עוד מספר פיגועי שריפה - עמוד 2 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

עוד מספר פיגועי שריפה


amitdavidi

Recommended Posts

לדעתי, זה שאתם קוראים להצתה ללא אובדן חיים ו/או נפגעים - פיגוע, סתם מזלת את המושג פיגוע.

"מנהל אזור החוף והשפלה בקק"ל גלעד מסטאי מסר כי: "מדובר ביער ותיק שניטע בשנות ה-50 וה- של המאה העשרים. בין העצים שנשרפו - אורנים, ברושים, אלות מסטיק, זיתים ואחרים. בעלי חיים רבים כמו צבאים, תנים, נחשים, דורבנים וצבים נשרפו ונלכדו באש. מעבר לטבע יש כאן חניונים ודרכי מורשת שניזוקו", אמר. הוא הוסיף כי מדובר בשריפה של עצים בוגרים וגדולים וכן של חורש שגדל מתחת לעצי האורן. "זה נזק לעשרות שנים. אזור נופש ייחודי נגרע מעם ישראל. ייקח 20 שנה עד שהיער יחזור לקדמותו, למרות שאנשים יוכלו לחזור ליער כבר בשנה הקרובה ולראות את תהליכי השיקום", סיכם מסטאי."

http://www.kkl.org.il/srefa-eshtaol-tsoraa-hanasi-2015/

אבל אם למשל איזה ילד היה נפגע משאיפת עשן, חס וחלילה, זה כבר היה משנה את דעתך לגבי הנפגעים נכון?

לא מאשים אותך האמת, הניתוק היום מהטבע הולך וגובר ובחדשות זה בדיוק הנרטיב שמציגים בדיווחים על שריפות "ללא נפגעים".

אולי כדאי שתצא מהמזגן ותלך לשאוף קצת אוויר יער שרוף, אולי ישנה את דעתך לגבי זילות המושג "פיגוע".

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

^ אני איתך. מבחינתי, הרס הטבע בצורה הזאת גרוע לא פחות אם לא יותר מפגיעה בבני אדם. אדם שמזלזל בפגיעה בטבע מראה על אופי שלא מגיע לו לחיות בטבע שניתן לו במתנה. הייתי מוכן שלא יהיה יותר נייר בעולם ושלא יכרתו יותר עצים בשביל זה. במיוחד בעולם הדיגיטלי, הנייר נעשה מיותר באמת. ציד לא חוקי לצורך וכיף זה אחד הדברים שמבחינתי מגיע עליהם גם כן עונש חריף מאוד וציד של חיות אקזוטיות או לא נפוצות בשביל כסף זה השפל שבו אדם יכול להמצא. הרג והרס של כל דבר, חיה, אדם ועץ שלא לצורך אמיתי, מבחינתי זה לא להיות אנושי.

ואפרופו פיגועי הצתה:

http://www.frontpagemag.com/point/259649/heres-brief-list-muslim-arson-attacks-israeli-jews-daniel-greenfield#.VbuOQ4Oo1aQ.facebook

קצת פיגועים אמיתיים שקרו בשבוע האחרון אבל לא מספיק חשובים בשביל אף אחד בתשקורת כי זה לא ערבים שנפגעו. דיווחים אלו כן דווחו בערוץ שבע ודובר צה"ל אגב. אבל ערוץ 7 זאת תקשורת ימנית אז היא לא רלוונטית. :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

פיגוע הוא כל פגיעה לשם הפגיעה כשהמטרה היא ליצור פגיעה ונזק סביבתי ולאו לפגוע דווקא באדם או קבוצה ספציפית של אנשים (שהיא התנקשות, גם אם זה על רקע לאומני). זאת אינטרפרטציה שלי להגדרה מצומצמת יותר שמופיעה בויקיפדיה. לכן הצתה מכוונת היא פיגוע, ועל אחת כמה וכמה שהמניע הוא לאומני, בדיוק כשם שהפגיעה בדולפינריום או בקו 37 בחיפה היה פיגוע, ובדיוק כשם ההדקירה במצעד הגאווה, הצתת כנסיית הלחם והדגים והצתת הבית בדומא זה פיגוע.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נו, נראה שאתה סתם עוד זב-חוטם בור שהגיון לא תמיד עובד עליו. כשתגדל אולי תבין מה כל האחרים פה ניסו להבהיר.

ד"א, העקשנות הסתומה הזאת, ההתעלמות מטיעונים וחוסר המוכנות של לשקול בשנית את העמדה, הזו זה משהו שאני רואה לא מעט בתגובות לפוסטים היום אצל חברה צעירים. משהו מדאיג.

חזרה לנושא, הנה מאמר מעניין שמצאתי בהפנייה מהאתר שקישר אליו ORrrr:

http://www.algemeiner.com/2013/06/02/may-sees-explosion-in-carmel-fire-inspired-arson-terror-attacks-jerusalem-fire-dept/#

"The prevalence of such attacks has increased in the last year, but May saw a resounding spike, Captain Asaf Abras, spokesperson for the Jerusalem Fire Department said. “We call it a different kind of terror attack,” he added."

"Abras asserts that 2010’s devastating Carmel fire has literally lit the imagination of terrorists, as they saw what damage a fairly simple act of arson could cause. Then 44 lives were lost, 74 buildings destroyed and over 50,000 dunams of land leveled."

מדכא העניין הזה, מאוד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני מתעקש ?.

אתם מרחיקים עד ארצות הברית בשביל להביא ציטוט מסכן, שתומך בעמדתכם.

פה זה לא ארצות הברית.

ככל הידוע לי, היום בזמננו אנו ונכון לעכשיו, הצתה אינה נחשבת פיגוע. אינה מוגדרת פיגוע ואינה מפורשת כפיגוע.

הצתה היא מקרה מצער, עצוב שלא צריך להתקיים, אבל ממנו ועד לפיגוע, הדרך ארוכה.

אנא ממך, לך ומצא לי מקור אחד המוצא הצתה מכוונת כפיגוע.

אני אקבל מקורות אך ורק מן אוטוריטה רשמית ולא מאתר הזוי כמו 0404.

אני אקבל כמקור רק גוף ממשלתי רשמי, עירוני, בתי המשפט וכדומה.

הדיונים פה נהיים הזויים מרגע לרגע..

אני רק צריך להבין, בתור מה לקחתם לעצמכם את החופש לקבוע מילה, לפרשן ולהגדיר אותה כראות עיניכם ?.

זה השלב הזה שאתם נמצאים בו ?.

איזה גוף ממשלתי באתם להחליף ?. כנסת ישראל ?. בית משפט כלשהו ?. עירייה ?. פרקליטות ?. משטרה ?. המחלקה הוטרינרית ?.

מה השלב הבא ?.

- - - תגובה אוחדה: - - -

יודע מה, אני אעזור לך -

עבירת הצתה מוגדרת בסעיף 448 לחוק העונשין הקובע:[TABLE=class: hebrewQuotation]

[TR]

[TD][/TD]

[TD]המשלח אש במזיד בדבר לא לו, דינו - מאסר חמש עשרה שנים; עשה כן במטרה לפגוע בנכס של המדינה, בנכס המשמש את הציבור, באתר טבע, בצמחיה או בבטחת דרי הסביבה או במטרה לפגוע בבני אדם, דינו - מאסר עשרים שנים.[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

חוק העונשין, התשל"ז-1977 / פרק י': פגיעות בגוף / סימן א': גרימת מוות

298. הריגה (תשכ"ו)

הגורם במעשה או במחדל אסורים למותו של אדם, יאשם בהריגה, ודינו - מאסר עשרים שנה.

299. בוטל (תיקון: תשנ"ה)

בוטל

300. רצח (תשי"ד)

א. העושה אחת מאלה יאשם ברצח ודינו - מאסר עולם ועונש זה בלבד:

1. גורם במזיד, במעשה או במחדל אסורים, למותו של אביו, אמו, סבו או סבתו;

2. גורם בכוונה תחילה למותו של אדם;

3. גורם במזיד למותו של אדם תוך ביצוע עבירה או תוך הכנות לביצועה או כדי להקל על ביצועה;

4. גורם למותו של אדם כשנעברה עבירה אחרת, כדי להבטיח לעצמו, או למי שהשתתף בביצוע אותה עבירה, בריחה או הימלטות מעונש.

ב. מי שהורשע ברצח לפי סעיף 2(ו) לחוק לעשיית דין בנאצים ועוזריהם, תש"י-1950, דינו - מיתה.

300א. עונש מופחת (תיקון: תשנ"ה)

על אף האמור בסעיף 300, ניתן להטיל עונש קל מהקבוע בו, אם נעברה העבירה באחד מאלה:

א. במצב שבו, בשל הפרעה נפשית חמורה או בשל ליקוי בכושרו השכלי, הוגבלה יכולתו של הנאשם במידה ניכרת, אך לא עד כדי חוסר יכולת של ממש כאמור בסעיף 34ח-

1. להבין את אשר הוא עושה או את הפסול שבמעשהו; או

2. להימנע מעשיית המעשה.

ב. במצב שבו מעשהו של הנאשם חרג במידה מועטה, בנסיבות הענין, מתחום הסבירות הנדרשת לפי סעיף 34טז לשם תחולת הסייג של הגנה עצמית, צורך או כורח, לפי סעיפים 34י, 34יא, 34יב.

ג. כשהנאשם היה נתון במצב של מצוקה נפשית קשה, עקב התעללות חמורה ומתמשכת בו או בבן משפחתו, בידי מי שהנאשם גרם למותו.

301. כוונה תחילה

א. לענין סעיף 300, יראו ממית אדם כמי שהמית בכוונה תחילה אם החליט להמיתו, והמיתו בדם קר, בלי שקדמה התגרות בתכוף למעשה, בנסיבות שבהן יכול לחשוב ולהבין את תוצאות מעשיו, ולאחר שהכין עצמו להמית אותו או שהכין מכשיר שבו המית אותו.

ב. לענין ההחלטה וההכנה להמית, אין נפקא מינה אם החליט להמית את האדם או את מישהו, מסויים או בלתי מסויים, מבני משפחתו או מבני גזעו.

ג. כדי להוכיח כוונה תחילה אין צורך להראות שהנאשם היה שרוי בהלך נפש מסויים במשך זמן פלוני או תוך תקופה פלונית שלפני ביצוע העבירה או שהמכשיר שבו בוצעה הוכן בזמן פלוני שלפני המעשה.

302. שידול או סיוע להתאבדות (תשכ"ו)

המביא אדם לידי התאבדות, בשידול או בעצה, או מסייע אדם להתאבד, דינו - מאסר עשרים שנה.

303. המתת תינוק (תיקון: תשכ"ו, תשל"ח)

א. אשה שגרמה במזיד, במעשה או במחדל, למות ולדה שלא מלאו לו שנים-עשר חדשים, ובשעת המעשה או המחדל היתה במצב של ערעור שיקול הדעת, משום שעדיין לא החלימה לגמרי מתוצאות הלידה או משום תוצאות ההנקה לאחר הלידה, הרי על אף היות העבירה לפי הנסיבות בגדר רצח או הריגה, דינה - מאסר חמש שנים.

ב. האמור בסעיף זה אינו בא לגרוע מסמכות בית-המשפט להרשיע את מי שהואשם ברצח של ילד שלא מלאו לו שנים-עשר חדשים בעבירה של הריגה או של העלמת לידה, או לקבוע שאינו נושא באחריות פלילית מחמת אי-שפיותו או ליקוי בכשרו השכלי לפי סעיף 19.

304. גרימת מוות ברשלנות (תיקון: תשנ"ה)

הגורם ברשלנות למותו של אדם, דינו - מאסר שלוש שנים.

305. נסיון לרצח (תשכ"ו)

העושה אחת מאלה, דינו - מאסר עשרים שנים:

1. מנסה שלא כדין לגרום למותו של אדם;

2. עושה שלא כדין מעשה, או נמנע שלא כדין מעשות מעשה שמחובתו לעשותו, בכוונה לגרום למותו של אדם, והמעשה או המחדל עלולים מטבעם לסכן חיי אדם.

306. בוטל (תיקון: תש"ם)

בוטל

307. איום בכתב לרצוח

הגורם, במישרין או בעקיפין, שאדם פלוני יקבל כתב איום ברצח, והגורם יודע תכנו של הכתב, דינו - מאסר שבע שנים.

308. אדם - מאימתי

משעה שיצא הולד כולו חי מבטן אמו הריהו נחשב אדם לענין סימן זה, בין שנשם ובין שלא נשם, בין שיש לו מחזור דם ובין שאין לו, בין שנכרת חבל טבורו ובין שלא נכרת.

309. גרימת מוות - מהי

בכל אחד מן המקרים המנויים להלן יראו אדם כאילו גרם למותו של אדם אחר, אף אם מעשהו או מחדלו לא היו הגורם התכוף ולא היו הגורם היחיד למותו של האחר:

1. הסב נזק גופני המצריך טיפול רפואי או כירורגי והטיפול גרם למותו של ניזוק, ואין נפקא מינה אם הטיפול היה מוטעה ובלבד שנעשה בתום לב ובידיעה ובמיומנות רגילות, שאם לא נעשה כן - לא יראו את מסב הנזק כמי שגרם למותו של הניזוק;

2. גרם חבלת גוף שלא היתה מביאה למות הנחבל אילו נזקק לטיפול רפואי או כירורגי נכון או אילו נהג זהירות מספקת באורח חייו;

3. באלימות או באיום הביא אדם לעשיית מעשה שגרם למותו, כשהמעשה נראה לנפגע כדרך טבעית בנסיבות המקרה להימלט מן האלימות או מן האיומים;

4. במעשהו או במחדלו החיש את מותו של אדם הסובל ממחלה או מפגיעה שהיו גורמות למותו גם אילולא מעשהו או מחדלו זה;

5. מעשהו או מחדלו לא היה גורם מוות, אילולא נצטרף עמו מעשה או מחדל של האדם שנהרג או של אדם אחר.

310. בוטל (תיקון: תשנ"ה)

בוטל

311. העלמת לידה (תשכ"ו)

המשתדל להעלים דבר לידתו של ולד, בסלקו בחשאי את גוויית הוולד, בין שמת לפני הלידה או בשעת הלידה ובין לאחריה, דינו - מאסר שנה.

כנל

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...