למה מגעיל אותי להיות אזרח מדינת ישראל - שתפו את דעתכם - עמוד 5 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

למה מגעיל אותי להיות אזרח מדינת ישראל - שתפו את דעתכם


Milford Cubicle

Recommended Posts

הנהג הישראלי הממוצע (עם הסתייגות לגבי המגזר הערבי בעניין זה - בעיה ידועה ומדממת) הוא סך הכל נהג לא רע.

הוא בהחלט לא יותר גרוע מהנהגים בארה"ב ובבריטניה ומשמעותית יותר טוב מאלו בספרד, באיטליה (אלוהים ישמור), יוון (אפילו אלוהים לא יכול לשמור) ואני אפילו לא מדבר על הזוועות בדר' אמריקה ומז' אסיה.

הנהג הישראלי גם בסך הכל יודע להפנים וללמוד. נדיר היום לראות אנשים לא חגורים במכוניות ורוכבי דו"ג בלי קסדות והשימוש בטלפונים סלולריים בזמן נהיגה מאוד הצטמצם בשנים האחרונות (מבלי שמידת האכיפה עלתה באופן משמעותי - רק הסברה וחינוך).

מעבר "לגורם האנושי", יש לתשתיות ולטכנולוגיה של הרכב השפעה מכרעת על כמות התאונות ותוצאתן. אין כמעט ספק ששיפור בבטיחות כלי הרכב והתשתיות תרמו רבות לצמצום כמות הנפגעים מתאונות דרכים בכל המדינות המתועשות ב-50 שנה האחרונות.

קל לראות לדוגמא שהקמת גדר הפרדה מצמצמת את מספר התאונות החזיתיות בקטע כביש לכמעט אפס ואת מספר הנפגעים באופן משמעותי. שוליים רחבים וגדרות סופגי אנרגיה הם בעלי תרומה משמעותית לצמצום הפגיעה מאירועי סטייה מנתיב.

מכונית מודרנית ובטוחה תציל מפגיעה הן באספקט האקטיבי (ABS+EPS) והן באספקט הפסיבי (שלד סופג אנרגיה וכריות אוויר). לא ניתן להתווכח עם העובדה שאנשים יוצאים היום עם שריטות מתאונות שהיו הורגות אותם בוודאות לפני כמה עשרות שנים.

אחד הכשלים של חקירת תאונות בישראל הוא חוסר ההבנה שבנוסף לגורם האנושי, חייבים להתייחס בכל חקירת תאונה גם לגורמים סביבתיים ולגורמי תשתית. ברור שחשוב להשקיע בחינוך, הסברה ואכיפה, אבל לפעמים הפתרון הפרקטי ביותר הוא פשוט התקנת גדר הפרדה או תיקון השיפוע בעקומה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 144
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

הבעיה עם הטכנולוגיה היא שהיום מגיע בשלווה ל120 קמ"ש, בו זמנית הכבישים בהחלט מאפשרים להגיע לזה, והמהירות המותרת על הכביש היא 70. זה תקף לחלקים מסויימים מכביש 4, 42 והמעבר מבת ים לרחובות, ולמעשה למחצית מהכבישים במדינה הזאת. דוגרי, מגעיל אותי להיות פה אזרח. זה דבר אחד לשים מצלמות, לכוון אותן על מהירות מופרזת אמיתית כמו 120 בכביש של 90. זה דבר אחר לשים מצלמות, לכוון אותן על 80 בכביש שרשום בו 70 שיכולת בקלות ליסוע בו גם 120. קניתי מכונית כי אי אפשר היה לזוז ברכבת יותר (עוד סיבה להיגעל מהמדינה הזאת), עכשיו גם אי אפשר לזוז בכביש. התשתיות מודרניות ברמה סבירה, כלי הרכב גם (ביחוד שהיום כולם נוסעים ברכב ליסינג משנה שעברה במקרה הרע), זה הרוע הישראלי פה של לשים שלט 70 בכביש שנועד ל100- ביצוע שהוא בכוונה לעשוק את האזרח. והעצוב הוא שכשאני נוסע 70-80 בכביש כזה עדיין כולם עוקפים אותי, מהבהבים לי וצופרים. אחד מהדברים שהכי הצחיקו אותי זה שבכתבה שהופיעה בוואינט נכתב כי כשהמצלמות כוונו לתת דו"ח בדיוק מעל המהירות המותרת, המערכת לא עמדה בעומס הנפקת הדו"חות. חלם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עובדה שזה לא מספיק.

האם כתוב עיקול של 150 מעלות ?

סיבוב ארוך ומסוכן ?

האם השלטים בצבעים זוהרים ?

למה לא מוסיפים פסי הרעדה לפני העיקול ?

אני יאמר לך למה.

כי השילוט לגבי איך המהנדסים צריכים להתמודד עם הבעיה גם אינו מספיק.

האחראים על הבטיחות באותו עיקול חושבים שמדובר בסתם עוד עיקול כמו כל העיקולים.

אבל המציאות מראה שכאן יש מקרה יוצא דופן, הדורש פתרונות יוצאי דופן.

הכישלון של חלק מהנהגים להתמודד עם העיקול הוא השלכה ישירה של כישלון המהנדסים להתמודד עם העיקול.

למה אתה בתור בנאדם עם שכל, רואה בקבוק שתיה מונח ברחוב ואתה צמא, אתה תשתה? לא? למה?

אני צריך שיגידו לי שהעיקול הוא 150 מעלות? למה שאני יורד במחלף(כל מחלף) ועושה סיבוב של 180 מעלות וכל מה שיש זה שלט שאומר 40, אני לא מבין מראש לאן אני הולך להכנס?מה שעשית עכשיו זה לחזק את הטענה שלי.

בני אדם לא מספיק אינטלגנטיים בשביל לנסוע בכביש אפילו עם שילוט.

שיבנו מוכניות עם שסורקים את הסביבה ויודעים לקרוא שלטים שיסיעו אותך ממקום למקום כי הבנאדם לא מספיק חכם לדעת שיש מולו עיקול או לקרוא תמרור שעומד כמה מטרים מהעיניים שלו.

ברגע שאתה אומר שלא מספיק תמרור, שרוב הפעמים ממש לא מוסתר רק צריך לדעת להסתכל ולשים לב לסביבה ולא לדבר בטלפון בזמן נהיגה ולא להתאפר וכו', אתה אומר שהנהגים בני ה17 ומעלה לא מסוגלים לעשות משהו שתינוק שרק נולד ובוחן את הסביבה שלו עושה ביום יום.

כביש הוא מקום מסוכן שדורש שיקול דעת ואם אין לך את הדבר הקטן הזה אין לך מה לעשות על הכביש, זאת דעתי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ומה בדיוק אתה מציע בדברים שלך ?

איזה פיתרון לבעיה יש באמתחתך ?

אנומליה סטטיסטית חריגה דורשת התערבות מיוחדת.

השאלות שמהנדס תחבורתי צריך לשאול עצמו במצב זה, הם שאלות שיובילו אותו למצוא פיתרון לאותה בעיה.

אם 5 שלטים אדומים מוארים יאזנו את המשוואה, כל מה שאתה מציע בין הבעיה לפיתרון (סליחה על הביטוי) זה בילבולי ביצים.

אני מציע לעשות את שאפשר כדי לפתור.

אתה מציע להרים ידיים ולהזמין אסון על טעות.

אם יש דבר אחד שאפשר ללמוד מכל זה, זה שאתה לא מתאים להיות אחראי על ענייני הנדסת תחבורה (וזה בסדר גמור יש עוד מקצועות שאולי להם כן תתאים, אולי איזה תפקיד באו"ם).

וכמו שזה נראה יש עוד כמה אנשים לא מתאימים שכן נמצאים בתפקיד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש לי רעיון במקום מצלמות מהירות שיתקנו מכשירים שמודדים מרחק בין רכבים ומנפיקים דו"ח לרכב שלא שומר מרחק. ירוויחו לא פחות כסף ולשם שינוי יתרמו לבטיחות בכבישים.

"ירוויחו לא פחות כסף" - זו כמובן שטות מוחלטת.

ירוויחו הרבה פחות וזאת בדיוק הסיבה שמעדיפים לחפש את המטבע מתחת לפנס ולתפוס את ה"מהירות" - כי זה הרבה יותר קל והרבה יותר ריווחי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ומה בדיוק אתה מציע בדברים שלך ?

איזה פיתרון לבעיה יש באמתחתך ?

אנומליה סטטיסטית חריגה דורשת התערבות מיוחדת.

השאלות שמהנדס תחבורתי צריך לשאול עצמו במצב זה, הם שאלות שיובילו אותו למצוא פיתרון לאותה בעיה.

אם 5 שלטים אדומים מוארים יאזנו את המשוואה, כל מה שאתה מציע בין הבעיה לפיתרון (סליחה על הביטוי) זה בילבולי ביצים.

אני מציע לעשות את שאפשר כדי לפתור.

אתה מציע להרים ידיים ולהזמין אסון על טעות.

אם יש דבר אחד שאפשר ללמוד מכל זה, זה שאתה לא מתאים להיות אחראי על ענייני הנדסת תחבורה (וזה בסדר גמור יש עוד מקצועות שאולי להם כן תתאים, אולי איזה תפקיד באו"ם).

וכמו שזה נראה יש עוד כמה אנשים לא מתאימים שכן נמצאים בתפקיד.

בין אם אני מתאים או לא זה לא מה שדיברנו עליו כאן ואין אתה יכול לקבוע זאת.

אני הבאתי לטענה שבחינוך נכון, לימוד נכון, אפשר להרים את פניה של המדינה הזאת ואת האוכלוסיה למעלה בכלל ואת ציבור הנהגים בפרט, בעוד שאתה ממשיך לדבוק בטיעון.

זה לא נכון, זה מה שהממשלה עושה, זה מה שמשרד התחבורה עושה עם מצלמות מהירות חולבות כספים וזה מה שאתה לצערי דבק בו.כולם מוציאים את הגורם האנושי מהמשוואה וזאת טעות כי אנחנו בני אדם לא רובוטים!

אם האדם מאבד יכולת כלשהי כמו לנהוג בבטחה, נעשה הכל בעזרת הטכנולוגיה שיתקןשיחריף את הבעיה.

היום אתה תשים 4 שלטים אדומים נוצצים, מחר השלטים האלה יסנוורו נהג אחר או שאוטו בנאדם ישים לך לשלט ולא ישים לב לאמא עם התינוק שחוצה את מעבר החציה, במקום הדבר הפשוט ביותר וזה לנהוג, לשים לב לסביבה ולא להיות עם הראש בקיר.

בדרך כלל טעוניך ממש נכונים אבל היום הם ממש לא, מכיוון שזאת ממש לא בעיה הנדסית זאת בעיה חברתית כבר ממזמן.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קודם כל לא קראתי את כל הדיון ולכן אני כנראה אחזור על דברים של אנשים אחרים.

דבר שני, Milford Cubicle אשמח אם תוכל לפסרם את הרשימה הסופית בשלב מסויים (אני מאמין שתיהיה אחת כזאת, כי אני חי בתקווה שכמות הסיבות היא סופית), סתם מתוך סקרנות.

1. תרבות ישראלית - "אני רק לשאול שאלה", "נו למה לא פותחים עוד קופה, מה אני צריך לעמוד פה שעתיים", ועוד כל מיני כאלה. זה מתייחס לכל התחומים, הרבות בבית הספר, תרבות במקומות ציבוריים (דואר, סופרמארקט וכדומה), תרבות נהיגה זוועתית.

2. לא בדיוק מגעיל אבל מעצבן זה חוסר התחבורה הציבורית, זה פשוט אבסורד, מדינת היא מדינה קטנה מה שהופך אץ הערים לקטנות ומה שמוביל אותנו ליצירת קשרים עם אנשים שלא בהכרח גרים בעיר\אזור שבו אני גר, אבל לבלות איתם אני לא יכול. זה מביא אותי לסיבה 3

3. חרדים (לא כולם כמובן) - זה פשוט פשע מארוגן. הם מגלגלים כסף על כלום, מה שהולך בערים\אוטובוסים חרדים זה פשוט זוועה שלא נעשה איתה כלום.

4. הממשלה - חלקם מחפשת דרכים לחלוב כסף מהעם (ראה מצלמות מהירות חדשות), אחרים מצהירים בפירוש שתומכים בשהידים.

5. מיסים ומחירים - המחירים ומיסים בארץ לא נותנים לאנשים להתפתח לגדול. לא מאפשרים לרכוש (ורכב הוא חובה כל עוד סעיף 2 לא מתקיים) ודירה.

זה הכל בערך. אולי אזכר בעוד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם כבר מצלמות אכיפה, שיוצבו במקומות ראויים - כבישים אדומים, ליד גני ילדים ועוד.

ושיתחילו לאכוף את העבירות שבאמת גורמות לתאונות דרכים - נהגים מורשעים, חציית קו לבן, חצייה ברמזור אדום, צמיגים שחוקים.

אולי אפילו אם הכסף היה הולך לבניית תשתיות ותחבורה ציבורית הולמת, הייתי שותק.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם כבר מצלמות אכיפה, שיוצבו במקומות ראויים - כבישים אדומים, ליד גני ילדים ועוד.

אתה נורמלי?! זה אשכרה דורש שמישו יישב ויחשוב. זה לא יקרה.

כבישים אדומים? ניקח את כביש 31 המקולל לצורך העניין, בו רוב העבריינים כלל לא מופיעים ברישומים של משרד הפנים. את מי תקנוס?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...