ועדת חקירה למימון ארגוני שמאל - עמוד 21 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

ועדת חקירה למימון ארגוני שמאל


david11

Recommended Posts

סליחה על האיחור, יש ביני ובין המחשב שלי חילוקי דעות מהותיים בזמן האחרון :-[ .

לא דיברתי על נושא בית המשפט העליון, אלא על עניין תרומות ומימון על ידי מדינות זרות.

אה, אני כתבתי שיש חוק שמגביל תרומות לעמותות בארה"ב? לא זוכר. אני די בטוח שלא כתבתי את זה. כן כתבתי שיש חוק (די ותיק) שמחייב כל מי שממומן ע"י מדינה זרה כדי לקדם את האינטרסים שלה להירשם כ"סוכן זר".

1. "לפי ההערכות": ההערכות של מי? איזו אסמכתא יש להערכות שכאלה? מה מונע להביא הערכה לא מבוססת כעובדה?

2. האם אי פעם נבדקו אחוזי התרומות מחו"ל במפלגה אחרת כלשהי? גם אם מדובר ב98%, היכן הבעיתיות?

3. "אנשי ימין קיצוני": מה מוגדר כימין קיצוני?

4. "כאלה שהסתבכו בפלילים": אילו פלילים? אם מי מהתורמים התחמק בעבר מתשלום מס הכנסה ונשפט על כך (בארה"ת זו עבירה פלילית), זה אמנם מכניס אותו לקטגוריה הזו, אך האם קיים איזשהו קשר בין זה לבין דעותיהם או עמדותיהם?

5. סמיכות המשפטים כאן מעט מטרידה, בהתחשב באופי הנתונים שבחרו להדגיש או לחילופין להצניע. איזה חלק מהתורמים הסתבכו בפלילים? לא ברור. מספיק שיהיו שניים כאלה בשביל שהמשפט יהיה נכון רעיונית, לא? מה הסיכויים שזה נעשה רק על מנת להציב את המשפט הזה מייד אחרי הנתון הזה של 98%, אפילו שהוא מתייחס למשהו קצת אחר?

בקיצור, אני לא מצליח לראות איך המשפט הזה יכול היה להכתב שלא לצרכי קידום עמדה שלילית כלפי נתניהו. גם הכתבה בכללותה היא לא משהו שתראו בנוגע למקורות מימון קמפיין הבחירות של מרצ למשל, הגם שאני בטוח שגם להם אחוז גבוה מהתרומות מגיע מחו"ל, וכנראה שניתן למצוא בין התורמים אי אלו שהואשמו אי פעם בעבירה פלילית.

1. זה לא "לפי ההערכות". זה נכתב כנראה כדי ליצור רושם שמדובר באיזה תחקיר בנבכי הרשת המסתורית לגיוס תרומות של ביבי האיום. בפועל, כל מה שהם עשו זה לבדוק את הדו"ח הפומבי של מבקר המדינה, שבודק את מימון הפריימריס של כל המועמדים במפלגות, על סמך נתונים שהם עצמם מעבירים לו. לפעמים זה אפילו מגיע בקובץ אקסל, כך שאפשר בקלות לדעת כמה הגיע מחו"ל. האם זה באמת יוצא 98% לא בדקתי, אבל אני זוכר שזה באמת הרוב הגדול. בארה"ב, למשל, מועמדים מקבלים הרבה יותר (ומקבלים תרומות גם מחברות מסחריות, מה שאסור בארץ - ולא פעם החברות תורמות לשתי המפלגות באותו הזמן).

2. כן, כולם נבדקים. הצצתי בדו"חות של עוד כמה, סתם בשביל הכיף. ידעת כמה תורמים יש לליבני בחו"ל? נראה לי כמו 50-50 אצלה, קשה לי לדעת כי דווקא שם זה קובץ PDF ולא עד כדי כך משעמם לי. ידעת שדן חלוץ קיבל משהו כמו 99% מחו"ל, כולל אדם אחד שתרם לו 100,000$? ידעת שיריב אופנהיימר קיבל רק 700 ש"ח תרומות מישראלים ואת שאר 95% הוא קיבל מחו"ל (אחרי שהסרתי מרשימת התרומות את זו שהוא קיבל מישראלי אחד ששמו יריב אופנהיימר... איך לעזאזל אדם תורם לעצמו)? ידעת שלשלי יחימוביץ תרמו משהו כמו מיליון איש, כולל אחד שהעביר תרומה של (תחזיק חזק) 20 ש"ח?

3. ימין קיצוני: כל מי שנמצא ימינה מהעיתונאי כמובן. הרי אין דבר כזה "ימין מתון".

4. ברשימה גדולה תמיד יהיה מי שהסתבך בפלילים. למשל שיפץ את דו"חות המס השנתים שלו (קרה בערך לכל המועמדים של אובמה לתפקידי שר). או העסיק עובד זר ללא רישיון (גם קרה לכמה מהם). למה אתה חושב שלא סיפרו לנו מי הסתבך, במה הסתבך ואיך העסק נגמר (כי הם מי שזוכה מחמת חוסר אשמה נחשב למי שהסתבך בפלילים)? אגב, אי תשלום מס זו עבירה פלילית גם בארץ.

דווקא במר"צ לא ראיתי הרבה תורמים מחו"ל. מצד שני, הם לא צריכים הרבה כסף, בסה"כ כמה מצביעים כבר יש להם? שלא לדבר על זה שכמפלגה שחרתה את הדמוקרטיה על דגלה, הם לא ממש דמוקרטיים: הגוף שבוחר שם מורכב מפחות מאלף איש.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 302
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...