תעודת בגרות - חרטה? או חשוב? - עמוד 4 - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

תעודת בגרות - חרטה? או חשוב?


Proww

Recommended Posts

  • תגובות 59
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

אלא שכל הדיון נסוב סביב נושא ההשכלה, לכן להגיד "עזוב אותך, בגרות זה לא חשוב, תראה אותי יש לי ממוצע 40 ואני מרוויח היום 40 ש"ח לשעה" זה פשוט עצוב.

בגיל 24 זה משכורת לא רעה בכלל. אתה מודע לכך שרופאים/רואי חשבון/עורכי דין מרוויחים הרבה פחות בשנים הראשונות, כן?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בתור מאבטח עבדתי עם 30 שקל לשעה שכר בסיס, בסופשים ובמשמרות של 12 שעות זה הגיע לסכומים כפולים ואף יותר יותר.

הייתה לי עבודה אחרת, אומנם חלקית ומעט מאוד שעות עבודה אך השכר שלי היה בין 80 ל-90 ש"ח לשעה. עבודה חלומית נכון? לצערי זה היה ממש מעט שעות..

לדעתי אלא אם כן יש לך עסק מצליח זה סיכון להיות בלי בגרות ובלי השכלה גבוהה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בגיל 24 זה משכורת לא רעה בכלל. אתה מודע לכך שרופאים/רואי חשבון/עורכי דין מרוויחים הרבה פחות בשנים הראשונות, כן?

זה משכורת לא רעה בכלל גם בגיל 50 - למישהו ללא כל השכלה. אבל עם השכלה אפשר לשלש את השכר הזה, אז אני לא מבין למה לא להציג שכר של 40 ש"ח כמשהו שצריך לשאוף אליו. אם כבר צריך לשאוף לשכר של 100 ש"ח לשעה (שכר של מתכנת בחברה גדולה) ולמעלה מזה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הת'רד מדבר על משהו בסיסי כמו תעודת בגרות, אם טרחת ללמוד פחות או יותר עד עכשיו ואתה בתיכון, הבגרויות ממש לא קשות, ואני לא רואה סיבה שלא לחטוף את התעודה הזאת, אחרי הכל זאת תהייה התעודה הכי קלה להשגה מתוך כל התעודות האקדמאיות שתקבל בחיים, אם תלמד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אף אחד לא הציג שכר 40 ש"ח כפסגת השאיפה. הנקודה שאם לבחור בן 24 יש כישורים שמישהו מוכן לשלם עבורם 40 ש"ח לשעה סביר להניח ששכרו ימשיך לעלות במשך השנים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

למה אתם מבלבלים ת'מוח? השכר הממוצע הוא בסביבות 7K. זה אומר שאם תבדקו את הנתונים האמיתיים תראו שכבה דקה של מנהלים שבגללם, ורק בגללם, הממוצע מגיע ל-7K. בפועל רוב האנשים משתכרים סביב 5-6K שזה 50% מעל המינימום. אז למה אתם מדברים שטויות?


אבל יותר חשוב לי להעביר לכם את המסר הבא: גם אם נלך לקראתכם ונראה אנשים צעירים מרוויחים 10K, זה לא באמת כיף חיים. כמו שאין ארוחות בחינם כך אין משכורות גבוהות בחינם. מי שמרוויח הרבה נאלץ לעבוד הרבה, כלומר מעל 8 שעות ביום. וכל זה בשביל שתוכלו לנפנף בתלוש בפורומים. השתגעתם? לא עדיף להרוויח 30% פחות אבל לעבוד פחות?


ונחזור רגע לשאלה המקורית: 1) תעודת בגרות היא חרטא (יש לך טעות כתיב :P ). היא בסה"כ סמל חיצוני. אבל היא קלה להשגה ולכן לא צריך לעשות "דווקא" ולוותר עליה. 2) את הכסף הגדול עושים רק בעסקים או בקומבינות

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אז הינה מוטיבציה להוציא בגרות בציון גבוה, ללמוד תואר במדעים מדויקים, ולהשקיע ולהתפתח:

http://salary.nisha.co.il/polls.php?view=hightech

לא צריך להיות גאון בשביל להתקבל למשרת QA ללא נסיון, ושים לב שהוא מרויח שם 10.5 (שזה המינימום בטבלא)

ועוד יותר מוטיבציה לסיים תואר שני בהצטיינות ולכוון למשרת אלגוריתמאי עם 5 שנות נסיון (משכורת 30).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בהתחשב בעובדה שלא כולם עושים תפקיד מסווג בתכנות ב8200 ויוצאים אחרי 3 שנות קבע לעבודה שמכניסה להם 25 לחודש בלי תואר ובלי אפילו לקחת את התעודת בגרות שלהם מהתיכון, הייתי אומר שתעודת בגרות לרוב האנשים כן הכרחית...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש פה בדיון המון סלט, חצאי אמיתות וחוסר קשר כללי למציאות.

אז כך: אם אתה רוצה תואר כזה שיכניס לך משכורת מעל הממוצע במשק (סביב ה8100 ש"ח לא זוכר אם זה נטו או ברוטו) בעתיד אז אין מה לעשות גם תעודת הבגרות שלך חייבת להיות טובה גם הפסיכומטרי וגם הציונים בתואר.

לרוב התפקידים שדרישת המינימום שלהם הוא לא תואר 1 מספיק גם 12 שנות לימוד (משרדי ממשלה, משטרה וכו') ואז ברגע שאתה מתחיל לעבוד כבר יותר יהיה חשוב מי אתה בתכלס ולא כמה הוצאת בבגרות בלשון.

במציאות רוב האנשים הם ממוצעים ומי שמעל הממוצע ברמה האישית יצליח יותר מהשאר בתחומו, בין אם זה רמי לוי בעסקים, שחקן כדורגל עו"ד רו"ח וכו מה שבאמת חשוב זה היכולת שלך לשווק את עצמך ולתעודות כאלה ואחרות יש משמעות חלקית בלבד. בקבלה לעבודה אל תשכח שצריך גם לעבור רעיון עבודה( שהיכולת שלך שם רק מתחילה מעצם זה שיש לך תעודה וממשיכה לניסיון וכמובן ליכולת האישית שלך להרשים את המרעיין)

בקיצור אם אתה יחודי במשהו, תצליח ואם לא אז תהיה ממוצע כמו רוב האחרים לא משנה באיזה תחום תעבוד

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אדם בראש וראשונה חייב מקצוע. מי שטוב במקצוע שלו יתפתח וירוויח טוב. עדיין לא יצא לי לראות מכונאי מוכשר שוכב ברחוב עם בטן נפוחה מרעב. יצא לי לראות כמה נוהגים בלנד קרוזר. מקצוע אפשר לקבל דרך לימודים גבוהים או לימודי תעודה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ובנוסף, יש גם אנשים בעולם הזה שמעבר לזה שהולכים ללמוד משהו בשביל מקצוע שיכניס שכר טוב, הולכים ללמוד גם לשם ההשכלה עצמה.

אני חושב (ויכול להיות שאני בדעת מיעוט כאן) שלהשכלה והרחבת אופקים יש ערך בפני עצמם, כאשר עדיף לקבל אותם ממוסד מכובד.

זאת בדיוק הסיבה שאני לומד כרגע לתואר שני במדעים ביו-רפואיים באוניברסיטה העברית, כי הדבר מעניין אותי ותורם להתפתחות שלי.

הוא יוכל לקיים אותי בכבוד, אם כי אני יודע שלא כמו מהנדס בחברה גדולה למשל (מה לעשות, החיים לא מושלמים).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כמה חפירות,אנסה לכוון את פותח הדיון חרף דברים שנזרקו פה ומשופעים מנסיון אישי.

תעודת בגרות היא באמת חרטא,אתה מבין זאת רק אחרי שהגעת לאקדמיה כמה הרמה הנדרשת הייתה מגוכחת.

אבל ויש פה אבל גדול,כדי להתקבל לאקדמיה צריך בגרות. ותואר אקדמאי נותן לך סיכוי טוב יותר להצליח בשוק כשכיר,בהתחשב בכך שהשכר המוצע לאקדמאים ומגוון העבודות מכניסות יותר. נכון,אפשר להצליח גם ללא תעודת בגרות או תואר אקדמאי,אבל זה דורש ממך המון השקעה וסיכון בתור יזם פרטי,מאבק קשה יותר בשוק העבודה והרבה צורך ביצירתיות ובקשרים שלא לכולם יש את הדרייב/הקשרים להצליח.

במידה ואתה לא רואה את עצמך כעצמאי וכן רוצה לעבוד במקצוע הדורש תואר אקדמאי,ישנן כמה אופציות ללא בגרות טובה. האחת היא אונב' פתוחה, השנייה הן מכללות, והשלישית היא להוציא פסיכו טוב. רק לפי מה שהבנתי ואתה אכן מתעתד ללמוד משפטים בתור סטודנט למקצוע כפי שאמרו כאן השוק אכן מוצף,וחייבים להיות טובים מהשאר כדי להתקדם. בתור סטודנט לעתיד תרצה שנקודת הפתיחה שלך תהיה טובה יותר ולכן עדיף מאוד ללמוד משפטים באונברסיטה (ת"א,העברית ולאחר מכן בחיפה,בבר אילן או במכללות היוקרה לפי בערך סדר זה). הבעיה היא שדרישות הקבלה למשפטים בגלל הביקוש גבוהות מאוד,לכן כך זאת בחשבון כבר עכשיו. (אתה צריך לכוון מעל 700 בפסיכו ובגרות טובה).

לכל המהנדסים והסטודנטים למקצועות ההנדסה והתכנות כאן,בפעם המליון, לא כולם מתכנתים, ושכר של 6-7 זה הנורמה לתחילת דרכו של אדם היוצא עם תואר לא מהנדס מהאונברסיטה. נכון שלימודי הנדסה מניבים משכורות גבוהות יותר בהתחלה, אך יש לזכור שלא כולם יכולים להיות מהנדסים, ולא כל העורכי דין נועדו להרוויח פחות מ-8 (האמת היא שאני יכול לספר על לא מעט עורכי דין או רואי חשבון שמרוויחים פי כמה ממהנדסים וראשי צוות בכירים) הכל עניין של השקעה,יכולות וכו',בכל מקצוע. ההבדל הוא במידת ההשקעה שנדרשת כדי להגיע להישגים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...