מקלדות מכניות -- ריכוז מידע - עמוד 3 - ציוד הקפי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מקלדות מכניות -- ריכוז מידע


About:blank

Recommended Posts

קודם כל תודה רבה לAbout:blank על ההשקעה ושהכנסת אותי לסרטים (טובים) עכשיו.

עד היום השקעתי במחשב שלי בכל דבר חוץ מהמקלדת, יש לי מקלדת שאיתי כבר 12 שנה אם לא יותר אפילו,ואני מחפש להחליף אותה אחרי כל הזמן הזה, היא עדיין טובה אבל בהחלט נראה לי שאם אני יחליף אותה ההקלדה שלי תהיה יותר נוחה.

וכמו שאני רואה עכשיו אפילו במקדלת יש אופציות רחבות לבחירה ולא סתם לבחור במקלדת הראשונה שאתה רואה.

אז השאלה לabout:blank למרות שלפי ההסברים אני מבין הכל אבל לפי הניסיון האישי שלך אני אשמח לתגובה, העיסוקים שלי היא תיכנות יומי באזור ה9-10 שעות ביום + מידי פעם משחקים אם אני מוצא זמן פנוי.

איזה מקלדת היית הכי ממליץ לי לקחת שיש בשוק בארץ ? BLACKWIDOW?

ואיזה מקלדת מחוץ לשוק בארץ?

Model S Professional Silent Keyboard

או Majestouch של Filco

בגדול לפי ההסברים נראה לי שהמקשים חומים עדיפים כי חשוב לי לא לשגע אנשים מסביבי כשאני עובד, למרות שאני דווקא מאד נהנה לשמוע את התיקתוקים של המקלדת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 886
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

תראה סרטונים ביוטיוב, גם ה"שקטות" רועשות בערך כמו מקלדת רגילה (ממברנת גומי) אם לא טיפונת יותר. אלו שמשתמשות בכחולים כמו ה-BW רועשות כמו מכונת כתיבה ואלו עם ב-Buckling Spring אפילו עוד יותר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כן ראיתי את הסרטונים, את האמת קצת קשה לדעת בלי באמת לראות ולבחון אותם במציאות אבל בתור המלצה הייתי רוצה לדעת מה עדיף, ברור לי ששום מקלדת לא תהיה באמת שקטה שקטה, אבל הרועשת הכי שקטה עדיפה :) .

יכול להיות שבסופו של דבר אני אקח את ה BW (אם אני אגלה שהרעש נסבל) רק בגלל שיהיה לזה "אבא" בארץ ואני לא הצטרך לשלוח לחו"ל במקרה שזה פגום או משהו אבל אני לא סגור על זה עדיין יש לי מישהו בארה"ב שאם אני אבקש ממנו הוא יוכל לקנות לי מקלדת כזאת או אחרת ולשלוח לי.

נזכרתי שראיתי באינטרנט עוד מקלדת שמוצאת חן בעיני אבל לפי הבנתי זה לא מקלדת מכנית אבל הייתי רוצה לדעת אם היא גם אופציה טובה מבחינת הדרישות שלי.

Logitech Gaming Keyboard G110

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קודם כל אנשים, תודה רבה על כל האינפורמאציה - זה באמת מסביר הרבה דברים בשבילי, שאפילו בתור מישהו שמקליד שנים לא יכולתי להסביר. (עבדתי בתור קלדנית בתור שנים - למרות שאני גבר, זה מה שפירנס את העבודה שלי בתור סטודנט).

אכן, מעולם לא הבנתי למה מקלדת ה A4tech שלי לUSB שעלתה לי לפני למעלה משש שנים משהו כמו 70 שקל - והתלוננתי שהיא יקרה - עבודת כל כך טוב.

המקלדות האלחוטיות של מיקרוסופט שהיו לי Multimedia Desktop 1000 מהסוג הישן - הייתה זוועה, וניסיתי אותה בימים האחרונים, ואכן היא מפספסת מקשים. דבר דומה קרה לי עם מקלדת שקניתי באנגליה של כ WIRELESS DESKTOP SET 700 - שהייתה בדיוק אותה זוועה.

כרגע המקלדת A4TECH - שהיא מאוד רועשת - מדגם KB-6 וישנה, וכנראה בזמנו הייתה מאוד יקרה ולא הבנתי למה, היא המקלדת הכי טובה שהייתה לי - למרבה הצער מישהו אימץ אותה בישראל ואני לא יכול לקחת אותה איתי כרגע.

לעומת זאת, שמתי לב שהמיקרוסופט Wirless Desktop 800 שעולה בסביבות ה-90 שקלים היא מקלדת לא רעה בכלל מבחינת תגובת המקשים. לא בדקתי עדיין לעומק מה קורה איתה, פשוט הייתי צריך מקלדת עם עברית שהיא US INTERNATIONAL ולא מקלדות הזוועה שמוכרים באנגליה עם סידור מקשים מעט שונה.

בנוסף - אם קראתם את כל הדברים האלה - האם למישהו יש המלצה למקלדת שתהיה *מעולה* להקלדה אינטנסיבית אבל גם תהיה אלחוטית - המחיר לא משנה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לפי מה שהבנתי מהת'רד (ההוא שנתתי לינק אליו עמוד קודם) הקפיצה חזרה זה רק בכחולים, כל השאר הם עדין חתיכה אחת.

בלי עברית זה בעיה בשבילי, כי עברית אני לא יודע 100% עיוור, אנגלית כן. וה-BW שכן מגיעה עם עברית, פחות טובה לגיימינג לפי מה שאני מבין, מה גם שהיא USB בלבד. לא שאני חושב שזה משנה אבל אם כבר משקיעים כמעט 400 ש"ח במקלדת אז שיהיה NKRO.

המנגנון של כל הסוויצ'ים מכיל קפיץ. העניין עם ה"קפיצה", אם לנסות לפשט, הוא כזה. כשלוחצים על המקש ההתנגדות הולכת גודלה עד שמגיעים לנקודת ההפעלה (Actuation point) שבה למעשה הלחיצה נקלטת ושלאחריה לא חייבים להמשיך ללחוץ את המקש עד הסוף (כמו במקלדות ממברנת גומי שם נקודת ההפעלה היא התחתית או קרוב מאוד לסוף טווח התנועה של המקש) ואפשר פשוט לשחרר אותו ולעבור הלאה. במקלדת עם סוויצ'ים לינארים אין שום משוב פיזי (tactile) שמחווה לך שהגעת בערך לנקודת ההפעלה. כמו כן נקודת ההפעלה שלהם היא לרוב נמוכה יותר (למקש יש יותר טווח תנועה) מאשר של הכחולים או החומים. בעקבות כך, ובאופן תיאורטי, כמות הלחיצות השגויות קטנה יותר בהשוואה לכחולים ולחומים, וגם היכולת ללחוץ שתי לחיצות רציפות על אותו מקש במהירות גבוהה גדולה יותר מכיוון שגם אם אתה נוטה ללחוץ על המקש עד הסוף, המקש חוזר להיות "תגובתי" מהר יותר בהשוואה לכחולים או לחומים.

אבל כל זה תיאורטי. יש מלא גיימרים שמשחקים עם גם עם כחולים וגם עם חומים, ולמרות כל התיאוריה, בסוף זה הכל עניין של נוחות והעדפה.

סוויצ'ים כחולים וחומים הם "רגישים" יותר. אפשר (ואפילו כדאי) לפתח איתם, בעיקר עם החומים, מיומנות הקלדה שבה לוחצים עליהם עד לנקודת ההפעלה (ממש ל"רפרף" עם האצבעות על המקלדת) ולא עד סוף מהלך המקש, ואז עוברים למקש הבא. ככה הקלדה גם זריזה יותר וגם המקלדת שקטה מאוד (הקליק ששומעים נובע מההתנגשות של המקש בתחתית גוף המנגנון. בכחולים הקליק ששומעים נובע ממבנה המנגנון והוא משהו רצוי (לאנשם האוהבים את הרעש הזה).

אני לא חושב שיש BW בעברית בארץ. עד כמה שאני יודע גם המקלדות שיש הן באנגלית (ייבוא פרטי של החנויות כנראה). ולמה התכוונת שה-BW שבעברית פחות טובה לגיימניג? ה-BW באה רק עם סוג אחד של סוויצ'ים, כחולים, ההבדל בין הדגם הרגיל לדגם ה-Ultimate הוא בתאורה אחורית, Audio Passthrough ורכזת USB.

ולדעתי ממש אין טעם להיתפס לעניין ה-NKRO. תחשוב על זה, יש לך רק 10 אצבעות.

אז השאלה לabout:blank למרות שלפי ההסברים אני מבין הכל אבל לפי הניסיון האישי שלך אני אשמח לתגובה, העיסוקים שלי היא תיכנות יומי באזור ה9-10 שעות ביום + מידי פעם משחקים אם אני מוצא זמן פנוי.

אם אתה מקליד הרבה, ונהנה מעבודת ההקלדה עצמה, אתה כלל הנראה תרוויח הרבה ממעבר למכנית. בארץ אין ממש מבחר. הייתי אומר שה-BW טובה אבל לא מושלמת לצרכים של מתכנת (אך שוב, הכל תיאורטי בסוף זה מסתכם בהעדפה אישית), בייחוד אם אתה מחפש מקלדת שקטה יחסית כי אתה עובד בסביבה עם אנשים אחרים.

אכן סוויצ'ים חומים הם התחלה טובה למשתמש מתחיל. הם מהווים איזון בין מקלדת עם משוב פיזי (Tactile) שיש לו חשיבות מסוימת אם תפתח את המיומנות המתאימה כאשר זה מגיע להקלדה ממושכת, ומצד שני היא פחות מרעישה (אין את הקליק המתכתי) שיש בסוויצ'ים הכחולים. כפי שגם כתבתי לעיל, אם תפתח מיומנות הקלדה נכונה, תוכל לעבוד איתה כמעט באופן חרישי. בנוסף הסוויץ' עצמו הוא די "רב-תכליתי" מתאים להכל ולא מקשה במיוחד על פעולה מסוימת. אבל פה אני רוצה וחשוב לי להדגיש שכל העניין הזה עם התאמה של סוויץ' לשימוש קצת מוגזם. כל מקלדת מתאימה לכל דבר, זה לא ששיש באמת סוויץ' שמתאים למשחקים וסוויץ' שמתאים להקלדה. המאפיינים הפיזיים של הסוויץ' הם שקובעים את אופי השימוש בו. אז נכון, בגלל המאפיינים האלה נוטים להגדיר סוויץ כזה או אחר כמתאים יותר לשימוש מסוים, אבל בסוף זה הכל עניין של העדפה. יש שחקני SC2 מקצועיים שמשחקים עם סוויצ'ים כחולים ויש קלדנים שמקלידים עם שחורים כי ה"כבדות" שלהם עוזרת להם להימנע משגיאות הקלדה. אז ככה שבסוף הכל תלוי לגמרי במשתמש.

אתה לא צריך לחשוש מקניית מקלדת בחו"ל. נכון שבמקרה של אחריות יש פה קצת יותר סרבול, אבל המבחר בחו"ל הוא פשוט גדול יותר.

לעניין המקלדות עצמן. לרוב מתכנתים, קלדנים וכאלה שעובדים בעיקר עם טקסט לא אוהבים מקלדות בגודל מלא אלא tenkeyless (ללא הקייפד). זה גם חוסך מקום על השולחן, גם אתה צריך להזיז את היד פחות לעכבר ובגלל שאופי העבודה שלהם כמעט לא מכתיב שימוש בקייפד, הם לא מפסידים כלום. אז השאלה הראשונה היא אם אתה מחפש מקלדת כזאת או בגודל מלא? השאלה השנייה היא מה התקציב שלך?

אם אתה מחפש להשקיע במקלדת מכנית ראשונה אך לא "להשתולל" מבחינה תקציבית יש 3 מקלדות שכדאי לך לבחון:

1. Filco Majestouch דגם Tactile touch (סוויצ'ים חומים. המקלדת זמינה לבחירה עם סוויצ'ים כחולים, חומים ושחורים ולכן צריך לוודא שבוחרים בתת הדגם המתאים) לא כל כך משנה עם מדובר בגרסה 1 או 2 (אין הבדל משמעותי). ואם אתה דגם הרגיל או דגם ה-Ninja (שם ההדפסה על המקשים היא בחזית המקש, יש קישור באחת הקודמות שלי בדיון הזה) זה כבר שיקול שלך בשילוב עם עניין הזמינות ומחיר.

2. Das Keyboard Silent (אם את דגם ה-Ultimate או ה-Professional שההבדל היחיד ביניהם או מקשים ריקים או עם חריטה זאת החלטה שלך, מלבד זה אין הבדל). ה-Silent היא עם סוויצ'ים חומים ואני בעיקר ממליץ עליה כי הזמינות שלה בארה"ב (וגם באירופה) גדולה יחסית. החסרונות העיקריים שלה הם המחיר, וזה שיש לה גימור מבריק. הרבה מתלוננים שזה מעצבן כי לוכד אבק וטביעות אצבעות. אבל בסך הכל מקלדת טובה מאוד מבחינת חווית שימוש.

הן מומלצות בעיקר עקב זמינותן. אם תמצא בחיפוש בארה"ב מקלדת של Ducky עם מקשים חומים גם זאת אפשרות.

אם אתה מחפש מקלדות tenkeyless אז:

1. Filco Majestouch בדיוק אותה מקלדת רק בדגם ללא קייפד.

2. Leopold "Tenkeyless" Tactile Touch גם מקלדות איכותיות למדי. לא נופלות מהמותג Filco וקצת זולות יותר (אבל זמינות בארה"ב רק בגרסת Tenkeyless).

כל אלו יהיו מקלדות מעולות בהשקעה כספית סבירה. אני ממליץ על אחת מהן כי בתור מקלדת מכנית ראשונה עדיף לדעתי להתחיל בצורה מחושבת, להתנסות לפתח מיומנות, ואף ללמוד להעריך את כל הנושא (עד היום כל מי שאני מכיר שניסה מכנית, לא הצטער על ההשקעה, אבל אני לוקח בחשבון שיש גם כאלה לא יבינו על מה כל ה"מהומה").

יש גם את המקלדות של Topre שמתוכן ה-Happy Hacking Professional Keyboard היא ספינת הדגל עבור מתכנתים (שים לב שסידור המקשים שם שונה מעט ואמור להיות יותר מכוון מתכנתים). יש גם דגמים מלאים ו-Tenkeyless רגילים. המקלדות הללו יקרות כי הן משתמשות בסוויץ' קפסיטיבי (וגם בגלל המותג). אני באופן אישי לא חושב שיש מקום להשקעה כספית כזאת במקלדת מכנית ראשונה. עדיף להתחיל קודם מהבסיס.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה כנראה פספסת את הכוונה שלי. הגבתי למה שאמרת שצריך לחכות שהמקש יקפוץ חזרה. בכל הסוויטצים של Cherry, חוץ מהכחולים, הם חתיכה אחת ואם המקש עלה חזרה אז גם הסוויטצ, לא כך עם הכחולים, שמורכבים מ-2 חלקים, כאשר החלק התחתון נפרד מהעליון בנקודת ההפעלה, פוגע בתחתית ומשמיע את הרעש. עם הכחולים יכול להיות מצב שתלחץ על מקש עד הנקודת הפעלה, תשחרר עד הסוף ותלחץ שוב והלחיצה השניה לא תקלט כי החלק התחתון עוד לא חזר למצבו.

בכל אופן על NKRO אפשר באמת לוותר בעיה שה-BW היא 3KRO שזה פשוט בדיחה בשביל מקלדת גיימינג. למשל להתכופף וללכת קדימה וימינה\שמאלה וזהו תפסת את כל המקלדת (אם נעלם כרגע מהעובדה שאני שם את להתכופף על קונטרול בד"כ).

אם בסוף אשקיע במקלדת אז ה-6Gv2 או ה-7G נראות לי עדיפות, למרות שאין עברית והן שחורים ולא חומים. מציק רק שהלייאוט שלהן הוא לא סטנדרטי. אישית אני הכי מעדיף את האנטר הגדול ובאקספייס בגודל בודד עם באקסלאש לידו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כשאומרים סוויץ' הכוונה למנגנון. כל המנגנונים של מקשי Cherry MX זהים במבנה הבסיסי שלהם. ההבדלים במבנה (מגרעת קטנה עבור ה-Tactile לדוגמה, או הלוחית המתכתי לצורך יצירת הקליק) לא משנים את המבנה הבסיסי של המנגנון.

הלוחית המתכתית של הסוויץ' הכחול היא פשוט מעטפת שמורכבת על חלקו התחתון של הסוויץ ושכל מטרתה היא להתנגש עם הלוחית המתכתית שעליה מורכב המנגנון כולו ליצירת אותו קליק. הסוויץ החום והכחול דומים מאוד אחד לשני, רק שבחום אין את הלוחית המכתתית הזאת (שכאמור, כל מטרתה היא ליצור את רעש הקליק המתכתי). אם אתה משחרר את המקש עד הסוף הלחיצה השנייה תקלט בכל אחד מהסוויצ'ים. ה"בעיה" עם הסווצ'ים הכחולים והחומים בהשוואה ללינארים (בעיקר לשחורים) היא אותו משוב פיזי שאתה מקבל בערך באמצע מהלך התנועה של המקש ושבמשחקים אין לו חשיבות. במקש לינארי התחשובה של הלחיצה (במשחקים גם ככה סביר להניח שתלחץ על המקש עד הסוף בכל מקרה) היא חלקה יותר. זה יוצר תחשוה של נקודת הפעלה "נמוכה" יותר (למרות שבפועל מהלך כל הסוויץ הוא 4 מ"מ ונקודת ההפעלה בכולם היא 2 מ"מ.

אבל כפי שכבר ציינתי, אין כזה דבר באמת מקש שמתאים לשימוש מסוים ולא מתאים לאחר כי בסופו של דבר זה תלוי במה שמחפש המשתמש וזה לא שסוויץ כחול אינו מתאים למשחקים למרות שבתיאוריה הוא פחות מיועד לכך בהשוואה לסוויץ' לינארי. זה קצת כמו במסכי LCD. להגיד מסך לגיימניג או מסך לכל שימוש אחר. כל מסך מתאים להכל, השאלה רק מה חשוב לך יותר בחווית השימוש.

אמנם ה-BW היא לא NKRO (זה מייקר את כל התהליך כי נעשה שימוש בכמות דיודות גדולה יותר ובכלל במערכת חשמל קצת שונה) אבל, אם אני לא טועה (ויכול בהחלט להיות שאני טועה כי אני לא מכיר את המפרט שלה לעומק) היא 6KRO , ושנית, היא מפצה על זה באמצעות אופטימיזציה של אזורים. הכוונה היא שבאזורים שסביר להניח שתלחץ על מספר מקשים במקביל במהלך משחק, הלחיצות אמורות ייקלטו. לא הייתי מייחס לזה חשיבות גדולה יותר. יש לה Rollover גדול יותר מרוב אם לא כל מקלדות ממברנת הגומי שתמצא בשוק.

ואל תשכח שאתה יכול להזמין מחו"ל. אולי קצת יותר יקר אבל תוכל למצוא את המקלדת שממש תפורה למידותיך (פריסת המקשים, סוג הסוויץ' וכו'). אני חושב שאם יודעים מה רוצים, ואם העלות לא מוגזמת, זה שווה את ההשקעה (למרות שלפריסת מקשים קצת שונה מתרגלים תוך כמה ימים. אני עברתי מפריסת מקשים דומה מאוד לזאת שאתה רגיל אליה לפריסת מקשים ANSI - אמריקאית - מקש האנטר מלבני ושטוח ויש עוד כמה מקשים שקצת שונים בצורתם ממה שהתרגלתי, אבל אחרי כמה ימים התרגלתי והכל בסדר).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

באיזה מקלדת אתה משתמש About:blank?

בעקבות עצתך ניסיתי לקרוא עוד ביקורות על ה6GV2 ושוב, לא מצאתי כלום על איכות בניה או חומרים נמוכה. אני חייב להודות שהייתי סגור על המקלדת הזו אבל עכשיו אני כבר חושב פעמיים. הייתי ב KSP וניסיתי קצת את ה BW והיה נחמד, אבל לא היה להם שם את ה 6GV2, שאני עדיין מעדיף.

Decisions, decisions...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

באיזה מקלדת אתה משתמש About:blank?

אני משתמש ב-Filco Majestouch בגודל מלא עם סוויצ'ים חומים.

לא התכוונתי להרתיע אותך מקניית ה-6Gv2. אם אתה מעוניין בסוויצ' שחור ולקנות בארץ היא בסדר גמור. רק ציינתי את העניין שאנשים התלוננו קצת על איכות הבנייה כדי שתבדוק את הנושא מעט יותר לעומק. אולי זה נקודתי לתקופה מסוימת בעבר וגם אז התלונות לא היו משהו שאמור למנוע ממך לקנות את המקלדת אם היא זמינה באזורך (קצת תלונות על הפלסטיקים שלה ועל כך שלחלק מהאנשים המקשים נמחקו יחסית מהר).

אם אתה מוצא 6Gv2 או 7G צעשה טובה ותצלם את הלייאוט, אפילו עם פלאפון. פשוט התמונות ברשת, אפילו באתר של , מראות כמה לייאוטים שונים.

פריסת המקשים של ה-7G קצת מוזרה בכל מקרה. בקשר ל-6Gv2 תלוי מאוד מאיפה ייבאו אותה. אם ייבאו אותה מאירופה כנראה שהיא תהיה עם מקש אנטר בצורת L, אם ייבאו מארה"ב אז היא תהיה בפריסת ANSI עם מקש אנטר מלבני. אפשר פשוט להתקשר לחנות ולשאול. פריסת המקשים צריכה להיות מוטבעת על הקופסה או על החלק התחתון של המקלדת (לא תמיד). אבל למיטב ידיעתי המקלדת זמינה ברחבי העולם בדרך כלל (אם לא רק) בפריסת מקשים כאשר האנטר הוא בצורת L.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זהו שגם ה-6Gv2 קצת מוזר עם הבאקסלאש ליד השיפט הימני ול-7G יש גם בפריסת הנורמלית אבל יש גם פריסה עם הבאקסלאש ליד ה-Z.

הממש מוזר:

http://cdn-web.steelseries.com/wp-content/uploads/SteelSeries-7G-9.jpg

והמועדף עלי:

http://cdn-web.steelseries.com/wp-content/uploads/SteelSeries-7G-6.jpg

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

About:blank תודה רבה על הפירוט והעזרה שלך.

לגבי השאלות שלך:

1. הייתי רוצה מקלדת עם הקייפד.

2.התקציב פתוח עד 600-800 שקל.

מה שכן אולי זה קצת ילדותי אבל מאד מפתה אותי הBW בגלל התאורה האחורית שלדעתי זה יפה, רק חבל ששם זה סווצ'ים כחולים (למרות שנראה לי שזה יהיה בסדר מבחינת רעש, אני אולי בשישי אלך לבדוק אותה) מה שכן שמעתי וגם אתה אמרת כמה דפים אחורה שיש שם בעיות לפעמים עם המקשים למשל עם הרווח שלא עובד אחרי כמה זמן וכו'..

לגבי המקלדות שדיברת עליהם גם נראות טוב מאד קראתי וראיתי ביוטוב.

אני אצטרך לחשוב ולשקול מה לקחת חבל שאין אותם בארץ זה היה יותר פשוט,אתה לא חושב לפתוח חנות מיוחדת למקלדות בקרוב? :P

שוב תודה רבה על ההשקעה אני בטוח שזה ישמש הרבה אנשים בעתיד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אין בעד מה, זה באמת התענוג שלי.

לגבי ה-BW, זה לא ילדותי בכלל. אם חשובה לך תאורה אחורית אז היא חשובה לך. מה שחשוב לאחד לא חשוב לאחר ולהפך.

אם לשים את כל הקלפים על השולחן, אז הבעייתיות הכי גדולה של המקלדות "גיימניג" שהוזכרו כאן בדיון היא איכות הבנייה. אבל לפני שכולם נרתעים ויש חושבים שהכוונה למקלדת שמתפרקת ביד, אני אנסה להסביר קצת יותר. לא מדובר על כך שהפלסטיק של המעטפת הוא זול ומאיכות ירודה אלא בעיקר הכוונה לכך ש:

1. מהקלדות הן לא N-rollover מלא (לרוב) כי המשמעות של זה היא מערכת חשמל יקרה יותר. מדובר בלוח חשמל שפשוט מכיל פיזית יותר דיודות כדי להשיג את התכונה הזאת.

2. הסוויץ' הוא אותו סוויץ' וכאן אין הבדלי איכות. אבל יש הבדלי איכות במשקל הפלטה שעליה מונח כל המנגנון. ככל שהפלטה כבדה יותר כך בעקרון יותר טוב, כל המנגנון יציב יותר והמקלדת מרגישה יציבה יותר בהקלדה. בחלק ממקלדות הגיימניג הפלטה מעט "אוורירית".

3. בגלל שהסוויצ'ים מסוג Cherry MX יושבים למעשה על קפיץ הם לא יציבים.בייחוד במקשים הרחבים זה בא לידי ביטוי בכך שלא כל המקש נלחץ כיחידה אחת אלא חלקים שונים שלו נלחצים ויורדים בשיעור שונה וזה מעניק תחשובה מעצבנת קצת כאילו המקש "רוקד" מתחת לאצבעות. כדי לפתור את הבעיה הזאת, ששוב, היא אופיינית בעיקר למקשים הארוכים (ובראשם הרווח) מותקנים מייצבים מתחת למקש (ובמקש הרווח גם משתמשים בסוויץ בעל מבנה שונה). זאת גם הסיבה שלא ממש מומלץ לפרק את המקשים הארוכים (רווח, אנטר ועוד) כי עלולים לשבור את המייצב אם לא יודעים שהוא שם או קצת להסתבך עם ההרכבה מחדש בהתאם לדרך שבה מותקן שם המייצב (המייצב אגב, מורכב לרוב מזוג רגליות המחוברות ביניהן בתיל מתכתי מאיכות, עובי ודרגת גמישות שונות). איכות ותכנון המייצבים שונה בין המקלדות השונות. במקלדות הזולות יותר מדובר לרוב על מייצבים פחות איכותיים. אם אמנם מייצבים את המקש בצורה טובה מאוד אך לרגישים מאוד מבין המשתמשים יש טענות לפעמים על נקישות או על תחשוה שונה בלחיצה על המקש הזה בהשוואה למייצבים יותר איכותיים.

4. נוסף יש סוגיות נוספות שהופכות מקלדת ל"איכותית" יותר. יש מקלדות עם כבל חשמל ניתק שמאפשר להחליף אותו אם ניזוק. אחרות מכילות לפחות מחבר גמיש בנקודת החיבור לגוף המקלדת כדי למנוע נזק לכבל, ויש כאלה שאפילו לא את זה. גם לעניין המקשים (לא הסוויץ' אלא מקש הפלסטיק עצמו שעליו מוטבע הכיתוב) יש חשיבות. לרוב לא מתייחסים לזה בכלל, אבל חלק מהעניין שהמקלדות של Topre הן יקרות הוא לא רק הסוויץ' הקפסיטיבי שהן משתמשות בו (שלצד יתרונותיו יש לו גם חסרונות), אלא גם המקשים שבהם נעשה שימוש הם מאיכות קצת אחרת שהרבה פשוט מכנים אותה הטובה ביותר בתחום. אבל מקשים הם עניין וסוגיה נפרדת לחלוטין ובכל מקלדת מכנית המבוססת על סוויץ Cherry MX ניתן להחליף את המקשים למקשים מסוגים שונים, אפילו כאלה שמותאמים אישית.

מקלדות הגיימניג שהוזכרו כאן בדיון נחשבות למקלדות באיכות בנייה סבירה+ אך לא הגבוהה ביותר בתעשייה (ומכאן גם מחירן הזול יחסית). כאן חשוב להדגיש שמה שנלהבי המקלדות מגדירים כאיכותי לא בהכרח אומר שמקלדות שנחשבות פחות איכותיות הן זולות באיכות הבנייה שלהן. גם ה-BW (כולל גרסת ה-Ultimate) גם ה-7G וה-6Gv2 הן באיכות בנייה דומה למדי והיא מספיק טובה, אין איזה בעיות חד-משמעיות הפוגעות בחוויית השימוש, בטח ובטח כמשדובר, לפחות פה בדיון, על מקלדת מכנית ראשונה ובמחיר משתלם למדי. לגבי ה-BW Ultimate ספציפית הייתה בעיה (כנראה אגב תכנון לא נכון או פגם בייצור של המייצב של מקשר הווח) שבלחיצה על מקש הרווח היו נלחצים גם הכפתורים שלצידו (בעיקר ה-ALT הימני). לפי מה שאני מבין מדובר בפגם ייצור וכזה שניתן להבחין בו מייד. אז אם אתה יכול לבדוק בחנות, פשוט תלחץ כמה פעמים על מקש הרווח ותוודא שהמקשים שלצידו לא נלחצים ביחד איתו.

ככה שלמרות שמבחינה טכנית ואם יורדים ומדקדקים בפרטים מקלדות הגיימניג הללו הן לא באיכות הבנייה הגבוהה ביותר, בעיקר בכל הנוגע למערכת החשמל והמייצבים (הייתי אומר גם מקשים אבל גם חלק ממקלדות ה"יוקרה" משתמשים במקשים "זולים" אז כך שפה אין ממש הבדל), אין שום סיבה להימנע מקנייתן.

אני לא חושב שתהיה לך בעיה עם סוויצ'ים כחולים. הרעש הוא לא כזה חזק, ואם תפתח מיומנות שבה תקליד עד בערך אמצע הלחיצה, עד אותו משוב פיזי (tactile), אותה קפיצה קטנה של המקש שמחווה על כך שנקלטה הלחיצה, אתה אפילו יכול להפוך את המקלדת לשקטה יחסית. פשוט כשעובדים עם עוד מישהו באותו צליל התקתוק עלול לעצבן את האדם השני (ולחילופין יש כאלה שזה דווקא מרגיע אותם) ומכיוון שחשוב להתחשב בזולת, בדרך כלל פחות מומלץ להשתמש בסוויצ'ים האלה בסביבת עבודה משותף. אבל לשימוש ביתי אין לך שום מניעה לקנות סוויצ'ים כחולים.

אם אתה מעוניין להזמין מחו"ל אז ה-Filco Majestouch 2 (יש גם את דגם ה-Ninja שאליו קישרתי באחת ההודעות הקודמות) הזמינה עם מקשים כחולים, חומים או שחורים לבחירתך, תהיה אחת הבחירות היותר טובות ואיכותיות למקלדת בגודל מלא. אתה צריך לנסות להגדיר קצת מהן הדרישות שלך. אני באופן אישי חושב שכמקלדת מכנית ראשונה למי שעדיין אין לו ממש מושג במה מדובר ואפילו לא התנסה, כדאי להתחיל מאיזו מקלדת "Mid Level" כמו אחת ממקלדות הגיימניג שצוינו כאן. התמורה שמקבלים לכסף מאוד גבוהה, וככה אם תגלה שמקלדות מכניות הן עבורך לא מה שקיווית (למרות שאני באופן אישי עוד לא נתקלתי במישהו כזה :)) אז לא "השתוללת" עם ההוצאה הכספית. עם הזמן ואם תמצא את התחום מעניין ותרצה להתנסות במקלדות עם סוויצ'ים אחרים, תמיד תוכל לקנות נוספת ולפתח את התחביב.

אני אצטרך לחשוב ולשקול מה לקחת חבל שאין אותם בארץ זה היה יותר פשוט,אתה לא חושב לפתוח חנות מיוחדת למקלדות בקרוב? :P

לצערי לא. גם אני הייתי שמח מאוד אם ההיצע בארץ היה גדול יותר ואם מישהו שכבר יש לו את התשתית המתאימה (ייבוא, שיווק והפצה) היה מרים את הכפפה ומתחיל לייבא, אפילו מעט, מקלדות מכניות כדי לענות על השוק הקטן שיש להן כאן. מצד שני, זאת כנראה גם הבעיה, אין למקלדות האלה ממש ביקוש בארץ, לפחות לא למיטב ידיעתי. אולי אם אנשים בארץ ייחשפו יותר לעניין גם הביקוש יגדל ואז נראה פה יותר מקלדות כאלה. זאת בין היתר הסיבה שהייתי רוצה להפוך את הדיון הזה לסטיקי, לערוך ולסדר אותו קצת ולהציע לקהל חובבי המקלדות המכניות בארץ מקום להיפגש.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני חושב שעריכה של כל המידע שכתבת כאן וסטיקי זה רעיון מעולה.

מקריאה רנדומלית באינטרנט נראה ש Daskeyboard מקבלים ביקורות טובות. יש למישהו ניסיון עם מקלדת שלהם? אין לי בעיה להזמין מחו"ל.

הדבר היחידי שמונע ממני לקנות כבר את ה 6GV2 זה הסווצים השחורים. אני מדפיס הרבה וזה הראה שהם הכי פחות מתאימים לכתיבה. יש למישהו מושג כמה כוח מצריכה לחיצה על מקש במקלדת ממברנה סטנדרטית? אולי ככה יהיה לי דרך להשוות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...