בחירת אמצעי גיבוי מקומי/מרוחק למחשב הביתי - אמצעי אחסון - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

בחירת אמצעי גיבוי מקומי/מרוחק למחשב הביתי


rgb00

Recommended Posts

שלום,

יש לי 2 מחשבים. אחד בן 6.5 שנים (USB 2.0) ואחד חדש (USB 3.0 ו-eSATA2). מהשבוע הבא כל אחד מהם יימצא במקום אחר בארץ. רוב הזמן אעבוד עם החדש. אני מחפש פתרון לגיבוי הקבצים שבמחשב החדש, כך שיהיה אפשר לגשת אליהם גם מהמחשב הישן, בין אם בחיבור ישיר ובין אם דרך האינטרנט. הגיבוי חשוב יותר מגישה מיידית לקבצים במחשב הישן, שיכולה להיפתר ע"י DOK.

כרגע אני צריך לגבות פחות מ-500 GB ואני חושב שלא אזדקק ליותר מ-1 TB. כמובן שקשה לסמוך על רכיבי המחשב הישן לאורך זמן, מה גם שנפח ההארדיסק שבו הוא רק 80GB.

מקריאה בפורום, אני מבין שיש לי 2 אפשרויות:

  • כונן חיצוני eSATA2+USB 2.0 / 3.0 שיחובר בכל פעם למחשב שבו אני עובד:
    כדי להימנע מסיכוני גניבה/שריפה בדירה, אצטרך להפריד בינו לבין המחשב החדש ולקחת את הכונן איתי כל יום לנסיעות באופניים ובאוטובוס.
    חיסרון - סכנה לאובדן מידע מטלטול/נפילה. יתרונות - העברה מהירה, הכונן יחובר רק כשעובדים על המחשב, מחשב שלא בשימוש יהיה כבוי.
  • גיבוי מרוחק (באמצעות crashplan וכד') לכונן חיצוני שיחובר למחשב הישן:
    יתרונות - הכונן יהיה במקום יותר מוגן מפני גניבה ויהיה קבוע ולכן פחות נתון לפגיעות חיצוניות. חסרונות - הכונן יופעל תמידית, המחשב הישן יופעל תמידית כדי שהגיבוי לכונן החיצוני יעבוד וקיימת סכנה לאובדן מידע כתוצאה מתקלה בספק הכוח (אם הכונן יקבל חשמל מהמחשב) או תקלה אחרת במחשב.

אשמח לשמוע מה האפשרות העדיפה, בין אם כתבתי אותה ובין אם לא.

תודה וחג שמח.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לדעתי, יש לך כמה אפשרויות סבירות:

קודם כל, לעשות פעם אחת עותק לכל המידע מהמחשב הראשי שאיתו תעבוד (החדש) למחשב הגיבוי (הישן), עם דיסק און קי \ כונן חיצוני או משהו, כי זה הרבה מידע וחבל שיעבור לאט באינטרנט. אחרי זה:

1. באמצעות idrive לדוגמה (עולה כסף להרבה מידע): אתה מגדיר את הספריות שאותן אתה רוצה לגבות, וזה מגבה לך אותם אונליין ב- idrive עם תוכנה, ואתה לא דואג לכלום בערך. גישה לקבצים יש לך מכל מקום אונליין מהדפדפן (הפתרון אמור להיות לגיבוי במקרה של איבוד מידע בעיקר, ופחות לעבודה עם הקבצים המגובים).

2. באמצעות תוכנה כלשהי לגיבוי \ סנכרון - יש הרבה כאלה. שם לדוגמה אתה יכול לעשות scheduled backup, כך שירוץ לדוגמה פעם ביום בתשע בערב, יעבור על הספריות שהגדרת לו לגבות, ומה שעבר שינוי במחשב החדש, הוא יסנכרן גם על המחשב הגיבוי דרך האינטרנט. את זה תעשה ע"י sftp. תהיה צריך תוכנת גיבוי שתומכת ב- sftp בשביל זה. זה פתרון לא רע לדעתי. כמובן שמחשב הגיבוי יהיה צריך להיות דולק בזמן שמתבצע הגיבוי.

3. דומה ל- 2, אבל עם דיסק חיצוני. יעד הגיבוי יהיה הדיסק החיצוני, שיהיה מחובר כל הזמן, או בזמן הגיבוי.

4. שילוב בין 1 ל- 3: שהכל יהיה מגובה באמצעות idrive עם תוכנה, ואת הגיבוי לכונן החיצוני תעשה מדי פעם בעזרת תוכנה - תגדיר פעם אחת את הספריות שאתה רוצה לגבות בתוכנה כלשהי, ואז מדי פעם תחבר את הכונן החיצוני ותגבה. כך יהיה לך הכל זמין מהר בכונן החיצוני, אבל במקרה של שריפה או משהו כזה שהמידע יכול להיאבד גם במחשב החדש וגם בכונן החיצוני, הכל יהיה גם אונליין. זו האפשרות המועדפת לדעתי.

תעדכן במה בחרת ואיך מתקדם

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה רבה על ההסבר המפורט. בתור התחלה, אני רוצה לקנות כונן 1TB ומארז.

ע"פ מפרט לוח האם, מהי מהירות חיבור ה-eSATA שבחזית המחשב?

האם בקצב ההעברה ב-USB שהיצרן מתגאה בו, עדיף לי לקנות עם חיבור USB3 או eSATA+USB2?

הכונן יהיה נייח רוב הזמן, ולכן אם ההבדל במחיר משמעותי, אקנה כונן 3.5.

אני מבין שיש יתרון ברור לקנות כונן ומארז בנפרד, ולכן גם כאן, אם זה לא מייקר בהרבה אעדיף לקנות אותם לחוד.

אשמח לקבל המלצות למוצר אמין (אפשר מפלונטר).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...