מקלדות מכניות -- ריכוז מידע - עמוד 7 - ציוד הקפי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מקלדות מכניות -- ריכוז מידע


About:blank

Recommended Posts

  • תגובות 886
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

חברים אני מתנצל אבל החלטתי לא למכור את הפילקו הקודמת שלי.

יש סיכוי שבספטמבר אקבל עמדת מחשב נוספת ואני רוצה לשמור את האופציה לחבר את המקלדת לעמדה הזו.

בינתיים המקלדת יושבת באריזה המקורית בארון שלי ומחכה לגורלה.

אגב, אני מתכוון להחליף את המקשים ה"חיצוניים" שלי ב ninja לאפורים והזמנתי כמה מקשים ריקים בכוונה לעשות להם התאמה אישית ולצייר עליהם

אעלה כשיהיה מוכן (:

אלפא, תתחדש (:

תעדכן כשתקבל אותה

מאיפה הזמנת?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה אנשים, אעדכן בכיף לכשתגיע. הזמנתי מ keyboardco.com.

למה התלבטת אם להיפטר משלך, ניקולאי? לא מספיק קליקית? *עדכון* - עברתי על הפוסטים הקודמיםש'ך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הזמנתי מקלדת Majestouch 2 עם הסוויצ'ים החומים מ-The Keyboard Company.

כרגע אני עם Black Widow.

אני מתלבטת אם אולי כדאי להגיד לחנות שאני רוצה בסוף מקלדת עם סוויצ'ים כחולים

כי אני סה"כ מרוצה מה-BW ובגלל שלא אוכל לנסות את המקלדת עם הסוויצ'ים החומים לפני קנייה,

אני חוששת שאולי זה יהיה לי פחות נוח.

השימוש העיקרי הוא להקלדה.

מה אתם הייתם עושים?

אשמח לעצה בנושא.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא רואה טעם להזמין עוד מקלדת עם סוויצ'ים כחולים אלא אם כן יש משהו ב-BW שגורם לך לא לרצות להשתמש בה מכל סיבה אחרת.

הסוויצ'ים החומים נחשבים גם הם טובים מאוד להקלדה (כשאני אומר טובים מאוד אני מתכוון לדעה הרווחת כי כמו שכבר דנו כאן, בסופו של דבר הנוחות היא עניין של העדפה).

  • הם יותר קלים מהכחולים (צריך ללחוץ פחות חזק כדי להפעיל את המקש) -- מה שאומר שהם מועדים יותר לשגיאות הקלדה, לפחות בהתחלה, אבל הם גם מאמצים פחות את האצבעות.
  • המשוב הפיזי שלהם פחות מובחן אך כשמסגלים את המיומנות המתאימה הוא עדיין עוזר מאוד בהקלדה. מה שאומר שביישומים שבהם נוח יותר לעבוד עם מקש לינארי, גם המקש החום די מתאים (אם לוחצים עליו עד הסוף במהירות, לא מרגישים את המשוב הפיזי כמעט בכלל או בכלל)
  • נקודות ההפעלה והאיפוס שלהם נמצאות באותו גובה (בניגוד לכחולים שם נקודת האיפוס גבוהה מנקודת ההתחלה) מה שבתיאוריה (שוב, עניין של העדפה) הופך אותם למתאימים יותר לפעולות הדורשות לחיצה כפולה מהירה על המקש (משחקים בעיקר) -- יש כאלה שזה עוזר להם גם בהקלדה עקב תחושת ההקלדה ב"רפרוף", לא צריך ללחוץ על המנגנון עד הסוף ומיד כשמחררים אותו הוא כבר מוכן לקלוט את הלחיצה הבאה.
  • הם שקטים יותר, ללא צליל הנקישה המתכתי - אך עדיין מספיק קליקיים כדי שמי שאוהב את זה יהנה גם מהצליל

אני חושב שלמי שעדיין לא פיתח העדפה לסוג סוויץ' כלשהו או לפחות לתחושת הקלדה מסוימת, החומים מהווים את המקש רב-תכליתי המאוזן וה"בטוח" ביותר להתחיל ממנו. מכיוון שיש לך ניסיון עם הכחולים ואת אומרת שאת אוהבת אותם, אני חושב שלא יזיק אם תנסי גם את החומים. מצד אחד יש דמיון מסוים בינם לבין הכחולים, כך שאולי חלק ממה שאת אוהבת בכחולים תמצאי גם בהם, כך שסביר מאוד שהם יספקו לך חווית הקלדה משביעת רצון, אך מצד שני הם מספיק שונים כדי לספק חווית הקלדה קצת אחרת שאולי תמצאי כטובה יותר או טובה פחות, אך בכל מקרה תוכלי בסופו של דבר להגדיר לעצמך טוב יותר מהו סוג הסוויץ' או תחושת ההקלדה המועדפים עליך יותר.

כך או כך, אני חושב שלא תתאכזבי מהחומים גם אם בסוף תגלי שדווקא הכחולים נוחים לך יותר. לפעמים זה גם כיף לגוון ואולי אפילו תגלי שיש שימושים שבהם סוג סוויץ' אחד עדיף על האחר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אוקיי.. אז אני מבין כמה דברים כלליים על מקלדות.. בין היתר המכאניות..

1.

ניתן למחוק/לשנות מיפוי של מקש מסוים במקלדת בעזרת תוכנה שמגיעה עם המקלדת.. אם אין כזו אז לפחות ניתן לעשות זאת לגבי מקשים "סטנדרטיים" בעזרת תוכנות (חלקן חינמיות) או בעזרת שינויים (קלים) ברגיסטרי..

2.

לפי דגם המקלדת, היא יכולה להגיע עם פיצ'רים מיוחדים כגון תאורה, מעברי אודיו מובנים, מפצל מובנה, מקשים יעודיים בעלי תפקידים קבועים או ניתנים לתכנות, עם סוויטצ'ים מסוג מסוים, עם צורת כיסויי מקשים מסוימת, עם מרווחים שונים בין מקשים.. עם חריטה (בשיטה מסוימת) של אותיות (אנגלית או אחרת), באיכות בניה ועיצוב מסוים, בחיבור USB/PS2, עם יכולת העברה של מספר מקשים שנלחצים בו זמנית, עם/בלי מקשי הספרות הימניים (והסובבים אותם).. עם/בלי ששת המקשים האמצעיים (insert/delete/home/end/pageUp/pageDown).. עם מיקום מסוים למקשי החצים (ואולי אחרים).. ואני בטוח שעוד..

- אותיות האנגלית ב-BW מגיעות בפונט שונה וחלק מהן "אותיות קטנות" וחלק מהן "אותיות גדולות" (הכוונה לדפוס ולא לגודל).. למי שלא מקליד "על עיוור", אתם לא חושבים שזה חיסרון?

3.

גם כשמדובר בדגם מסוים, בתלות במקום שיווקו, הוא יכול להגיע ב-LAYOUT אמיריקאי (רגיל - בינלאומי) או בריטי (אניטר בצורת "L" ישרה/הפוכה).. האותיות באנגלית יכולות להיות במרכז המקש או בפינתו השמאלית העליונה (מה שמאפשר הוספת שפות אחרות במידה ואין)..

- איזה עוד שינויים יש ב-LAYOUT בריטי לעמות אמירקאי?

- בארץ, בגלל מחירי ה-BW השונים, וחריטת העברית שקיימת או חסרה, יש סיבה להאמין שהמקלדות לא בהכרח מגיעות מאותו מקום.. איך ניתן לדעת איזה דגם אני מקבל? לעבור על החנויות?

- ישנו שינוי אחר במקשים שאני לא מצליח להכיל אותו תחת LAYOUT בריטי/אמירקאי.. אני מדבר על סידור וגדלי ששת המקשים האמצעיים (insert/delete/home/end/pageUp/pageDown).. הנה של מקלדת שהייתה לי ומתגעגע לסידור ששת המקשים המדוברים שבה.. לי היה (משום מה) הדגם הבריטי:

logitech-cordless-desktop-lx710-laserno_ipgh3w0063664.jpg

למרות שכך הדבר גם באמיריקאי:

logitech_cordless_desktop_lx_710_laser_high_res.jpg

ואגב.. למרות ששתיהן עם אותיות אנגליות במרכזי המקשים, אצלי דווקא היו בפינה השמאלית העליונה (ועם עברית).. קניתי בבאג בזמנו!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. פריסת המקשים הפיזית של המקדלת היא משהו אחד. היא מגדירה את הצורה ומיקום של המקשים הפיזיים (לפעמים אפילו את המרחק ביניהם). פריסת המקשים התוכנתית (האם מדובר במקלדת QWERTY, האם בשפה כזאת או אחרת וכו') היא תוכנתית לגמרי. אתה יכול למפות כל מקש לכל מקש אחר.

לדוגמה, מיפוי שהרבה אנשים עושים זה למפות את מקש ה-Ctrl השמאלי ל-Caps Lock כי זה יותר נוח להם. שמעתי אפילו על מישהו שאוהב להחליף בין ה-Backspace ל-TAB. כל אחד והרגליו והאפשרויות פה הן כמעט בלתי מוגבלות.

2. היכולת ל-NKRO או ל-6KRO היא אופיינית בעיקר למקלדות מכניות. מקלדות ממברנת גומי לרוב לא מגיעות עם יותר מ-2KRO אבל אלו שמיועדות לגיימניג מגיעות עם אופטימיזציה של אזורים. אז ייתכן שכן יש מקלדת ממברנת גומי שמציעה 6KRO אמיתי, אבל לרוב אצל המכניות זה יותר נפוץ (וגם יותר הגיוני בגלל המנגנון).

מקלדת Tenkeyless מגיעות רק ללא ה-Keypad. מקשי החצים וקבוצת המקשים שמעליהם קיימים. פשוט תדמיין מקלדת ללא Keypad. בעצם למה לדמיין? :) הנה תמונה

filco_tenkeyless_blue_us_small.jpg

3. אתה יכול לקרוא פה פה (ויקיפדיה) קצת על פריסות המקשים. העניין קצת מורכב. יש גם פריסת מקשים "אנגלית בינלאומית". בסופו של דבר אתה צריך להגדיר לעצמך מה נוח לך יותר ולחפש מקלדת בפריסה הפיזית המתאימה. יחד עם זאת, אלא אם כן אתה מאוד רגיש לנושא, לרוב אין בעיה לעבור מפריסה אחת לשנייה, לוקח כמה ימים להתרגל.

לגבי המקשים שבצד, זה קצת יותר "מערב פרוע" ממה שאני יודע. לא יודע אם יש תקן שמגדיר את צורתם (את פריסתם כן). אבל אולי אני טועה. אני לא יודע מספיק בתחום כדי לקבוע.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה רבה :xyxthumbs:

#A#

הדברים שרשמתי היו בבגדר ריכוז מידע כשהשאלות היו אלה שאחרי ה- "-".. כמו:

- אותיות האנגלית ב-BW מגיעות בפונט שונה וחלק מהן "אותיות קטנות" וחלק מהן "אותיות גדולות" (הכוונה לדפוס ולא לגודל).. למי שלא מקליד "על עיוור", אתם לא חושבים שזה חיסרון?

#B#

בעניין ה-"TenKeyLess" השם לא מדוייק כי מדובר ביותר מ-10 הספרות :silly: (השימוש ב-"KeyPad" יותר נכון), אבל אני מבין שזה דבק בקבוצת המקשים הנ"ל..

בנוסף ל-TenKeyLess (כמו בתמונה שצירפת), יש גם "LESS-קבוצת המקשים מעל החצים" ;D .. כמו ה-MEKA:

KB-005-TT_37167_400.jpg

אפילו השאירו והזיזו את החצים (מקלדת גיימינג בכל זאת!).

#C#

בקשר ללינק ה-LAYOUTS.. פששש.. מטורף!

#D#

בקשר לקבוצת המקשים האמצעיים (insert/delete/home/end/pageUp/pageDown).. אין איזשהו שם לפריסה שלהם כמו בתמונות מהפוסט הקודם?? אני ממש מתגעגע לזה :'( .. לטעמי (ולשימושי), זה הרבה יותר נוח מהרפריסה הרגילה שבמקלדת הנוכחית (והשאר) אפילו אחרי "זמן התרגלות" וביטול המיפוי של ה-INSERT..

#E#

אם לסכם את מה שאני מחפש במקלדת.. זה יהיה כך:

- QWERTY (כמובן!).

- LAYOUT אמירקאי/בריטי (לפי סדר עדיפות).

- פריסת מקשים מלאה ללא מקשים "סטנדרטיים" חסרים.

- סווטצ'ים חומים/אדומים/כחולים/SCISSORS (לפי סדר עדיפות).

- אותיות אנגליות (פונט רגיל) בפינה השמאלית העליונה (עם העדפה לעברית בנוסף).

- אעדיף (ממש) את פריסת ששת המקשים שמתוארת ב-#D# לעיל.

- אעדיף צפיוי מט, איכות בניה "טובה" ופריסה "נוחה"!

- אעדיף גם מקשים מוארים, מקשי מקרו (לא מדיה) שמאליים.. ואפילו אלחוט!

לגבי השאר, לא משנה לי :lol:

ותנו לי לנחש.. אין מקלדת כזאת !

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לפחות אני לא ממש מכיר כזאת.

לגבי פריסת המקשים שמעל מקשי החצים. אתה יכול למפות את המקש העליון כדי שיתפקד כמו ה-DEL.

אם אתה ממש רוצה להשקיע אתה יכול להזמין מקש ארוך עם תושבת מתאימה למנגנון של ה-Cherry Switch ולהתקין אותו במקום שני המקשים הנפרדים. כך שבשילוב עם מיפוי המקש תקבל אתה מה שאתה רוצה. אני חושב שראיתי פעם מוד כזה כך שאמור להיות מקש ארוך שכזה (מקווה שאני לא מטעה אותך).

בנוגע לתאורה וכדומה, זה לא פיצ'ר נפוץ כל כך במכניות, אבל אולי עם עליית קרנן של מקלדות ה"גיימינג" המכניות זה יהפוך להיות נפוץ יותר.. אם אתה "מתעקש" על זה אז לפחות נכון להיום זה מאוד יגביל את מבחר המקלדות המכניות שמהן תוכל לבחור. לגבי הכיתוב על המקשים, זה מאוד תלוי. לא כל מה שרואים בתמונות נמצא גם בפועל. במקלדות של Filco לדוגמה אני יודע שב-99% מהמקרים (ואני לא אומר בוודאות כי תמיד יכול להיות ש...) הכיתוב נמצא במיקום שאתה מחפש. יש גם את דגם ה-Ninjae שבו הכיתוב מודפס בכלל על צד המקש. גם במקלדות של יצרנים אחרים זה עשוי להיות כך, אם זאת סוגייה כל כך חשובה צריך לבדוק ספציפית בחנות שממנה קונים לפני הקנייה. עברית זאת דרישה יותר בעייתית ואתה די מוגבל למה שנמכר בארץ (וגם הן לא תמיד מכילות עברית).

הפריסה של ה-Meka מוזרה ולא "תקנית". אני מניח שההגיון שמאחורי הגרסה הזאת הוא שהיא מיועדת למשחקים ומתאימה בעיקר עבור מי שמחפש מקלדת קטנה אבל עדיין משתמש ב-Keypad (שימושי למשחקים). אז ויתרו על המקשים הכי פחות חשובים למשחקים וצמצמו קצת את המרווח בין המקשים. לפי התמונות זאת נראית מקלדת מאוד לא נוחה.

על אותו עקרון, רק לשימוש אחר, פריסת המקשים של ה-Happy Hacking Professional 2 (וגם של 1 כמובן) של Topre גם היא שונה מאוד מהרגיל ומכוונת יותר למתכנתים.

pdkb400w_iso_th620x400.jpg

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

באמת שונה.. אני מתאר לעצמי שבשבילי זה יהיה כמו לעבוד על מקלדת שהיא לא QWERTY !!

לא מבין איך היא אמורה להיות "חביבה" על מתכנתים.. אולי לסוג מסוים של מתכנתים (האקרים?).. מילא ללא KEYPAD, אבל אני לא חושב שאוכל אי פעם להסתדר בלי HOME/END/חצים..

חשבתי שהת'רד הזה חידש לי בעניין הסוויטצ'ים המכאניים.. מסתבר שהוא גרם לי לסדר טוב את שאר הדרישות שלי ממקלדת.. וזה פשוט גרם לי להבין עד כמה אני לא מרוצה מהמקלדת הנוכחית שלי.. אני מת כבר להעיף אותה! אבל הפעם אשקול טוב טוב את הבחירה!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...