ביקורת מסך Dell U2711 - ביקורות ומדריכי גולשים - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

ביקורת מסך Dell U2711


ksn1981

Recommended Posts

אחרי ניסיון ארוך-טווח ומרובה דגמים (של LG בעיקר), שבסה"כ היה מוצלח (לזמנו), ניסיתי את מסך ה-U2311H של , אהבתי את השינוי ואף התמכרתי אליו.. ואני לא מדבר רק על עצם המעבר לפאנל IPS!

למעשה, לא האמנתי שאחליף את המסך הזה כל-כך מהר!

בביקורת זו, אסתמך לא מעט על השוואה ל-23" של דל (עליו כתבתי ביקורת קודמת), לא כי שניהם נועדו להתחרות אחד בשני, אלא לשם "כימות" מול מסך יותר נפוץ/מוכר.. אנסה לסגור את כל שתהיתי לגביו לפני שקניתי את המסך ואת כל שנתקלתי בו לאחר השימוש (כשבועיים ממושכים)..

אין מדובר בביקורת על פרמטרים "מקצועיים" עם כלים ומונחים "כבדים".. הנה לכם ביקורת אחרת, מזווית ראיה של משתמש פשוט.. כמוני..

בתקווה שזה יעזור.. תיהנו :xyxthumbs:

הצורך בשדרוג

בנוסף לחיבור המסך למחשב, נוסף אצלי הצורך בלחבר אותו לממיר (דיגיטאלי-HD), ובתזמון מושלם, רציתי מסך חדש לעמדה אחרת.. מכאן שהתקנת ה-23" שלי בעמדה החדשה, השאירה אותי "חופשי" בבחירת המסך הבא שלי!

אופציות שדרוג

היות ולטעמי אין "איכותית" בפחות מ-32", והיות וטלוויזיה כזאת תהיה גדולה מדי עבורי (הן מבחינת המקום שתתפוס והן מבחינת מרחק הצפייה שלי ממנה), החלטתי ללכת על שני מסכי מחשב.. אך אחרי שהגעתי למסקנה שגם לשימוש כטלוויזיה (גדולה מ-23" ודגש על זוויות הצפיה), אין יריב ראוי למסכי הדל, הבנתי שאני מדבר בעצם על מסך אחד לשני השימושים..

אחרי שפסלתי את ה- U2412M (ראה "קישוריות">>"וידאו"), נשארתי עם "שלושת הגדולים" של U2410 / U2711 / U3011.

הבחירה

למרות שה-30" כן עמד בפניי כאופציה ממשית, המחיר שלו הקל עלי לוותר עליו!

ה-24" הרגיש כמו בחירה "בטוחה" (מבחינת ההתאמה לציפייה), אך יחד עם זאת כמו "קצת לפני" שדרוג משמעותי באמת, הן לשימושי מחשב (שטח עבודה) והן לשימושי (שטח תצוגה)..

בסוף, ולמרות החששות (ראה "תצוגה">>"גודל נקודה"), ובעזרתם של חברי הפורום (תודה :xyxthumbs: ), הלכתי על ה-27"..

רביזיה

הגרסה Rev.A09 שקיבלתי, הופיעה במדבקה בגב המסך וגם במדבקה על אריזת הקרטון..

"משום מה" שמחתי שלא קיבלתי גרסה "ישנה", למרות שאין שום מידע רשמי בעניין השינויים ב- Revisions ולמרות שמסך ה-27" ספציפית קיבל ביקורות טובות כבר בגרסתו הראשונה!

תכולה

  • הצג (בגבו מקום לארבעה ברגים לחיבור המעמד -או- מתקן תליה בתקן VESA 100X100mm).
  • כבל מתח ("קומקום" - ללא שנאי), כבלי וידאו (VGA / Dual-Link DVI / DisplayPort), וכבל 2.0 (מסוג A-B).
  • גיליון כיול צבע, חוברות הסברים/בטיחות ודיסק.

נ.ב. המעמד וכבל ה-VGA (??) הגיעו מחוברים למסך.

דרייברים

הדרייבר המתאים מוצע אוטומטית ע"י WindowsUpdate.

מראה

  • כללי:
    בזמנו, המראה של ה-23" התמודד מול לא מעט מסכים "דקיקים".. כיום, כשנה וחצי אחרי, אני חייב לציין שהוא עשה זאת בגבורה! אני מרגיש שהוא שמר (וימשיך לשמור) על מראה "עדכני" ו-"מקצועי", דבר שלא זכור לי עם אף מסך אחר שהיה לי, "מגניב" אשר היה.. בזמנו..
    אומנם ו- "על טעם וריח..", אבל אני חושב שבעולם טכנולוגי מפוצץ בגימיקים, עיצוב אחיד ושמרני ברוח המינימליזם תורם רבות להרגשה טובה לאחר הקניה.. ולאורך זמן.. די ברור לי שיש שיעדיפו מראה "שונה" שמתעדכן כל שנה (לכל היותר!), אבל אני יותר מבין חברות כמו (MAC), (ThinkPad) ודל (UltraSharp), שללא קשר למניעים אחרים, מקפידות שלא לבצע שינויים דרסטיים בקווי העיצוב.. לפחות לא לעיתים קרובות.. צרכן של מוצרים כאלה, לא ירגיש "מהר מדי" ש-"נשאר מאחור"..
  • המסך:
    המראה של ה-U2711 מעוצב בקווים הדומים לאלה של ה-U2311H (השונים במקצת מאלה של מסכי ה-LED_IPS של דל).. אותו פתח במעמד למעבר הכבלים (גלויים).. אותו לוגו בחזית.. אותו כפתור הדלקה (כחול) וכיבוי (כתום)..
    למעשה, ה-27" מרגיש כמו תמונה מוגדלת של ה-23".. הכל עבר הגדלה: עובי המסך, המסגרת (האחידה), המעמד, הבסיס ואפילו הכפתורים..

    33913833-2-440-FT-2.jpg

    33913833-2-440-SD-4.jpg

    33913833-2-440-BK-3.jpg


    אם על ה-23" עוד התווכחנו ש- "מגושם או לא" ,כאן אין מקום לוויכוח, הנוכחות של ה-27" גסה ומורגשת למדי.. ואם להסתכל על המסך כמקשה אחת (לא רק שטח התצוגה), ה-23" נראה לידו כמו "טאבלט"!

  • אחר:
    כמו שמימדי המסך השונים גדלו (ביחס ל-23"), כך גם עומק השקיעה של המסך מהמסגרת.. הבעיה שהחלק הזה הוא בעל ציפוי מבריק ואזורים בהירים הקרובים למסגרת, משתקפים בחלק זה..

    final.jpg


    לפעמים, הדבר מושך את העין לנקודות השתקפות אלה, ולפעמים אף יוצר תחושה מטעה שהתמונה לא פרושה על כל המסך.. אין להבין מדבריי שצריך לייחס לזה יותר מדי חשיבות, הייתי אומר שזה דומה ללוגו ה-"מראה" של שיכול (בתלות בתנאי התאורה) להשתקף (במקלדת למשל)..

ארגונומיה

אחת ההפתעות שלי (לטובה כמובן) ממסך ה-23" בזמנו הייתה ארגונומיה.. הפעם לא הופתעתי והמסך פשוט "סיפק את הסחורה".. ושלא תבינו מחוסר ההתלהבות שלי שמשהו לא כשורה, אבל כנראה שארגונומיה הספיקה להפוך אצלי לדרישה צפויה מראש מהמסכים של ..

בכל אופן, ההטייה קדימה ב-27" אינה מורגשת כלל, ואין מצב Portrait (העמדה אנכית). אני לא מרגיש בחסרון כלשהו וכנראה שיש סיבה לכך: המימדים החדשים של המסך..

# בעניין ההטייה קדימה, כשהמסך נמצא בגובה מכסימלי, ואני בגובה מינימלי (נשען לאחור), עיניי יהיו בגובהו של מרכז המסך, כך שאני לא צריך הטייה כזאת (ואני מאמין שזוויות הצפיה המעולות יפצו על הבדלי מידות למשתמשים אחרים בסביבות עבודה אחרות)..

# בעניין המצב האנכי באם היה קיים, אני מאמין שה-27" היה מגיע לגובה שמצריך הסתכלות לא נוחה למעלה, מה עוד שהשימוש היחידי שמצאתי למצב זה ב-23", היה כשרציתי להתעסק בחיבורי המסך.

נקודה נוספת היא שבזכות המשקל של המסך, התנועות שלו (בפרט הסיבוב לצדדים) יציבות ונוחות עוד יותר.

קישוריות

  • על DisplayPort:
    בביקורת הקודמת (על ה-23") כתבתי:
    " לאלה שנרתעים מה-, הוא אמור להיות עדיף על HDMI בו איכות ההעברה (וידאו ואודיו) תלויה יותר בתקן ואיכות הכבל (ומחירו כמובן).. וגם ככה קיימים מעבירים (דיגיטאליים) פשוטים בין DVI (אם לא מעבירים אודיו), HDMI ו-.. ".
    אחרי שחוויתי את התסכול שבשימוש בכניסת ה- בעצמי, אני מרגיש צורך בלסדר את העניינים מחדש:
    # כשמדובר ביציאת (שניתן למצוא במחשבים ניידים או בכרטיסי מסך לנייחים) שמעוניינים להעבירה לכניסה בטכנולוגיה קודמת (HDMI בטלוויזיה למשל), ניתן למצוא מעבירים (מתאמים/כבלים) "פשוטים" שעושים זאת, אך יש לוודא שאותם מעבירים תומכים גם בהעברת אודיו אם יש צורך בכך.. יתרונותיה של יציאת DisplayPort באה לידי ביטוי כשגם למסך יש כניסה כזו, בפרט כשמדובר במסך עם רזולוציה גבוהה (דוגמת ה-U2711 שלנו) שהיא מעבר ליכולת של HDMI!
    # כשמדובר ביציאה בטכנולוגיה קודמת (DVI במחשב או בממיר למשל) שמעוניינים להעבירה לכניסת DisplayPort (במסכי הדל למשל), יהיה צורך במעביר אקטיבי לא נפוץ ולא זול, ומגבלת האיכות תהיה של היציאה בטכנולוגיה הקודמת!
  • וידאו:
    בהשוואה ל-23", ה-27" שימר את כניסות ה-DisplayPort וה-VGA, העלה את כמות ה-DVI-D לשניים (כל אחת Dual-Link), והוסיף ואף COMPONENT ו- COMPOSITE.. אך על מנת לנצל את מלוא הרזולוציה של המסך יש להשתמש ב- DisplayPort או ב- DVI-D ( כמובן Dual-Link).

    ports.jpg


  • אודיו:

    בהשוואה ל-23", ל-27" נוספו יציאות אודיו (2.0/5.1 - שניתן לברור בתפריטי המסך) שיכולות להועיל נורא כשמשתמשים בכניסות עם אות אודיו (DisplayPort/HDMI - שניתן לברור בתפריטי המסך) באחד משלושה מצבים:
    # מעוניינים לחבר את הרמקול הייעודי (DELL SoundBar AX510) לתחתית המסך, משם הוא יקבל חשמל ואודיו.
    # מעוניינים "לחלץ" את אות האודיו שהתקבל בכניסת המסך כי הרמקולים שלנו קרובים יותר למסך מאשר למכשיר המחובר אליו.
    # מעוניינים "לחלץ" את אות האודיו שהתקבל בכניסת המסך כי למכשיר המחובר אליו אין יציאת אודיו אחרת/ייעודית! בממיר למשל, האודיו "משודר" דווקא במקביל, הן דרך יציאת ה- והן דרך היציאות האנלוגיות (RCA לבן/אדום).
    נ.ב. כשיציאות האודיו אינן בשימוש, המסך יכניס את הרכיב המתאים למצב "חיסכון באנרגיה".
  • אחר:

    בדומה ל-23", בנוסף לכניסת המתח של המסך, וליציאת המתח לרמקול הייעודי של דל, ישנו חיבור 2.0 (מסוג B) המקשר את המחשב ל- 4 חיבורי 2.0 (מסוג A) שניים בתחתית המסך ושניים בצידו השמאלי.. ב-27", אותו חיבור (מסוג B) מקשר את המחשב גם לקורא כרטיסי הזיכרון (8in1) שנוסף לצידו השמאלי של המסך מעל לשני חיבורי ה-USB ששם!

    readers.jpg


    מילה טובה על מפצל ה-USB (גם ב-23") היא שאני חושב שמדובר במפצל אקטיבי (מוגבר), שכן יצא לי לחבר אליו התקנים באורך כבל כולל העולה על 5מ' (האורך המכסימלי) ללא בעיה.. עוד מילה טובה עליו? חיבור של מצלמה/מקלדת/עכבר אליו מהווה פיתרון אסתטי, פשוט ונוח לכבלים מיותרים..
    השאלה היא (כללית על רוחב הפס של USB 2.0 וללא קשר לזה שהמפצל מוגבר), האם הוא יכול להתמודד במקביל עם מקלדת ועכבר גיימינג עם PollingRate גבוה (ואולי גם מצלמת FHD)? אשמח לשמוע מכם..

פונקציות, כפתורים ותפריטים

  • כפתורים:
    מלבד כפתור ההפעלה/כיבוי, ארבעת הכפתורים הפיזיים שב-23", הפכו ב-27" ל-5 כפתורי מגע (מדובר במגע קיבולי שאינו מצריך לחיצה - מכאן אי השימוש במילה "לחצנים", באנגלית רשמו "Switches":מתגים)..

    osd2s.jpg


    הכפתור התחתון מואר ברגע שמקרבים אליו את היד והשאר בהתאם לתפקידם הנוכחי.. ההארה (כחולה) היא במרכז הכפתור, אותו אזור עם הבלטה קטנה שעוזרת "להרגיש" את הכפתור.

    201004191301177760-16.jpg


    כאמור, הפעלת הכפתורים אינה מצריכה לחיצה (מה שהצריך תמיכת היד מאחורה ב-23"), ובגדול, תגובת המגע מרגישה "בסדר" (יותר טוב מכפתורי המגע במסך של שיש לי בעמדה אחרת).. אבל אין לצפות לתגובה מושלמת, שכן מדי פעם הייתי צריך להרחיק את האצבע ולגעת שוב בשביל שהפקודה תתקבל.. למעשה, אני מצאתי את הזמזום המעיד על "לחיצה" כמועיל למדי.. אותו זמזום נמוך-עוצמה, שמשום מה, בהרבה ביקורות מיהרו לכבותו דרך תפריטי המסך!

    201004191301177952-17.jpg


    הכפתור העליון אינו פעיל בכל תפריטים, ובמעבר מתפריט שעושה בו שימוש לאחר שלא, התאורה שלו נכבית.. העניין שהיא נכבית בעמעום (לאט).. הדבר נורא מטעה וגורם לא פעם ללחיצה/ות מיותרת/ות!

  • תפריטים:
    בדומה ל-23", הפונקציה (הדינאמית) שכל כפתור עושה מוצגת על גבי המסך עצמו בצורה ברורה ונוחה והתפריטים מסודרים בצורה די טובה.
    היות ונוסף כפתור (חמישי) ל-27", כעת ניתן לבחור את הפעולה ההתחלתית של שלושת הכפתורים העליונים (לעומת שניים ב-23") לצורך גישה מהירה לפונקציות שהשימוש בהן הוא תדיר..

    osd6.jpg


    בשונה מה-23", התפריטים מרגישים "זריזים", והדבר נורא שימח אותי כיוון שאני מרבה להשתמש בשינוי הבהירות והכניסה..
    זמן המעבר בין הכניסות סביר (מינוס), ורחוק מזה שבטלוויזיה.. לפעמים לוקח לו יותר זמן לבצע אותו מעבר (ללא שינוי נוסף בהגדרות), אך לא הצלחתי להבין את הסיבה לכך.. בכל מקרה, זמן המעבר הממוצע הוא כ-5 שניות (גס), אך קראתי (לא יצא לי לבדוק) שמעבר מכניסה דיגיטאלית לכניסה אנלוגית יכול לקחת כ-15 שניות!
    לא יצא לי לבדוק את זה ב-23", אבל ה-27" משמר הגדרות פר כניסה.. לפחות עבור DVI ו- (ראה "תצוגה">>"כיול").

  • בהירות אוטומטית:
    שוב (גם ל-23") חסרה לי האפשרות של כיוון בהירות אוטומטי לפי תנאי תאורה סביבתיים (חיישן).. (ראה "תצוגה">>"בהירות").
  • תמונה לצד תמונה:
    פונקציה מעניינת שנוספה, היא PBP (ר"ת Picture by Picture) שמחלקת את התצוגה לשניים, כשבחלק הימני מוצגת תמונה ממקור (DisplayPort/DVI/VGA), ובחלק השמאלי תמונה ממקור (HDMI/Component/Composite). אבל למרות שזה נשמע "פשוט", ולצערי הרב, המסך אינו עושה זאת בצורה טובה!

    51876_dell_u2711_pbp_400.jpg


    רזולוציית המסך (2560x1440) אמורה להספיק לארבעה שטחי 1280x720 (ז"א HD), ובמקרה שלנו (מספיק) לשניים כאלה (אחרי הקרבת שני שטחים שחורים עליון ותחתון של 2560x360 כל אחד).. בפועל, המסך מקריב פחות שטחים שחורים מה שגורם לשתי התמונות להימתח לגובה!! לשם בדיקה, הגדרתי את המסך, המחשב והממיר במצבי התמודדות שונים עם תמונה "רחבה".. לא עזר.. כה פשוט.. כה חבל!!
    בהקשר זה, ראיתי שב-U2410 ישנה פונקציה נוספת PIP (ר"ת Picture in Picture - תמונה בתוך תמונה) שדווקא יכלה להועיל הרבה לשימושים שלי.. שוב, חבל!!

תצוגה

  • בהירות:
    הבהירות של מסכי הדל גבוהה מדי.. לפחות עבור תנאי התאורה בהם אני עובד..
    אם הערך 50 בו מגיעים המסכים של , היה "מסנוור" עבורי ב-23", אז ב-27" זה היה "מעוור"..
    ב-23" עבדתי עם בהירות בערכים 10-30 (מתוך 100).. ב-27" אני עובד עם הערכים 0-20! אומנם ומדובר בשני מסכי עם ערכי בהירות במשמעות שונה, אבל אין להתעלם מכך של-27" יש שטח תצוגה (תאורה) גדול יותר!
    במצבים מסוימים ביום, כשהחדר מואר היטב, אני גולש לכיוון הערך 30, אבל במצבים אחרים בלילה, כשהחדר לגמרי מוחשך, אני מוצא את עצמי במצב בו אין לי לאן לרדת מתחת ל-0 (0 זה לא מסך שחור!)..
  • ניגודיות, אחידות ושחור:
    עדיין מדובר באפור כהה ולא בשחור, ועדיין ניתן למצוא דליפת אור במסך שכולו "שחור".. אבל..
    מסך שכולו "שחור" (נו, אפור כהה) נראה אחיד יותר במסך החדש (כך לפחות במסך שקיבלתי), ולמעשה ניתן למצוא נקודת צפיה מסוימת בה אין דליפה בכלל! זה נתן לי הרגשה טובה, אבל קשה לעקוב אחרי שיפור זה ברגע שמוצגים המון צבעים (תמונות) על המסך!
  • זוויות צפיה:
    אין מקום לוויכוח! במיוחד כשמדובר בשימושי טלוויזיה..
    ההשוואה הפעם, הייתה מול 23 TN שנאלצתי לחבר לממיר עד שקניתי את המסך החדש.. ובהתעלמות מכל פרמטר אחר, מלבד זוויות הצפיה..
    אני יכול להניח שגם ה-U2311H היה מתנהג מצויין בהשוואה ל- שאיכזב עם כל תזוזה קטנה וממרחק סביר!
  • זמן תגובה:
    בביקורת הקודמת (על ה-23") כתבתי:
    " בעבר יצא לי להיווכח ששיפר אסטרונומי בנתוני ניגודיות (דינאמית) לא שיפרו שום דבר בפועל.. היום אני חושב כך גם על נתוני זמן-תגובה.. למרות ה-8ms (לעומת ה-2 שדבקתי בו במסכים קודמים), לא הרגשתי שום מריחות בסרטים (SD/HD/FHD) שכללו סצנות מהירות/מורכבות יחסית.. אחרים רבים מעידים שכך הדבר גם במשחקים (טרם ניסיתי).. "
    כל מילה מיותרת, גם לגבי ה-6ms של ה-27".
  • צבעים:
    "דיוק צבעים" בפאנל "פשוט" (ב-23") או "מתקדם" (ב-27") אף פעם לא עמד בדרישותיי כיוון שאין לי דרך לבדוק "דיוק" זה! יחד עם זאת, כבר ב-23" נהניתי מצבעים "חיים" (לעומת TN), ולא ציפיתי ליותר בגזרה זו.. ב-27" קיבלתי תצוגה "טובה" יותר, אבל לא יודע מה היה החלק של "צבעים" בזה!
  • כיול:
    בביקורת הקודמת (על ה-23") כתבתי:
    " אני מודה שיש לי את ההרגשה שכיול מקצועי יותר (מעבר למה שאני מבין) ישפר את התצוגה בצורה ניכרת, יכול להיות שאני טועה אבל קשה לי נורא להיפטר מהרגשה זו, במיוחד שמספר אפשרויות הכיול גדול מזה של מסכים קודמים שהיו לי.. "
    הכיול שה-27" עבר במפעל, רלוונטי עבור עבודה עם Presets שאני לא משתמש בהם, וקשה לי להאמין שזאת הייתה פסיכולוגיה שגרמה לי לא לגעת בהגדרות צבע ועדיין להיות "מסופק".. מאוד..
    ההגדרות היחידות ששיניתי הן התאמת ה-DVI וה-HDMI לתמונה מהמקור:
    # DVI לשימושי "מחשב": בהירות~"20", מצב "גרפי" ופורמט "סטנדרטי".
    # HDMI לשימושי "טלוויזיה": בהירות~"30", מצב "וידאו" ופורמט "סרט", הפחתת רעשים "אדפטיבית" וניגודיות דינאמית "מופעלת".
    נ.ב. הגדרות אלה נשמרות פר כניסה, ונכנסות לתוקף עם בחירת הכניסה המתאימה!
  • ציפוי:
    אוקיי, קראתי על זה מקודם ואולי זאת הסיבה לכך שחיפשתי ומצאתי..
    התבוננות באובייקטים קטנים (טקסטים) על גבי רקע גדול ובהיר (מסמך Word למשל), גורמת להרגיש בציפוי המט.. מעין גרגרי צבע נורא קטנים וקצת מבריקים.. משהו כמו אבק שמנוני וצבעוני.. טוב, אין לי באמת דרך לתאר את זה.. ולמרות שאני כרגע כותב על רקע בהיר, הצטרכתי לסחוט את הראש על מנת להיזכר בנקודה זו..
  • גודל נקודה:
    זה היה החשש שלי מהמסך הזה!
    בביקורת הקודמת (על ה-23") כתבתי כדרישה מהמסך:
    " גודל נקודה של לא פחות מ-0.265 הנפוץ בקרב מסכי 23" ב- 1920X1080.. [בעיניי, זה המינימום לנוחיות עבודה עם טקסטים. והאמת, הייתי שמח יותר לקבל 0.275 או 0.27 הנפוצים בקרב מסכי 24" - 16:9 או 16:10 בהתאמה]. "
    ישנן שתי נקודות שלא נלקחו בחשבון באמירה שלעיל.. טוב, הן גם לא היו רלוונטיות בבחירה של המסך הקודם:
    # תוספת רזולוציה שבאה ביחד עם תוספת שטח תצוגה, מאפשרת הגדלה מבלי הרגשה של "הקרבה" בשטח העבודה.
    # חדות הטקסט המתקבלת מגודל נקודה קטן יותר, מקטינה את מידת הצורך בהגדלה.
    התוצאה שקיבלתי ב-U2711 היא התגלמות של ממש לכל שנאמר מקודם..
    אחרי שביצעתי הגדלה של פריטים ב- (אייקונים/טקסטים/תפריטים/..):
    Control Panel >> Appearance and Personalization >> Display >> Medium - 125%
    נשארתי (ברוב המקרים) עם אותו "זום" שהייתי ב-23" בדפדפן למשל, כך שהרווח בשטח העבודה - כולו שלי!
    יחד עם זאת, ישנן תוכנות (מעטות - גישת תכנות לא נכונה) שלא מגיבות לשינוי זה ותפריטיהן נשארים "קטנים" או שהטקסט בהן טיפה נחתך.
  • רזולוציה:

    לגבי שטח התצוגה (סרטים במחשב / שידור מהממיר), מדובר באותו ערך אבסולוטי 27" שדי התאים למרחקי הצפיה שלי, אך היות ומדובר במסך מחשב, שווה להזכיר שה-Aspect Ratio של 16:9 מנצל את כל המסך (ללא עיוות) כשמדובר בוידאו ביחס כזה (HD/FHD).. במקרה כזה, ההמרה לרזולוציה הגבוהה יותר של המסך (UpScaling) נעשית בצורה מצוינת!
    נ.ב. נראה לי שהמסך אחראי על ה-UpScaling מהממיר (HDMI) והמחשב על זה מה-DVI..
    לגבי שטח העבודה (מחשב), התוספת מורגשת למדי.. גם במקומות שב-23" הייתי רוצה יותר גובה (פתאום הדרישה ליחס של 16:10 איבדה הרבה מהמשקל!) וגם במקומות בהם הייתי רוצה יותר רוחב (סופסוף עבודה "טבעית" עם שני אחד ליד השני) ..
    בהסתכלות על שדרוגי שטחי התצוגה (אינטצ'ים) ושטחי העבודה (רזולוציות) שעברתי עם המסכים שהיו לי, ובהבנה מלאה לטבע ה-greedy של האדם, אני באמת תוהה לאן עוד אפשר "להתקדם".. אני כבר בספק אם ה-U3011 יתאים לכל שימוש!!
  • עכבר(!?):
    תמיד תהיתי לגבי איך הדיוק של העכבר מושפע מהשינויים בגודל הנקודה וברזולוציה.. אך לא יצא לי לבדוק זאת כיוון שיחד עם השימוש במסך החדש, התחלתי את השימוש בעכבר חדש (Logitech G700).. אחרי התרגלות התחלתית לשינוי בפרמטרים אלה (ואחרים), אני מרוצה מהתוצאה (בינתיים), אבל נשארתי עם אותה שאלה שאף פעם לא הבנתי את התשובה לגביה.. אשמח לשמוע מכם..
  • כללי:
    אני מרגיש שאיכות התצוגה היא מעבר ליכולת המקצועית שלי לתאר אותה.. אבל אין מדובר באיכות רגילה ואין מדובר בעניין מובן מאליו.. התצוגה הופכת את המסך הזה ל-"באמת" מסך מיוחד!

סיכום

למרות מספר "מעידות", אין לי ולא טיפה של היסוס בלהגיד שה-U2711 הוא מסך "מ ד ה י ם" , שמהווה שדרוג משמעותי ובכל הפרמטרים מול ה-U2311H (המדהים בעצמו).. ועקב השדרוג המשמעותי בשטח העבודה (רזולוציה), שטח הצפיה (אינטצ'ים), הכניסות והיציאות, הייתי אומר שהמסך הזה מתאים לא רק לאנשים שמחפשים בעיקר את "הדיוק בצבעים".. השאלה היא האם שווה לכם לשלם על זה פי 3+?

אם ההתלבטות שלכם היא מול ה-U2410 שמציע חלק מהדברים שב-U2711, אני חושב ששווה לכם לשקול את האחרון!

מבלי לפגוע בנאמר לעיל, המסך הזה הוא "אליה וקוץ בה".. אחרי התרגלות אליו, זה מרגיש "לא-נוח" (בלשון המעטה) לעבוד עם מסכים "קטנים" אחרים..

מקווה שנהניתם ;D

הנה

לינק למידע שימושי -בעברית- מהאתר של דל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 32
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

תודה רבה ;D

מה עם קצת משלך? :xyxthumbs:

שקלתי את זה.. אבל לא רציתי שזה יהיה לפני שיתקינו לי את חדר העבודה שתיכננתי לי ב-SketchUp :cool2:

אז, אעלה לפה ולפחות לעוד ביקורת (על מקלדת מכאנית)..

אגב, אפשר להעלות לפה (לאתר) ושיוכנסו לגוף הפוסט (לא במצורפים בתחתית)?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר...

אחלה סקירה שבעולם, אני קניתי את ה- 24" שבוע שעבר. הגיע ברביז'ן A10 (יוצר בינואר האחרון לפי האריזה). אחלה מסך שבעולם, אמנם קפצתי מ- 20" ל- 24" אבל זה עדיין מרגיש ענק, והמסך מדהים! יותר טוב מה- 20" שהוא החליף.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...