תחבורה ציבורית בשבת - עמוד 4 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

תחבורה ציבורית בשבת


Spitted

Recommended Posts

ובנוסף ישנם בעולם מרכזי ערים גדולות שאסור לנוע בהם ברכבים פרטיים (למעט תושבי השכונות). אסור לשכוח שריבוי רכבים פרטיים גורם לזיהום אוויר ניכר, דבר שלפי הערכות גורם להוצאות גוברות והולכות (שלא לדבר על אבידות בנפש). הפתרון לדעת רבים (ולדעתי הצנועה) צריך להיות יעילה, מהירה ונגישה (ולדעת אחרים גם על חשבון נוחותם ונגישותם של רכבים פרטיים), הפתרון הזה צריך לכלול דווקא ובניגוד לשיקול הכלכלי הצר גם קיום של מערכת תחבורה יעילה לפריפריה כולל החזקת קווים לא משתלמים "לכאורה" בשביל לאפשר את "קירוב" המרכז לפריפריה (אגב, אתה מוזמן לחפש את הצפי לעליית ערך הנדל"ן בעפולה ובבית שאן לכשיחוברו לרכבת העמק).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 56
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

לב, לפי התיאוריה שלך, האוטובוסים הנוראיים נוסעים ריקים. אני יותר ממסכים שהתחבורה הציברית זוועתית וטעונה שיפור, אך בכל זאת לא מעט מתלוננים על צפיפות באוטובוסים.

הגיע הזמן שתבין שלא כולם יכולים להרשות לעצמם או מוניות, בדיוק כמו שאתה (כנראה) לא יכול להרשות לעצמך בית, בו רעש האוטובוסים לא ישמע. צריך להתחשב בכולם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נניח יהיו אוטובסים בשבת. לאן תיסע? חנויות, משרדי ממשלה, קופות החולים, שווקים, בתי ספר, אוניברסיטאות, מקומות עבודה כולם סגורים למעט כמה יוצאים מן הכלל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נניח יהיו אוטובסים בשבת. לאן תיסע?

סליחה על ההתפרצות אבל זה כבר לא ממש עניין שלך,אולי הוא נוסע לבקר מכר או אולי הוא קבע עם מישהי ברחוב העצמאות באיזו פינה חשוכה!

או אולי....(עוד מלנת'אלפים כאלה)!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

למשפחה וחברים בתוך ומחוץ לעיר לצורכי בילוי, לימוד וכו'

למקומות בילוי רחוקים וקרובים: חופים, מוזיאונים, מרכזי ערים, שמורות טבע שיש אליהן , ערים רחוקות דוגמת אילת (אפשר יהיה לנסוע אליה ולחזור בשבת ולא לחכות לצאת השבת).

גישה נוחה לבתי חולים, לעבודה (יש אנשים שעובדים בשבת).

בעקבות התחבורה הציבורית, אני מאמין שיותר מקומות בילוי כגון מסעדות יהיו פתוחים בשבת.

אפשר לחשוב על עוד דוגמאות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה ביצה ותרנגולת - אם היה תחב"צ בשבת אז גם הרבה יותר עסקים היו פתוחים, כי זה היה משתלם. בדיוק כמו באירופה.

יצא לך להיות בשבת באחד ממרכזי הקניות שכן פתוחים (סטייל ביל"ו סנטר)?

יש שם צפיפות שלא תיאמן. אנשים רוצים לעשות קניות בשבת. רוצים לצאת למרכזי קניות בשבת. זה נוח. בוודאי יותר נוח מללכת לעשות קניות בשבע בערב אחרי שחזרת מיום עבודה. בגלל זה מקומות שמרכזים הרבה עסקים בשטח קטן מצליחים מאד, גם בשבת.

עכשיו תחשוב שלכל חנות ממוצעת יהיה קל להגיע, גם בשבת, עם תחב"צ. תחשב לבד כמה זה יועיל למשק.

בנוסף, שתי נקודות למחשבה:

* יום העצמאות - חג שבו החנויות והמשרדים סגורים כמו שבת, אבל יש תחב"צ - ע"פ התאוריה שלך, אין לאנשים לאן לנסוע. אבל במציאות האוטובוסים מפוצצים. מלאים אנשים. אני הייתי על אוטובוס בעצמאות בערב ולא היה מקום לשבת.

* תחב"צ בשבת בערים כמו חיפה - אולי לא נראה כמו אוטובוס בראשון בבוקר, אבל גם לא בדיוק ריק. ומשרדי הממשלמה סגורים. אולי בחיפה יש יותר חנויות פתוחות. אתה יכול להגיד שזה בגלל ערבים - אני לעומת זאת אומר שזה בגלל נקודה מס' 1 (ביצה ותרנגולת).

מעבר לזה, גם אם לא גרתי באירופה, הייתי באירופה והשתמשתי רק בתחב"צ. בעיר גדולה והרבה יותר עמוסה מפה (נניח ברלין וברצלונה) אפשר ב-3-4 יורו ליום לעלות על כל דבר ציבורי (רכבת עילית, תחתית, אוטובוס, חשמלית וכו'). זה אומר שלזוג למשל, ייקח 10-15 שנה להחזיר את המחיר של קניית הרכב (!!) וזה בלי לשקלל הוצאות שוטפות על . ובחצי שעה אפשר להגיע לכל מקום בעיר. בחצי שעה אתה לא נוסע שני ק"מ בבוקר בגוש דן....

*טעות חישוב...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נניח יהיו אוטובסים בשבת. לאן תיסע? חנויות, משרדי ממשלה, קופות החולים, שווקים, בתי ספר, אוניברסיטאות, מקומות עבודה כולם סגורים למעט כמה יוצאים מן הכלל.

א. אתה חי בבועה שזה לא להאמין. יש מלא מקומות בילוי שפתוחים בשבת,

בעיקר באיזור המרכז. כבעל ליסינג אני יכול להגיד לך, שבשבת הרכב לא נח,

מתוך הקילומטראז' החודשי שלי, לפחות 1000 מהם הולכים לנסיעות בסופ"ש למטרות בילוי.

ב. לטענתך, יש סיבות פיננסיות וכלכליות לא להפעיל תחבורה ציבורית בשבת.

אז למה לאסור את זה בחוק מסיבות דתיות? תתיר תחבורה ציבורית בשבת

ואז כבר נראה מה יהיה. אבל אין סיבה שיהיו הגבלות כאלה מבלי שהיה בכלל

צ'אנס לחברות להחליט אם הן רוצות להפעיל קווים או לא.

ג. המשפט הכי נכון לגביך בתכלס:

Not sure if trollin`, or just very.stupid.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תחב"צ בשבת בערים כמו חיפה - אולי לא נראה כמו אוטובוס בראשון בבוקר, אבל גם לא בדיוק ריק. ומשרדי הממשלמה סגורים. אולי בחיפה יש יותר חנויות פתוחות. אתה יכול להגיד שזה בגלל ערבים

אתה לא חיפאי אני רואה. הקווים יחסית מלאים. ולא ממש בגלל ערבים, למרות שכן יש גורם ברור שלהם. פשוט רוב הקווים עוברים דרך הדר (התחב"צ בשבת נורא, נורא מוגבלת) ויש שם המון אנשים שעובדים גם בשבת או צריכים להתנייד במעלה או במורד ההר. הייתי אומר שיש 60% תכולה - אתה תמצא מקום לשבת, אבל יהיה לידך מישהו.

בשישי בכלל אין מה לדבר, בדרך החוצה מחיפה האוטובוסים כל כך מלאים שאתה יכול להיחנק. בדרך לתוך חיפה בשעות 1-4 זה לא כזה נורא, אבל ברגע שהוא יורד חזרה למפרץ פעם שנייה (מסלול נורא ארוך שעושה סיבובים), האוטובוס יראה כמו ביום ראשון בבוקר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

חיובי. גם קוי הלילה שעובדים בערב שבת בחיפה תמיד מלאים ונונים תמיד את האפשרות לצאת לבלות בלי לקחת רכב, כי עייפים או רוצים לשתות או גם וגם. במהלך היום יש אוטובוסים, כמו שיואב השני אמר לא מפוצצים במיוחד אבל בהחלט רואים בהם נוסעים ורואים נוסעים ממתינים בתחנות. לצערי התדירות נמוכה מידי.

תחבורה ציבורית בשבת זה הכרחי ע"מ שמדינת תתקדם להיות מדינה מפותחת באמת. אף אחד לא רוצה לעשות אוטובוסים בשבת שיסעו ב-100 שערים או בלב בני ברק, רוצים אוטובוסים שיסעו באזורים חילוניים ע"מ שהאוכלוסיההחילונית תוכל להתנייד מאיזה סיבה שבא לה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ב-ד-י-ו-ק.

מה גם שאני שם כסף וחלקים אינטימיים מהגוף שלי שאם התחבורה הציבורית ביום שבת עצמו הייתה בתדירות נורמאלית ובמתכונת נורמאלית (ולא 5 קווים לכל העיר שכל אחד עובר פעם בשעה בלי קווים חופפים) תאמינו לי שגם התכולה בכל אוטובוס הייתה דומה מאוד לכל יום אחר. הרי מספיק להסתכל בכבישים עצמם ולראות כמה מכוניות נוסעות, אפילו יל"ג פקוק לפעמים בשבת בצהריים המוקדמים.

ובאמת שאי אפשר לספור את כל הפעמים שרציתי לרדת עם חברים לים בשבת בבוקר ולא יכולתי בגלל התחבורה המזוויעה וכי לא היה לנו כסף למונית ספיישל.

חוצמזה שאין לי שום בעיה שרחובות בעלי תכולה דתית גדולה ישארו סגורים למכוניות ותחב"ץ. הרי זה המצב כרגע, אז כל הטענות על רעשים שמעשים לא תקפות כאן. קחו למשל את רחוב חרמון, ובכלל את כל הסקשן הזה שבין יל"ג להפועל. הוא סגור לתחבורה ואין שום בעיה להסתדר עם מעקפים דרך רחוב הרצל. בשבת לא מונעת מהחרדים את השקט והמנוחה שלהם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...