סוף סוף זה מתחיל - שיפוץ של ה-Kenwood KA-7100 - עמוד 2 - אודיו וקולנוע ביתי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

סוף סוף זה מתחיל - שיפוץ של ה-Kenwood KA-7100


anatoli

Recommended Posts

עברתי בזריזות על שאר המעגל, ונראה כי כל מה שאינו מקורי הוא זוג נגדים והדיודה הזו שכולם נמצאים באותו המייצב. נגד אחד החלפתי, ואת הדיודה החלפתי בפיתרון זמני (שבעתיד יוחלף ברכיב מתאים). את הנגד האחרון אני ייתכן ואחליף, זה לא ממש משנה כי זה בסך הכל נגד, מה גם שהוא ב-LPF, כך שלא משנה אם תהייה לו שגיאה של כמה אחוזים בערך.

בנוגע לחוגה, מדובר על חוגה זהה לחלוטין לחוגת ווליום סטנדרטית של 3 רגליים. שתיים שהן נגד רגיל, ואחת שרצה בתוך הנגד הזה.

בחוגה עם יציאה ללאודנס יש רגל רביעית, היא מחוברת באופן קבוע לנקודה מסוימת בתוך הנגד המשתנה, כך ששינוי הווליום לא משנה את כמות הסיגנל שמגיעה לשם (בתנאי שמה שנמצא בהמשך המעגל לא מעמיס, אחרת כמובן שיש שינוי כלשהו). אם אתה לא משתמש בחלק של הלאודנס, אתה יכול לוותר על זה.

החוגה של הבלאנס שונה. בה יש "חור" באמצע כדי שתרגיש שאתה בדיוק באמצע של הסיבוב. כשאתה מסובב שמאלה משם זה מנחית בהדרגה את הערות הימני ולא משנה כלום בשמאלי, כשאתה מסובב ימינה מהמרכז אז בדיוק הפוך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 64
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

כל הכבוד על ההשקעה.

לאחרונה, בעקבות דיון שהיה פה, עלה לי מחדש רעיון ישן לשפץ מעט את המגבר הישן שלי - מרנץ 2235.

אני מדבר על החלפת קבלים, לא מעבר לזה.

הבעיה היא שאמנם אין לי ידיים שמאליות אבל אני לא עוסק באלקטרוניקה וגם הציוד שיש לי בבית בסיסי (מלחם, רב-מודד זול יחסית, שואב בדיל קפיצי ו-wick, קצת בדיל איכותי).

בעיות נוספות - לא מצאתי סכמה של המגבר שלי - אלא של ה-2235B - אם כי נתוני ההגברה של שני המגברים דומים וההבדל העיקרי הוא בתוספת של מכוון עוצמה ל-2235.

אני צריך לפתוח את הרסיבר ולברר ספציפית את הנתונים של הקבלים. כתרגול חשבתי להתחיל בנתיים עם הקבלים הראשיים של ספק הכוח (10000 מיקרופאראד, 50V), האם הכישורים והכלים שלי מספיקים? מאיפה אפשר להזמין קבלים כאלו במחיר סביר? באיביי הם לא זולים (רוביקון 12-15 דולר לזוג, ניצ'יקון 25 דולר לזוג, אלנה ופנסוניק עוד יותר).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מאיפה אתה בארץ ?

http://www.lion.co.il/hindex.html

אלקטרוניקה לאון בעיר התחתית בחיפה

עושה הזמנות במחיר מחירון מ

http://www.farnell.com/

להחלפת קבלים לא צריך כלים מיוחדים מה שיש לך מספיק ,

אולי איזה קאטר מלחימות יעזור , ומברג פיליפס מגנטי .

מעצבן ברמות שבורג נופל וצריך לנער , את כל המגבר בשביל להוציא אותו .

בשביל הקבלים האלקטרוליטים לא צריך סכימה כתוב עליהם הערך שלהם .

רק תשים לב איפה היה הפלוס והמינוס שלהם .

כתוב בדרך כלל על הלוח איפה הפלוס אבל לפעמים יש דבק מגע מגע שמסתיר את זה .

לקבלים הקרמיים אתה חייב סכימה .

מהניסיון שלי עם איזה מרנטס שכמעט כל הפריאמפ ומעגל הלאודנס היה מבוסס על קבלים קרמיים .

חובה להחליף גם אותם .

לא יודע איך הפריאמפ בנוי ב 2235 שלך חיפשתי סכימה ולא מצאתי .

copy.pngfavicon.icofavicon.ico

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

LOSNIR, חוגה אחת אתה מתכוון משולבת? כזו שיש בה 2 צירים לסובב (קידמי ואחורי)? אם כן אני ממש לא יודע איפה תמצא חלופה לזה, תנסה לשאול ב-diyaudio אולי.

fungiman, בתור התחלה אתה צריך מלחם (עדיך משהו של לפחות 35-40וואט, הקבלים הללו גדולים ובצד אחד מחוברים לשכבת אדמה ששואבת הרבה חום - אפשר להסתדר עם 30W אבל לדעתי זה יעשה לך חיים קשים). בתור התחלה אני מציע לך לחפש עוד קצת אחר הסכימה של המגבר שלך, או לנסות לברר עד כמה הוא דומה לזה שיש לך את הסכימה שלו. תתפלא, אבל לא פעם הקבלים בספק הם לא הכי קריטיים. הרבה פעמים יש קבלים אלקטרוליטים שמשמשים לצימוד של האות! הם אסון וחובה להחליף אותם לדעתי.

בנוגע למחיר, 25דולר לזוג נשמע הגיוני. אני הזמנתי 4 קבלים של 6800uF, 63V (אני מציע לך תמיד ללכת על יותר ממה שיש במקור. אם יש לך שם 50V כמו שהיה אצלי, קח קצת ספייר ושים של 63V), הקבלים יצאו לי בערך 35דולר לפני משלוח אם אני לא טועה (כולם ביחד), אני הזמנתי אותם ממאוזר.

אגב, אני מתכנן בעתיד הלא רחוק הזמנה מ-digikey אז אם תרצה לקפוץ על המשלוח אתה מוזמן לדבר איתי בפרטי.

דבר חשוב לדעתי הוא לפני שאתה מזמין, תפתח את המגבר ותבדוק קוטר פיסי ומרחק בין ההדקים של הקבלים כדי שהחלפים שלך יהיו בגודל הנכון. הגובה בדר"כ פחות דרסטי אבל אפשר לבדוק. כמובן שאין בעיה להזמין קבל קטן יותר פיסית כל עוד ההדקים באותו המרחק זה מזה.

שים לב שקבלים ישנים לעיתים כוללים 3 רגלים. הרגל השלישית היא NC, משמע ללא חיבור בפנים, היא משמשת לצורך מתן יציבות לקבלים עקב גודלים. אצלי היו קבלים שכאלה, אך אני לא השתמשתי בקבלים כאלה לאחר ההחלפה (גם ככה החדשים קצת קטנים יותר).

אם תצטרך עזרה, בין אם זה בהכוונה, בין אם זה בכלים שחסרים לך, ובין אם זה בעבודה עצמה, אתה מוזמן לפנות אליי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

fungiman, בתור התחלה אתה צריך מלחם (עדיך משהו של לפחות 35-40וואט, הקבלים הללו גדולים ובצד אחד מחוברים לשכבת אדמה ששואבת הרבה חום - אפשר להסתדר עם 30W אבל לדעתי זה יעשה לך חיים קשים). בתור התחלה אני מציע לך לחפש עוד קצת אחר הסכימה של המגבר שלך, או לנסות לברר עד כמה הוא דומה לזה שיש לך את הסכימה שלו. תתפלא, אבל לא פעם הקבלים בספק הם לא הכי קריטיים. הרבה פעמים יש קבלים אלקטרוליטים שמשמשים לצימוד של האות! הם אסון וחובה להחליף אותם לדעתי.

כרגע יש לי מלחם עלוב, הזמנתי מלחם גיבור שאמור להגיע בימים הקרובים.

פתחתי את המגבר שלי והשוותי לסכימה של ה-2235B, לא מצאתי הבדלים בלוחות הרלוונטיים (ספק הכוח, מגבר הכוח והקדם מגבר - tone-amp). כצפוי אף קבל לא נראה נפוח או מעוות, אבל למען הספורט הזמנתי כמה קבלים 220 ו-100 (תוצרת אלנה - סך הכל 10 דולר כולל משלוח) להחליף את אלו שבמגבר הכוח. בעיקר לצורך תרגול.

לציין שגיליתי שניים מתוך ארבעת הטרנזיסטורים הראשיים הם של ולא של מרנץ, לא ברור לי אם כך המגבר הגיע מהמפעל או האם הוא עבר תיקון מתי שהוא.

אני אמתין עם שאר הציוד להמשך (החלפת כלל הקבלים בכאלו מתוצרת איכותית עשוי להגיע בקלות ל-70 דולר).

לגבי הקבלים הקרמיים - קראתי דעות חלוקות לגבי הצורך בהחלפתם (למעשה גם נתקלתי בדעת מיעוט שגורסת שחידוש קבלים בכלל הוא עוד snakeoil אוידיופילי).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בהתחלה גם אני חשבתי שאין טעם להחליף קבלים קרמיים .

עשיתי החלפת קבלים אלקטרוליטים מלאה ל PIONEER SX780 וכן לסנסוי 7070

ולא החלפתי שום קבל קרמי .

המגברים עבדו נהדר ויפה מאוד ללא רבב .

וככה גם פירסמתי פה ושם שאין טעם להחליף קבלים קרמיים .

אבל הגיע לידי מרנטס 2250B

והחלפתי לו את כל הקבלים האלקטרוליטים .

ניגן בסדר גמור , אבל לא הצליח להתמודד עם אלקטרונית כבדה , והבאס היה לא מדויק אפילו לאוזן לא מקצועית .

הפריאמפ (שהוא למעשה אחד לאחד ממש כמו של ה 2275 ) שלו ומעגל הלאודנס מבוססים כמעט בכולם על קבלים קרמיים .

החלפתי את הקבלים הקרמיים , והבאס עכשיו הדוק לגמרי . הוא המגבר שלי כיום ואני נהנה מכל רגע .

אז אם המגבר ברובו קבלים אלקטרוליטים אין טעם להחליף קבלים קרמיים .

אבך אם הוא מרובה קבליים קרמיים מצידי בכל אופן חובה להחליף אותם .

בקשר להחלפה עצמה , תמיד יהיו סקפטיים לכל מה שהאודיופילים חושבים .

בפרט שבאמת יש כל מיני עיניני וודו שהם הזויים גם בעיני . אז פוסלים להם גם דברים מוכחים הן טכנית והן הלכה למעשה .

אני מדבר מניסיון , מי שחולק על זה שיבושם לו .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

fungiman, מאיפה הזמנת את הקבלים? אני הייתי מציע לך לנסות לוודא שהקבלים שהזמנת אמינים. יש לא מעט אתרים סיניים ומוכרים באיביי שמשתמש בקבלים באיכות ירודה באריזה יפה. לפעמים הם אפילו משתמשים בקבלים עם קיבול ודירוג מתח נמוכים יותר ממה שאתה משלם עליו.

בנוגע לטרנזיזטורים, אתה רוצה להגיד לי שיש לך 2 טרנזיזטורים של מרנטז? לא ידוע לי שמרנטז איי פעם ייצרו טרנזיזטורים, אולי הם ביקשו שישימו לייבל שלהם על מוצרים קיימים. הטרנזיזטורים של מאוד נפוצים במגבר מהשנים ההן, לי יש 2 זוגות של טרנזיזטורים (2 NPN ו-2 PNP) של שהוצאתי ממגבר ישן של סנסוי ואני אשתמש בהם מתישהו לפרוייקט של מגבר. הם דגמים דיי מוצלחים ונמכרים עד היום במחיר של כמה דולרים לכל טרנזיזטור אם מצליחים להשיג אותם.

איזה מלחם הזמנת אם יותר לי לשאול, וכמה הוא עלה לך?

ובנוגע לקבלים, אני בעד החלפת קבלים בכל מקום רלוונטי. נכון שאלקטרוליטים (על סוגיהם) הם הבעייתיים ביותר כיוון שהם מתיישנים עם הזמן (יש בפנים סוג של ג'ל שמאבד את התכונות שלו וזה משנה דברים כמו ESR של הקבלים וכו'), אך גם קבלים מסוגים אחרים מתיישנים. מעבר לזה שקבלים מודרניים טובים יותר. יש להם זליגות נמוכות יותר, דיוק גבוה יותר, וכו'. סך הכל מדובר על השקעה לא דרסטית (אני "השתגעתי" יחסית, בגבול הטעם הטוב, והוצאתי על העניין משהו כמו 500 שקלים לדעתי (קשה לי להעריך בדיוק כיוון שעשיתי מספר הזמנות, וחלק מהרכיבים כבר היו לי במלאי).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הזמנתי ממוכר עם פידבק מושלם, המחיר היה סביר - לא נמוך ולא מופקע. על רמאים תמיד אפשר ליפול, הפעם היחידה שרימו אותי באיביי היה דווקא מוכר מארה"ב.

מרנץ שמו את הלייבל שלהם על טרנזיסטורים בהרבה מהמוצרים שלהם. באותה מידה שיש קבלים של "דנון" וכד'. פשוט נראה לי מוזר ששני טרנזיסטורים היו עם הלייבל של מרנץ ושניים עם .

מלחם מתכוונן פשוט (עד 60W) מ-DX עם הרבה ביקורות טובות. עולה כמו מלחם 30W סיני בישראל. מקסימום הלכו 50 ש"ח. כנ"ל רב-מודד פשוט.

ברגע שכל הציוד יהיה אצלי בידיים + זמן פנוי (המרכיב הבעייתי) אני אעשה את הפיילוט ואפרסם על כך בדיון נפרד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

fungiman, לא מצאתי את הקישור שרציתי להראות לך, ופתאום אני רואה שמישהו פירסם את אותה התמונה גם ב-EEVblog :)

אז כדאי שתעיף מבט על זה:

http://www.eevblog.com/forum/index.php?topic=4590.msg60736;boardseen#new

אני הייתי מציע לך לוודא את תקינות הקבלים כשהם יגיעו, תמדוד אותם עם DMM ותוודא שהם בטווח הנכון (אני מניח שמה שהזמנת הוא בערך +-20%), תוודא גם שפיסית הם מורכבים בצורה טובה ולא נראים כאילו ארזו אותם שוב, ושהם שוקלים כפי שהיית מצפה שיישקלו.

אם תצטרך עזרה עם זה (להשוות לקבלים אחרים בנפחים לא שונים בהרבה, ולמדוד אותם במידה וה-DMM שלך לא מסוגל למדוד קבלים כאלה או שאינו מדויק בתחומים הללו - רוב המכשירים הזולים הם כאלה, אתה יכול לראות את הדיון שפתחתי בזמנו על ה-U1253A שלי ומה שרשמתי שם על המכשיר הישן שלי), אתה מוזמן לדבר איתי. חשוב מאוד שהקבלים הראשיים במגבר יהיו בערך גבוה. לא משנה אם הוא קצת גדול או קצת קטן ממה שרשום, אבל חשוב שיהיה מספיק גדול כדי שלא יהיו נפילות מתח משמעותיות בקטעים עם עומס בהקלטה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

היה סיפור הרבה יותר מצחיק, אני לא זוכר איזו חברה זו הייתה (אין לי כח לחפש כרגע). בקיצור, ניסו לגלות את הנוסחא של החומר הדיאלקטרי שאחת היצרניות הגדולות משתמשת בו, והחברה הזו ידעה על הניסיון, ולכן פשוט "שתלה" נוסחא שגויה. נחש מה? שנה אחרי זה השוק היה מוצף בקבלים שלא עמדו במתחים אפילו קרובים למפרט שלהם :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קבל הבבושקה הוא בהחלט אחד ההזויים. מתברר שקבלים מזויפים הם מכה רצינית. רק שראוי לציין אחת הפשלות הגדולות ביותר בעולם הקבלים הייתה דווקא של ניצ'יקון שדפקו מיליוני לוחות-אם של מספר יצרני מחשבים גדולים.

כאמור - תמיד אפשר ליפול על רמאי. אם למוכר באיביי יש דירוג מעל 5000 וציון 100%, הסיכון קטן יותר, אבל עדיין קיים. כשהם יגיעו אני אבדוק אותם לפני ההתקנה ונקווה לטוב.

אנטולי - כשיגיעו הקבלים וכל שאר הציוד (וקצת זמן פנוי) - אני אשלח לך PM.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...