מנכ"ל Triple C מעוניין לעבור למודל תשלום לפי נפח תעבורה - עמוד 2 - רשתות ואינטרנט - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מנכ"ל Triple C מעוניין לעבור למודל תשלום לפי נפח תעבורה


IRIVERMAN

Recommended Posts

  • תגובות 267
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

אני זוכר כאשר ב 2005 התחברתי לאינטרנט המהיר של כבלים 1.5/128 ללא הגבלה החבר שלי שגר בכרואטיה היה עדיין עם מודם 56K. אחרי שנה הוא גם התחבר ל ADSL אבל עם הגבלה בכמות הגלישה ואני זוכר איך פתאום באמצע חודש הוא היה אומר שזהו אני לא יכול לשחק כי כבר חרגתי.

אני לא מוריד כבד, אבל יש לי ספרייה גדולה בסטים ואני רוצה להוריד גל משחק שיש לי בלי לחשוב האם אני חורג או לא או לראות סרטונים HD ב ואני לאולם לא אתחבר לחבילה כזאת.

היה לי עוד ידיד שגר בבלגיה אז היה לו ADSL 25 MB עם מכסה אבל המכסה היה כזה גבוה שהוא יכל לשחק ONLINE כל יום, לעשות DEDICATED SERVER למשחקים במחשב שלו ועדיין לא לחרוג בסוף החודש. אז זה תלוי גם בכמות ה TRAFFIC שנקבל בחבילה כזאת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נו, זה ברור שמורידים כבדים (להלן" בעלי אינטרסים") לא מרוצים מהעניין

אז אם כל הספקיות יאמצו את השיטה, אותם בעלי אינטרסים ישלמו יותר,

אין שום סיבה שמי שמוריד 20 ג'יגה בחודש ישלם כמו מי שמוריד 500GB

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נו, זה ברור שמורידים כבדים (להלן" בעלי אינטרסים") לא מרוצים מהעניין

אז אם כל הספקיות יאמצו את השיטה, אותם בעלי אינטרסים ישלמו יותר,

אין שום סיבה שמי שמוריד 20 ג'יגה בחודש ישלם כמו מי שמוריד 500GB

אני לא יכול להגדיר את עצמי כבעל אינטרסים, כי אני לא מוריד הרבה אבל יש לי משחקי סטים ואני משחק הרבה ONLINE לכן אני לא רוצה לשבת ולספור כל יום כמה TRAFFIC נשאר לי או לא לצפות ב אן לא לעשות דברים אחרים טבעיים. מרעיון הדפוק הזה יזכו רק ספקיות. לגלוש חופשי זה חלק מהחיים שלנו. אני לא מאמין ש CCC דואגת לנו. הם כולם דואגים רק לכיס ורווחים שלהם.

אם אני משתמש קל אז אני לא צריך 100 MB אפילו ב 10 שקלים. אני מרוצה מהמחירים שיש ונראה לי לתשתית אנו משלמים יותר מאשר לספקיות. [br]פורסם בתאריך: 6.12.2010 בשעה 00:04:33


ואין שום סיבה שמי שמוריד 100GB בחודש ישלם 200 דולר :bash:

לעזאזל, אתם כנראה שכחתם שאנחנו חיים ב-2010 ולא ב-98.

מחזק! מה זה 100GB. בסטים היו כמה משחקים (פורטים גרועים) ששקלו 25 GB ומשחק נורמאלי עכשיו שוקל 10GB בערך, אז להוריד 10 משחקים כאלה וזהו!!!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ובפעם המיליון - זה שיגבו יותר כסף מזה שמוריד 500, לא אומר שיגבו פחות מזה שמוריד 20.

אני בכלל חושב שמנכ"ל CCC קורה את הפורום שלנו כי אני זוכר היו כבר כמה דיונים שאנשים תמכו בראיון של תשלום לפי צריכה ועכשיו בבקשה, קיבלנו את זה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עוד פעם אתה רודף אחרי הזנב שלך.

למה צרכן פשוט ירצה 100M? מה הוא צריך את זה?

למה שהוא ידחוף את הראש שלו לחישובים כמה הוא גלש בחודש?

הוא בסך הכל רוצה לפתוח את YNET או את FACEBOOK

זה לא משנה לו אם זה יקח עוד שניה או עוד 5

למה שלקוח רגיל ירצה 10Mbps? או 5Mbps? או אפילו 1Mbps? הרי Ynet עובד בכלל לא רע גם בחיבור של 56.6Kbps. מקסימום יקח לדף עוד 15 שניות לעלות (פחות, אם חוסמים את הבאנרים הענקיים שלהם).

התשובה היא שאף אחד לא רוצה להמתין עוד חמש שניות עד ש- ynet יעלה. אני אישית לא רוצה ש- ynet יעלה בכלל, אבל אני בהחלט לא הלקוח הממוצע ;). ויש אתרים הרבה יותר כבדים מ- Ynet. מי ירצה להמתין חמש דקות לסרטון של דקה ב- Youtube? לא מזמן הורדתי דרייבר של למדפסת עבור אבא שלי. כמה עשרות מגה ירדו בכמעט שלוש שעות! מי לעזאזל רוצה להמתין שלוש שעות לדרייבר?

ואל תשלה את עצמך. שום חברה לא תיהיה מוכנה לקחת חבילה עם הגבלת תעבורה.

אתה מתכוון לספקי אינטרנט? הם ימותו על זה. כתבתי לא מזמן שאני יודע על כמה ספקים שעובדים על היכולת לחייב לפי תעבורה, הנה הסנונית הראשונה.

דלק,חשמל,מים. זה משאבים חשובים. והם מוגבלים מאוד.

אינטרנט זה לא חשוב. זה מותרות. זה ממש לא מוגבל. (אז נכון שהיום יש עומס אבל זה בגלל טימטום)

אם על מוצרי יסוד אנחנו גובים תשלום פר שימוש, על אחת כמה וכמה שעל מותרות. חשמל, דלק ומים בכלל לא מוגבלים. מי מכר לך את הסיפור הזה? תמורת התשלום הנכון אתה יכול לקבל כל כמות של דלק שתרצה. כנ"ל חשמל. והאוקיאנוסים מלאים במים, תסכים לשלם עבור התפלה ותקבל המון. זו רק שאלה של מחיר. הנ"ל נכון גם עבור האינטרנט. רוחב פס עולה כסף. הטמטום שמגביל את רוחב הפס הוא שלא מחייבים לקוחות לפי רוחב הפס שהם צורכים אלא בתשלום קבוע. כלל בסיסי בכלכלה: כשלא משלמים לפי צריכה, צורכים יותר. מצד שני, ספקי האינטרנט כן משלמים לפי צריכה. כלומר הם נדפקים ע"י הלקוחות הכבדים. אז מה הם עושים? לא מגדילים את רוחב הפס שלהם ואז כולם סובלים מאיטיות. ועכשיו כולם צריכים להמתין חמש דקות כדי לראות סרטון של דקה.

תנסה להביט לרגע מעבר לאינטרס הצר שלך ותראה שזו הדרך הנכונה והצודקת.[br]פורסם בתאריך: 6.12.2010 בשעה 00:42:50


הנקודה היא שאם אני צורך יותר מ-X כלשהו, המחיר קופץ בצורה היסטרית (בכתבה רשום 200 דולר אם אני לא טועה).

לא, זה לא מה שכתוב שם. הנה מפסקה שאתה מתייחס אליה:

"אם נראה שהם משתמשים הרבה באינטרנט בשעות השיא נודיע להם שנגבה עוד כסף. אם לקוח יתעקש לראות סרט באיכות של בלו-ריי עם הקופסאות או דרך המחשב בשעות העומס, במקום 18 דולר הוא ישלם 200 דולר לחודש".

זה לא "תשלם 18$ ל- X ג'יגה, X+1 יעלו לך 200$", זה "תטחן את הקווים בשעות העומס, תשלם הרבה יותר". הוא לא מדבר רק על תשלום לפי צריכה אלא גם על תשלום לפי שעת הצריכה: בשעות העמוסות, גי'גה יעלה יותר. וזה בכלל לא אמור להפריע ללקוחות ביתיים כיוון שהשעות העמוסות מבחינתו הן שעות היום, כשרובנו בעבודה או בבית הספר.

על אני לא משלם לפי צריכה, אז אולי חברות הכבלים והלווין יתחילו לגבות מאיתנו תשלום פר צריכה?

בגלל ש: א. אי אפשר למדוד את הצריכה שלך בטלויזיה ו- ב. בגלל שההוצאות של חברת השידור בכלל לא תלויות במספר השעות שבהן אתה צופה. אתה יכול למכור את שלך ובכלל לא להשתמש בשירותים שלהן או לצפות בטלויזיה 24/7, העלות להוט או יס היא היא בדיוק אותה עלות. אז למה שיחייבו אותך לפי צריכה?

אבל בדלק למשל, חברת הדלק משלמת יותר ככל שאתה מתדלק יותר: היא קונה את הבנזין ב- X שקל לליטר. אם היא לא תמכור ב- X+n שקל לליטר, היא תפשוט רגל. כלומר התמחור חייב להיות לפי צריכה. לפעמים זה לא כ"כ ברור, למשל בחשבון הטלפון: הרי העלויות של או חברת הסלולר לא עולות ביחס ישר לזמן השיחה, נכון? אז זהו, זה בדיוק המצב. לא מתקינים קווים כמספק הלקוחות, זה חסר טעם. רוב הזמן הקווים לא בשימוש. להתקין קו אחד לכל לקוח יעלה המון - ללקוחות. במקום זאת מתקינים קו אחד על כל כמה לקוחו, נאמר אחד לעשרה, מתוך ידיעה ברוב הזמן הלקוח הממוצע לא משתמש בקו כך שתמיד יהיה קו פנוי כשתרים את השפופרת. יש מקרים חריגים בהם זה לא עובד, למשל כשיש פיגוע וכל מי שיש לו באזור מנסה להתקשר ולהודיע שהוא לא נפגע - ופתאום אין קווים. אם אתה חורג מהסטטיסטיקה ומחזיק את הקו פתוח הרבה זמן, אתה מחייב את חברת הטלפון להתקין יותר קווים ולכן צריך לשלם על זה.

אני לא מסכים לחלוטין שאינטרנט זה מותרות. הופך לזכות יסוד (אפשר לעשות דרכו הכל), לכן אני גם לא מבין למה צריך להגביל את הצריכה שלו. אני מוכן לשלם "קנס" חד פעמי לספק בשביל שיבנה עוד קו ויעזוב אותי בשקט.

אוכל זו לא זכות יסוד? נראה אותך משכנע סופרמרקט לתת לך למלא עגלה בתשלום קבוע מראש. בגדים אינם זכות יסוד? מים? דלק? חשמל? תקשורת? כולם חיוניים בהרבה מאינטרנט (אפשר לחיות שבוע בלי , מניסיון. אבל נראה אותך שבוע בלי מים) ועל כולם משלמים לפי צריכה.

לבנות עוד קו? ולאן בדיוק הספק שלך יחבר אותו בקצה השני? הרי בקצה השני נמצא עוד ספק וגם הוא רוצה כסף. וזה לא תשלום חד-פעמי אלא תשלום חודשי.[br]פורסם בתאריך: 6.12.2010 בשעה 00:56:43


אתם מצחיקים...

אז תצחק ;D.

נקודת המוצא שלכם משום מה היא ש-CCC תעשה מהלך כזה באופן עצמאי על דעת עצמה.

אלא על דעת מי? מה, הם צריכים אישור משר התקשורת? מראש הממשלה? מהרב הראשי הספרדי? מהמאפיה הגרוזינית?

זה כמובן לא יקרה, כי בדיוק כמו שאיסתרא תיאר ורק סטר את עצמו, הם אוטומטית יאבדו את הלקוחות הכבדים. והלקוחות הרגילים, יעדיפו להמשיך לשלם 30 ש"ח על חיבור ללא הגבלה ולא לחסוך 10 שקל ולהתחיל להתחשבן על הורדות.

לא סתרתי את עצמי ולא סטרתי לעצמי. לקוח כבד הוא לקוח שמפסידים עליו כסף. גם אם יאבדו אותם זה בכלל לא יהיה נורא. ואתה בטוח שלקוחות קלים לא ישמחו לקבל הנחה של (בדוגמה שלך) 33% מהמחיר? אגב, אני לא יודע למה אתם מתעקשים על מחירים לחבילה שהיום נחשבת לדי איטית. למה לא ללכת על הנחה של 33% לחבילת 10Mbps, שעולה בד"כ 100 ש"ח או יותר?

ומי אמר שיצטרכו להתחשבן על הורדות? מי שלא מוריד משחקים שלמים או באיכות HD, סביר להניח שבכלל לא יגיע למכסה של חבילת הבסיס. הוא לא יצטרך לשנות את ההרגלים שלו בכלל כדי לשלם פחות. וגם אם התשלום לא ישתנה בכלל (ואז הספק יורה לעצמו ברגל), הלקוח הרגיל עדיין ירוויח כי הגלישה שלו תהיה מהירה יותר.

נקודת המוצא של הדיון הזה היא בכלל שונה לחלוטין - והיא שכל הספקיות ילכו ביחד לשיטת החישוב הזאת, אם מרצון ואם ע"י כפיה ממשלתית.

או שאתם לא מודעים לעובדה שכל ספקיות האינטרנט בארץ הן קרטל... ::)

בולשיט. לו הספקים היו קרטל, המחירים לא היו יורדים. כי כשיש קרטל, אין תחרות וכשאין תחרות, אין סיבה להוריד מחירים. אבל משום מה המחירים כל הזמן יורדים.

כפיה ממשלתית? על זה? בלתי אפשרי. מרצון? בהחלט. כי ספק שלא ירצה, יגלה שרוב הלקוחות הרווחיים שלו ברחו ובמקומם באו הרבה לקוחות שמפסידים עליהם. ביחד זה לא יהיה כי זה מצריך השקעות לא מעטות בתשתית וכי כ ספק רוצה שמישהו אחר יהיה הראשון, בדיוק למקרה שצרכני יוכיחו שהם טיפשים כמו תמיד ולא ילכו לספק שהוא גם יותר ול וגם יותר מהיר.

ברגע שדבר כזה יקרה, אם יקרה, התוצאה תהיה ברורה: המחירים לא ירדו (כי אין מה להוריד מ-30 שקל בחודש) לאף אחד, אבל הלקוחות ה"כבדים" ישלמו יותר מאשר עכשיו. בקיצור, אף אחד לא חוסך כסף, אלא להיפך.

א. אין מה להוזיל המחירים האינטרנט היום, בטח שלא משהו מהותי ממנוי שעולה 30 שקל בחודש.

ב. ה"רמה" של האינטרנט בכלל לא תלויה בספק אלא בקוים הבינלאומיים.

איפה משלמים 30 ש"ח בחודש על 10Mbps? גם אני רוצה.

ברור שזה הקווים הבינלאומיים! אבל הספק יכול בקלות לשפר את המהירות ע"י רכישת רוחב פס נוסף באותם קווים. אלא מה, כרגע זה לא כדאי לו: תוספת רוחב הפס תעלה לועוד כסף, אבל לא תוסיף שקל להכנסות שלו. הרי אתה תשלם בדיוק את אותו הסכום בין אם תקבל רוב הזמן 80% מרוחב הפס המקסימלי שלך ובין אם תקבל רק 40%. זו הסיבה שאין לספקים אינטרס להוסיף רוחב פס: הם יפסידו עליו.אם אתה יכול למכור בקבוק חצי ריק במחיר של בקבוק מלא, הפראייר שימכור בקבוקי מלאים יפשוט רגל.

[br]פורסם בתאריך: 6.12.2010 בשעה 01:10:12


ובפעם המיליון - זה שיגבו יותר כסף מזה שמוריד 500, לא אומר שיגבו פחות מזה שמוריד 20.

ובפעם המיליון ואחת: תחרות.

כשיש תחרות, המחירים יורדים. אחרת, איך תשכנע את הלקוחות לקנות ממך ולא מהמתחרים? בתשלום לפי צריכה, כל הלקוחות רווחיים לספק. יש לו אינטרס מובהק להשיג עוד מהם ולמנוע מאלו שכבר אצלו לערוק למתחרים. והדרך הכי טובה לעשות את זה היא לגבות מהם פחות מהמתחרים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

היום אני לא מקבל את המהירות שאני צריך בשעות העומס (וגם בהרבה שעות אחרות)

בהחלט אני מוכן לשלם יותר מזה ולקבל את המהירות בשעות שאני צריך אותה.

המודל הזה הוא התיקווה של רוב צרכני האינטרנט בישראל, וברגע שהחברה הראשונה (ומקווה כמה שיותר מהר) תעבור אליו. שאר החברות יבואו אחריה:)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...