מקלדות מכניות -- ריכוז מידע - עמוד 2 - ציוד הקפי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מקלדות מכניות -- ריכוז מידע


About:blank

Recommended Posts

  • תגובות 886
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

את שוק המקלדות המכניות ניתן להגדיר כשוק נישה, בטח בארץ שכאן המודעות לקיומן היא אפסית, והידע לגביהן נמוך עוד יותר.

בארץ ניתן להשיג רק את שתי המקלדות "גיימינג" המכניות שצוינו כאן. המקלדת הנוספת שאולי מוכרת יותר היא Das Keyboard (מקלדת לא רעה, אך יקרה יחסית ולכן לא תמיד משתלמת. נהנית ממוניטין מסוים בקרב המתחילים בתחום עקב זמינותה היחסית נרחבת בארה"ב, כולל הנחה יפה לסטודנטים).

את כמות המקלדות המכניות הגדולה ביותר ניתן למצוא במזרח הרחוק. רוב היצרניות הן יפניות ומיוצרות בטייוואן.

גם באירופה וארה"ב המלאי והזמינות לא כל כך גבוהים, גם שם זה שוק נישה (אך הרבה יותר גדול מפה). הרבה פעמים מגיע מלאי פעם-פעמיים בשנה של עשרות בודדות של מקלדות ולא תמיד כשרוצים לקנות דגם מסוים הוא זמין.

כך שמי שרוצה לבחור מקלדת מכנית מבין היצע גדול יותר יאלץ לעשות זאת מהמזרח הרחוק, אירופה או ארה"ב, כל המקומות שולחים לארץ, השאלה כמובן היא המחיר הסופי.

ולמי שלא רוצה ממש להתחיל ללמוד את כל הנושא (הדי נרחב, אך גם מעניין), מה שעלול להיות קצת מבלבל, אקדים ואומר שבסופו של דבר לאור המגבלו תשציינתי, לרוב ההתלבטות תהיה בין דגם או שניים, והכי חשוב להחליט איזה סוויץ' רוצים והאם רוצים מקלדת Tenkeyless או לא. לרוב המתחילים שמצד אחד רוצים מקלדת מכנית ומצד שני קצת מפחדים מהרעש (החשש העיקרי של משתמשים "חדשים"), סוויץ' חום יהיה נקודת ההתחלה המאוזנת והטובה ביותר מהבחינות הללו, אך כאמור, יש גם פתרונות שקטים יותר או לצרכים מאוד ממוקדים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בהחלט סקירה נחמדה שנותנת גם רקע וגם מציעה מספר מקלדות שהן קצת יותר זמינות בשווקים שונים.

אך חסרה לא מעט מקלדות. Filco Majestouch לדוגמה, המקלדות של Leopold ושל Ducky. אלו האחרונות נחשבות בדרך כלל למקלדות מכניות Entry-level אם איכות בנייה מוטלת בספק משהו אז אולי בגלל זה, ואפילו ה-DAS מהדור האחרון חסרה שם (עוד מקלדת מכנית שניתן לסווגה יותר כ-Mainstream).

אז ככה שזאת סקירה נחמדה מאוד, אולי ניסו פה לכוון יותר לכיוון שוק ה

גיימינג", אבל קצת חשוב לי להגיד שמי שמעוניין שלא יחשוב שרק המקלדות המופיעות בסקירה הן האפשרויות העומדות בפניו (או שהן ה"טובות" ביותר).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

חשבתי לעצמי שאולי נרצה פה בפורום לקדם קצת את נושא המקלדות המכניות. ככל הנראה לא יהיה לזה ביקוש רב, אבל גם אם תהיה התעניינות קטנה אולי חלק מהחומר שבדיון הזה יעזור, לפחות כשלב ראשון. לשם כך חשבתי להשלים את המידע הכללי שכבר נכתב במהלך הדיון ולהוסיף מידע על מקומות שמהם ניתן לרכוש מקלדות מכניות.

בארץ ככל הנראה המצב לא ישתנה בקרוב וניתן יהיה להשיג רק את המקלדות "גיימינג" המכניות כגון ה-BW, ה-7G ו-6Gv2.

מי שמעוניין במקלדות אחרות ייאלץ להזמין מחו"ל. הזמינות וההיצע של המקלדות אינו גבוה גם בחו"ל (הכוונה לארה"ב ולאירופה) וייתכן שבזמן נתון הן יהיו חסרות לגמרי או שדגם מסוים יהיה חסר. במקרה שכזה החנויות נוהגות בדרך כלל לעדכן מתי צפוי להגיע מלאי חדש, ואם הן לא עושות את זה על-גבי האתר שלהן, אפשר לפנות אליהן ישירות ולברר.

כל החנויות הבאות מציעות גם מקלדות וגם עזרים נלווים, כולן נחשבות אמינות לקנייה על-ידי הקהילה וכולן שולחות לרוב המקומות בעולם (כולל ישראל).

קנדה וארה"ב

EliteKeyboards. גם ב-Amazon יש לפעמים מכירה של מקלדות מכניות, לרוב זאת מכירה עקיפה דרך EliteKeybaords אבל לעיתים המחירים מעט שונים.

גם רשתות האלקטרוניקה מציעות לפעמים מבצעים על מקלדות מכניות אך כמותם קטנה מאוד וקשה לעקוב אחריהם (יותר רלוונטי למי שמוצא את עצמו מבקר בארה"ב די הרבה).

אירופה

The Keyboard Company חנות הממוקמת באנגליה. מציעה בעיקר מקלדות של המותג Filco.

המזרח הרחוק

הונג קונג

Suntec Technology.

טייוואן (אתרים שאינם באנגלית)

ArmyGroup ומדריך קנייה לאלו שאינם דוברים מנדרינית מביננו.

PCHome ומדריך קנייה.

Das Keyboard

Das Keyboard אחת המקלדות המכניות היותר מוכרות, הרבה הודות לזמינותה בארה"ב והעובדה שהיא מוצעת לסטודנטים בהנחה יפה. למעוניינים בה מומלץ להתעדכן ברשימת המקומות שבהן היא זמינה באתר היצרן. הרשימה מתעדכנת וזאת הדרך הנוחה ביותר לברר ולהתעדכן בזמינות.

שימו לב שדגם ה-Ultimate הוא בעל מקשים "ריקים" (ללא אותיות וסימנים עליהם). הדגם הרגיל הוא בעל סוייצים מסוג Cherry MX Blue (שהם Clicky ו-Tactile) והדגם שהם משווקים כ-Silent מבוסס על סוויצים מסוג Cherry MX Brown (שהם Nonclicky ו-Tactile).

מקלדת מכנית בהתאמה אישית (בחירת סוג הסוויץ', צבע וסוג המקשים) ומקור טוב לקניית מקשים חלופיים

http://www.wasdkeyboards.com/

הערות לסיום

Geekhack - פורום ייעודי שעוסק המון (אם לא בעיקר) במקלדות מכניות. מקור נפלא להמון מידע בנושא למי שמתעניין.

לפני שקונים חשוב להבין שהמקלדות משווקות עם פריסת מקשים שונה (לא לבלבל עם מפת המקשים של השפות השונות שהיא תוכנתית) המיועדת לשפות שונות. לדוגמה, פריסת המקשים של אנגלית בריטית שונה מזאת של אנגלית ארה"ב בכך שמקש ה-Enter הוא בצורת L ולא מלבני, והבדלים נוספים שמקורם בתקנים השונים הנהוגים בארצות השונות שלפיהם בנויות המקלדות. לכן לפני שקונים כדאי לוודא שקונים את פריסת המקשים שהכי נוחה לכם (או במקרה שמתפשרים, כזאת שלא תרגיש מוזרה מדי).

כל הכתוב כאן נכון לרגע כתיבתו וייתכנו עם הזמן שינויים שאיני יכול לצפות וכמובן שאינם בשליטתי.

אם יש רצון לקדם את הנושא בפורום אולי אפשר לפתוח תת-פורום, סטיקי או משהו דומה כדי לחשוף ולקדם יותר את הנושא.

חשבתי לשתף את המידע הזה בנושא ואני מקווה שזה יעזור לחברי הפורום המתעניינים. אם נציגים של ייבואנים/חנויות נתקלים במקרה בדיון הזה. אני חושב שיהיה נחמד לראות חלק מהמקלדות האלה גם בארץ.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לאכול ולשתות ליד המחשב, ובטח שמעל למקלדת או משטח העבודה, זה לא משהו שאני ממליץ עליו באופן אישי, גם לא במקלדות ממברנת גומי.

שנית, במקלדת מכנית המצב לא שונה בהרבה ממקלדת ממברנת גומי. אפשר אפילו להגיד שהיא מעט עמידה יותר ללכלוך מכיוון שכל מקש יושב על המנגנון בנפרד, והמבנה עצמו של המנגנון אטום.

זה נראה כך:

mx_series.jpg

597392%7Ca8a6_12430-img3233s.jpg

אז גם פירורים, אבק וכו' לא משפיעים ישירות על המנגנון של כל מקש.

מה שכן, הם בסוף יכולים לגרום נזק ל-PCB שעליו מורכב כל המבנה ושהוא לא פחות חשוב (למרות שהמבנה של רוב המקלדות המכניות או די אטום (לא לנוזלים) ומונע חדירת אבק ולכלוך לשכבות היותר עמוקות. במקלדות המכניות מאיכות הבנייה היותר גבוהה, יש גם שכבת ריפוד (בדגמים החדשים אפילו כפולה) שמטרתה בין היתר לרכך את "הזעזוע" של ההקלדה. שכבת הריפוד הזאת עשויה סיליקון או חומר דומה ומשמשת גם כמגן אבק (נוזלים, לא כל כך) לשכבות הנמוכות יותר (החשמליות).

כך שאין בעיה מיוחדת לעבוד עם מקלדת מכנית גם בסביבה לא נקייה, היא לא יותר רגישה ממקלדת ממברנת גומי. אפשר להוציא את המקשים ולנקות את האזור ביניהם בעזרת מברשת רכה או מטלית לחה ללא בעיה מיוחדת.

רק שבלי קשר לדעתי זה מאוד חבל חבל לעבוד עם התקני הקלט שלך בסביבה מלוכלכת.

לעומת זאת, אם הנטייה שלך היא לעבוד עם מקלדת בסביבה מלוכלכת וכשהיא הופכת להיות כבר "מגעילה" פשוט לזרוק אותה ולקנות זולה חדשה (גישה של יחסית לא מעט אנשים שבה נתקלתי), אז מקלדת מכנית היא כנראה לא בשבילך :).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

פעם ראשונה שאני שומע שיש כאלו הבדלים במקלדות. ללא ספק זה סיבך לי את הבחירה במקלדת גיימינג, אבל זה עדיף על בורות.

הנושא הזה בטח יעזור לרבים,

http://www.overclock.net/keyboards/491752-mechanical-keyboard-guide.html

בכל אופן אני מבין שה-BW וה-6Gv2 הן המכאניות היחידות בשוק בארץ. מי הן מגיעות גם עם עברית?

האמת לפי אופן הפעולה נראה לי שה-Brown הם אלו שיתאימו לי הכי טוב, חבל שאין.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מבין שתי המקלדות הנ"ל הייתי אומר שתבחר ב-BW. איכות הבנייה של ה-6Gv2 היא לא משהו לפי דיווחים שונים (הכיתוב על המקשים נמחק, פלסטיק זול שמתחיל לחרוק אחרי תקופה), ואילו ה-BW היא בסדר גמור (דווקא עם ה-Ultimate יש לפעמים בעיות). כך שכל עוד רעש ההקלדה לא מפריע לך, ה-BW תהיה הבחירה הטובה ביותר.

קודם כל, תודה ל- About:blank על כל האינפורמציה. רציתי לשאול אם יש לך קישור למה שכתבת (מצוטט למעלה) על ה 6GV2. ממה שאני קראתי, איכות הבניה והחומרים שלה טובה. הכיתוב על המקשים הוא Laser-etched שהבנתי שלא נמחק בקלות.

תודה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בכל אופן אני מבין שה-BW וה-6Gv2 הן המכאניות היחידות בשוק בארץ. מי הן מגיעות גם עם עברית?

האמת לפי אופן הפעולה נראה לי שה-Brown הם אלו שיתאימו לי הכי טוב, חבל שאין.

אף אחת מהן לא באה עם עברית, וכמובן שגם אם קונים בחו"ל אז היא מגיעה ללא עברית. כהערת אגב, בכלל יש מגמה מעניינת של אנשים שבכלל מעדיפים את המקלדת שלהם עם מקשים ריקים (נמכרים מקשים כאלה גם בנפרד למי שמעוניין) ללא שום הדפס.

הסוויצ'ים החומים הם נקודת התחלה טובה מאוד למי שמחפש מקלדת "שקטה" (הכל יחסי כמובן) אך עדיין כזאת שנוחה להקלדה.

הסוויצ'ים הלינארים, בעיקר השחורים שאותם ניתן למצוא ברוב המקלדות הזמינות כיום, אמורים להיות טובים יותר למשחקים בגלל שהם "כבדים" יותר, צריך יותר כוח כדי להגיע לנקודת ההפעלה. משמעות הדבר היא שבניגוד למקלדות מבוססות סוויץ' כחול או חום שבהם צריך להפעיל פחות כוח כדי להגיע לנקודת ההפעלה, ואפילו אם אתה מרפרף עם האצבעות על המקשים לפעמים לחיצות נקלטות, כמות הלחיצות השגויות עם סוויץ' שחור היא נמוכה יותר (כי אתה צריך להפעיל כוח שלא סביר שתפעיל אם אתה עדיין מתלבט אם ללחוץ או לא). בנוסף הם גם מקשים לינארים מה שאומר שלא צריך לחכות שהם "יקפצו" בחזרה לעמדת המוצא מה שבתיאוריה מאפשר לחיצות רציפות מהירות יותר. החסרון שלהם הוא שהם פחות נוחים להקלדות (הכוונה פה למי שיושב שעות מול המחשב ומקלדי) בגלל המאפיינים הללו. אבל יש שיעור מסוים של משתמשים, כאלה עם "אצבעות שמנות" או עם בעיות בהקלדה עיוורת שדווקא אוהבים את הסוויץ' השחור, כי הוא מפחית את כמות הלחיצות הלא רצויות על מקשי המקלדת וכך מקטין את כמות שגיאות ההקלדה שלהם.

אחת המקלדות הטובות בשוק (אך לא אומר שהיא טובה יותר מאחרות) והזמינות בשוק בגודל מלא (כלומר, כולל קייפד) היא סדרת ה-Majestouch של Filco (המיוצרת על-ידי Diatec). המקלדת זמינה לבחירה עם סוויצ'ים כחולים, חומים ושחורים. לאחרונה יצא דגם ה-Ninja שהייחוד ששייך לסדרת Majestouch 2 (לתוהים, אין שום הבדל מהותי בהשוואה ל-Majestouch) שהייחוד שלו הוא שההדפס של המקשים נמצא בחזית המקש ולא על המקש. זה מעין ליהנות משני העולמות. מצד אחד מקשים ללא כיתוב כאשר מסתכלים על המקלדת מכל זווית שאינה מהחזית, המקשים לא נמחקים עם הזמן (אבל כן נשחקים והופכים ל"מבריקים", תופעה שאפשר למנוע רק במקשים מסוג אחר ויקר יותר) אבל למי שכן צריך להעזר בכיתוב מדי פעם, הוא עדיין זמין.

בכלל כל ההגדרה של מקלדות "גיימינג" קצת מוזרה לי. בדרך כלל הכוונה לכל מיני פיצ'רים כמו מקשי מקרו, תאורה אחורית וכאלה, שלא נמצאים במקלדות המכניות הנחשבות כיותר "איכותיות" בשוק. אז מי שמחפש את הפיצ'רים הללו די מוגבל להיצע של החברות שמכוונת לשוק הזה כגון Razer, Steelseries ויש גם את ה-XARMOR-U9BL אבל חשוב לזכור שגם מקלדת שלא מכילה את הפיצ'רים הללו למי שלא צריך או מחפש אותם, היא לא פחות טובה לגיימינג כשזה נוגע למאפיינים הפיזיים של ההקלדה.

קודם כל, תודה ל- About:blank על כל האינפורמציה. רציתי לשאול אם יש לך קישור למה שכתבת (מצוטט למעלה) על ה 6GV2. ממה שאני קראתי, איכות הבניה והחומרים שלה טובה. הכיתוב על המקשים הוא Laser-etched שהבנתי שלא נמחק בקלות.

בבקשה. התענוג כולו שלי.

תחפש סקירות ברחבי הרשת, בעיקר באתרי מכירות כגון Newegg, וכו', וגם בביקורות ממוקדות של אתרים שונים. יש תלונות בנושא. לא כולם מתלוננים אבל כמות מספיק גדולה של תלונות מעידה שלפחות בתקופה מסוימת הייתה איזו בעיה כנראה עם איכות הייצור בכל הנוגע לפלסטיק ולמבנה.

Laser-etched זאת לא עמידה למחיקה במיוחד. אפשר להגיד שהיא הכי זולה מבחינת היצרן תוך שמירה עדיין על איכות מסוימת. המקשים בסופו של דבר נמחקים, אמנם זה יותר עמיד משמעותית מההדפסה על רוב המקלדות הזולות שמוצאים בשוק (שם הכיתוב מעין מודבק על המקש), אך זה לא עמיד לנצח.

אל תראה באף אחד מהגורמים הללו סיבה שלא לקנות את אותה אם אתה מחפש מקלדת עם סוויצ'ים שחורים, בייחוד אם אתה מעוניין לקנות בארץ. בסך הכל מחירה לא יקר במיוחד בהשוואה למקלדות מכניות (ובקנייה מחו"ל יש להוסיף עלות משלוח ומע"מ אלא אם כן יש לך מי שיביא אותה לארץ).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אף אחת מהן לא באה עם עברית, וכמובן שגם אם קונים בחו"ל אז היא מגיעה ללא עברית.

אם קונים את ה-BW בבאג או בלוג'יק פיסי, הן מגיעות עם עברית (מניסיון).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

האמת שקראתי דיי הרבה על המקלדת הזו, בגלל זה הופתעתי לשמוע את מה שכתבת.

אם אני מבין נכון, Laser-etching זה חריטה בלייזר על המקש ואז מילוי בדיו, שנשמעת לי כמו שיטה דיי עמידה, וכך גם קראתי (מישהו פרסם לינק להשוואה בין מקלדות מכניות, ששם כתוב ששיטה זו נחשבת לעמידה מאוד). כמישהו שמדפיס עיוור לא כל כך חשוב לי עניין המקשים, אבל מבחינה אסטטית זה יכול להפריע.

דיי החלטתי לקנות את ה 6GV2, צריך רק להזמין אותה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כמו הרבה דברים, הכל יחסי.

השיטה עמידה יותר בהשוואה למה שרגיל משתמש ממוצע של מקלדות זולות, בזה אין ספק.

אבל החריטה עצמה כשהיא נעשית על מקש בצבע שחור (על מקש לבן החריטה היא פחות או יותר עמידה לכל אורך חיי המקש מכיוון שהיא בעצמה שחורה) כן נשחקת עם הזמן, אם כי זאת אכן שיטה עמידה יחסית בייחוד אם משקללים את עניין העלות-תועלת. מה שנמחק היא לא החריטה עצמה אלא הצבע. בכל מקרה, שיטת החריטה ממש לא צריכה להוות שיקול בבחירת המקלדת אלא אם כן אתה מאוד רגיש לנושא.

מלבד זאת, שיטת ההטבעה עצמה פחות משנה, לאיכות הציפוי שמכסה אותה יש חשיבות גדולה יותר. ברוב המקשים שתמצא היום הציפוי שמכסה את החריטה נשחק עם הזמן והופך משקוף ובלתי נראה, למבריק.

משהו כזה (תסתכל על מקש הרווח בעיקר)

attachment.php?attachmentid=4025&stc=1&d=1251213237

בנוסף, אחד היתרונות במקלדת מכנית המבוססת על Cherry MX switches הוא שאתה יכול להחליף את המקשים. יש ערכות מקשים מוכנות למכירה -- מקשים שחורים, לבנים, צבעוניים, עם כיתוב/ללא כיתוב ואפילו אתה יכול להזמין מקשים מותאמים אישית (יקר) -- כך שגם במקרה שהמקשים כן נמחקים אחרי זמן רב, תוכל להחליף רק אותם, וזה כמובן זול יותר מלהחליף מקלדת שלמה. כך שבאמת מלבד העניין התיאורטי, לשיטת הטבעת הסמלים על המקשים לא צריכה להיות חשיבות יתרה בבחירת המקלדת והרבה יותר חשוב להתמקד בסוג הסוויץ' המתאים לדרישות שלך ובאיכות הבנייה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בנוסף הם גם מקשים לינארים מה שאומר שלא צריך לחכות שהם "יקפצו" בחזרה לעמדת המוצא מה שבתיאוריה מאפשר לחיצות רציפות מהירות יותר.

לפי מה שהבנתי מהת'רד (ההוא שנתתי לינק אליו עמוד קודם) הקפיצה חזרה זה רק בכחולים, כל השאר הם עדין חתיכה אחת.

בלי עברית זה בעיה בשבילי, כי עברית אני לא יודע 100% עיוור, אנגלית כן. וה-BW שכן מגיעה עם עברית, פחות טובה לגיימינג לפי מה שאני מבין, מה גם שהיא בלבד. לא שאני חושב שזה משנה אבל אם כבר משקיעים כמעט 400 ש"ח במקלדת אז שיהיה NKRO.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...