מסך 24/27/30 של DELL - עמוד 2 - מסכי מחשב - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מסך 24/27/30 של DELL


ksn1981

Recommended Posts

הייתי הולך על 27", בלי שום קשר שה"תפוח הנגוס" מייצרים מחשבים אם גודל מסך כזה,

הם יודעים למי ליועד מחשב אם גודל מסך כזה, בכל מקרה זול לא תצה בגודל הזה,

עקב הרזולוציה הגבוה שלו, אבל מסך זה משהוא שכמה וכמה שנים, השאלה אם אתה באמת לא יכול להתפשר

בנוסף לטלוויזיה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הכוונה היא שזה גודל טוב להרבה דברים, גם לסרטים במידע ואתה לא רוצה עוד , אפשר לחיות אם זה,

השאלה כמה כסף יש לך, לא תמיד הכי גדול זה הכי טוב, אבל השאלה באמת באיזה מרחק תהיה ממנו, כי בשימוש משרדי רגיל,

גם 27 זה כבר גדול מידי, אז 30 ..מצד שני ה30 יתן לך הכי הרבה שטח עבודה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מישהו עובד עם ה-27 שיכול להגיד איך הוא באמת עם טקסטים בהשוואה למסכם אחרים??

לפני כשנה הייתי באותה נקודה עם אותה התלבטות. בבעלותי היה (ועדיין) מסך 2407HC, הייתי צריך לקנות מסך חדש, והתלבטתי מאוד בין ה-2410 וה-2711. למעשה ההתלבטות התחילה עוד עם ה-2709, והוא הספיק לאזול מהמלאי בזמן שאני חוכך בדעתי.

הפחד שלי היה כמו שלך - בעיה עם עבודה עם טקסטים. חפרתי על זה פה בלי סוף, חיפשתי חיזוקים לסברות שלי, ובאופן כללי קישקשתי הרבה, עד שאחד מחברי הפורום הזמין אותי לראות אצלו את המסך. ואז גיליתי שאין שום בעיה אמיתית. מכאן אפצל את ההסבר שלי לשניים:

טכנית: אכן, ייתכן שתאלץ להגדיל את הזום בו אתה עובד לעתים קרובות יותר מאשר במסך 24. אז מה?

  • לא תמיד תצטרך להגדיל. לא תמיד תהיה לך בעיה להגדיל (ולוותר על רזולוציה), שכן על אף שאתה אולי חושב אחרת, רוב הזמן אתה עובד על חלון אחד בלבד, ואין לך צורך ב-27 אינטש של חלון יחיד.
  • לא סתם בחרתי בניסוח " לעתים קרובות יותר מאשר במסך 24 " - גם במסך 24 אני נאלץ לעיתים להגדיל את הטקסט. ומכיוון שסקלת ההגדלה היא לא רציפה, אם נניח מקרה מאוד ספציפי בו בשני המסכים אני נאלץ להגדיל את הטקסטים ב-25% (אומנם ב-27 הוא עדיין יותר קטן, אך מספיק לקריאה, בזמן שב-24 אני כביכול משתמש בהגדלה שחלקה מיותרת בלית ברירה), הרי שב-24 איבדתי יותר שטח מסך.
  • ה-27 גדול יותר מה-24. ואני בוחר לציין עובדה כ"כ ברורה, משום שהיא בהחלט מפצה על אובדן הרזולוציה. שנים עבדתי על 24, והרגשתי שאני יכול לדחוס בקושי רב שני חלונות מלאים אחד לצד שני, אך בפועל זה לא היה כ"כ נוח. כאשר רציתי לפתוח דפדפן ולצידו VS או MATLAB לדוגמה, היה לי מאוד לא נוח - החלונות היו צרים מדי. ב-27 מצד שני, הרוחב מאפשר להציב בנוחות שני חלונות מלאים.
  • הגדלת הטקסטים נעשית בצורה טובה מאוד. הדפדפנים מאז ומתמיד עשו עבודה טובה, ובניגוד ל-, 7 עושה עבודה טובה מאוד בנוגע להגדלת טקסטים בסביבת העבודה. הטקסט חד מאוד, וחווית השימוש לא נפגעת.

תפיסתית (או משהו כזה...): אני הרבה מאוד פעמים רואה פה בפורומים קושי בתפיסת הבעיה, אותה משתמשים פחות מקצועיים/מנוסים מבינים ממה שהחבר'ה המקצועיים יותר מתארים. לעיתים מתוארת איזשהי בעיה טכנית, שיכולה להיות מאוד תיאורטית או מאוד פרקטית, אך לא בהכרח באה לידי ביטוי בשטח. ואני בכלל לא מתחיל אפילו לדון בנושאים של דיון על איכות - בהם כל ילד מסכן שמבקש המלצה על מסך ב-700 שקל יוצא מכאן כשהוא רץ לאמא לספר שמסך TN יגרום לו להתעוור, ושה-INPUT LAG גורם לדמויות במשחק המחשב שלו לאחר יותר מרכבת . אני מתכוון למקרים כמו אלו, שקיים issue טכנולוגי שהוא דווקא ברור, אבל אנשים נוטים לנפח אותו מעבר לכל פרופורציה, מאיזשהו חשש קטנטן המקנן בליבם שהם יעשו קנייה שגויה. 99% מהאוכלוסיה לא יודע מה הוא קונה, ומרוצה מהתוצאה (אני לא בא לעודד כאן בורות). אני לא בא חס וחלילה בטענות למי שנותן פה איזשהו מידע מקצועי, רק טוען שיש בעייה לגשר, כמו בכל מקום בחיים, בין נקודות המבט של בעל הידע שמנסה ללמד, וחסר הידע שבא ללמוד.

במקרה שלך, אתה חושש מאוד מפיקסלים קטנים. אני טוען ש-99.9% שלא תהיה לך שום בעיה עם זה, ובטח שלא בעיה שתצדיק וויתור על המסך (הנפלא!!!) הזה בהתחשב ביתרונות שלו. מבחינתי המסך עולה בכל פרמטר על ה-2407, ומבחינתי הוא הקנייה הכי מוצלחת שאי פעם עשיתי. השיקול היחידי כאן לדעתי הוא כלכלי. הדרך היחידה שלך להשתכנע בכך היא לראות בעיניים שלך את המסך, לא משנה כמה טקסט יישפך פה - זה לא יביא אותך למסקנות אמיתיות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא משנה כמה טקסט יישפך פה - זה לא יביא אותך למסקנות אמיתיות.

דווקא כן ;D

eranir, תודה רבה :xyxthumbs: ההשקעה (שלך) השתלמה (עבורי).

אני לא טוען שאני מה-"מקצועיים" שתיארת, אבל אני מנסה ללמוד מניסיון חברי הפורום המקסימים מבלי לסתור את ניסיוני.. והת'רד הזה הוא דוגמה די טובה לכך!

מתוך ניסיון, "ננעלתי" על זה שגודל נקודה מינימלי לעבודה עם טקסטים זה ה-0.265 (הנפוץ במסכי 23" FHD).. ושלא תבין אותי לא נכון, אני עדיין בזום (טקסטים), אבל כזה שלא גורם לי להרגיש שהקרבתי ממש בשטח העבודה..

גודל נקודה של 0.248 (הנפוץ במסכי 21.5" FHD) למשל, לא הרגיש אותו הדבר!

לא ציפיתי לאותו "שיפור" במעבר ל-0.27 (מסך ה-24" 16:10), אבל באמת שפחדתי לרדת בגודל הנקודה..

במצב הנוכחי, בטקסטים הייתי רוצה יותר גובה, ובתוכנות (שלא לטקסטים) -כמו תוכנות עריכה-, הייתי רוצה יותר רוחב (בנוסף לגובה)..

ה-24" ייתן לי את הגובה ויבטל את גורם ההפתעה בגודל הנקודה..

ה-27", בתוכנות (שלא לטקסטים) אין צורך בלהסביר את "הרווח" הלא קטן (לעומת ה-24") בשטח העבודה (גם אם אצטרך להגדיל "טיפה").. בטקסטים, במצב הגרוע, אצטרך להגדיל את הטקסט כך שייראה באותו גודל (מימדים אבסולוטיים - מ"מ למשל) כמו שב-24", אז אני אשתווה בגובה (שוב, האבסולוטי) ועדיין ארוויח ברוחב.. העניין הוא שחששתי שהגדלה כזו תהיה לא פרופורציונאלית ולא אוהב את התוצאה!

עכשיו כשמוסיפים לזה את ההסבר שלך (תודה :yelclap: שוב), את הרווח שה-27" מביא לסרטים/טלוויזיה(שימוש חדש שלי), ואת זה שהחדות היותר גבוהה של הטקסטים (בגלל גודל הנקודה הקטן) אולי תצריך פחות זום (יחסית).. אז ה-27" (שעומד בתקציב) נשמע כמו בחירה הגיונית..

ה-30" אולי היה מקל עלי את הבחירה אם מחירו היה "שפוי" יותר (למרות שגם אותו הייתי מכניס לתקציב, אבל בהרגשה הרבה פחות טובה!).

ואני בכלל לא מתחיל אפילו לדון בנושאים של דיון על איכות - בהם כל ילד מסכן שמבקש המלצה על מסך ב-700 שקל יוצא מכאן כשהוא רץ לאמא לספר שמסך TN יגרום לו להתעוור, ושה-INPUT LAG גורם לדמויות במשחק המחשב שלו לאחר יותר מרכבת .

:lol:

ה-INPUT LAG בהקשר שאני הבאתי.. זה כך:

היות ואני הולך לחבר את המסך למחשב/ממיר, כנראה שאשתמש בבורר הכניסה לעיתים קרובות.. מילא הלחיצות הרבות עד ליישום המעבר לכניסה הרצויה, אבל האם המעבר עצמו לוקח כ-15שניות כמו שקראתי באיזה ביקורת או יותר (כבר לא זוכר מרוב החפירות על שלושת המסכים!!)..

מה אתה אומר על זה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לגבי מסכים ב700 שקל, אני רק יכול לומר, במידע וזה מסך למשרד ועבודה אם טקסטים, אפשר לחיות אם זה,

אני אם MAG ישן של 17" שהוא 16:9 ופאנל של ProView, אך באמת שמדובר בבריאות, מחשב בלי שום קשר דבר לא בריא

אם כל פליטת החום והקרינה, אבל רבים מאיתנו עובדים איתם יום יומית, אז אם אפשר באיזה צורה להפחית את הנזק,

כסף לא צריך להיות הבעיה ;D , אז אני די מרחם על כל אותם שקונים מסכים בזול אם פאנל TN וכל היוצה מזה.

הייתי גם מוסיף שפלסמות יותר איכותיות מ LCD/LED :silly: ,אבל זה כבר לא נושא לדיון. לכל דבר יש חסורונות,

אך חשוב שהם לא יפגעו בסופו של דבר בנו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...