מכונית שחוסכת בצריכת דלק ע"י הפיכת מים למימן. - עמוד 3 - מדע וטכנולוגיה - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מכונית שחוסכת בצריכת דלק ע"י הפיכת מים למימן.


benor

Recommended Posts

כנס, כנס, אני סקרן.

טוב אז על קצה המזלג, היום, המנוע החשמלי כיחידת כוח הרבה פחות יעיל ביחס למשקל וגודל שלו ממנוע ביערה פנימי.

ובנוסף, אין הבדל ברמת הזיהום בין מנוע חשמלי למנוע בעירה פנימית, והסיבה לכך היא ששניהם משתמשים באותו מקור אנרגיה, רק במקרה אחד מייצרים אותה בתחנת כוח רחוקה ובמקרה אחר את לוקח איתך קצת מיץ דינוזאורים לדרך.

אגב, מי שיודע קצת פיסיקה\כימיה\ביולוגיה, אמור להבין שזה בסך הכל העברת אנרגיה מצורה אחת לצורה אחרת, זות אומרת שבדרך אתה גם מפסיד אנרגיה על כלום.

ובקשר למה העתיד, תשמעו אני באמת לא יודע, אם ונעבור ליצור חשמל ירוק במאה אחוז אז אולי יש מקום למנועים החשמליים, וגם במקרה כזה כבר עדיף לנסות לייצר מימן בשביל מנועי מימן שנראים מבטיחים הרבה יותר, ושוב אם אתם מדברים על עתיד, אז באמת אי אפשר לדעת, יש מצב שנראה איזה מיני כור גרעיני או משהו כזה (כן כן אני יודע שכבר דיברו על זה בשנות ה50,fallout 3 משהו )

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 44
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

אמנם הן תחנת הכוח והן המכונית עובדות על דלק (במקרה הראשון זה יכול להיות גם גז ופחם), אבל המנגנון מאוד, מאוד שונה בתצורה ובהיקף כך שאין בהכרח התאמה בין הנצילויות. לתחנת כוח יכולה להיות נצילות גבוהה הרבה יותר, כך שגם אחרי קיזוז ההפסדים במנוע החשמלי נשארים עם "רווח".

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

טוב אז על קצה המזלג, היום, המנוע החשמלי כיחידת כוח הרבה פחות יעיל ביחס למשקל וגודל שלו ממנוע ביערה פנימי.

אפשר reference? אם כוללים את הסוללות אז כנראה שאתה צודק, אבל אם לוקחים רק את יחידת ההינע (מנוע+גיר) היחס כח-משקל של מנוע חשמלי לדעתי אמור להיות הרבה יותר טוב - גם, אבל לא רק, בגלל שמנוע חשמלי לא מצריך תיבת הילוכים סטנדרטית. זה כבר מפחית מהמשקל עשרות רבות של ק"ג, ואף מאות בכלים כבדים.

ובנוסף, אין הבדל ברמת הזיהום בין מנוע חשמלי למנוע בעירה פנימית, והסיבה לכך היא ששניהם משתמשים באותו מקור אנרגיה, רק במקרה אחד מייצרים אותה בתחנת כוח רחוקה ובמקרה אחר את לוקח איתך קצת מיץ דינוזאורים לדרך. מאד מאד פשטני, וגם לא ממש נכון, משתי סיבות:

1) הנצילות הכוללת (זיקוק ושינוע דלק וייצור החשמל) של תחנת כח גבוהה משמעותית מהנצילות של מנוע בעירה פנימית טיפוסי. פה יש דוגמא, אמנם רכב ישן אבל תסמוך על זה שלא היה שיפור של 200% ביעילות מאז 95' - http://www.electroauto.com/info/pollmyth.shtml.

באופן כללי כשעובדים על מערכות בקנה מידה יותר גדול היעילות גדלה, יש פחות overhead.

2) ריכוזית זה שם המשחק. אם יגלו דלק חדש ומדהים צריך להמיר את כל המכוניות, עניין של עשרות שנים. אם כל המכוניות חשמליות, אז רק צריך להמיר תחנות כח וקיבלת את החידוש תוך שנים בודדות. חשמל זו צורת אנרגיה מאד מוצלחת. כל דלק חדש שיומצא, כל שיטה חדשה להפקת חשמל שתתגלה, ישר תיכנס לך למכונית.

אגב, מי שיודע קצת פיסיקה\כימיה\ביולוגיה, אמור להבין שזה בסך הכל העברת אנרגיה מצורה אחת לצורה אחרת, זות אומרת שבדרך אתה גם מפסיד אנרגיה על כלום.

כדי להניע רכב אתה חייב להמיר אנרגיה כלשהי לאנרגיה מכנית (אין כזה דבר דלק 'מכני'). היום ממירים דלק למכני. עם מנוע חשמלי יומר דלק לחשמל, ואז חשמל למכני. לכאורה יש פה בזבוז, אבל: היעילות של מנוע חשמלי היא מאד מאד גבוהה, לא מפסידים שם הרבה. ובנוסף, אל תשכח שכדי שתוכל לתדלק יש תהליך די מורכב (זיקוק בעיקר) שהנפט הגולמי צריך לעבור, ויש מלא סוגים לכל מיני מכוניות, זה עוד מורכבות שאתה נפטר ממנה במעבר לחשמל. בחישוב הכללי ההמרה הנוספת לא ממש גורמת לך לאבד שום דבר ביחס למצב הקיים.

ובקשר למה העתיד, תשמעו אני באמת לא יודע, אם ונעבור ליצור חשמל ירוק במאה אחוז אז אולי יש מקום למנועים החשמליים, וגם במקרה כזה כבר עדיף לנסות לייצר מימן בשביל מנועי מימן שנראים מבטיחים הרבה יותר, ושוב אם אתם מדברים על עתיד, אז באמת אי אפשר לדעת, יש מצב שנראה איזה מיני כור גרעיני או משהו כזה (כן כן אני יודע שכבר דיברו על זה בשנות ה50,fallout 3 משהו )

מנוע מימן זה מנוע בעירה, רק שהוא יותר נקי. אם ילמדו להפיק חשמל ממימן בצורה יעילה, עדיין תחנות כח יעשו את זה טוב יותר מרכב בדיוק כמו המצב היום עם נפט.

חוצמזה מימן זה נפיץ, אני לא בטוח שאתה רוצה להסתובב עם מיכל מימן ברכב (נפיץ, לא דליק - הרבה יותר מסוכן מבנזין).

מעבר לכל האמור לעיל, יש עוד יתרונות למנוע חשמלי. העובדה שיש לך 100% מהמומנט זמין כבר מ-0 סל"ד הוא יתרון עצום. אין כמעט חלקים נעים אז התחזוקה השוטפת היא גם עדן ביחס להיום. אפשריות התכנון עם מנוע חשמלי גדולות לאין ערוך מול מה שמנוע בעירה מאפשר - נגיד ארבעה מנועים קטנים, אחד בכל גלגל, זה רעיון מעניין שכבר יושם בכמה דגמי קונפסט (דגמים שעובדים ונוסעים 100%) - זה משהו שאי אפשר לעשות עם מנוע בעירה. וזה רק קצה הקרחון.

כרגע יש חסרון אחד בלבד למנוע חשמלי וזה, שוב, האגירה של החשמל. סוללות זה דבר כבד ומחורבן כרגע. ויעידו כל בעלי הסלולרי/נטבוק/לפטופ/מכוניות חשמליות צעצוע/שלטי וכו'.

אבל מכיוון שהכל חשמלי אז זה משהו שיצטרך להפתר בדרך כזאת או אחרת. בין אם זה אגירה טובה יותר או לחילופין טעינה מאד מאד מהירה, החלפת מצברים (better place), טעינה בהשראה תוך כדי נסיעה וכו'. העניין הוא שהפתרון יימצא, כי אין ברירה. ואז כל הדיון על אנרגיה נקיה יהפוך למשהו שמדינות מתעסקות בו בתחנות כח, ולא דיון שכל חברת תצטרך בעצמה לחקור ולפתור. וזה יהיה הרבה יותר קל, לדעתי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא רואה סיבה מדוע שבעתיד לא יעברו למנועים חשמליים והתדלוק למעשה יהיה החלפת תאיי אנרגיה ( חשמל ) בתחנות דלק , זה מה שיהיה לפי ההבנה שלי .

תהיינה מכוניות שעובדות על מועים חשמליים , ה"תדלוק" יעשה על ידי החלפת "תאי אנרגיה" ( מצברים מסוג עתידני ) ( ובעתיד הרחוק יותר יהיו יחידות שייצרו את החשמל בתוכם ) .

יש יתרונות רבים למנוע חשמלי החל מתפקוד וכלה במיחזור ויצור . ( הוא מורכב פחות גמיש וחזק יותר )

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

וגם במקרה כזה כבר עדיף לנסות לייצר מימן בשביל מנועי מימן שנראים מבטיחים הרבה יותר

ואיך מכוניות מימן פועלות בדיוק? מימן+חמצן -> תא דלק -> חשמל -> מנועים חשמליים

בכל מקרה ההנעה הסופית תהיה על ידי מנועים חשמליים, מקור החשמל יכול להיות , תא דלק מימן-חמצן, קבלים עתידניים וכו'.

טוב אז על קצה המזלג, היום, המנוע החשמלי כיחידת כוח הרבה פחות יעיל ביחס למשקל וגודל שלו ממנוע ביערה פנימי.

ובנוסף, אין הבדל ברמת הזיהום בין מנוע חשמלי למנוע בעירה פנימית, והסיבה לכך היא ששניהם משתמשים באותו מקור אנרגיה, רק במקרה אחד מייצרים אותה בתחנת כוח רחוקה ובמקרה אחר את לוקח איתך קצת מיץ דינוזאורים לדרך.

מנועים חשמליים היום מאוד יעילים (עד 95%), יחס הספק/משקל של מנועים חשמליים הוא מעולה ומגיעה ליותר מ-10 כ"ס לק"ג.

סוברו אימפרזה טורבו משופרת "עד הקצה" יכולה לתת גם 500 כ"ס ואולי יותר - ממנוע ששוקל כולל הסעפות, תמסורות, מערכות , פליטה וכו' בערך 300 ק"ג - בקושי 2 כ"ס לק"ג. אותו מנוע משופר יחזיק מעמד כמה עשרות אלפי ק"מ לכל היותר לפני שיזדקק לשיפוץ כללי, המנוע החשמלי יחזיק מעמד מיליון ק"מ ויותר עם תחזוקה מינימלית.

זאת ועוד - מנועים חשמליים יעילים במיוחד בנסיעה בתבנית עירונית (הרבה האצות ובלימות, הרבה זמן בתנועה זוחלת או בעמידה) וצריכת האנרגיה שלהם במצבים כאלו נמוכה משמעותית מזאת של מנועי בעירה פנימית.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יתרון נוסף לרכבים עם מנועים חשמליים:

ניתן להרכיב 4 מנועים חלשים ישר על הגלגלים במקום מנוע מרכזי עם העברת כח מכנית לארבעת הגלגלים. יש כאן חסכון גדול במשקל שמתבטא בצריכת אנרגיה קטנה יותר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 2 חודשים מאוחר יותר...

למי שעוד מתעניין בנושא, 2 הרצאות של שי אגסי (אחת באנגלית מ-2010 ואחת בעברית מ-2008, של שעה בערך) על המיזם שלו:

ההרצאה באנגלית, מתייחס לרעיון בפן טכנולוגי, יזמותי, עסקי ופוליטי. בהתחלה מדבר קצת על העבר שלו, בכל מקרה הרצאה מעניינת ביותר, במיוחד למי שמתעניין ביזמות עסקית.

בעברית, אם אני זוכר נכון, מתייחס פחות לצד הפוליטי.

בעיקרון מדובר באותה הרצאה פחות או יותר, בכל מקרה אני ממליץ יותר על ההרצאה באנגלית.

נ.ב, אני מודע לזה שהדיון מלפני חודשיים, אך יש לי משהו מעניין שחשבתי שכדאי לשתף :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 4 חודשים מאוחר יותר...

העתיד הקצת יותר רחוק כנראה טמון בתאי דלק. (מימניים או מתנוליים או משהו דומה)

העניין הוא שהיום הם מאוד יקרים לייצר , יש ירידה משמעותית בביצועים עם הזמן , יש עוד הרבה בעיות אחרות שמתמודדים איתם

יש פתרונות אחרים אבל מנוע חשמלי נשמע ריאלי מאוד לטווח הזמן הקצר.

מכונית סולרית לא יכולה לפתח אנרגיה מספיקה בגלל ההספק לשטח שיש לנו מאנרגית שמש.

הבעיה שאני רואה עם מנוע כזה הוא זמן הטעינה שדרוש

אולי ימצאו לזה פיתרון , אבל אני לא משפחה מחכה חצי שעה בתחנת טעינה שיטענו לה את המאזדה......

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ישנו גם רעיון שטוען שבעזרת שני אטומי דאוטורים (איזותוף של מימן) אפשר להפיק כ- 2500J שזה כמות לא שפויה אבל המדע עדין לא שם וגם אם הוא היא זה לא כאילו את כונה בקבוק מים מינרלים ו"מתדלק" צריך מים כבדים אבל זה ללא ספק העתיד ולא רק במכוניות אלה גם כתכנות כוח וחשמל

נ.ב מנוע של מכונית שכזו כנירא יהיא שכלול למנוע חשמלי

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 1 חודש מאוחר יותר...

התגובה האחרונה מזכירה לי את Mr. מהחלק השלישי של "בחזרה לעתיד".

אבל ברצינות: אני התעניינתי כבר זמן מה בשימוש ב- CAPACITORS (או ULTRA CAPACITORS) במקום סוללות - הן בתעשיית הרכב והן בתחומים אחרים (מחשבים , וכדומה).

הבעיה כפי שאני מבין אותה היא צבירה ושחרור אנרגיה מהירים מדי לשימוש מתמשך ככלי לצבירה ושימוש בחשמל.

האם יש דרך "להאט" את יניקת המתח מהקבל? תוך שימוש ברכיבים אלקטרוניים כדי לייצר באפר בין מקור המתח (הקבל) ובין צרכן המתח?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מספיק שתמצא קבל שיכול לאגור כמות אנרגיה אדירה בזמן קצר מאוד ופתרת את כל בעיות האנרגיה בעולם עם מה שיש בברקים.....

כל ברק אוגר בתוכו כמות עצומה של אנרגיה חשמלית

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 1 חודש מאוחר יותר...

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...