עבור לתוכן
  • צור חשבון
  • מי אנחנו?

    שלום אורח/ת!

     
    שים לב - על מנת להשתתף בקהילה שלנו, להגיב ולפתוח דיונים חדשים, עליך להצטרף כחבר רשום.

    החברים שלנו נהנים מיתרונות רבים, כולל היכולת להשתתף בדיונים, להנות מהגרלות ומבצעים לחברי האתר, ולקבל מידי שבוע את התכנים הבולטים שלנו ישירות במייל.

    לא אוהבים שמציקים לכם במייל? ניתן להירשם לאתר אך לוותר על הרישום לעידכוני המייל השבועיים.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

tmpusr

חוק "ניתוק זיקה" - ריכוז מידע וחוויות משתמשים.

Recommended Posts

בשל עצלנות והשעה, אני מצטט מכאן: http://sn.im/1wavul

אנסה לסדר את הפוסט הזה מאוחר יותר... מידע מהימן וחוויות של משתמשים בנושא יתקבלו בברכה!

מהו חוק ניתוק הזיקה?

מהותו של חוק ניתוק הזיקה (או יותר נכון, התיקון לחוק התקשורת) היא: " שוויון מלא במתן הטבות בין אם רכשת את המכשיר בחברה הסלולארית ובין אם הגעת אליה עם מכשיר משלך" (מתוך הודעת דובר משרד התקשורת).

ובמילים אחרות, ניתוק הזיקה בין רכישת מכשיר הקצה מחברת התקשורת (במקרה שלנו - מכשיר סלולרי שנרכש ממפעיל סלולרי) ובין הטבות כספיות כגון זיכוי בגין צריכה של זמן אויר, הטבות בעד שירותים או הטבות אחרות.

משמעות הדבר היא, שעל פי חוק, לקוח יוכל לרכוש מכשיר מכל מקום שלא יהיה, ועדיין לקבל בחברות הסלולר את ההטבות הכספיות המגיעות ללקוחות שרכשו מכשירים מאותה החברה, ובתנאי שאותו הלקוח יעמוד בכמה דרישות שנקבעו בתיקון.

המכשיר יכול להירכש בחנות פרטית או בחברת סלולר אחרת.

דוגמא:

* מנוי רכש בחנות פרטית מכשיר מדגם מסויים וביקש להצטרף כמנוי לרשת חברה סלולרית.

* חברת הסלולר מוכרת מכשיר מהדגם הנ"ל במחיר של 3,600 ₪ בפריסה ל- 36 תשלומים ( 100 ש"ח לחודש) ומעניקה זיכוי של 90 ₪ בחודש בו דיבר המנוי בסכום של מעל 199.

* חברת הסלולר תעניק למנוי שרכש את המכשיר מהדגם הנ"ל בחנות הפרטית זיכוי של 90 ₪, בחודש בו דיבר בסכום של מעל 199 ₪, וזאת במשך 36 חודשים. הטבה הזהה להטבה לה היה זכאי אילו היה רוכש המכשיר ממנה.

(מתוך הודעת דובר משרד התקשורת).

מהן הדרישות מהלקוח?

הדרישות מהלקוח כפי שמופיעות בתיקון הן מאד פשוטות:

* א. הצגת המכשיר הסלולרי.

* ב. הצגת אישור הקניה, כגון: חשבונית מס, קבלה, חשבון טלפון או דף פירוט חיובים של כרטיס אשראי המעיד על רכישתו של מכשיר הסלולר בארץ או בחו"ל, כאשר באישור הרכישה יופיעו בין היתר: תאריך הרכישה והסכום ששולם.

למה מחוייבת חברת הסלולר?

גם פה החוק די ברור:

1. ההטבות יינתנו על ידי החברה הסלולארית למשך תקופה שלא תפחת מהתקופה בה ניתנו ההטבות למנוי הרוכש ציוד מהחברה הסלולארית, לעניין זה, רשאית החברה להביא בחשבון את המועד בו נרכש ציוד הקצה, כפי שמופיע באישור הרכישה .

2. מנוי שרכש מספק אחר ציוד קצה מדגם מסוים, אשר משווק על ידי החברה הסלולארית, בעת פנייתו של המנוי אליה, יקבל הטבות על פי אותם תנאים ובגובה זהה לזה הניתן למי שרכש את ציוד הקצה מהחברה.

3. החברה הסלולארית תקבע עבור דגמים של ציוד קצה שאין היא משווקת לא יותר משש רמות סיווג, וכן את תנאי מתן הזיכוי וגובהו לכל אחת מהרמות, וזאת בהלימה לגובה ההטבות ולתנאי ההטבות שהיא מעניקה למכשירי ציוד קצה המשווקים על ידה, שהינם מכשירים מדגמים בעלי מאפיינים דומים.

4. החברה הסלולארית תסווג את הציוד שברשות המנוי לאחת מהרמות שנקבעו על ידה, ותעניק לו את ההטבות בהתאם.

ומאותה סיבה בדיוק - ציטוט של שני פוסטים מדיוון אחר כדי להניע את התהליך:

זה לא מה שאומר החוק עד כמה שאני יודע

אתה לא יכול לקבל זיכוי גבוה מהמחיר ששילמת

אם אייפון עולה 3600 ש"ח ומקבלים עליו זיכוי של 100 ש"ח לחודש*36 חודשים ואתה מביא קבלה על 2,000 ש"ח

אתה לא יכול לקבל זיכוי של 3,600 ש"ח

אתה צודק - ההחזר יהיה זהה חודשית (118 ש"ח באורנג' למשל) אבל לא יהיה למשך 36 חודשים אלא לפי סכום הקבלה..

היתרון הוא שבגלל המחיר הנמוך משמעותית אתה מכסה את מחיר המכשיר מהר יותר ולכן (אם אתה מעוניין בהחזר) אתה "כבול" לרשת לזמן קצר משמעותית

תיקון למטה...

לי לדוגמה קרה לא פעם שהמכשיר אבד/נהרס הרבה לפני תום 36 חודשים והייתי חייב לקנות מכשיר נוסף ועדיין להמשיך ולשלם תשלומים (מופקעים) על זה שכבר מזמן אין לי (כולל חבילת גלישה שאינה בשימוש כלל).

אם אתה מיד מוכר כחדש את המכשיר שקנית (עליו אתה מקבל זיכוי) אז זה רווח נקי.

לחליפין, קנה איפון4 מחוץ לרשת ב-3800 ש"ח, תמכור אותו יד שניה מהקופסה ב-3500 אחרי יומיים וקנה ZTE BLADE ב-1000 ש"ח במקום.

אחרי 32 חודשים הרשת תחזיר לך את ה-3800 ש"ח האלה ובפועל שילמת רק 1300 ש"ח מכיסך - רווח נקי של 2500 ש"ח.

פלילי? לא פחות מלגבות 4300 ש"ח על SGS/WAVE או 20X36=720 ש"ח על חבילת גלישה שאתה בכלל לא רוצה/צריך.[br]פורסם בתאריך: 23.01.2011 בשעה 01:14:40


תיקון טעות - למרות מה שחשבנו, חברות הסולולר מחוייבות לתת לנו ב-ד-י-ו-ק אותם תנאים כאילו רכשנו את המכשיר אצלם בלי קשר למחירו:

http://sn.im/1was98

האמת, שיש בזה הרבה מן ההגיון הצרכני - אחרת לחברות הסלולר לא יהיה כל תמריץ להוריד מחירי מכשירים כי הם ממילא יחזירו רק את מה ששילמת.

אל תאמין לכל מה שאתה קורא בפורומים

# סך ההחזרים מוגבל למחיר המכשיר ללקוח כפי שמופיע באישור הרכישה

# פרטנר שומרת לעצמה את הזכות להפסיק את ההחזרים הכספיים במידה וימצא כי לא נעשה שימוש במכשיר שהוצג בעת ההצטרפות

ואגבו ם בהחלט יודעים באיזה טלפון אתה משתמש

http://www.orange.co.il/he-il/cellular/packages/deals/sim-free-refund/

ראה גם פה: http://sn.im/1wau7h

אני בכלל לא בטוח שהתנאים שאורנג' רושמת באתר (ומופיעים בסוף בקטן רק אם אתה לוחץ על "פרטים מלאים") יחזיקו ב"מבחן בג"ץ" או בפניה למשרד התקשורת כפי שכבר קרה בזמן האחרון: http://www.htmobile.co.il/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=1196561

1. כפי שאמרתי, אם הם שומרים לעצמם את הזכות להפסיק את הזיכויים בתלות במחיר הרכישה, נדרסת כוונת המחוקק וכפי שמשרד התקשורת הורה להם במקרים דומים - זה לא יחזיק (לדעתי לכל הפחות).

2. כשקניתי מהם מכשיר והו אבד אחרי שנה - הם הפסיקו לי את החיובים בגינו כי הפסקתי להשתמש בו? ממש לא! אז איזו הצדקה שבעולם יש להם לבטל לי את הזיכויים אם אני לא משתמש בו? ואם אני לא מסתדר איתו ומעביר אותו לאישתי ולוקח מכשיר אחר לעצמי? ואם אחרי יומיים איבדתי אותו וקניתי אחד אחר - אני לא זכאי להחזרים? הרי לקוח שקנה מהרשת היה ממשיך לקבל החזרים בלי קשר וכוונת המחוקק שתהיה גזרה שווה פה. אני בכלל לא בטוח שיש להן אפילו את הזכות החוקית לפשפש במעשי ברמה כזו וגם אם איכשהו כן - אני בספק אם זו עילה למשהו.

לעניות דעתי אלו סעיפים סטייל "שיטת מצליח" - הם ישתמשו בהם במקרים בהם לדעתם כדאי עד שמישהו יתלונן. בינתיים הם ירוויחו.

אני אבדוק מחר עם שירות לקוחות בדיוק מה התנאים ואקליט את השיחה. מעניין.

שתף דיון


קישור ישיר להודעה
שתף באתרים אחרים

כמו שכתבתי בת'רד הקודם-

כוונת המחוקק היא חד משמעית - להוריד חסמים שהיו במעבר בין רשתות

אין לחוק הזה שום קשר למחירי הטלפונים המנופחים ברשתות הסלולריות

וזה שהם שומרים לעצמם את הזכות להפסיק את הזיכויים על המכשיר במידה שהופסק הששימוש בו זה בדיוק בשביל שלא ינצלו לרעה את החוק

וזה גם די הגיוני שלא תקבל זיכויים מעבר לעלות המכשיר...

שתף דיון


קישור ישיר להודעה
שתף באתרים אחרים

אני מחכה לעדכונים,נחמד יהיה לקנות מכשיר בחנות שעולה 2000 ש"ח כשבחברה מעל 4-5 אלף!!!

השאלה אם אני קונה במזומן או יד שנייה איך אני מוכיח להם את זה??

שתף דיון


קישור ישיר להודעה
שתף באתרים אחרים

צריך קבלה...

שתף דיון


קישור ישיר להודעה
שתף באתרים אחרים

כוונת המחוקק היא חד משמעית - להוריד חסמים שהיו במעבר בין רשתות

אין לחוק הזה שום קשר למחירי הטלפונים המנופחים ברשתות הסלולריות

וזה שהם שומרים לעצמם את הזכות להפסיק את הזיכויים על המכשיר במידה שהופסק הששימוש בו זה בדיוק בשביל שלא ינצלו לרעה את החוק

וזה גם די הגיוני שלא תקבל זיכויים מעבר לעלות המכשיר...

* לגבי החזרים מעבר למחיר המכשיר - זו אינה לשון החוק ומה שכתוב באתר של אורנג' הוא ככל הנראה פרשנות יצירתית.

בכל מקרה, גם אם הוא תופס - לכל היותר לא הרווחת וזה בסדר גמור אני מניח מנקודת ראות צרה ואישית מאוד.

* לגבי עניין השימוש במכשיר - זה סעיף שלדעתי קשה לאכוף, לדוגמה במקרים שציינתי קודם (אובדן/הרס של המכשיר).

גם אם יש להם יכולת והרשאה לעקוב בדיוק באיזה מכשיר מי משתמש - יש הרבה סיבות לגיטימיות לחלוטין לשימוש במכשיר אחר מלבד מרמה.

גם כאן, שוב, אין לי בעיה אם הם יעשו שימוש בסעיף הזה כדי לשלול את ההטבה מרמאים - כל עוד זה יהיה שימוש ראוי (ולכן הסעיף קיים לדעתי).[br]פורסם בתאריך: 23.01.2011 בשעה 02:39:09


השאלה אם אני קונה במזומן או יד שנייה איך אני מוכיח להם את זה??

כתוב למעלה - תקרא!

שתף דיון


קישור ישיר להודעה
שתף באתרים אחרים

לא מצליח למצוא את לשון החוק...

אבל זה מאוד הגיוני שלא תרוויח מהמהלך הזה, כי זאת לא המטרה.

בקשר לשימוש במכשיר - זה קל מאוד לרשת

דבר ראשון הם יודעים את הimei שלך בכל שלב שאתה מחובר לרשת, אין להם בעיה לדעת כשאתה כבר לא משתמש במכשיר

יותר מזה, הם גם יודעים באיזה טלפון אתה משתמש (הקו שלי במקור הוא עם מכשיר , בפועל יש לי sgs וכשאני נכנס לאתר אורנג' מופיע שהמכשיר שלי הוא sgs)

אחרת זה בעייתי, כי מכשיר אחד יכול לעבור ב3 הרשתות ולקבל זיכוי בשלושתן, זה פתח להונאות.

שתף דיון


קישור ישיר להודעה
שתף באתרים אחרים

^

שוב, אין לי כל בעיה עם מגבלות שמונעות הונאה, כל עוד זה לא מעקר את החוק מתוכן.

במידה וכן, על משרד התקשורת לוודא שחל איזון בין כוונת המחוקק לאינטרס של חברות הסלולר ואלו של הצרכנים (דוגמאו - שוב בלינק שנתתי).

תחשוב למשל על הדוגמה הזו - קנית אייפון4 מאורנג' ב-100X36 ש"ח ואחרי יומיים איבדת אותו... אתה חושב שאורנג' יבטלו לך את שאר התשלומים עליו? יבטלו את הזיכוי עליו? ככל הנראה לא, נכון? אז אם שילמת כבר על המכשיר, איבדת אותו ואתה משתמש במכשיר אחר עכשיו - למה שיבטלו לך את הזיכוי?

חייבת להיות גזרה שווה!

ומה אם מכרת אותו ב-3000 ש"ח אחרי חודשיים (את המכשיר מאורנג') כי לא הסתדרת איתו וקנית מכשיר אחר ב-1000 ש"ח במקום...

כמו שאתה יודע, הם ימשיכו לחייב (ולזכות) אותך כאילו יש לך אייפון4, נכון?

לא מעניין אותם שהרווחת מעיסקת המכירה 2000 ש"ח (מה עוד שאין להם איך לדעת כמה הרווחת) והם לא יפסיקו את הזיכוי, נכון?

שוב - חייבת להיות גזרה שווה.

לגבי היכולת הטכנית - אין לי כל ספק שהיא קיימת (כמו גם לדעת בדיוק איפה אני הכל שניה, היכן אני גולש, מה אני כותב לחברי ומה האפליקציות החביבות עלי), אבל יש לי ספקות גם לגבי מידת האפשרות שלהם להשתמש במידע, באילו מקרים ולאיזה מטרות.

שתף דיון


קישור ישיר להודעה
שתף באתרים אחרים

כי מכשיר אחד יכול לעבור ב3 הרשתות ולקבל זיכוי בשלושתן, זה פתח להונאות.

איך זאת הונאה אם בשביל לקבל את הזיכוי אתה חייב לעמוד בתנאים שלהם (חשבונית מינימלית וכו') ? מה אכפת להם שאתה מזדכא עליו גם בחברות אחרות? אם אתה עומד בתנאים שלהם לזיכוי, אתה פועל במסגרת החוק.

ובכל מקרה להשתמש בכמה מכשירים זה לגיטימי לגמרי (למשל כשאתה מכניס את הסים לטלפון מובנה ברכב יוקרה..).

ואין לאורנג' שום זכות חוקית למנוע את זה ממך, זה ציפצוף בוטה על לשון החוק.

שתף דיון


קישור ישיר להודעה
שתף באתרים אחרים

^

שוב, אין לי כל בעיה עם מגבלות שמונעות הונאה, כל עוד זה לא מעקר את החוק מתוכן.

במידה וכן, על משרד התקשורת לוודא שחל איזון בין כוונת המחוקק לאינטרס של חברות הסלולר ואלו של הצרכנים (דוגמאו - שוב בלינק שנתתי).

תחשוב למשל על הדוגמה הזו - קנית אייפון4 מאורנג' ב-100X36 ש"ח ואחרי יומיים איבדת אותו... אתה חושב שאורנג' יבטלו לך את שאר התשלומים עליו? יבטלו את הזיכוי עליו? ככל הנראה לא, נכון? אז אם שילמת כבר על המכשיר, איבדת אותו ואתה משתמש במכשיר אחר עכשיו - למה שיבטלו לך את הזיכוי?

חייבת להיות גזרה שווה!

ומה אם מכרת אותו ב-3000 ש"ח אחרי חודשיים (את המכשיר מאורנג') כי לא הסתדרת איתו וקנית מכשיר אחר ב-1000 ש"ח במקום...

כמו שאתה יודע, הם ימשיכו לחייב (ולזכות) אותך כאילו יש לך אייפון4, נכון?

לא מעניין אותם שהרווחת מעיסקת המכירה 2000 ש"ח (מה עוד שאין להם איך לדעת כמה הרווחת) והם לא יפסיקו את הזיכוי, נכון?

שוב - חייבת להיות גזרה שווה.

לגבי היכולת הטכנית - אין לי כל ספק שהיא קיימת (כמו גם לדעת בדיוק איפה אני הכל שניה, היכן אני גולש, מה אני כותב לחברי ומה האפליקציות החביבות עלי), אבל יש לי ספקות גם לגבי מידת האפשרות שלהם להשתמש במידע, באילו מקרים ולאיזה מטרות.

במקרה שקנית טלפון מאורנג' ואיבדת אותו, אתה ממשיך לשלם עליו ולקבל זיכוי

זה שונה ממקרה של קניית מכשיר, קבלת זיכויים עליו ומכירתו - פה יש ניצול לרעה של החוק

במקרה שאיבדת אותו/החלטת לשים אותו במגרה זה כבר סיפור אחר

אבל במקרה הזה זה קל - איבדת אותו? תתקשר לחברה ותדווח - היא תחסום לו את הimei בארץ

החלטת להעביר אותו לאשתך/לשים אותו במגירה? אם מתישהו אורנג' יתלוננו המכשיר עדיין ברשותך ואין סיבה שתפסיק לקבל את הזיכוי

אתה לקחת את החוק ופירשת אותו בצורה מאוד קיצונית.

איך זאת הונאה אם בשביל לקבל את הזיכוי אתה חייב לעמוד בתנאים שלהם (חשבונית מינימלית וכו') ? מה אכפת להם שאתה מזדכא עליו גם בחברות אחרות? אם אתה עומד בתנאים שלהם לזיכוי, אתה פועל במסגרת החוק.

ובכל מקרה להשתמש בכמה מכשירים זה לגיטימי לגמרי (למשל כשאתה מכניס את הסים לטלפון מובנה ברכב יוקרה..).

ואין לאורנג' שום זכות חוקית למנוע את זה ממך, זה ציפצוף בוטה על לשון החוק.

אבל הזיכוי הוא בתנאים מסויימים, לא רק בעמידה במינימום דקות/כסף

הזיכוי הוא על קניית מכשיר

תחשוב על מצב שאתה לוקח טלפון מאורנג'+התחייבות לחבילה, אחרי שבוע אתה מחזיר אותו אבל נשאר עם הקו

אתה מצפה שהם יתנו לך את הזיכוי על המכשיר למרות שלא לקחת אותו?

שוב, מדובר פה בניצול החוק לרעה

אבל המצב שונה אם המכשיר סתם לא בשימוש כי אתה משתמש בכמה מכשירים או אם איבדת אותו

לשון החוק כפי שפורסמה באוקטובר 2009:

http://www.moc.gov.il/sip_storage/FILES/9/1829.pdf

זה לא החוק, זאת הודעה לתקשורת...

כל הדיון הזה יהיה קצת עקר אם לא יהיה פה את לשון החוק

אני כותב מההגיון שלי, אתם משלכם (לי זה נראה הגיוני שלא תקבל זיכוי גבוה ממה ששילמת על המכשיר, tmpusr לא חושב שזה בכלל עניין של הרשת למשל)

מצד שני, תנאי ניתוק הזיקה שמופיעים באתר אורנג' תומכים בהגיון שלי :P

שתף דיון


קישור ישיר להודעה
שתף באתרים אחרים

מצד שני, תנאי ניתוק הזיקה שמופיעים באתר אורנג' תומכים בהגיון שלי :P

זו בדיוק אחת הבעיות שלי עם דרך החשיבה שהתרבות האולטרא-קפיטליסטית הצליחה "להנחיל" למרבית הצרכנים... שמאוד הגיוני שצריך דבר ראשון לשמור על אינטרס הרווח של החברה ורק אז על האינטרס של הלקוח. כפי שאתה בוודאי יודע, חברות הסלולר מרוויחות ה-מ-ו-ן ואין מה לרחם עליהם. אם הן מרשות לעצמן לדרוש 4300 ש"ח על SGS כשמחיר השוק הוא 2400 ש"ח בארץ (והרבה פחות בחו"ל) אז לנו כצרכנים יש סיבה לדאוג לעצמנו.

בלי כל קשר אליך עומרי, שסביר מאוד להניח שגישתך הוגנת ועצמאית לחלוטין, זו פשוט תופעה שרווחת יותר ויותר ולצערי אימצנו את התרבות האולטא-קפיטליסטית אבל בלי לאמץ גם את תודעת השירות ו"הלקוח תמיד צודק" שאמורה לבוא איתה לכל הפחות (אפילו שזה מזמין תחמנות - עדיין יש לאזן בין האינטרסים).

אבל זה דיון אחר לגמרי... עזוב. לא נצא מזה.

כל הדיון הזה יהיה קצת עקר אם לא יהיה פה את לשון החוק

אני כותב מההגיון שלי, אתם משלכם (לי זה נראה הגיוני שלא תקבל זיכוי גבוה ממה ששילמת על המכשיר, tmpusr לא חושב שזה בכלל עניין של הרשת למשל)

מצד שני, תנאי ניתוק הזיקה שמופיעים באתר אורנג' תומכים בהגיון שלי :P

לשון החוק כפי שפורסמה באוקטובר 2009:

http://www.moc.gov.il/sip_storage/FILES/9/1829.pdf

הציטוט שנתתי היה מדוייק:

1. ההטבות יינתנו על ידי החברה הסלולארית למשך תקופה שלא תפחת מהתקופה בה ניתנו ההטבות למנוי הרוכש ציוד מהחברה הסלולארית, לעניין זה, רשאית החברה להביא בחשבון את המועד בו נרכש ציוד הקצה, כפי שמופיע באישור הרכישה .

2. מנוי שרכש מספק אחר ציוד קצה מדגם מסוים, אשר משווק על ידי החברה הסלולארית, בעת פנייתו של המנוי אליה, יקבל הטבות על פי אותם תנאים ובגובה זהה לזה הניתן למי שרכש את ציוד הקצה מהחברה.

אני כרגע בשיחה עם נציגי אורנג' שהודו שיש בעייתיות מסויימת עם הסעיפים האלה - הם כלל לא היו מודעים לקיומם.

שתף דיון


קישור ישיר להודעה
שתף באתרים אחרים

הדוגמאות בפקרסום של משרד התקשורת הן לשון החוק למעשה והכתוב שם הוא החוק.

דוגמאות

הדוגמאות מבוססות על ההנחה שמפעיל סלולרי מאפשר למנוי פריסת תשלומים בגין רכישת

המכשיר על פני 36 חודשים.

1 דוגמה .1

א. מנוי רכש בחנות פרטית מכשיר מדגם מסויים וביקש להצטרף כמנוי לרשת חברה

סלולרית.

ב. חברת הסלולר מוכרת מכשיר מהדגם הנ"ל במחיר של 3,600 ₪ בפריסה ל- 36 תשלומים

(100 ש"ח לחודש) ומעניקה זיכוי של 90 ₪ בחודש בו דיבר המנוי בסכום של מעל 199 ₪.

ג. חברת הסלולר תעניק למנוי שרכש את המכשיר מהדגם הנ"ל בחנות הפרטית זיכוי של

90 ₪, בחודש בו דיבר בסכום של מעל 199 ₪, וזאת במשך 36 חודשים. הטבה הזהה

להטבה לה היה זכאי אילו היה רוכש המכשיר ממנה.

2 דוגמה .2

א. מנוי רכש בחברת א מכשיר מדגם מסויים וביקש להצטרף כמנוי לרשת שלה.

ב. חברת א מוכרת מכשיר מהדגם הנ"ל במחיר של 2,124 ₪ בפריסה ל-36

תשלומים (59 ש"ח לחודש) ומעניקה זיכוי של 30 ₪ בחודש בו נעשה שימוש של מעל 100

ש"ח ו-59 ₪ בחודש בו נעשה שימוש של מעל 200 ₪.

ג. כעבור 20 חודשים להיותו מנוי חברת א בחר המנוי לנייד את מספר הטלפון שלו

עם המכשיר שברשותו לחברת ב.

ד. חברת סלולר ב מוכרת את המכשיר מהדגם הנ"ל במחיר של 1,944 ₪ בפריסה ל-36

תשלומים (54 ₪ לחודש) ומעניקה זיכוי של 54 ₪ בחודש בו דיבר המנוי בסכום של מעל

.₪ 15

שתף דיון


קישור ישיר להודעה
שתף באתרים אחרים

זו בדיוק אחת הבעיות שלי עם דרך החשיבה שהתרבות האולטרא-קפיטליסטית הצליחה "להנחיל" למרבית הצרכנים... שמאוד הגיוני שצריך דבר ראשון לשמור על אינטרס הרווח של החברה ורק אז על האינטרס של הלקוח. כפי שאתה בוודאי יודע, חברות הסלולר מרוויחות ה-מ-ו-ן ואין מה לרחם עליהם. אם הן מרשות לעצמן לדרוש 4300 ש"ח על SGS כשמחיר השוק הוא 2400 ש"ח בארץ (והרבה פחות בחו"ל) אז לנו כצרכנים יש סיבה לדאוג לעצמנו.

בלי כל קשר אליך עומרי, שסביר מאוד להניח שגישתך הוגנת ועצמאית לחלוטין, זו פשוט תופעה שרווחת יותר ויותר ולצערי אימצנו את התרבות האולטא-קפיטליסטית אבל בלי לאמץ גם את תודעת השירות ו"הלקוח תמיד צודק" שאמורה לבוא איתה לכל הפחות (אפילו שזה מזמין תחמנות - עדיין יש לאזן בין האינטרסים).

אבל זה דיון אחר לגמרי... עזוב. לא נצא מזה.

זה שהן מרוויחות המון בכלל לא קשור,

הסיבה היחידה שהוציאו את החוק היא הסרת חסמי מעבר בין , לא בשביל להוריד את הרווחים שלהם.

אגב, לצפות שהמחיר של המכשיר יהיה זהה למחיר בחו"ל זה לא ריאלי

המחיר של המכשיר, גם אם תביא אותו מחו"ל יהיה מעל 2400 ש"ח כולל מכס ומע"מ

וחוץ מזה חברה כמו אורנג' צריכה להכשיר טכנאים שיתקנו אותו, לפתח לו גירסאות תוכנה ולתחזק אותן, לשמור מלאי של חלפים וכו'

זה כמובן לא מצדיק את המחיר, אבל זה ממש לא העסק שלהן להרוויח על טלפונים והן אכן לא ממש מרוויחות מזה.

הציטוט שנתתי היה מדוייק:

1. ההטבות יינתנו על ידי החברה הסלולארית למשך תקופה שלא תפחת מהתקופה בה ניתנו ההטבות למנוי הרוכש ציוד מהחברה הסלולארית, לעניין זה, רשאית החברה להביא בחשבון את המועד בו נרכש ציוד הקצה, כפי שמופיע באישור הרכישה .

2. מנוי שרכש מספק אחר ציוד קצה מדגם מסוים, אשר משווק על ידי החברה הסלולארית, בעת פנייתו של המנוי אליה, יקבל הטבות על פי אותם תנאים ובגובה זהה לזה הניתן למי שרכש את ציוד הקצה מהחברה.

אני כרגע בשיחה עם נציגי אורנג' שהודו שיש בעייתיות מסויימת עם הסעיפים האלה - הם כלל לא היו מודעים לקיומם.

שוב, צריך לראות את החוק ואת הסייגים שבו

הודעה לתקשורת זה נחמד, זה לא החוק

הדוגמאות בפקרסום של משרד התקשורת הן לשון החוק למעשה והכתוב שם הוא החוק.

דוגמאות

הדוגמאות מבוססות על ההנחה שמפעיל סלולרי מאפשר למנוי פריסת תשלומים בגין רכישת

המכשיר על פני 36 חודשים.

1 דוגמה .1

א. מנוי רכש בחנות פרטית מכשיר מדגם מסויים וביקש להצטרף כמנוי לרשת חברה

סלולרית.

ב. חברת הסלולר מוכרת מכשיר מהדגם הנ"ל במחיר של 3,600 ₪ בפריסה ל- 36 תשלומים

(100 ש"ח לחודש) ומעניקה זיכוי של 90 ₪ בחודש בו דיבר המנוי בסכום של מעל 199 ₪.

ג. חברת הסלולר תעניק למנוי שרכש את המכשיר מהדגם הנ"ל בחנות הפרטית זיכוי של

90 ₪, בחודש בו דיבר בסכום של מעל 199 ₪, וזאת במשך 36 חודשים. הטבה הזהה

להטבה לה היה זכאי אילו היה רוכש המכשיר ממנה.

2 דוגמה .2

א. מנוי רכש בחברת א מכשיר מדגם מסויים וביקש להצטרף כמנוי לרשת שלה.

ב. חברת א מוכרת מכשיר מהדגם הנ"ל במחיר של 2,124 ₪ בפריסה ל-36

תשלומים (59 ש"ח לחודש) ומעניקה זיכוי של 30 ₪ בחודש בו נעשה שימוש של מעל 100

ש"ח ו-59 ₪ בחודש בו נעשה שימוש של מעל 200 ₪.

ג. כעבור 20 חודשים להיותו מנוי חברת א בחר המנוי לנייד את מספר הטלפון שלו

עם המכשיר שברשותו לחברת ב.

ד. חברת סלולר ב מוכרת את המכשיר מהדגם הנ"ל במחיר של 1,944 ₪ בפריסה ל-36

תשלומים (54 ₪ לחודש) ומעניקה זיכוי של 54 ₪ בחודש בו דיבר המנוי בסכום של מעל

.₪ 15

אלכס, כל הכבוד, אתה יודע לעשות copy&paste :yelclap:

או שאתה יוצא מנקודת הנחה שאנשים לא יודעים לקרוא/להכנס לקישור :s05:

לא ברור למה היית צריך להדביק את הדוגמאות האלו שלא תורמות כלום לדיון.

כי הרי מדובר בדוגמאות "רגילות" שלא נכנסות לתחום הדיון פה.

בכל מקרה, אם אתה חושב שהודעה לתקשורת זה חוק יש פה בעיה

אם קראת פעם חוק, אתה יודע שזה משהו "קצת" יותר מפורט

ובניסוח "קצת" יותר משפטי ובלי דוגמאות מפשטות

צריך למצוא את החוק ואז נהיה יותר חכמים

שתף דיון


קישור ישיר להודעה
שתף באתרים אחרים

קודם כל - צודק עומרי שיש למצוא את ניסוח החוק המקורי ולא בניסוח יחצני של משרד התקשורת. :xyxthumbs:

לגבי התשובות מאורנג':

1. "פרטנר שומרת לעצמה את הזכות להפסיק את ההחזרים הכספיים במידה וימצא כי לא נעשה שימוש במכשיר שהוצג בעת ההצטרפות"

לטענתם זה סעיף שמופיע גם בקניה דרך החברה, בדיוק כמו סעיפים בסגנון של "החברה שומרת לעצמה את הזכות לשנות תעריפים, לעדכן מחירים" וכדומה.

בפועל הם לא מפעילים אותו מתוך ההבנה שאנשים מאבדים/מחליפים מכשירים וזה כלי לשימוש במקרי קיצון בלבד.

שום דבר בכתב כמובן, אבל אם זה באמת מופיע גם בקניה דרך החברה הם מכוסים מבחינת החוק - רק אולי יהיו נוטים יותר להשתמש בו עכשיו.

2. "סך ההחזרים מוגבל למחיר המכשיר ללקוח כפי שמופיע באישור הרכישה "

מה שהם עושים זה 36 החזרים בסכום של (מחיר המכשיר)\36, כלומר, אם קניתי SGS ב-2160 ש"ח אני אקבל החזר חודשי של 60 ש"ח במקום 118 ש"ח - למשך 36 חודשים. אם הניסוח ב-PDF נכון - זה לא עומד בלשון החוק שקובע שההטבות יהיו באותם תנאים, בגובה זהה ולמשך אותה תקופה.

< חושב איך להמשיך... >

שתף דיון


קישור ישיר להודעה
שתף באתרים אחרים

×
  • צור חדש...
Back to top button
Close
Close