתאזן עם מה שזה לא יהיה שאתה טוען. ושוב, גם ככה היחס צריך להיות יותר גדול כי לא כל הלא חרדים רוצים לחתוך את תקציב החרדים ולסגור את כל הישיבות והכוללים. וגם יש עוד המון דברים שהחרדים לא היו רוצים שיקבלו תמיכה ואתה כן, פשוט אני בחרתי 3 שנראו לי הכי משמעותיים....

ואל תישכח שאומנם קונים מוצרים זולים יותר, אבל גם קונים דירות, באחוזים הרבה יותר גבוהים ממה שהציבור הלא חרדי קונה, ככה שבצרוף לכל מה שאמרתי זה מתאזן.

אני לא מצפה שבאמת תבינו מה אני אומר, אתם נגועים מידי בשינאה, אני יותר שלחתי את ההודעה הזאת בשביל משתמשים אחרים שדעתם עוד לא נמחקה לגמרי ע"י הסתת התיקשורת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

yellow acid, אתה לא שם לב לרצף הכשלים הלוגיים הנוראיים בהודעה שלך?

הרשה לי להסב את תשומת לבך:

טוב קצת מספרים.

תקציב המדינה לאברכים עומד על 1,042,186,000 ש"ח

התקציב למשרד החינוך הוא: 36,278,439,000

אם נוריד מזה גם את החינוך העצמאי יוצא שהציבור החרדי נהנה מסך הכל 2.5 מילארד מתקציב החינוך

למה מישהו צריך לממן להם מערכת חינוך נפרדת? יש חינוך ממלכתי במדינת ישראל, שישתמשו בו.

תקציב מערכת המשפט הוא 2.5 מיליארד, מתוכו 140 מיליון הולך לבתי דין רבניים. כמובן שהציבור החרדי לא היה רוצה שהכסף שלו ילך לבתי משפט שפוסקים לא על פי התורה.

באסה להם שהם לא רוצים. למה מישהו צריך לממן להם מערכת משפט נפרדת? שישפטו בבתי הדין של מדינת ישראל על פי חוקי מדינת ישראל. לא ידעתי שלחרדים יש חוק נפרד.

היחס בינהם: 42.4 לחלק ל2.6 זה 16.3. (וזה אם נאמר שכל מי שאינו חרדי, רוצה שהחרדי לא יקבל שקל. וזה לא נכון, בפועל היחס הרבה יותר גדול בגלל זה, אבל ניזרום)

כלומר, אם יצא, שהציבור החילוני מכניס למדינה פי 16.3 מהציבור החרדי, יש כאן חלוקת תקציבים שווה.

ממוצע שכר חודשי לגברים חילונים: 8950 ₪ ברוטו. לגברים חרדים: 6100.

ממוצע שכר חודשי לנשים חילוניות: 5700 ₪ ברוטו. לנשים חרדיות: 3700

אתם כבר לא צריכים אותי בשביל לדעת שהיחס הרבה יותר נמוך מ16.3.

אז מי גונב את מי?

בהתחשב בעובדה ששיעור התעסוקה אצל החרדים נמוך מ 45%, ושאר הציבור (לא החילוני. גם דתיים לאומיים ושאר מגזרים נמצאים בעבודה, ולא מוצא חן בעיניהם שהם מממנים את החרדים) גדול מהציבור החרדי בצורה כוללת פי יותר מ 10, שיעור התעסוקה בו מעל 80%, והמשכורות גבוהות יותר (לא בגלל חוסר הגינות או בולישט אחר, אלא כי יש אקדמאים, יש בעלי חברות, יש יזמים, מספר שעות וימי העבודה גבוה יותר, ועוד) בכמה עשרות אחוזים, תעשה את החשבון בעצמך. הציבור הלא חרדי מכניס למדינה הרבה יותר מפי 16.3 מהציבור החרדי. הרבה, הרבה יותר. אז גם לפי ההיגיון הלקוי שלך, שיוצא מנקודת הנחה שלממן לחרדים מערכות נפרדות זה מצב תקין, אתה טועה.

שיעור התעסוקה בציבור החרדי-

http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000556828

תקציב המדינה גם לא מתנהל בצורה של "חלוקה שווה בשווה לכל כיס בישראל", אז הרעיון שאם הציבור החרדי הוא 10% מאוכלוסיית צריך להקצות לו 10% מתקציב המדינה דפוק, הזוי ושגוי. הפוסט שלך פחות או יותר מתבסס על העיקרון הזה, בנוסף להערות שהוספתי.

ה "יחס" הדבילי הזה שהמצאת לא קשור למציאות, שים לב לטענה שלך, יש פה "חוסר הגינות" כי יש תקציב כזה ואחר שהחרדים "לא היו רוצים שיוקצה למשהו מסוים". מאיפה להם הזכות להגיד מילה בנושא? אם הכסף הולך למערכת חינוך, יש להם זכות מלאה להשתמש במערכת החינוך הזו. זו בעיה שלהם ושלהם בלבד שהם בוחרים לא לעשות ככה.

אם הכסף הולך למערכת משפט, יש להם זכות מלאה להשתמש בה. זו בעיה שלהם שהם בוחרים שלא.

אתה טוען שהם מופלים לרעה כי אנחנו לא רוצים לממן להם יחס מיוחד ותכנית לפי בקשתם.

האם אני זוכה לתכנית לפי בקשתי? האם מינימייזר זוכה לאחת? האם ציבור הסוגדים לקת'ולו בישראל זוכה לאחת?

הבעיה שלך היא שבצורת החשיבה שלך זה תקין לחלוטין שיצטרכו לממן להם תכנית לפי בקשתם, ומפה נובעת הבעיה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יום אחד תהיה פה מלחמת אחים, ובה ישחטו כמו חזירים לא רק פרזיטים, אלא גם חוצפנים כמוך.

ואו.

תרבות דיון, ושיתוף ידע.

מה אפשר להוסיף?

נ.ב.. - מוכר לי הביטוי הזה, "לשחוט יהודים". מאיפה? אני לא כ"כ זוכר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

yellow acid,

תקשורת? תעשה לי טובה - אני מתעב את התקשורת, ומכיר בכך שהיא מסיתה נגד חרדים, אבל זה לא הופך את הדברים לפחות חמורים. קח למשל את אוות סיפור על חרדי שירק על ילדה (דתיה) כי היא לא היתה לבושה מספיק צנוע לטעמו - התקשורת עשתה מזה מטעמים, שמה את הסיפור כעמוד שער ועקבה אחריו תקופה לא מבוטלת, הכל הרבה מעבר לפרופורציה הראויה לסיפור בו אדם פרטי פגע באדם פרטי אחר. אם הילדה היתה נאנסת ע"י לא חרדי סביר שהסיפור היה מבלה בכותרות פחות, אם בכלל... אבל כל זה לא הופך את מעשיהו של אותו חרדי כלפי הילדה לפחות מפלצתי, ואת המגינים עליו מפני "התקשורת המרושעת" לפחות שפלים.

לגבי הנתונים המספריים, כבר אמרתי לך למה הם שווים לתחת, אבל אם כבר אז כבר - תקציב החינוך, כדוגמה: ההקצאה של המוסדות התורניים אכן מסתכמת על פניו בכ2.8 מיליארד (ולא 2.5 - גם חשבון פשוט אינך יודע לעשות?) - אך כאן אתה עושה הנחה כושלת מאוד לפיה כל שאר התקציב לא נוגע לחרדים כלל. קח את תקציב ההסעות, למשל (כמיליארד נוסף) - האין בתי ספר חרדים שנהנים מהסעות? חוץ מזה, התקציב לבתי ספר פרטיים, שאינם כפופים למשרד החינוך, מכל מגזר שהוא, אמור להיות בדיוק אפס. באותו אופן אפשר לעוות כמעט כל סטטיסטיקה.

אבל אני רוצה שנעזוב רגע סטטיסטיקות קלות לעיוות, תסביר לי דבר פשוט אחר: ניקח משק בית חרדי ממוצע. לפי הנתונים שאתה הבאת, החרדי העובד ישתכר בממוצע כ-6100 שקל בחודש, והאישה החרדייה כ3900. בהתחשב בכך שרק כ50% מהגברים החרדים עובדים לפי נתוני הלמ"ס (לא ברור כמה מהם בשחור, אבל נתעלם רגע) ו60% מהנשים, הרי שזוג חרדי ממוצע מרוויח ממשכורות כ5400 שקל בחודש - ביחד. אחוז מס ההכנסה המשולם מרמת שכר כזו הוא אפסי - יחד עם ביטוח לאומי ומס המספרים מסתכמים אולי ב400 שקל בחודש בממוצע לזוג. המ"עמ שהם משלמים מהמשכורת מגיע לכל היותר ל16% מהכנסתם (בהנחה שהם צורכים אך ורק מוצרים החייבים במע"מ, ולא שוכרים דירה למשל), קרי כ900 שקל. לעומת זאת, קצבת הילדים המשולמת מטעם הביטוח הלאומי לזוג חרדי כזה, שיש לו רק 6 ילדים בגילאים שונים (מתחת ל18), היא סדר גודל של 1700 שקל (תלוי מאוד בגילאי הילדים - מ1300 שקל עבור זוג שכל ילדיו נולדו אחרי 2003 ושאינו מקבל אבטחת הכנסה, ועד ל2200 שקל עבור זוג לו כל ה6 נולדו לפני 2003 שכן מקבל אבטחת הכנסה) - שזה כבר יותר ממה שהם משלמים כמס. תוסיפו לזה את קצבת הבטחת ההכנסה שמקבלים לפחות 50% מהחרדים, ותקבלו שהחרדי הממוצע קיבל מהמדינה בצורת קצבאות כ1000 שקל לפחות ממה שהוא שילם - וזה עוד לפני שהזכרנו קצבאות נוספות לאברכים ושאר ירקות המיוחדים למגזר החרדי... ועכשיו אני רוצה לשמוע לאילו שירותים ממשלתיים הם זכאים בתמורה למס השלילי שהם שילמו. קדימה, לעבודה.

roeesnir,

החרדים אינם יהודים. אל תנסה להשוות בין שנאתי כלפי המגזר הזה לאנטישמיות, שכן הם מייצגים את ההיפך מיהדות. להזכירך, הציווי הראשון בתורה, עוד לפני 10 הדברות, הוא "בזעת אפך תאכל לחם".

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

roeesnir

מצחיק שיש כאלה המצטטים משפט אחד מכל התורה בלי לדעת את שאר כתביה ומגיעים למסקנה. ויק ידוע כאדם אלים גם מילולי . הוא מחכה לצאת לרחוב עם הגרזן..(פרסם בעבר) אבל יהיה מעניין לראות כמה חרדים גדולים ממאה שארים שיכסחו אותו :silly: .

'בזעת אפיך תאכל לחם' - אינה ציווי אלא קללה. 8)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מצחיק שאנשים מחפשים היגיון במערכת הדתית ודתיים.

חברה רציונאלית: "לך תעשה צבא! אתה לא משתתף בנטל הכבד שכל החברה צריכה לסחוב על כתפיה בגלל שלך לא בא!"

דוס כתגובה: "מה? בננה, לחם! בננה לחם! שיקצע! שיקצע! נאצי! אינקובטור! אינקובטור ישתבח שלא".

חברה ראציונאלית: "או.קיי...., לא חשוב, תמשיך בעיסוקיך". :nixweiss:

מה עושים איתם?! זה כמו ילד שלא חינכת כמו שצריך ועכשיו הוא גדל להיות douche!

מה תעשה איתו? תהרוג אותו? לא, הוא הילד שלך ואתה אוהב אותו.

אבל גם לסבול אותו אי אפשר, כי הוא Fucking douche!

הוא בן 30, גר אצלך בבית, מטנף, מלכלך ומעצבן אותך על בסיס יומי.

מה עושים? באמת?

אפילו ברמה כזאת רוב האנשים מרימים ידיים ולא מצליחים להציל את המצב.

אז מה נעשה עם חברה שלמה של כמעט מיליון איש של כאלה? נטבח, נלחם בהם ונתעמת איתם? לא הם אחים שלנו.

ננסה לפנות להגיון שלהם? לשאת ולתת? כל מה שאנחנו מקבלים בתגובה זאת אצבע משולשת.

אז לא ברור...בהחלט לא ברור.

אני רק מקווה, שאצליח לעוף מהמדינה הזאת לחו"ל, לפני שבאמת יהיה פה חרא.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

רוני, אותי יותר מצחיק שיש כאלה שיכתבו 1000 ספרים כדי לרוקן מתוכן משפט אחד שנכתב הרבה לפני, או כדי לצקת בו משמעויות שמעולם לא היו בו.

לגבי "חרדים גדולים ממאה שערים", יש הרבה יותר גברים חילונים שישמחו לשבור את העצמות לכל חרדי שיקרא בדרכם משיש בכלל גברים חרדים, גדולים או אחרים, ולגבי לצאת לרחוב עם גרזן - אתה מכיר עדיף מול עדר זומבים?

לב, התשובה בגוף השאלה. את הילד שלך אתה אוהב, ולכן אתה לא תהרוג אותו - אבל אפילו אותו תזרוק מהבית. החרדים הם לא ילדים שלי ואפילו לא אחים שלי. אין לי בעיה מוסרית עם הרעבה או הכאה של המגזר הזה למוות אם זו הברירה בה הוא בוחר לעומת עבודה, בדיוק כפי שאין לי בעיה מוסרית עם הסרת גידול סרטני, למרות שבעודו מחובר אלי וניזון ממני תאיו חיים לא פחות מתאי גופי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

2 ההערות הראשונות הן לא כשל לוגי שלי, אלא שלך, המבוסס על טענתך "תקציב המדינה גם לא מתנהל בצורה של "חלוקה שווה בשווה לכל כיס בישראל". שמראה בעליל שלא ראית את תחילת הדיון הזה שעסק בכסף שיוצא מלא חרדים למטרות חרדיות שהוא אינו מאמין בהם. ולא על מהות הדמוקרטיה וחלוקת התקציב במדינת , את זה המנדטים עושים יופי.

אני הראתי שאם מסתכלים בצורה של יוצא מהכיס שלי (הלא חרדי) ונכנס לכיס שלך (החרדי) אין מקום לצעוק גנבים וכו', כי הציבור החרדי יכול להסתדר לבד אם הכסף שהוא מכניס למדינה היה הולך למטרות חרדיות שהוא מאמין בהם, ולא למטרות לא חרדיות שאינו מאמין בהם.

אם עדיין לא הבנת מה ניסיתי להגיד תקרא שוב כמה פעמים כי זה ממש פשוט.

לטענה השלישית:

א)איך הגעת לפי 10? יש רק 75% יהודים במדינה, ש10% מתוכם חרדים. זה יוצא פי 6 וחצי. אין לי בעיה עם ערבים שהם כמעט כל ה25% הנותרים אבל אני לא חושב שדעתם שייכת כאן כי גם איתם יש בעיות שונות לגבי חלוקת תקציבים וסידרי עדיפויות וכו' וכו' אז בוויכוח הזה ספציפי הם לא שיכים.

אז כן, אם אתה מחשיב אחוז התעסוקה באופן כללי בכלל הציבור זאת השוואה שרשמתי בעצמי שלא עשיתי, כי אני הורדתי חלק גדול ממנו והחשבתי אותו כלא קיים. אז אפשר להסתכל על הנתון הזה: רמת ההכנסה הממוצעת למשק בית חרדי עומדת על כ-6,100 שקל בחודש והיא נמוכה במחצית מההכנסה החודשית הממוצעת למשק בית שאיננו חרדי העומדת על כ-12,000 שקל.

שזה בעצם פי 2. כמו שתיראה בהודעה הראשונה שלי, בהתאם ליחסים שאנחנו שואפים אליהם, זה רק כמעט מספיק...

אני מניח שהנתון הזה בעצם כולל בתוכו את כל הציבור החרדי ואת כל הציבור החילוני מנגד, וגם יחס מובטלים\עובדים גברים\נשים בתוך ציבורים אלו. אם אני טועה, תסביר בבקשה מה הכוונה ב"רמת הכנסה ממוצעת למשק בית חרדי" ונראה...

למרות שבעצם אין טעם לזה, כי "תקציב המדינה גם לא מתנהל בצורה של "חלוקה שווה בשווה לכל כיס בישראל""

אז אני מניח שמה שקובע הוא... החלטות הפוליטיקאים שהחליטו שיהיה ככה מסיבות שונות, וזה עדיין מוצדק בגלל שתקציב המדינה לא מתנהל בצורה של "חלוקה שווה בשווה לכל כיס בישראל". אז ממילא אין טעם לבוא בתלונות לחרדים שהם לוקחים כסף ללא חרדים?

או שיש דרך אחרת שהתקציב אמור להתנהל חוץ מחלוקה למטרות שהציבור הנותן מאמין בו\החלטות הכנסת ללא התחשבות ברצון הציבור הנותן לגבי היעד?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ויק.

אבל אכן טעית זה לא ציווי. לא חל על האדם חובה לעבוד יום יום .. אדם לדוגמא קיבל ירושה מאימו שנפטרה 50 מליון דולר הוא לא חייב לעבוד.

זאת קללה לפני שחטא אדם הראשון לא נהיה צורך לעבוד -הכוונה אפילו לזרוע זרעים בשביל שיגדלו חיטים וכדו'.. הכל היה בנמצא ובשפע.

אז אדם נתקלל שכל דבר צריך לעשות במאמץ. רוצה ענבים? תעבוד את השדה.

לגבי החרדים הגדולים כמובן שזה היה במליצה. אין שום פיתרונות באלימות וכל שכן שגם לא נכונה בכל פרטיה. הטעות שלך שאתה הוא אנטי ולא מבין שרוב המדינה הם מסורתיים.. אז העצה הכי טובה תעזוב את המדינה לפני שתכנס לכלא על פגיעה בחסיד :lol:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

רוני - אני אנסה לשאול את זה אחרת, האם עליי ועל שכמותי, מוטלת חובה מוסרית(לא חוקית, מוסרית) לממן אברכים מתוקף היותם אברכים(ולא מתוקף היותם עניים, שזה דיון אחר) - ואם כן למה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לב, התשובה בגוף השאלה. את הילד שלך אתה אוהב, ולכן אתה לא תהרוג אותו - אבל אפילו אותו תזרוק מהבית. החרדים הם לא ילדים שלי ואפילו לא אחים שלי. אין לי בעיה מוסרית עם הרעבה או הכאה של המגזר הזה למוות אם זו הברירה בה הוא בוחר לעומת עבודה, בדיוק כפי שאין לי בעיה מוסרית עם הסרת גידול סרטני, למרות שבעודו מחובר אלי וניזון ממני תאיו חיים לא פחות מתאי גופי.

אבל הרבה אנשים במדינה לא מרגישים כמוך. אני כן, הרבה אנשים לא.

הם מרגישים שהמצב דומה למה שתארתי לגבי השוואה של בן שהוא פרזיט.

אני מצידי להפסיק תמיכה גורפת בהם מכל בחינה שהיא.

להתנער מהם לחלוטין.

זה שהם מאמינים שאיזה אל מהאגדות שומר עלינו כי הם מתפללים אליו במקום ללכת ולהלחם בפועל,

מבחינתי זאת גם עילה לאשפז את כל האנשים האלה במוסד סגור לחולי נפש.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני ממליץ לכל מי שקרוב בצורה כזו או אחרת לצד הדתי פשוט להפסיק ולהגיב בשרשור הזה.

פעם אחר פעם התגובות מהצד החילוני פשוט מבישות. עצוב שהם לא רואים את זה.

די, תנו לכל שונאי החרדים והדת לבדר את עצמם.

מי שעיניו בראשו ידע בדיוק מה לחשוב עליהם.

חבל שאין מנהלים בפורום הזה, איש הישר בעיניו יעשה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

חומצה צהובה

בטח שיש מקום לצעוק גנבים.

הכסף (המועט) שהציבור החרדי מכניס למדינה לא יכול ולא ילך למטרות חרדיות בלבד- כי הם לא מדינה בפני עצמם.

אין לי בעיה שהמצב יהפוך לזה, שכל הכסף שהם מכניסים לתקציב ילך אך ורק אליהם, אבל אך ורק אם הם לא יזכו לשום שירות שמגיע להם כתוצאה מהתקציב הכולל.

כלומר- אין פינוי אשפה, אין קצבאות, אין ביטוח לאומי, אין הבטחת הכנסה, אין סבסוד בשום דבר, אין תאורה ברחובות, אין ביוב, וכיו"ב.

לטענה השלישית-

א'- מה מעניין אותי מספר היהודים? מעניין אותי מספר האנשים העובדים. אם היהודים הם כ 75% מכלל אזרחי והחרדים הם 10% מתוכם, הם כ 7.5% מתוך כלל אזרחי . ולכן- פי יותר מ 10. אחוז התעסוקה של 80%+ נוגע לכלל אזרחי , לא רק לציבור היהודי, ככה שזה לוקח בחשבון גם את הערבים שלא עובדים וכו', הטיעון שלי עדיין מוצק ב 100% (למרות שההשוואה וה "יחס" הזה שלך פשוט הזוי מהיסוד, והסברתי למה)

בנוגע לתקציב המדינה שלא מתנהל בצורה של חלוקה שווה לכל כיס בישראל-

לא טרחת לקרוא את המשפט בצורה הבסיסית ביותר שלו:

תקציב המדינה לא אמור להיכנס לכיסם של אנשים. הוא מחולק למשרדים השונים שאחראיים על התשתיות ועל המערכות השונות במדינה. כל האזרחים רשאים להשתמש באופן שווה בתשתיות ובשירותי המדינה, אבל זה לא אומר שהתקציב מתחלק שווה בשווה.

הרי אם אני כבר 15 שנה לא הייתי בבית משפט ומישהו אחר תבע מישהו 3 פעמים והשתמש בשירותיו של שופט, הוא כביכול השתמש בכסף שלי, אבל אין לי שום זכות לצעוק שהוא גנב לי- אני רשאי לתבוע את כל העולם ולהשתמש בשירותיו של שופט כאוות נפשי במידה ואצטרך או ארצה. ולכן אני לא אתלונן, אין לי סיבה להתלונן, ואין לי זכות להתלונן (או לדרוש חס וחסה מערכת משפט לעצמי שתתאים לתקנות שלי)

קאפיש?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...