קניית מעבד , Tray או Box , מה עדיף - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

קניית מעבד , Tray או Box , מה עדיף


JentuS

Recommended Posts

שלום לכולם.

בשבוע הזה אני כנראה קונה מעבד חדש ורציתי לשאל , מה יותר עדיף TRAY או BOX , אני יודע שב-BOX הוא בא עם סטוק והעלות של ה-BOX היא בסביבות ה-50 ש''ח יותר מה-TRAY , ז''א לא משמעותי , אבל אני גם ככה קונה מקצועי למעבד אז את הסטוק אני בכלל לא צריך.

אבל הכי חשוב לי לדעת זה שתגידו לי האם יש איזה חשש לקנות TRAY בגלל שיכול ליהיות ש''עשו'' משהו עם המעבד , כי אי אפשר לדעת בגלל שהוא נמכר באיזה פלסטיק מסכן , לא כמו ה-BOX שאם קונים אותו אז בוודאות יודעים שזה מקורי בגלל האריזה וגם בגלל שהאריזה סגורה ואטומה עם מדבקות היצרן ורואים שהאריזה לא נפתחה.

אז מה אתם חושבים , האם יש חשש לקנות מעבד TRAY או שלא ?

אשמח לתגובותיכם , תודה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה על התגובה המהירה.

אני יודע שעדיף לקנות BOX בגלל שהוא כולל סטוק , ונכון אתה צודק , מיותר (אפילו אם זה סטוק) אף פעם לא יזיק כאחד ספייר.

אבל הבעיה היא שאני קונה מ-KSP והם מוכרים רק TRAY , אבל אם אתה אומר שאין כל חשש לקנות TRAY אז מקסימום אני אקנה מ-KSP או שאני אקנה BOX רק מחנות אחרת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נפתח לפני כחודשים דיון בנושא (למרות שאת עיקרי הדברים אפשר למצוא בסטיקי שאלות נפוצות שבראש הפורום).

אני ממליץ לעבור על כל הדיון מתחילתו כדי להכניס דברים להקשר המתאים, אבל הנה תגובתי משם:

בואו ננסה לעשות קצת סדר.

יש שלושה הבדלים עיקריים בין מעבד BOX ל-Tray, אך תחילה חשוב להגדיר את המונחים האלה.

מעבד BOX הוא מעבד בגרסת Retail כלומר גרסה קמעונאית. זאת הגרסה שמוכרים היבואנים הרשמיים.

מעבד Tray הוא מעבד בגרסת OEM כלומר מעבד שמיועד למכירה בכמויות ליצרני OEM, לדוגמה יצרני מחשבי מותג, מחשבים ניידים, שרתים ועוד.

ההבדלים העיקריים:

1. מעבד BOX נמכר ארוז באריזה קמעונאית - כולל חוברת ומדבקה. מעבד Tray מגיע ארוז בצורה "פשוטה יותר", בדומה למוצרים אחרים שנמכרים בגרסאות OEM (כוננים קשיחים, זכרונות, לוחות-אם ועוד).

2. בהמשך ל-1, כחלק מהאריזה הקמעונאית נכלל גם גוף הקירור שמספק היצרן. מעבד Tray מסופק ללא גוף קירור מכיוון שמיועד ליצרני ה-OEM.

3. אחריות. מעבד BOX נמכר בדרך כלל עם 3 שנות אחריות המסופקות על-ידי היבואן הרשמי של (נניח שהמפיץ שממנו נרכש המעבד כבר לא פעיל, ניתן לבצע תהליך RMA ישירות מול היבואן). מעבד Tray שהוא כאמור רכיב המיועד ליצרני OEM מכוסה באחריות על-ידי יצרן ה-OEM או המפיץ המשווק אותו, בדרך כלל מדובר בתקופה של שנה, לפעמים פחות לפעמים יותר. כאן חשוב להדגיש. מעבד אינו רכיב שניתן לתקן במעבדה. בהנחה שנקנה מעבד Tray שהתגלה במסגרת האחריות כתקול, הוא יוחלף על-ידי יצרן או מפיץ ה-OEM בחדש בדיוק כפי שיוחלף מעבד Box תקול. פשוט כדי לנצל את האחריות הזאת צריך לפנות ליצרן/מפיץ ה-OEM ולא ליבואן או ליצרן עצמו. ה"חשש" הגדול יותר במקרה הזה, אם כי חשוב לציין שהוא לא תמיד מוצדק, הוא שיצרן/מפיץ OEM עלול להפסיק את פעילותו במפתיע ו/או להערים יותר קשיים במימוש האחריות.

אלו ההבדלים העיקריים.

מה לא שונה?

1. כמובן שכאשר מדובר על דגם מסוים אז אין שום הבדל במפרט הטכני בין מעבד שנמכר כ-BOX לבין כזה שנמכר כ-Tray. כל המעבדים יצאו מהמפעל לאחר שעברו בדיוק את אותו תהליך בקרת איכות. לא מדובר פה על מעבד 'סוג א' ומעבד 'סוג ב', אלא פשוט על מעבדים הנמכרים בשני ערוצי שיווק שונים של עולם החומרה.

2. מבחינת אחריות, היתרון היחסי כשמדובר במעבד BOX הוא שניתן לזהות את המעבד מול היבואן הרשמי של ולכן ניתן לבצע תהליך RMA (החזרת מוצר) ישירות מולו. אני לפחות לא שמעתי על שליח של היבואן שמגיע לאסוף את המעבד החשוד כתקול מהבית ומחזיר אותו. גם אם זה קיים לדעתי זאת הרחבת שירות ואין קשר ישיר לכך שהמעבד נמכר בגרסה הקמעונאית שלו, כל שקניית מעבד בגרסה הזאת לא מבטיחה שירות שכזה.

3. מעבדי Tray אינם מעבדי "שוק אפור". שוב, בסך הכל מדובר על הנמכרים בכמויות ומיועדים לשוק ה-OEM. לצורך העניין, באופן תיאורטי מעבדי Tray כלל לא אמורים להיות זמינים ישירות לצרכני הקצה אלא רק ליצרני OEM. אם החנות/יבואן מספיק רוצים, כמעט כל רכיב שקונים עלול להיות מחודש/משומש. מהבחינה הזאת מעבד Tray אינו שונה מכל מוצר OEM (ולפעמים גם ממוצר בגרסה קמעונאית) אחר. אם לא סומכים על האמינות והיושרה של החנות שממנה קונים וחושדים שהם ינסו "לדחוף" רכיבים מחודשים או משומשים כחדשים, אז העצה הצרכנית הכי נבונה שאפשר לתת פה היא פשוט לא לקנות שם.

כך שאם לסכם:

1. ההחלטה אם לקנות מעבד בגרסת BOX או Tray צריכה להעשות בעיקר על-פי שיקולי אחריות. יש כאלה שעבור השקט הנפשי רוצים לדעת שקנו מעבד עם תקופת אחריות ארוכה יותר שבמקרה הצורך יוכלו לנצל אותה ישירות מול היבואן, ועבורם לגרסת BOX יש יתרון יחסי. אחרים שמסתפקים באחריות קצרה יותר ולאו דווקא של היבואן עשויים למצוא את גרסת ה-Tray כמשתלמת יותר.

2. גרסת ה-BOX יקרה יותר גם כי מכילה גוף ובעיקר בגלל תקופת האחריות הארוכה יותר.

3. כאשר אחריות יבואן היא לא שיקול מרכזי, כדאי תמיד לבחון מהי עלות מעבד בגרסת BOX לעומת מעבד זהה בגרסת Tray + גוף סטוק או גוף המקביל לסטוק רק שקט יותר. לפעמים שילוב של מעבד Tray + גוף צד-שלישי יוצא משתלם יותר.

4. כאשר מחיר של מעבד בגרסת Box הוא באותו סדר גודל של מעבד בגרסת Tray + גוף קירור סטוק הנקנה בנפרד או גוף קירור צד-שלישי שווה ערך, אני באופן אישי ממליץ לקנות מעבד בגרסת Box מכיוון שכך תמורת אותו סדר גודל של מחיר מקבלים תקופת אחריות ארוכה יותר, בדרך כלל, שנתיים נוספות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...