עסק קטן 8 תחנות מחפש פתרון לשרת קבצים/גיבוי? - טכנולוגיית מידע - IT - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

עסק קטן 8 תחנות מחפש פתרון לשרת קבצים/גיבוי?


momi2004

Recommended Posts

יש לעסק תיקייה שבה מאוחסנים המון כל המסמכים השוטפים שנמצאת על אחת התחנות. כל התחנות נגשות לתיקייה הזאת באמצעות שיתוף תיקייה פשוט בחלונות. נוצרה בעיה של נפח מידע גדול מדי לגיבוי בתחנה כבר כמה עשרות ג'יגה, ובנוסף מחפשים פתרון לגיבוי של 2-3 תחנות נוספות שיש בהן מידע חשוב.

הפתרון שחשבתי עליו הוא להביא מחשב שישמש כשרת (מתלבט עדיין בין חומרת שרת יעודי זולה לבין מחשב רגיל), על השרת הזה לשים הרד דיסק של 1TB או משהו כזה, ועדיין מתלבט אם להוסיף לו עוד הרד דיסק של 1TB במירור מלא. את המחשב הזה להפוך לשרת קבצים וגיבוי. כלומר כל הקבצים ישבו עליו, והוא יבצע גם גיבויים לתחנות.

אני מתכוון לעשות סדר בתיקייה הזאת כך שיישארו בה אולי 10-20 ג'יגה של קבצים שנמצאים בשימוש שוטף. הקבצים האלה יגובו לשירות ענן באופן קבוע מהשרת. את שאר הקבצים שלא נמצאים בשימוש שוטף אני מתכוון להעביר לדיסק קשיח חיצוני ולגבות אותו באמצעות דיסק קשיח חיצוני נוסף. גם את הגיבויים של התחנות שיהיו על השרת, אני מתכוון לגבות לדיסק קשיח חיצוני שיהיה OFFSITE. דרך אגב כל העסק הוא בארה"ב אז מבחינת עלויות חומרה לא מדובר בעלויות גבוהות כל כך.

קודם כל אשמח לשמוע חוות דעת על הרעיון. בנוסף רציתי להתקין שרת לינוקס בתור שרת הקבצים, משהו כמו SERVER שהוא נוח לתפעול. אני הרבה פחות מכיר את העולם של לינוקס, ורציתי לדעת אם אוכל לבצע אימות משתמשים והרשאות מול תחנות שהן וחלונות 7, האם יש שירותי ענן שיש להם קליינט לגיבוי קבצים ממחשבים שמריצים לינוקס, וגם מה קורה עם כלי גיבוי שרצים על ומגבים לשרת למשל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא בדיוק המומחה לDRP פה...

אבל לשאלה האם אתה צריך לינוקס בשביל הסיפור הזה - אז לדעתי לא.

מערכת הNTFS של Windows עונה לך על מה שאתה צריך. אתה יכול לבצע אימות משתמשים והרשאות גם אם אין שרת בארגון, כל מחשב Windows עם XP ומעלה בWorkgroup יכול לתת לך פתרון לבעיה.

בכל מקרה, יש לך אפשרות לבצע את המהלך על ויש המון מדריכים באינטרנט איך לבצע את זה...

בכל מקרה בהצלחה!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם הנתונים יגובו למחשב שנמצא באותו מקום, זה לא גיבוי מלא. (למקרה של שריפה וכו')

במקרה כזה, שווה לקנות טייפ גיבוי, עם סט קלטות. ולקחת קלטת פעם בשבוע הביתה.

לגביי גיבוי לענן... תבדוק כמה הם מתחייבים לאחריות לנתונים שלך. והאם זה משתלם מבחינת עלות יחסית לטייפ.

לגביי שרת קבצים מקומי - לדעתי חובה רייד 1 לפחות - וגם זה לא גיבוי מהסיבות שהוזכרו למעלה. רייד 1 כדי לבטל את ה downtime במקרה שדיסק קשיח יקרוס, מה שבטוח יקרה - רק עניין של זמן.

שרת או תחנה? לשרת (נורמלי) יש גם כפול. החומרה באופן כללי הרבה יותר אמינה משל תחנות. כמובן גם יקר יותר, אבל בדר"כ שווה עבור עסק.

עסק בגודל כזה לקוח בדר"כ שרת וינדוס SBS של מייקרוסופט, המבוסס על חומרת שרת אמיתית. ומספק פיתרון דיי כולל לרוב העסקים הקטנים בגודל כזה. (FILE SERVER, PRINT SERVER, Active directory, Exchange, SQL)

יש כבר פתרונות של מייקרוסופת בענן לכל אלו. אבל אני אישית עדיין מסתייג מכך, מכיון שהדבר דורש חיבור רחב, אמין ויקר לרשת האינטרנט. שעדיין יכול ליפול מדי פעם, ולהשבית את העסק.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

חברים קודם כל תודה רבה על התשובות המפורטות והמחכימות!

אבל לשאלה האם אתה צריך לינוקס בשביל הסיפור הזה - אז לדעתי לא.

מערכת הNTFS של Windows עונה לך על מה שאתה צריך. אתה יכול לבצע אימות משתמשים והרשאות גם אם אין שרת בארגון, כל מחשב Windows עם XP ומעלה בWorkgroup יכול לתת לך פתרון לבעיה.

אני ממש לא חשבתי שצריך פה לינוקס במיוחד, פשוט רציתי לחסוך את עלות רכישת השרת של חלונות לצורך הזה. ברור לי שלינוקס יכולה גם לתמוך במחיצות NTFS בשרת בלי בעיה.

אם הנתונים יגובו למחשב שנמצא באותו מקום, זה לא גיבוי מלא. (למקרה של שריפה וכו')במקרה כזה, שווה לקנות טייפ גיבוי, עם סט קלטות. ולקחת קלטת פעם בשבוע הביתה.לגביי גיבוי לענן... תבדוק כמה הם מתחייבים לאחריות לנתונים שלך. והאם זה משתלם מבחינת עלות יחסית לטייפ

התחנות יגובו לשרת ,והשרת יגובה לענן. זה בעקרון די משתלם, והמחירים יורדים כל הזמן. מדובר (אחרי שנעשה סדר בתחנות) ב 30-40 ג'יגה. טייפ יכול להיות יותר משתלם בטווח המאוד ארוך אבל אני מנסה לנטרל עד כמה שניתן את הגורם האנושי במקרה הזה. אי אפשר לסמוך על אף אחד שם שיקח קלטות כל שבוע או יעשה רוטציה. לגבי שרת SBS המחיר שלו הוא פסיכי, ואין לארגון צורך בפתרון דואר SQL או הדפסה כך שזה די כסף שהולך לפח. אני האמת הייתי מעדיף שכל העסק יעבור לשירותי APPS אבל זה כנראה יקח עוד קצת זמן. פתרונות הענן של מיקרוסופט הם עדיין לא בשלים גם בעיניי. אם כבר לעסק קטן הפתרון של הרבה יותר משתלם. לעסק גדול כבר עדיף שרת למשל.[/r]

@goldragonתודה רבה על ההמלצה אבדוק!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 5 שבועות מאוחר יותר...

אתה יכול לרכוש NAS קטן

2-4-6-8 טרה לפי הצורך - לשים אותו RAID5

ויש לך אחלה שרת קבצים

ממליץ לך בחום על IOMEGA למרות שיש אופציות נהדרות אחרות

QNAP SINOLOGY BUFFALO כולם נותנים את אותו הפתרון

תנסה לקנות אחד שיש לו ISCSI יעבוד לך הרבה יותר מהר מ USB

בהצלחה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...