האם אי פעם יהיה מחשב מספיק מהיר? - עמוד 3 - מדע וטכנולוגיה - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

האם אי פעם יהיה מחשב מספיק מהיר?


yambtz

Recommended Posts

  • תגובות 41
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

כל מה שכתבתי, אם יקרה (ולדעתי לפחות זה הכוון - לפי מה שרואים היום) - לא יקרה אלא בעוד מינימום 60, 70 שנים.. רובנו בכלל לא נחיה אז...

וזה לא כ"כ מופרך, בהתחשב בעובדה שאם היית אומר לאנשים לפני 70 שנה שאתה תוכל לדבר עם אנשים מכל מקום בעולם דרך דבר שנקרא תוך שניות, לעשות קניות דרך הרשת עם כסף "וירטואלי" שאתה בכלל לא רואה, ולהטיס מטוסי קרב מהחדר שלך, הם היו קרוב לוודאי מאשפזים אותך ;)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

רשת כזו בחיים לא תשרוד מכיון שרשת האינטרנט לעולם תישאר חופשית, ואם לא רוב גולשי האינטרנט יאבדו את הרצון להשתמש בה (הרשת הזו שדיברת עליה חייבת להתלבש על רשת האינטרנט, אין שום אפשרות יעילה אחרת), וכמובן תמיד יש את ההאקרים ופושעי הרשת למיניהם, כי כידוע לבצע פשע מאחורי המסך זה תמיד הרבה יותר קל..

אבל אני חושב שכן יהיה משהו שיקשר בין הרבה אנשים (לא כל העולם תהיה בטוח), משהו יותר מאינטרנט, עתידי, משודרג, שיקשר בין אנשים בצורה יעילה (יותר?) ואני לא מאמין שלממשלות יהיה איזושהי בעלות על דבר כזה.. זה ידפוק הכול.

וד"א, כמוך, אני לא חושב שנחיה עד אז, אבל לך תדע, אולי מישהו מאיתנו "ימציא" את זה ויהפוך להיות ביל גייטס הבא... :]

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

השאלה הייתה אם יהיה מחשב מהיר מספיק, לא אם אפשר לבנות אחד...

בכל אופן אני חושב שלא.

למה? כי אם יש מחשב אחד שהוא הכי מהיר תמיד אפשר להוסיף לו עוד אחד מאותו הסוג, ובכל ליצור מחשב מהיר יותר.

וכמובן שצריך שימוש לכל המהירות הזאת. בין אם הוא מתמטי או לצורכי מולטימדיה או אפילו מחשב בייתי, המטרה היא להגיע לחישוב מסויים במהירות המירבית. בין אם זה מציאת פאי או רינדור פיקסלים תמיד ימצאו משהו "קשה" יותר לפענך שידרוש כוח רב יותר.

לדוגמא, הדמיית עולם אמיתי לחלוטין (3600 מעלות לכל הכיוונים) ואם לא עולם אז ייקום... כדשי לחשב דקה של משחק אמיתי לחלוטין + הצגה של זה באופן מציאותי ע"י כרטיס מסך מתקדם צריך המון כוח חישוב. וכדי להגיע לתנאי פיזיקה מושלמים של פגיעת כדור בגוף אנושי או לא אנושי צריך עוד יותר כוח חישוב, הוספת חפצים כמו מכוניות משתנים של מזג אוויר, יכולות פיתוח ולמידה ומערכות שליטה על כל שנמצא בעולם הזה (שוב בצורה מציאותית לחלוטין) פשוט דורש כוח חישוב שאני לא יודע אם קיים היום (בנוסף לאמצאים טכנולוגיים שיפענכו את כל המידע לסביבה אמיתית)

יש מחשב על בארה"ב שבנו לא מזמן אני חושב ע"י , הוא מסוגל לדמות פיצוץ גרעיני מורכב וכל התוצאות וכו'

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לפי דעתי מה שיקרה בסופו של דבר זאת אחת ועולמית, של שיתוף כוח עיבוד וחישוב, ולא רק מידע.

כלומר, עולמית שתפעל כמו האינטרנט של היום, אבל המידע שיעבור ברשת הזאת יהיו חישוביים שמחשב X במדינה Y מבקש ממחשב Z במדינה A, ע"ג פרוטוקולים מיוחדים שיכתבו לכך (והיו סטנדרט, כמו TCP/IP), ותשתיות העברת מידע מהירות מאוד (אולי אופטי, אך קרוב לוודאי שאופטי לא יספיק).

למשל: קניתי משחק מחשב, ובבית יש לי את המשחב הג'נרי שמגיע עם כל בית, או מחשב ביתי ממוצע שימכר ביחידה אחת (מה שיהיה בעתיד אפשר רק לדמיין), עם כמות מוגבלת (גבוהה ככל שתהיה) של כוח עיבוד, יכולת גראפית ומקום .

ייתכן שהמשחק שקניתי דורש יותר ממה שיש לי, כי הוא כ"כ ריאליסטי ששום מחשב יחיד אינו מסוגל להריץ אותו. אבל מכיוון שקיימת הרשת העולמית, בזמן שאני אשחק לי במשחק, מה שיקרה מאחורי הקלעים זה שהמחשב שלי יתקשר עם עוד הרבה מחשבים אחרים בעולם, בשביל לספק את כל הדרישות של מה שאני מריץ. לדוגמא, אם קיימת חברה X שמפתחת ישומיים גראפיים, ויש לה יכולת עיבוד גרפי מעולה, המחשב שלי יפנה אליה בבקשה לחשב לי משהו ולהחזיר את התוצאה. כמובן שגם החברה הזו משתמשת באותה ומשתמשת במחשבים אחרים ברחבי העולם בשביל הדרישות שלהם. באותו זמן, המשחק שאני מריץ זקוק לכמות אדירה של חישוביים פיזיקאליים, ולכן יפנה למחשבים של חברה Y, שיש להם יכולת לכך. (כמובן שזו רק דוגמא ולמעשה המחשב שלי יפנה לאלפי מחשבים אחרים, וכל אחד מהם יעשה רק חלק קטן מהעבודה, והם בעצמם גם פונים לאלפי מחשבים אחרים בעולם וכך הלאה.)

כל זה קורה מבלי שאני בכלל צריך להיות מודע לזה, כל מה שאני יודע זה שקניתי משחק והוא עובד. אין דרישות מינימום מלבד חיבור לרשת העולמית. ייתכן שהרשת הזו תהיה בתשלום, אבל אני בספק. בסופו של דבר זה ימומן ע"י ממשלות לדעתי, וכך גם האינטרנט (הרבה לפני כמובן), כשהוא יהיה זמין לכול תושבי כדור הארץ (כן, גם זה יקרה מתישהו בעתיד). אנשים ישלמו מסים לממשלה, וזה יכלול גם הרצת תשתיות שכאלה, שכן זה יהיה סטנדרט עולמי שבלעדיו לא יהיה אפשר לעשות דבר, כמו שכיום הממשלה בונה כבישים - כך יהיה בעתיד עם האינטרנט, והרשת הזו.

קראתי על זה מאמר איפשהו, והייתה דוגמא יותר טובה:

נגיד שמישהו פה מעוניין בסיור ווירטואלי תת מימי באוקיינוס האטלנטי. הוא ילך לאתר של חברה כלשהי שמציעה את השירות הזה, יקנה שעתיים סיור, ויתחיל להנות מהסיור הוורטואלי שמגיע לו עד המחשב בסלון. שיא הנוחות. אבל איך זה יתבצע? חברת הסיורים יכולה למשל לבקש מחברה אחרת גישה למצלמות ימיות שהוצבו על ידה בים, או למידע על האזור שצילמו המצלמות. אח"כ חברת הסיורים יכולה לפנות לחברת גרפיקה שתקח את המידע הלא מעובד שחברת הסיורים לקחה מחברת המחקר, ותהפוך אותו לגרפיקה תלת מימדית וריאליסטית. לאחר מכן זה יוחזר לחברת הסיורים וישלך ללקוח בפס רחב על גבי האינטרנט (לא אותה רשת ששיתוף כוח העיבוד והחישוב מתבצע עליו).

ללקוח אין שום ידע על כך, כל מה שהוא יודע זה שהוא פנה לחברת הסיורים וקיבל את התמורה שביקש.

(זו רק דוגמא, כמובן שבפועל הרבה יותר מחשבים ותהליכים יהיו מעורבים).

בקיצור רשת כזאת, של שיתוף עולמי של כוח מחשוב היא העתיד לפי דעתי. כמו שאמרו כאן - תמיד אפשר לקחת את המחשב הכי מהיר בעולם ולהוסיף לו עוד אחד כמותו. אבל שיתוף עולמי של כוח עיבוד וחישוב זה מה שבאמת יאפשר לעשות הכל, וכמובן שהרשת הזו עלולה להבנות עוד לפני שהמחשבים יגיעו ל"רמת הפיתוח הסופית" שלהם (אם יש כזו בכלל, ואני בספק שיש).

מצד שני: ברגע שהמשתמש לא יצטרך יותר כוח חישוב, לא יהיו יותר טעם לפתח מחשבים מהירים יותר והכל יפסק. כלומר: למה לי לקנות/לפתח 9800XT, אם בעזרת המחשב הג'נרי שלי והרשת העולמית אני יכול להריץ כל משחק שבא לי בלי בעיה?

זה מה שיקרה בשלב מסויים, וכשזה יקרה - נוסף של מחשבים יתבצע רק ע"י חברות גדולות למטרות מחקר מדעי או משהו. אבל בשביל המשתמש הביתי לא יהיו עוד צורך בזה.

זאת גם המגמה שאני רואה כיום בעולם המחשוב - חיבור יותר ויותר מחשבים, קישור מספר גדול יותר של משתמשים.

לשם פנינו מועדות. ...נראה לי :)

תיאורטית זה אפשרי מעשי הוא לא מעשי במלא מובן התאוריה כי כול שרת צריך להיות חזק במיוחד גם באופן יחסי למחשב בייתי הוא ידרוש יותר משאבים ממה שהמשחק דורש ושלא נדבר על המהירות הרשת שצריכה להיות בשביל לעמוד בזה (אולי יותר מהיר מהשרת עצמו )

במעשי גם העתיד תצתרך לשדרג את המחשבבשביל לעמוד בדרישות המינימום אבל התאוריה מדברת בעיקר על דברים כמו מאגר מידע למשל במחשב שלך יש 5000 טרה מידע שבמעשי יש לך הארד דיסק של 100 טרה או במשחקי רשת חלק מעיבוד משחק יפול על השרת בשביל להקל על סך מחשבי הקצה ולמנוע 'סלו מושן' בגלל שיש מחשב 'חלש' או שיש לך מחקר כול שהוא אתה יכול לדרוש מהרשת תעשה לך חישובים פיזיקלים או שיביא לך מידע הרצוי מהסיפריה הוירטואלית

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ברגע שהמשתמש לא יצטרך יותר כוח חישוב, לא יהיו יותר טעם לפתח מחשבים מהירים יותר והכל יפסק

אם החברות הגדולות והתאגידים יודעים שזה מה שיקרה זה פשוט לא יקרה לעולם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא חושב שמתישהו ההתקדמות תפסק. אבל מה שאני די בטוח בו זה שמתישהו בעתיד קצב ההתפחות יקטן ובהרבה. אם תחשבו על זה קצת תראו שזה קרה כמעט בכל תחום, אם זה בתעופה או בכלי או במגוון תחומים אחרים, עדיין ישנם חידושים אבל לא באותו קצב כמו שהיה בעשורים הראשונים שבהם הטכנולוגיה הופיעה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

התאוריה של הרשת העולמית ההיא הוא בךתי אפשרי כי הוא פשוט קומוניסטי מדי בשביל לעבוד. תחשבו על זה.

משהו שכן אפשרי זה שחברת משחקים גדולה תמכור בעתיד מנויים למשחקים שעובדים ככה:

יש לך מחשב בסיסי מאוד, אבל מהיר ביותר. אתה מתקין תוכנה שלהם, ואז מה שקורה זה שכל לחיצנ שלך על המקש עוברת ישר אל הספק. הספק עושה את כל החישובים ושולח לך Stream של ואודיו שהמחשב שלך מראה לך.

אינטרנט מספיק מהיר יכול לספק תמונה חדה ברזולוציה גבוהה בלי בעיות FPS, בלי ב 2000 ש"ח, בלי 20 GHZ ובלי דיסק קשיח מפוצץ בתוספות לסימס 3.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...