מקינטוש ו-pc {מה גורם לאי תאימות בינהם?} - לינוקס, Mac ומערכות הפעלה אחרות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מקינטוש ו-pc {מה גורם לאי תאימות בינהם?}


Recommended Posts

מבחינת החומרה, המק תומך תיאורתית בחלק גדול מהסטנדרטים שנפוצים בעולם ה-- כרטיסי מסך AGP, זכרונות SDR, התקני USB ועוד רבים וטובים.

הבעיה היא בעיקר במחסור בדרייברים מתאימים. מכיוון שהמק תופס 4% בלבד משוק המחשבים האישיים בעולם, לא משתלם לחברות רבות להכנס לתהליך הארוך של פיתוח דרייברים ובדיקה שלהם, הרווחים ממכירת הציוד למשתמשי מק לא תמיד יחזירו את ההשקעה (גם אם הם יפקיעו מחירים כמו אפל).

מיקרוסופט נוהגת לפתח כמויות גדולות של דרייברים לכל גירסה חדשה של חלונות שהיא מוציאה וזאת בשיתוף מלא עם יצרני החומרות.

במקרה של לינוקס ישנה כמות לא קטנה של מפתחים שכותבים דרייברים בעזרת reverse engineering לאלה של חלונות (או במקרה הטוב בעזרת spec רשמי של יצרני החומרה).

לרוע המזל, נראה שלאפל אין מספיק משאבים\רצון לפתח דרייברים במקום שחברות החומרה יעשו זאת. האמת? אפשר להבין אותם. בעניין הזה אפל נמצאים באותה הסירה עם יצרני מערכות חלופיות אחרות (גם .Be inc זצ"ל עמדה באותו מצב, רק בקנה מידה הרבה יותר קטן...)

מבחינת תוכנה, מדובר ב-API's שונים לחלוטין מאלה של חלונות. לא ניתן לקמפל אפליקציות Win32 למק (או להפך).

גם ברמות הנמוכות יותר רב השוני על הדמיון. סט הפקודות של מעבדי ה-x86 מעולם ה- שונה לגמרי מאלו של ממעבדי מוטורולה לדורותיהם, וכתוצאה מכך כל פיתוח באסמבלי מצריך מומחיות מסוג אחר.

הצלה מסויימת אפשר למצוא ב-JAVA שנתמכת בכל הפלטופורמות (לפחות כל פלטפורמה שמציע JVM), או בכלים כמו REALbasic שמאפשר לקמפל את אותו קוד לאפליקציות Win32 בשביל חלונות, או לגרסאות מקבילות של COCOA, Carbon או Classic API בשביל עבודה תחת מק. כמובן שהקבצים הבינאריים עצמם שונים לגמרי, אבל קוד המקור זהה.

רמה נוספת שבה יש חוסר תאימות היא במערכות הקבצים של שתי הפלטפורמות.

ב- מדובר בקבצים בעלי רצף אחד של נתונים וזיהוי סוג הקובץ על פי ה-extension שלו, לעומת זאת, במק מדובר בקובץ שמחולק למספר resources נפרדים. המצב מסתבך עוד יותר עם OS X שכן משתמשת ב-extensions... (סיפור לדיון בפני עצמו).

בעבר הרחוק היו גם בעיות תאימות בין רשתות מבוססות מק ומקבילותיהן מעולם ה-, אבל מרגע ששתי הפלטפורמות החלו לתמוך ב-TCP/IP היה ברור שלא יהיו יותר מדי בעיות בעניין הזה.

זה ממשיך עם הרבה מאוד הבדלים אחרים, אבל המצב הולך ומשתפר.

אני בטוח שמשתמשי מק רבים מייחלים לרגע שבו מיקרוסופט תציג CLR למק (ה-Common Language Runtime של NET.), אם זה יקרה, המק יהפוך להיות אופציה של ממש לאותם משתמשים שמחפשים מגוון גדול יותר של תוכנות, כמובן שעדיין הם יצטרכו "לשלם את המכנסיים" על החומרה, אבל זה כבר סיפור אחר.

Prog.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...