האם פנדה מחשבים נסגרת ? - עמוד 5 - צרכנות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

האם פנדה מחשבים נסגרת ?


gilboag

Recommended Posts

לב :

1) אינני מעודד ווארז אך הציבור הישראלי מוצף בו לכן זו לא פונקציה

2) גם יבואן יכול לנשור ואז תשכח מהאחריות.

3) חלקים זולים שנמכרים בסכום כולל יקר.

4) כמו שנאמר חנויות רבות מציעות שירות אקסטרה בתמורה לסכום X.

5) מקלדת ועכבר? לא פונקציה.

6) עודני עומד על כך שישראלים אוהבים זול,שוק המחשבים המורכבים מיועד לרוב למי שלא מבין ורוצה אספקה מיידית.

ככול הנראה גם שאין את ההבנה הרצויה שמחשב מקוסטם לרוב נבנה מחלקים טיפלה יקרים אך עדיפים יותר כגון איכותי

שהוא מעבר לכלל המפרט הרכיב שבסופו של דבר שמחזיק את כול המערכת שתפעל בצורה תקינה.

שאר הדברים כגון מארז,כרטיס מסך ושאר ירקות גינה למי שלא מחפש לשבור ת'ראש ורוצה רק פייסבוק\סתם מחשב שיעבוד זה לא ישנה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 164
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

בואו נעבור על ההודעה הזו של לב27 סעיף-סעיף:

החומרה שבמחשבי מותג זהה לחלוטין לחומרה שאפשר למצוא באייבורי - וזאת למעט דברים "שוליים" כגון תקינה ויכולת שדרוג, שלרוב לא תמצא דווקא במחשבי מותג. אתה חושב שבמחשב מותג לא תמצא מעבד של והארד דיסק של סמסונג?

אני יודע מה אני לא אמצא במחשב מותג וזה ספק סיני בשקל תשעים, מארז "מפואר" וקירור סוג ד'.

אלא שכל אלה ביחד ממש לא עולים את הפרש המחירים בין מחשב מותג לבין מחשב "רגיל".

למה אתה מפריד? אני מדבר על החבילה הכוללת. הכוונה למערכת הפעלה + אחריות + שירות.

גם במחשב רגיל החלקים מותאמים זה לזה (אלא אם המרכיב דביל) ועברו את אותה ביקורת איכות בדיוק (בנפרד). באשר למחשב בשלמותו ועניין ההרכבה - אתה באמת חושב שמשתמש מנוסה שמרכיב לעצמו מחשב (הכוונה להרכבה הפיזית) יעשה עבודה גרועה יותר מסיני במפעל?

מה הקשר למשתמש מנוסה? דיברתי על אנשים שלא מבינים כלום וקונים מחשב בחנות רחוב.

לרוב צריך לשלם בשביל רוב הדברים הללו אקסטרא - מה גם שיש חנויות שמציעות שירותים כאלה גם למחשבים רגילים.

א. לא. ב. תביא שם של חנות אחת.

ברוב המקרים האחריות תהיה ממילא מול היבואן, בין אם מדובר ברכיב נפרד או מערכת מחשב מותג.

אם אתה הולך לחנות אתה תלוי בחנות. איפה נקודת איסוף של יבואן X? איפה הטלפון של יבואן X? איפה המעבדה של יבואן X? מתי בפעם האחרונה חנות נתנה לך אפשרות לפנות באופן עצמאי ליבואן?

רגע, ומה המצב העדיף מבחינתך? קרטל שבו אין צורך להלחם על לקוחות ואפשר למכור 4 ב5000 שקל? תודה באמת.

מה הקשר? בארצות הברית, ארץ מחשבי מותג, אין חנויות כמו Newegg?

בשורה התחתונה, לב, עושה רושם שאתה מעדיף להתעלם מכך שבין אם מדובר במחשב מותג או מחשב רגיל, היבואן הוא אותו יבואן ישראלי, כך שבשני המקרים טיב העמידה בהבטחות בעת הקניה יהיו דומות.

לא נכון. ממש לא נכון. תבקר במוסך מורשה של המותג ותבקר במוסך מדרכה. עולמות שונים לגמרי. למה זה לא יכול להיות ככה בעולם המחשבים? למה תמיד צריך להתנהל מול איזה חנות קקיונית שמחר יכולה לפשוט רגל?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לב, אין לי כוח לצטט אז פשוט לפי הסדר:

1. כאן יש להפריד לשני מקרים: קונה מתמצא וקונה לא מתמצא. במקרה של הקונה המתמצא, מה שאתה אומר אינו רלוונטי. במקרה של הקונה הבלתי מתמצא, אתה צודק חלקית (חלקית בלבד - אתה חושב שמחשבי מותג לא עושים שימוש בקירורים הבסיסיים מבית אינטל?), אבל יש לזכור שמחשבי מותג לפעמים לא נבנים לפי התקן המקובל, כך שפעולה פשוטה כגון החלפת ספק, כונן או כרטיס הרחבה כלשהו, בתום תקופת האחריות, עשויה להתגלות כבעייתית הרבה יותר מפעולה מקבילה עם מחשב "רגיל".

2. אני מפריד כי כתבת זאת כסעיף נפרד. בכל מקרה, עמדתי נותרת בעינה - כל אלה, ואפילו יחד עם ה"אחריות", לא שווים את הפרש המחירים, שלרוב אף גבוה יותר מה1000 שקל שציינת.

3. אוקיי, למרות שלא טרחת לעשות את האבחנה הזו בהודעתך המקורית, כשטענת שצריך למכור רק מחשבי מותג: האם הרכבת מחשב ע"י טכנאי מנוסה בחנות טובה נופלת באיכותה מהרכבה ע"י סיני במפעל?

4. RSM מציעה את השירות הזה בדיוק. אולי יש נוספות, לא בדקתי.

5. לחנות אין זכות חוקית למנוע ממני לפנות ישירות ליבואן, אם היא טוענת שהוא נותן האחריות. שוב - אין כאן הבדל בין מחשב מותג לחומרה בתפזורת: שניהם נמכרים בחנויות ומטופלים ע"י היבואנים. בשני המקרים החנות יכולה לשתף פעולה או להערים קשיים. ההבדל הוא בד"כ בכך שמוכר\יבואן של מחשבי מותג מתעסק לרוב עם חברות שקונות בכמויות ושאותן הוא אינו רוצה להפסיד בתור לקוח, אבל ברגע שיהיו לו לקוחות פרטיים, אין לי שום סיבה בעולם להניח שהיחס יהיה שונה.

6. תחליט מה אתה טוען: או שתחרות זה רע, או שתחרות זה טוב. אם תחרות זה טוב, הרי שאין לך מה להתלונן על מלחמה על לקוחות והורדת מחירים. אם אתה חושב שזה רע, אתה תומך בזכותן של חנויות לגבות מחירים מופקעים... וחוץ מזה, על מחשבי מותג לא תהיה תחרות מחירים בין חנות א' לחנות ב'? אם לא תהיה, או אם תהיה חנות אחת בלבד לכל מותג, הרי שחזרנו לעניין הקרטל.

7. כל חנות וכל יבואן יכולים לפשוט רגל. אתה שוב מתעקש מסיבה לא מובנת לעשות הפרדה מוזרה של "מחשב רגיל=חנות, מחשב מותג=יבואן" למרות שזה עדיין שטויות כי הכל בסופו של דבר מטופל ע"י היבואן ונמכר ע"י חנות. במשק הישראלי הריכוזי עד מאוד, יותר מסביר להניח שאותו ייבואן ייבא גם מחשבי מותג וגם חומרה בתפזורת. היכן ההבדל בדיוק?

ועכשיו לכמה דברים שלא התייחסת אליהם כלל, שמהווים בעיה לא קטנה במחשבי מותג:

1. זמינות חומרה למטרות שונות: מתי בפעם האחרונה יצא לך לראות מחשב מותג למשחקים - ואני לא מדבר על מפלצות ב2500$ אלא על מפרט משחקים ממוצע? ובכלל, כמה מחשבי מותג אתה מכיר שיש בהם את האפשרות לעשות התאמות לדרישות של לקוחות שונים, כאשר אחד רוצה מארז שקט יותר והשני רוצה להתקין רייד 5 של 6 דיסקים קשיחים?

2. שדרוגים ותיקונים (א): כבר התייחסתי לזה חלקית, ובכל זאת - למה שאני אקנה מחשב שמראש לא מתוכנן לשום שדרוג, שהספק שלו לא יחזיק כרטיס מסך חזק יותר או שאני אצטרך לשבור את הראש מה עושים עם לוח האם שנשרף אחרי תום האחריות כשאני מגלה שהוא לא בדיוק בתצורה סטנדרטית? או עם מארז שאינו מסוגל לקבל שתופסים שני סלוטים, או ברוחב של קצת יותר מהסלוט עצמו?

3. שדרוגים ותיקונים (ב): נניח ואני רוצה להתקין הארד דיסק חדש במחשב המותג שלי כי אני רוצה עוד מקום. נניח לצורך העניין שאני יכול בכלל לעשות זאת, ושלא קיבלתי שאינו לוקח בחשבון צורך אפשרי בחיבורי SATA נוספים. כיצד אני עושה זאת? הרי אסור לי לפתוח את המארז ולהתחיל להתעסק בדברים לבד אם אני לא רוצה שהאחריות תפקע, לא?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כאן יש להפריד לשני מקרים: קונה מתמצא וקונה לא מתמצא. במקרה של הקונה המתמצא, מה שאתה אומר אינו רלוונטי. במקרה של הקונה הבלתי מתמצא, אתה צודק חלקית (חלקית בלבד - אתה חושב שמחשבי מותג לא עושים שימוש בקירורים הבסיסיים מבית אינטל?), אבל יש לזכור שמחשבי מותג לפעמים לא נבנים לפי התקן המקובל, כך שפעולה פשוטה כגון החלפת ספק, כונן או כרטיס הרחבה כלשהו, בתום תקופת האחריות, עשויה להתגלות כבעייתית הרבה יותר מפעולה מקבילה עם מחשב "רגיל".

יצא לי לעבוד בעבר על כמה מחשבי מותג של , ויצאתי עם שני רשמים עיקריים:

1. הם היו ממש נוחים לפירוק והוספת רכיבים, ועד כמה שזכור לי ללא צורך בברגים בכלל.

2. המחשב הכי שקט שפגשתי היה מחשב מותג של , ברמה כזו שלא הייתי מסוגל לדעת אם כרגע כיביתי או הדלקתי את המחשב, למרות שמדובר בחדר שקט לגמרי. אז נראה לך שהוא השתמש בקירור בסיסי כלשהו?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כנראה שזה תלוי בדגם ובחברה. נתקלתי בזמנו במחשבי מותג של IBM\לנובו שהיו פשוט זוועה מכל בחינה שהיא - רכיבים לא סטנדרטיים, על הפנים מארז לא נוח לעבודה, כמעט ואין מקום לשידרוגים ועוד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה שאהבתי בפנדה, זה שהבעלים מתערבים בכל בעיה.

יש עם מי לדבר, יש מי שיקשיב..

הוא אכן מתערב בכל בעיה, אבל "יקשיב" זו אמירה גדולה מדי ביחס למר גיא. מההתכתבות היחידה (והקצרה מאוד) שלי איתו קיבלתי את הרושם שעדיף לדבר לקיר - אותה תועלת, פחות עוגמת נפש ועצבים.

אם פנדה באמת נסגרת צר לי על העובדים, לפחות אלה בסניף חיפה שעשו עלי רושם טוב מבחינת מקצועיות ואדיבות, אבל מבחינתי הבעלים קיבל את מה שמגיע לו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תשמע, האמת שזאת בעייה שירות לקוחות.

כל אחד שלא מרוצה מתחיל ללכלך ולהבריח לקוחות, גם אם הוא לא צודק בעליל.

אם נלך לפי המשפט, אל תהיה צודק - תהיה חכם.

יאיר היה ממש צודק.

לגבי ההערה הדבילית של lev-27 שחברות של מחשבי מותג נותנים לך מחשב חלופי.

אני מנהל רשת במקצועי ואחראי על רשת של 400 מחשבים, כאשר התחלנו להסב את רובם למותג

החל מלפני שנה וחצי.

מחשב חלופי? זבביר. אין דבר כזה.

למעשה, בשביל להחליף חלקים פגומים או אפילו DOA, הייתי צריך לחכות לשליחים או טכנאים של ה Vendor.

הרי אתה לא מקבל את השירות ישירות מ-, אלא מאיזה ספק ישראלי עם שירות קקמייקה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

טוב רבותיי, לסיכום.

סביר להניח שפנדה מחשבים סגרה את הבסטה. מה שאומר ששאר המתחרים שנותרו בשוק יקבלו עוד נתח מהלקוחות של פנדה, והדבר יחזק אותם.

אם מתח הרווחיים בעתיד יעלה יותר מדי, יכנס מתחרה נוסף שיוריד בחזרה את הרווחים עד ל-0...ואז להפסדים, ואז חברה אחרת תפשוט רגל.

זה מעגל החיים :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בהשוואה למחשבים שנמכרים בשוק זו חתיכת קפיצה ברמה.

שטויות במיץ עגבניות. יצא לי לראות מחשבי מותג שנרכשו לאחרונה עבור משרד מסויים (לא זכור לי בדיוק איזה מותג אם כי נראה לי , וזה ממש לא משנה לאיזה משרד). היו בהם ספקי כוח של חברת HUNTKEY. אתה יודע, אלה שנוטים להתפוצץ בעומס מלא. בנוסף המארזים צוידו במאוורר 80ממ אחורי אחד וזהו, והוא לא היה בדיוק שיא השקט.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

^ ^

מחזק...

עברו אצלי לא מעט מחשבי מותג בזמן האחרון, במילה אחת זוועה, מארזים עם סירקולוציה גרועה, ספקי כוח בינוניים, סידור כבלים כל כך גרוע עד כדי כך שנראה שעשו את זה בכוונה שיהיה מגעיל...

ובלי קשר לכל זה, הלוחות בדרך כלל אינטל מינימאלים, הדיסקים קשיחים / WD, בקיצור דברים שאפשר למצוא במחשבי קאסטום זולים...

היתרון היחיד הוא האחריות בבית הלקוח / משרד לאנשים שלא מבינים הרבה...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...