סוף סוף זה מתחיל - שיפוץ של ה-Kenwood KA-7100 - עמוד 5 - אודיו וקולנוע ביתי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

סוף סוף זה מתחיל - שיפוץ של ה-Kenwood KA-7100


anatoli

Recommended Posts

הלוח של ה-control כולל כמה דברים. בינהן נמצאים גם הווליום, בלנס, באס\טרבל, סלקטור לכניסה, סלקטור ליציאות הטייפ, ועוד. אני קיצרתי את הסלקטור של הטייפ, וזהו. הסיבה שלא קיצרתי את שאר הדברים היא שהמגבר כולל מראש מתג בשם bypass שמקצר את כל מעגל ה-tone control, ואז הסיגנל לא עובר דרכו, אלא רק דרך הסלקטור של הכניסה, הווליום (שהוחלף ל-Alps RK27) והבלנס (שהוחלף ל-Alps RK27).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 64
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

שלב ב' הושלם ;D

לתמונה גדולה פשוט ללחוץ על התמונה:

81337041.jpg

כפי שניתן לראות בחלק של ה-Amp (מעל גוף הקירור עם הטרנ' הגדולים), ומעליו בחלק האחורי של לוח ה-Control, הוספתי 5 מעגלים. כל אחד מהם כולל מייצב בודד, מלבד הלוח שעל ה-Control וכולל זוג מייצבים. המייצבים לא זהים לגמרי - כיוון שהטרנ' לא לגמרי זהים, ורציתי מתח זהה כמה שאפשר, הוספתי נגד פה ושם בכדי להתאים את מחלק המתח במוצא של המייצבים. כמובן שלפני ההחלפה במגבר עצמו כל אחת מהם נבדק גם לוודא שהרעש במוצא נמוך מספיק ועומד בצפי שלי מהמעגל.

מעבר למייצבים ניתן לראות בתמונה לא מעט עבודה אחרת שעשיתי במגבר לאורך הזמן. קבלים חדשים, דיודות חדשות, חיווט מסוכך ואיכותי, החלפת החוגות של הווליום והבלנס, ניתוק הסלקטור של הטייפ ושל המוצא, וכו'. כמובן שאת שאר הדברים קצת קשה יותר לראות.

שמחתי לגלות שההשפעה של השינויים שעשיתי היום דומה לזו של הוספת המייצבים הקודמים (כמה הודעות אחורה). אם בעבר עוד חשבתי על למכור את ה-7100 יום אחד לצורך שדרוג, עכשיו אני בטוח שזה לא יקרה עוד הרבה מאוד זמן. במיוחד כשלוקחים בחשבון שבשביל לשדרג מגבר כזה צריך להשיל הרבה מאוד כסף ;)

אחרי כל העבודה הרבה שהשקעתי בו, הוא פשוט שווה הרבה מעבר לערך הכספי שלו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 8 חודשים מאוחר יותר...

חשבתם שנגמר?! האמת היא שכן :)

היום עשיתי את השלב האחרון שכבר ציינתי שני עמודים אחורה שאני אעשה ברגע שאני בהזדמנות אזמין את הרכיבים מתאימים. כל מה שעשיתי הוא להחליף זוג לקבלים לקבלי אודיו נורמאליים (כי הם ממש בדרך של הסיגנל, ובזמנו מה שרציתי לא היה במלאי), ומה שלקח הרבה יותר זמן ממה שחשבתי - להחליף את הממסר ביציאה.

הממסר החדש מול הישן:

IMG_0001.jpg

הלוח אחרי שהוצאתי את הממסר הישן:

IMG_0004.jpg

אפשר לראות כי כמה מהמוליכים למטה עברו טיפול (זה משהו שעשיתי עוד בשלב הראשון של השדרוגים לפני שנתיים בערך). עם השנים חלק מה-solder mask נעלם במקומות שהיו בהם הרבה שאריות של flux. לכן בכדי שזה לא יחליד שייפתי קצת שיהיה נקי ואז ציפיתי בבדיל. זה משהו שבדר"כ עושים בכוונה בספקי כח לזרם גבוה כי זה מוריד את ההתנגדות של המוליך. היום כבר ניצלתי את ההזדמנות ועשיתי את זה לעוד זוג מוליכים שמעבירים את מלוא הזרם של המוצא ונעשים קצת דקים לקרת הסוף (נעשה אחרי שצולמה התמונה).

הממסר החדש כולל 4 רגליים נוספות (שהיו גם במקורי אך נחתכו - הן לא דרושות לשימוש במגבר), לכן חתכתי אותן גם כן. לצערי הרב הרגליים של הממסר החדש הרבה יותר רחבות משל הממסר המקורי כפי שניתן לראות:

IMG_0005.jpg

לכן עשיתי משהו שאני לא ממש אוהב לעשות, אבל בהתחשב בנסיבות החלטתי שזו האופציה העדיפה - לקדוח בלוח! אחרי שהרחבתי את החורים מקוטר של 1.5mm לכפול מזה הממסר נכנס בקלות, אבל זה כמובן אוכל את כל ה-pad שאליו אני מלחים. לכן גירדתי קצת מה-solder mask מסביב בכדי להגדיל את מה שנשאר מהפאד ועל הדרך גם הוספתי ליד כל פין חתיכת חוט כסף שתוריד את ההתנגדות עוד יותר. התוצאה היא התנגדות נמוכה יותר ממה שה-DMM שלי מסוגל למדוד (10mOhm זה הרזולוציה המקסימלית שאפשר לקבל ממנו). מאחר ויש פה 2 חיבורים של הממסר במקביל (זה ממסר של 4 ערוצים שמשמש למגבר של 2 ערוצים לכן כל זוג מחובר במקביל בשביל להוריד את ההתנגדות עוד יותר), אז אני לגמרי בטוח שאין פה שום בעיה ומדובר על התנגדות הרבה יותר נמוכה מאשר של הכבלים\מוליכים בשאר הלוח.

אני לא אספר כלום על הסאונד, ברור שמשהו כזה יעשה הבדל שהוא דיי קטן (אבל בהחלט עשה). המטרה של החלפת הקבלים האלה הייתה בעיקר לצורך השלמות (שיהיו קבלים נורמאליים בכל מקום שיש בו סיגנל אודיו, אחרת אני ארגיש רע עם זה), והממסר הוחלף בעיקר מטעמי אמינות לאורך זמן. בהסתכלות לשנים קדימה אני מרגיש הרבה יותר בטוח עם ממסר חדש ומודרני (וכמובן שהשתמשתי בממסר נורמאלי של Omron), מאשר עם ממסר בין 35 שנים שעבר טיפול וכנראה יצטרך עוד טיפול בעוד כמה שנים.

עכשיו אפשר לקרוא לפרוייקט הזה Done לגמרי, ואפשר לחזור לעבוד על שאר הפרוייקט שנמצאים ב-pipe (שלא מעט מהם קשורים לאודיו ומגברים), כמובן שכשיהיו התפתחויות ששוות עידכון אני אפתח דיון חדש לפרוייקטים האילו. עד אז שתהייה לכולנו האזנה מהנה :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...