חרדים עובדים בשחור - עמוד 9 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

חרדים עובדים בשחור


ross

Recommended Posts

Kalenהנה דוגמא. ^

אם אשיב לליצנות הפשוטה שעשה בדך 10 (אתה מסכים?) זה באמת בזבוז זמן. אז שיחשוב שאני מתחמק תאמין לי בלב הוא לא ישקר לעצמו .

........

גם הם לא רוצים שהכסף שלהם ילך לדברים שבעיניים לא רצויים. ממש טענות של גנון. תאמין לי מהמיסים רק משלהם היו מקבלים יותר.

אבל אסור להם לעבוד (חוקי לפחות).

זה הרעיון ב"מממן אותם" ולא ב"חולק איתם את כספי המיסים שכולנו שילמנו". :facepalm:

וכן יש חרדים שעובדים חוקי ויש מעלימי מס חילונים ובלה בלה בלה.

אבל זה שמגזר שלם, אפילו מפולג ומפוצל חי על חשבון האחר או עובר על החוק בצורה סיסטמטית זה לא תקין.

קאפיש?

נ.ב.: מהמיסים שלהם היית מקבל יותר? לא מבוסס, וגם לא בוגר במיוחד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 470
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

לאברך אסור לעבוד לחרדי/ת מותר.

מהמיסים רק שלהם הם היו מקבלים יותר ממה שעכשיו. רק כמה מיליארדרים כמו לב לבייב וכו'.

אתה לא מבין כמה כסף הולך לתרביות לא של חרדים ...

כל הכסף לחרדים כולל חינוך חובה שזה כל מגזר מקבל כולל אברכים- הכל .זה כמיליארד.

*על פי כתבה בעיתון הארץ: "ספר התקציב האמיתי" מאת שחר אילן.

"מינהל התרבות" (20-31-03), שבתחילת שנת התקציב הוקצו לה כמעט 350 מיליון שקל (בהמשך השנה גדלה ההקצבה לתוכנית ל-440 מיליון שקל). מאחורי התוכנית הזאת מסתתרות לא פחות מ-51 תקנות, שבאמצעותן מחלקים שרת החינוך, פקידי מינהל התרבות ופקידי האוצר את תקציב התרבות של ישראל. לח"כים אין כל שליטה על תקציב זה. התקנות האלה מעלות לא מעט שאלות. לדוגמה: למה מקבל התיאטרון 51.2 מיליון שקל, פי 25 מהאמנות הפלסטית (2.1 מיליון שקל)? מדוע משקיעה המדינה רק 17 מיליון שקל בספריות, פחות משליש מהתקציב המופנה לקולנוע (כ-52 מיליון שקל)? ...האם באמת סביר להקצות 11.4 מיליון שקל לאופרה ורק 7.6 מיליון שקל להפצת אמנויות לעם? כל הסכומים, אגב, לקוחים מהספר הירוק המקורי ואינם כוללים עדכונים שנעשו במשך השנה."

*על פי כתבה בעיתון "news1": "רק חרם יעצור חרם" מאת זאב שטרנהל.

"ואין מדובר בכסף קטן. כלל וכלל לא. התיאטרון הקאמרי (שבמידה רבה הינו תיאטרון הבית של השמאל הקיצוני) נהנה מהזרמה שנתית מכספי ציבור בסך 22 מיליון שקל (מתקציבי המדינה והעירייה). הבימה מקבלת 25 מיליון שקל מכספי משלם המיסים (באמצעות משרד התרבות)".

*על פי כתבה בעיתון "כלכליסט": "איך יחולק תקציב משרד הספורט" מאת אוריאל דסקל.

"תקציב משרד הספורט בישראל הוא 84 מיליון שקל. התקציב המקורי היה 64 מיליון שקל אבל שרת התרבות והספורט, לימור לבנת, השיגה תוספת של 20 מיליון שקל".

*על פי אגף התקציבים:

"הצעת תקציב משרד התרבות והספורט (ללא תקציב המטה המשותף לשני המשרדים) לשנות הכספים 2012-2011 מסתכמת בכ-778 מיליון ש"ח ובכ-832 מיליון ש"ח בהתאמה"קישור: http://www.mof.gov.il/BudgetSite/StateBudget/Budget2011_2012/

MinisteriesBudget/socialBudget/Pages/CultureSportScience.aspx

המדינה משלמת על כל אסיר בחודש יותר מ-6000 שקל, ואם לאותו אסיר יש ילדים, אז אשתו מקבלת קיצבה חודשית כמו אם חד הורית. בישראל כלואים יותר מעשרת אלפים אסירים.

**מתוך כתבה באתר "mysay": "קיצבאות האברכים" מאת רועי קאשי:

"התקציב של מדינת בשנת 2009 היה 313 מליארד שקל. מליארד שקל הינו פחות משליש אחוז מסה"כ התקציב של מדינת . במילים אחרות, על כל מאה שקל של משלם המיסים, 30 אגורות הולכות לאברכים. וזאת לפי הערכה הגבוהה כפי שהיא פורסמה בתקשורת. האמת היא שכל אחד צריך לעשות פה חשבון נפש עם עצמו, ולחשוב האם שלושים אגורות מתוך כל מאה שקלים הם סכום הגיוני להשקיע בלימודי יהדות. אני אישית יודע שלפעמים אני יוצא עם פחות ממאה שקל ותורם כמה שקלים לקבצני תל אביב... דרך אגב, מתוך המאה שקלים, אתה משלם 18 שקלים על ביטחון, 9 שקלים לביטוח לאומי (ממנו המובטלים מקבלים קצבה גבוהה מהרבה מבחורי הישיבה), ו- 10 שקלים על חינוך. מעניין כמה משקיעים בתרבות? יש לי הרגשה שזה יהיה יותר מ- 30 אגורות".

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא יודע מה קורה איתך. אומרים לך אסור לעבוד על פי החוק של המדינה. כותבים לך את זה לפני שנה כותבים את זה לפני כמה עמודים ולך זה נכנס לאוזן ויוצא מהאוזן השניה תוך שניה.

אין קשר של איסור עבודה לחרדי .=מבחינה דתית. רק מי שמוגדר אברך אסור על פי המדינה. האברך חותם כל שנה עם עורך דין על התנאים שאסורים עליו. מה בדיוק קורה לו אם עובד איני יודע אבל כנראה שלילה של הכל כולל גיוס על המקום ומס הכנסה נכנס בו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קחו אותי לאישפוז.. כזה דבר עוד לא נתקלתי.

בתנאי שהם נשארים ללמוד ודוחים את הגיוס אלו החוקים שעשו בכנסת כמו אסור לעבוד ותקבל קיצבה של 800 שח. אתה לא מצפה לאסור לעבוד ולא יקבלו דבר? אחרת תוך שבוע כולם מתים . ::)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ברוך השם, עלית על הבעיה המרכזית

אברך הוא אברך בגלל שהוא לא רוצה להתגייס... הוא נשאר אברך בשביל לחמוק מהצבא

הבעיה היחידה שלו שבזמן שהוא מוגדר כאברך הוא לא יכול לעבוד חוקית... ופה כל הבעיה

הוא מוזמן לקום, להתגייס ולעבוד כמו בן אדם נורמלי ולהפסיק להתחמק משרות צבאי

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

את חושב כך. לומדים כי כך צריך ורוצים. בלי קשר לצבא. הרבה יותר קל לעשות וללכת לעבוד ולחיות ברווחה :P .

ואנו לא מדברים רק על רשומים וכבר אמרתי לך בעבר בכל מקום יש שירותים וזה לא מלמד על הכלל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה אתם מקשקשים.

כל הסיפור של לא לעשות ובמקום זה ללמוד ולא לעבוד הונדס במיוחס עבור החרדים ע"י הרבנים שלהם.

ככה הם רוצים אותם.

חסרי השכלה וכישורים, מנותקים מהעולם, ללא יכולת כלכלית להיות עצמאים מהקהילה החרדית, ומחויבות לאשה וילדים לפני שצמח להם זקן.

ככה בדיוק!!! הרבנים רוצים שיהיה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

דוד היקר יש דברים שכתיבה לא תעזור אלא לראות בעיניים.. אברך רציני מוריד הרבה מחיי המותרות של העולם רק בשביל הלימוד וחיי קדושה החיים שלו אינם פיקניק.

לחיות ברווחה תלוי על מי מסתכלים. אישה וגבר עובדים לעומת האברך זה לחיות יותר ברווחה ובלי קשר למסירות של כל היום ללימוד התורה. גם בגיל 20 גם 30 גם 40 אין סוף... זה לא מכללה שלומד מקצוע וגמרנו. כל זה במחשבה שהוא תורם .

מדובר בחבר'ה מאוד חכמים ושיודעים הרבה חוכמת חיים ולא כמו ארט הטיפש . לשם כך צריך לשוחח ולא הכרות של העולם החיצון.

כבר ממבט ראשון רואים על פי הדיבור

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אפשר.אבל מי שיכול ויש כאלה מקדישים את זמנם רק ללימוד-קודש קודש על פי הרמב"ם. ראית בקישור אין מעלה יותר גבו ממי שרק עוסק בתורה ומשאיר חיי שעה בצד.

אמרתי לך שישנו את החוקים . אוסרים על אברך לעבוד זאת התוצאה נותנים 800 שח. כסף המדינה הולך להרבה מטרות שאתה באמת גם לא תעדיף ואחר יעדיף וכן האלה אבל שמדובר בחרדים (אברכים) זה דבר שקל תמיד להזכיר. שתיהיה מלך תחליט מה שבא לרוחך בלבד -שזה הב הב לי הכל.בנתיים זאת מדינה שמעבירה חוקים ..רוצה לשנות לך לכנסת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

טוב קצת מספרים.

תקציב המדינה לאברכים עומד על 1,042,186,000 ש"ח

התקציב למשרד החינוך הוא: 36,278,439,000

אם נוריד מזה גם את החינוך העצמאי יוצא שהציבור החרדי נהנה מסך הכל 2.5 מילארד מתקציב החינוך. שאר ה33 מיליארד הולכים למטרות שלא מועילות לו.

תקציב ההשכלה הגבוה הוא 7.5 מילארד, גם ממנו חרדים לא נהנים. (וזה פי 7 וחצי ממה שמקבלים אברכים, אז אני לא מבין למה סטודנטים בוכים כאן בדיון על חלוקת תקציב, תבכו על זה שהממונים עליכם באוניברסטאות גונבים הכל לכיסם הפרטי)

תקציב מערכת המשפט הוא 2.5 מיליארד, מתוכו 140 מיליון הולך לבתי דין רבניים. כמובן שהציבור החרדי לא היה רוצה שהכסף שלו ילך לבתי משפט שפוסקים לא על פי התורה. (למתחכמים- הוא לא נגד בתי משפט באופן כללי, פשוט היה רוצה שהתקציב ילך לבתי משפט שפועלים ע"פ חוקי התורה ושלהם תיהיה הסמכות, למתחכמים 2- לא, זה לא יגרום לזה שיהיה עונש מוות ושיסקלו מחללי שבת וכו')

אנחנו כרגע עומדים על 42.4 מיליארד שקל מתקציב המדינה שהחרדים לא היו רוצים שילכו לשם, ו2.6 מילארד שחלק מהציבור החילוני לא רוצה שיקבל שקל.

היחס בינהם: 42.4 לחלק ל2.6 זה 16.3. (וזה אם נאמר שכל מי שאינו חרדי, רוצה שהחרדי לא יקבל שקל. וזה לא נכון, בפועל היחס הרבה יותר גדול בגלל זה, אבל ניזרום)

כלומר, אם יצא, שהציבור החילוני מכניס למדינה פי 16.3 מהציבור החרדי, יש כאן חלוקת תקציבים שווה.

אם פחות, החילונים גוזלים את החרדים, אם יותר החרדים אכן גנבים. אם אכן יצא שיותר, נוכל לחשב את היחס החדש ולדעת כמה באמת החרדים גונבים לחילונים. (אם לא הבנתם את המשפט האחרון, אל תמשיכו לקרוא)

אז בו נראה:

ע"פ נתונים מאתר הכנסת, נכון לשנת 2010 הציבור החרדי הוא 10% מהאוכלוסיה בישראל.

כלומר שהמע"מ שהמדינה מרוויחה מכל מוצר שנמכר מורכב ב10 אחוז מחרדים! כיוון שאמרנו שהיחס צריך להיות 16.3 בשביל חלוקה כלכלית צודקת, נכפיל את אחוז החרדים ביחס, ונגלה שהם משלמים יותר כסף מאשר שניתן להם, כי 10 כפול 16.3 זה 163. בשביל שהיחס ישמר הינו צריכים לקבל תוצאה של 100. בפועל היא 163.

נעבור לעבודה:

ע"פ נתוני הלמ"ס בסוף שנת 2011 היו 7.8 מיליון אזרחים במדינה ישראל. מתוכם 75 אחוז יהודים. כמו שכבר אמרנו קודם, 10 אחוז חרדי, נשארנו עם 65% לא חרדים ו10% חרדים.

מספר האברכים והבחורים כולם גם יחד (נכון לחודש מאי 2010) לפי נתוני אגף הישיבות במשרד החינוך הוא כדלהלן: מספר הבחורים 33,768; מספר האברכים 71,848. סה"כ בחורים בישיבה גדולה ואברכים - 105,616 אלף.

זה טיפה יותר מאחוז מ7.8 מיליון... אז יוצא לנו 8.7% חרדים שאינם "פרזיטים" מול 65% לא חרדים.

אז בעצם יש פי 7.4 לא חרדים מחרדים שאינם "פרזיטים", כלומר היחס כרגע עומד על 7.4, שזה פחות מחצי מהיחס שאנחנו צריכים להגיע אליו כדי לדעת מי הוא הגנב האמיתי. כלומר, אם משכורת ממוצעת של לא חרדי היא פי 2 מהמקבילה החרדית, זה כימעט יספיק שיהיה שיוויון.

ע"פ נתונים מאתר הכנסת נכונים לשנת 2010:

ממוצע שכר חודשי לגברים חילונים: 8950 ₪ ברוטו. לגברים חרדים: 6100.

ממוצע שכר חודשי לנשים חילוניות: 5700 ₪ ברוטו. לנשים חרדיות: 3700

אתם כבר לא צריכים אותי בשביל לדעת שהיחס הרבה יותר נמוך מ16.3.

אז מי גונב את מי?

הערה למתחכמים 3:

המקורות:

לגבי תקציב המדינה:

http://budget.msh.gov.il/#00,2012,0,1,1,1,0,0,0,0,0,0

לגבי כל הנתונים שרשמתי שלקוחים מאתר הכנסת: http://portal.knesset.gov.il/com28avoda/he-il/messages/051110.htm

(אם אני כבר מביא את המקור, אני רק אוסיף שלא התיחסתי להכנסה למשק בית חרדי ממוצע אלא רק להכנסה של גבר ואישה בניפרד בגלל שההכנסה לפי משק בית יורדת מאד אם נחשב את האברכים, כי אז רק צד אחד עובד, ואותם אני הורדתי כבר מהרשימה כאילו הם לא קימים)

לגבי מספר כמות האזרחים בישראל שרשמתי שלקוחים מהלמ"ס: http://lmgtfy.com/?q=%D7%94%D7%9C%D7%99%D7%A9%D7%9B%D7%94+%D7%94%D7%9E%D7%A8%D7%9B%D7%96%D7%99%D7%AA+%D7%9C%D7%A1%D7%98%D7%98%D7%99%D7%A1%D7%98%D7%99%D7%A7%D7%94#seen

אני מודה שאת מספר האברכים ותלמידי הישיבה, מצאתי במאמר אחר שמביא מהכנסת, ולא אתר רישמי של מדינת , אבל ביגלל שאלו נתונים מאד תואמים גם למה שאני יודע שאברכים מקבלים ביחס לתקציב שלהם, וגם זה תאם עם מספורים נוספים שמצאתי ברשת וגם שהמאמר נראה לי רציני, הרשתי לעצמי להניח שהוא אמיתי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...