מקלדות מכניות -- ריכוז מידע - ציוד הקפי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מקלדות מכניות -- ריכוז מידע


About:blank

Recommended Posts

בהמשך לדיון תמים למדי שנפתח למטרת בחירת מקלדת, אך עם הזמן גלש וגדל לכל נושא המקלדות המכניות תוך שהוא מכיל מידע טכני, סרטונים להמחשה, חוויות שימוש, התייעצות ועוד, הוחלט לפצל את הדיונים ולרכז את עיקר החומר בסטיקי ייעודי.

כרגע רק פיצלתי את הדיונים ולאט לאט אשתדל לערוך ולעדכן את התוכן. כמובן שכולם מוזמנים בינתיים להמשיך לדון ולהתייעץ בנושא.

אני כרגע בתהליך בירור התחלתי לגבי סוג מסוים של קנייה קבוצתית של מקלדות מכניות "איכותיות" - כלומר לא מקלדות הגיימינג (שכבודן במקומן מונח). כך שמי שלא מחפש את כל הרעש והצלצולים של המקלדות הללו אלא מחפש מקלדת סולידית באיכות בנייה טובה, עם מערכת חשמל טובה ועם היכולת לבחור את סוג הסוויץ' יוכל לעשות זאת. השאלה שלי היא האם יש בכלל עניין במשהו שכזה בקרב אלו שעוקבים אחרי הדיון ו/או מכירים חברים, קרובי משפחה וכדומה שאולי יתעניינו. אני לא מעוניין להתחיל עכשיו ברשימות ואפילו אין לי ממש פרטים כי הכל עדיין בחיתולים, הייתי אבל כן מעוניין לקבל מדד כלשהו האם יש בכלל היענות וסיכוי לכמות מספקת של אנשים כדי להשתעשע בכלל ברעיון של משהו כזה, כי אם מדובר באנשים בודדים מן הסתם זה לא בדיוק משתלם. מי שמעוניין מוזמן לשלוח לי הודעה פרטית כדי לא לנפח פה סתם את הדיון בהודעות סרק. אם וכאשר זה יבשיל לכדי ביצוע אני אעדכן כמובן ואספק פרטים נוספים.

ולדיון עצמו:

מקלדת מכנית היא מקלדת יקרה יותר ממקלדות ממברנת הגומי שאתה יכול למצוא בטווחי מחירים שונים (והמבחינה הזאת כולן הן בסוף "אותו זבל") משום שהמנגנון עצמו יקר יותר, ולרוב מדובר גם על איכות בנייה טובה יותר. מצד שני, מקלדות מכניות אמורות להיות עמידות הרבה יותר זמן באופן משמעותי ממקלדת ממברנת גומי (סדר גודל של מיליוני לחיצות לעומת כמה עשרות או מאות אלפי לחיצות לפני נתונים יבשים - מן הסתם זה נתון שקשה מאוד למדוד), כך אם אתה קונה מקלדת בשביל נוחות ההקלדה, ההנאה ממההקלדה והשימוש ולא מחפש להחליף אותה כל שנתיים-שלוש, ייתכן מאוד שההשקעה הזאת בשבילך.

יש לך את ה-Black Widow (לא ה-Ultimate) שהיא זולה יותר.

מקלדות מכניות זאת תורה שלמה שלא ניתן להכיל בדיון אחד. יש משמעות לסוג הסוויץ' (הסוויצ'ים הנפוצים הם של חברת Cherry הנקראים Cherry MX Blue, Brown, Black - אלו העיקריים - יש גם Red ו-Clear/White הצבעים מסמנים מאפיינים פיזיים שונים של הסוויצ'ים. ומלבד הסוויצי'ם הללו שהם היום נפוצים מאוד יש גם סוגים אחרים של מנגנונים. לדוגמה ה-Model M של מבוססת על מנגנון מכני הנקרא Buckling springs שהוא שונה מהסוויצ'ים הללו), הפלטה שעליו יושב כל המערך, סוג ואיכות הדיודות ועוד משתנים רבים כולל סוג ואופי המקשים, הגימור וכו'.

בארץ לא ניתן להשיג כמעט מקלדות מכניות ולכן ה-Black Widow (מבוססת Cherry MX blue שהוא סוויץ Clicky ו-Tactile) היא אחת האפשרויות הטובות ביותר עבור מקלדת רב-תכליתית (הקלדה ומשחקים). יש גם את ה-7G וה-6Gv2 של ששתיהן מבוססות על Cherry MX black (שהוא סוויץ לינארי, כלומר לא משמיע קליק ואין לך את המשוב הפיזי בדמות הקפיצה הקטנה של המקש שמעיד על כך שהלחיצה שלך נקלטה. לרוב הסוויץ' הזה נחשב לפחות נוח להקלדות ארוכות ודווקא ככזה שיותר מתאים למשחקים - אבל מומלץ לקחת את כל הקביעות האלה בעקבון מוגבל). אלו פחות או יותר המקלדות שסתובבות סביב מסגרת התקציב שלך. מקלדות מכניות "איכותיות" (השימוש במרכאות כי המשמעות של איכותי בהקשר הזה משתנה מאדם אחד למשנהו) יותר עולות 120 דולר ומעלה (עד מקלדות Topre שעולות גם 200 ו-300 דולר ומבוססות סוויץ קפסיטיבי) וניתן להשיג אותן בעיקר דרך קנייה בחו"ל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 886
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

תודה רבה רבה רבה על העזרה, ועכשיו נשארו לי רק 2 בחירות -

הRazer blackwidow

או הSteelSeries 6Gv2 w הפשוטה יותר עם פחות לחצנים.

איני זקוק למקשים מיוחדים, והמחירים של שתי המקלדות הם זהים. איזה מקלדת נחשבת בעלת "דירוג" גבוה יותר?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה לא מקשים מיוחדים.

ה-BW מגיעה עם Cherry MX blues שהם סוויצ'ים שמתאפיינים בכך שהם Clicky (משמעים קליק מתכתי כשהם נלחצים עד הסוף) ו-Tactile (בערך באמצע הלחיצה אתה מרגיש מעין התנגדות קטנה, כמו קפיצה קטנה, שמעידה שהלחיצה נקלטה). אם לנסות לדמות את זה למשהו שאתה מכיר, זה כמו לחיצה על עט עם לחצן שגם הוא מנגנון Clicky ו-Tactile.

ה-Cherry MX Blacks הם מקשים לינארים, כלומר לא משמיעים קליק מתכתי בסיום הלחיצה (אבל עדיין משמיעים קליק) ולא Tactile. הטענה הרווחת היא שהם יותר מתאימים למשחקים ופחות להקלדה. הסיבות הן שבגלל שהם לינארים אין צורך לחכות שהם "יקפצו" חזרה לפני שתוכל ללחוץ עליהם שוב וזה יכול לעזור במשחקים. לעומת זאת, הם קצת כבדים יותר מהכחולים (צריך להפעיל קצת יותר כוח כדי להפעילם - אבל כדי שלא תחשוב שמדובר פה על איזו פעולה מאומצת אציין שמדובר בגרמים בודדים) וזה שהם לא Tactile פחות נוח כשמקלידים, שם ההתנגדות הקטנה הזאת עוזרת לך להבין שהלחיצה נקלטה.

יחד עם זאת, כל זה הוא בולשיט מהסיבה שכל אחד והעדפותיו ועד שלא תתנסה בכל סוגי הסוויצ'ים לא תוכל לדעת מה הכי נוח לך.

עוד נקודה שחשוב לציין היא שמקלדות מכניות הן רועשות יותר ממקלדות ממברנת גומי. גם השקטות יחסית (סוויצ'ים חומים, שחורים ואדומים) עלולות להיות לאנשים מסוימים ובסביבות מסוימות (משרד או אזור עבודה משותף) קצת רועשות. הסוויצים הכחולים הם הכי רועשים ויש לקחת את זה בחשבון.

מבין שתי המקלדות הנ"ל הייתי אומר שתבחר ב-BW. איכות הבנייה של ה-6Gv2 היא לא משהו לפי דיווחים שונים (הכיתוב על המקשים נמחק, פלסטיק זול שמתחיל לחרוק אחרי תקופה), ואילו ה-BW היא בסדר גמור (דווקא עם ה-Ultimate יש לפעמים בעיות). כך שכל עוד רעש ההקלדה לא מפריע לך, ה-BW תהיה הבחירה הטובה ביותר.

ו
. זאת לא השיטה הכי טובה כי מדובר בשני מקורות שונים ולא בהקלטה שנעשתה באותם תנאים, אבל זה יכול לתת לך מדד כללי.
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

השקעה כזו עדיין לא ראיתי :)

תודה רבה, עזר לי מאוד, כבר עכשיו אני רץ לקנות!

לגבי ה"מקשים מיוחדים" - ההסבר המאוד מפורט עזר לי, אבל במקרה הזה התכוונתי לכל מקשי הmacro למיניהם ^^

עדיין, העדיפות העליונה היא למקלדת טובה יותר, להתפשר על זול יותר כאשר מדובר בטכנולוגיה (ומיוחד במחשבים) פשוט אסור :)

בכל זאת, תודה רבה על העזרה!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

^^

איזה מדהים!

אני דווקא מחפש מקלדת איכותית, אבל "אילמת" ככל האפשר... יש דבר כזה?

אני עורך הרבה שיחות ועידה עם מיקרופון-שטח איכותי ואם אני מקליד תוך כדי כ-ו-ל-ם מתלוננים (וגם יודעים שאני לא ממש מקשיב להם :lol: ).

About:blank - סחתיין על ההסברים המושקעים! :xyxthumbs:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני דווקא מחפש מקלדת איכותית, אבל "אילמת" ככל האפשר... יש דבר כזה?

אם עדיין נמכרת, ה Curve 2000. ה "Space" הוא המקש היחיד שעוד איכשו רועש במקלדת הזו, אולי שיפרו את זה מ 2007.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זו אכן המקלדת, והיא לא מכאנית. נוחה מאוד למקלוד ארוך טווח והיא די שקטה (הספייס כאמור רוטט ורועש).

היה לי אותה בזמנו וגם את ה Wave. ה Wave פשוט לא נוחה, טעות שלי שרכשתי אותה על "עיוור" בלי לנסות קודם-לכן.

עם ה X6 עוד לא התנסתי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

^

מרגיז...

האמת שדי קשה לצפות ממקלדת בטווח המחירים/איכות הזו להיות ממש אילמת ולאורך זמן.

ה Wave ממש מאכזבת. :-\

האמת שלי היא מאוד נוחה, אבל מבחינה מכנית היו לה הכי הרבה תקלות (גם בהשוואה לזבל גנרי ענתיקה) עד היום ואני חייב להודות שכמות טעויות ההקלדה בהחלט עלתה.

ה-X6 משמשת במחשב הגיימינג (השני) ובהחלט שקלתי להחליף ביניהן. לא ממש יודע איך היא בשימוש ממושך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה רבה, עזר לי מאוד, כבר עכשיו אני רץ לקנות!

אז אני מתנצל, פרשתי את דבריך בצורה ה לא נכונה, למרות שמקשי מקרו הם לא מזיקים גם אם לא תשתמש בהם בהתחלה או בכלל.

עדיין, העדיפות העליונה היא למקלדת טובה יותר, להתפשר על זול יותר כאשר מדובר בטכנולוגיה (ומיוחד במחשבים) פשוט אסור

המחיר הוא לא חזות הכל. כשזה מגיע למקלדות מכניות יש מספר גורמים שצריך להתחשב בהם:

1. סוג הסוויץ', זה קצת כמו סוג הפאנל במסכי LCD, זה הרכיב הבסיסי שמגדיר את המאפיינים הפיזיים של ההקלדה.

2. איכות מערכת החשמל. יש מקלדות עם מערכת חשמל יותר איכותית שיכולות להשיג Full N-rollover בחיבור PS/2 (כלומר אתה יכול ללחוץ על כל המקשים בבת אחת וכל הלחיצות יקלטו-זה גם המקום לציין שגם פה טוענים שזה עוזר למשחקים לכל מיני שילובי קומבו וכו', אבל אם תחשוב על זה לרגע, זה לא יותר מגימיק וכל מקלדת מכנית מאפשרת לך Rollover של 6 עד 13 מקשים בחיבור ו-PS/2).

3. איכות הבנייה. מורכבת ממספר משתנים:

א. הפלטה שעליה מורכב המנגנון. מקלדות מיצרניות שונות או אפילו דגמים שונים של אותה יצרנית המשתמשים באותו סוויץ' יכולים להישמע ולהרגיש שונים מאוד זה מזה. הסיבה, בין היתר, היא הפלטה שעליה מורכב המנגנון. ככל שהפלטה עשויה ממתכת ומאסיבית יותר, כך לכאורה המקלדת איכותית יותר (מקלדות מכניות הן גם די כבדות. 1.3-1.5 ק"ג בממוצע). יש גם כל מיני יצרנים שמוסיפים שכבת בידוד או ריפוד שמשנות את אופי הצליל של המקלדות.

ב. סוג המקשים (keycaps). יש מקשים זולים ויש מקשים איכותיים יותר. בעיקר מדובר על צורת החריטה/הטבעה של האותיות והסימנים על-גבי המקש. השיטה האיכותית הזולה היא חריטה בלייזר, ואותה תמצא ברוב המקלדות (כולל ב-BW) ואם כי היא לא רעה היא גם לא עמידה לעד. יש שיטות נוספות ועמידות יותר אך הן גם יקרות יותר. בנוסף יש גם מקשים בגבהים שונים. אחד היתרונות של מקלדת מכנית המבוססת על סוויצ'ים של Cherry היא שאתה יכול להזמין (וכאן אני מתעלם מהעלות) מקשים מותאמים אישית. יש כאלה שאוהבים מקשים עם קצה מעוגל יותר, גבוהים יותר (כך שמרגישים שפחות לוחצים) ועוד כל מיני מאפיינים. ברוב המקלדות המכניות תמצא מקשים די סטנדרטיים שהם אינם הגרועים ביותר, אבל גם לא ה"טובים" ביותר.

ג. המבנה הכללי של מעטפת הפלסטיק של המקלדת. פה אין יותר מדי מה להרוחיב.

הרבה פעמים לאו דווקא מה שיקר יותר הוא טוב יותר, ויש מקלדות מכניות זולות יחסית שהן לא רעות בכלל. במקרה הזה, ל-BW איכות בנייה טובה יותר גם מבחינת חריטת האותיות והסמלים על המקשים וגם מבחינת מעטפת הפלסטיק. כך לפחות חושב חלק גדול מהאנשים ואין זה אומר שה-6Gv2 היא גרועה.

יש לי את ה-Ultimate והיא דווקא עובדת מצוין, אין לי בעיות איתה.

אני רוצה להבהיר את דבריי. לא טענתי שה-Ultimate היא בוודאות בעייתית. היא הרי בסך הכל זהה לדגם ה"רגיל" עם תוספות קטנות. אבל יש בחלק מהדגמים בעיה שמקש ה-ALT שלצד הרווח נלחץ ביחד עם הרווח, ובחלק מהדגמים הציפוי המבריק מתקלף מהר יחסית. שוב, לא בכל הדגמים, אולי מדובר ב-batch מסוים ומאז הליך הייצור שופר. זאת בהחלט מקלדת מאוד משתלמת למחירה.

מבלי לעורר עליי את זעמם של אחרים, לדעתי כל מקלדות המבברנת גומי הן בסופו של דבר אותו זבל מכיוון שהן מבוססות ממברנת גומי. זה שהן ממותגות כך או אחרת ומציעות פיצ'ר כזה או אחר לא משנה כלום מבחינת חווית ההקלדה. זה לא אומר שהן לא טובות למי שמסתפק בהן, זה הרי עניין של העדפה, אבל מקלדת מכנית מציעה חוויה אחרת לגמרי למי שמחפש את מה שהמקלדות הללו מספקות. אני באופן אישי לא יכול להמליץ למישהו להוציא 200+ ש"ח על מקלדת ממברנת גומי כי זה פשוט בזבוז לדעתי, אך שוב, זאת דעתי בלבד.

אני דווקא מחפש מקלדת איכותית, אבל "אילמת" ככל האפשר... יש דבר כזה?

אני עורך הרבה שיחות ועידה עם מיקרופון-שטח איכותי ואם אני מקליד תוך כדי כ-ו-ל-ם מתלוננים (וגם יודעים שאני לא ממש מקשיב להם :lol: ).

קודם כל במקלדות מכניות יש לך מקלדות Tenkeyless (ללא ה-Keypad) למי שיש לו מקום מצומצם על השולחן ו/או לא משתמש ב-Keypad כמעט ומעדיף להזיז את היד פחות כדי להגיע לעכבר (זה המקום להמליץ גם על Trackball?). בין היתר המקלדות האלה נוטות להיות מעט יותר שקטות, כנראה משהו שקשור למבנה הפנימי והאקוסטיקה שלהן (אך הן לא חרישיות).

אם אתה מחפש מקלדת מכנית שקטה יחסית במחיר סביר הבחירה שלך צריכה להיות בין מקלדת עם סוייצ'ים חומים (אם אתה מחפש Tactile) או אדומים (לינארים). היתרון של החומים הוא שהם Tactile ו-Non-Clicky כך שמלכתחילה הם פחות מרעישים מהכחולים לדוגמה. שנית, לאחר תקופת הסתגלות ולמידה תגלה שאין צורך ללחוץ על המקש עד הסוף (Bottoming out), מספיק ללחוץ עליו עד נקודת ה-tactile (אותה התנגדות או קפיצה קטנה) כדי שהלחיצה תקלט. כאשר הופכים למיומנים בצורת ההקלדה הזאת (דורש קצת תרגול וזמן) המקלדת הופכת לשקטה מאוד, כי בין הנקודה שבה המקש נמצא במנוחה ועד לנקודת ה-tactile אין שום דבר שיוצר רעש. זה נכון גם לסוויצ'ים הכחולים, אך פחות, מכיוון שבבסיסים נמצא חלק מתכתי שמכה בפלטה המתכתית שעליה מורכב המנגנון ליצירות אותו קליק מתכתי (יפיפה וממכר לדעתי, אך לא מתאים אם אתה לא האדם היחיד בחדר). מכיוון שהקליק הזה הוא מה שמחפש מי שקונה מקלדת מבוססת מקשים כחולים, זה לא בדיוק הולך ביחד עם שקט.

וכמובן, אפשר תמיד לבצע החרשה למקלדת, יש כל מיני שיטות ודרכים שונות, אך המחיר הוא מעט בחווית ההקלדה לטעמי.

אם אתה מוכן להשקיע בזה סכום גבוה יחסית, יש את המקלדות של Topre המבוססת על סוויץ' קפסיטיבי. מדובר בסוויץ' מכני אך שנקודת המגע בין שני חלקים נעשית באמצעות השראה חשמלית, כאשר החלק העליון מונח למעשה על חומר דמוי ממברנת גומי (קצת עמיד יותר). התוצאה היא תחושה מהנה הקרובה מאוד להקלדה על מקלדת מכנית, אך בדרגת שקט נמוכה משמעותית.

דוגמאות לצליל (שוב מומלץ להחליש עד למצב שלא שומעים את המאווררים של המחשב או קולות רקע חלשים אחרים, אחרת מקבלים רושם שהכל רועש) של מקשים קפסיטיביים (גם פה יש דורות שונים אז הדוגמאות הן יותר כלליות מאשר פרטיות):

כמו כן, אם שקט הוא חשוב ניתן להתפשר על Scissor Switch שהוא לא בדיוק מקלדת מכנית אך גם לא מקלדת גומי. אלו הסוויצ'ים שניתן למצוא לרוב בלפטופים (בעיקר ישנים יותר) ושעליו מבוססת גם המקלדת של לדוגמה וגם חלק מהמקלדות של . מדובר על שתי לשוניות שנמצאות מתחת למקש (ומכן הדימוי למספריים) כך שזה סוויץ' חצי-מכני אם תרצו (לא בדיוק, ונלהבי מקלדות מכניות יהרגו אותי פחות או יותר על כך שאמרתי את זה, אבל הכוונה היא שההקלדה והלחיצה לא מרגישים "מעוכים" ורכים כמו במקלדת ממברנת גומי).

כאן ניתן לראות השוואה בין מקלדת מכנית (סווי'צים כחולים), ממברנת גומי ומקלדת המבוססת על Scissor Switch.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...