מותר למסעדה לכתוב על הקבלה "לא כולל שירות"? יש איזה חוק בעניין לא? - עמוד 5 - צרכנות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מותר למסעדה לכתוב על הקבלה "לא כולל שירות"? יש איזה חוק בעניין לא?


google18

Recommended Posts

אלון - הבעיה היא שמה שקורה *ברוב* המסעדות למיטב הבנתי היא שהמלצרים בסופו של דבר מרוויחים (בסיכומו של דבר) יותר משכר מינימום. ולכן, אם תפסיק לשלם שירות במסעדות -- למעשה "תפחית" (כביכול, כן?) את שכרם.

אין ספק שלרוב מלצרים מרווחים מעל לשכר המינמום ולכן הרבה צעירים בוחרים לעבוד במקצוע הזה. היה לי חבר שעבד במקס ברנר ובימים מסוימים הגיע אף ל 60-70 ש"ח לשעה (פי 3 משכר המינימום). אבל אני לא טענתי שלא צריך לשלם על השירות.. או יותר נכון להשאיר טיפ על השירות.

מלצר, כמו כל עובד חוקי אחר במדינה, צריך לקבל תשלום מבעל העסק על עבודתו. ואם הרגשת שהשירות היה ראוי וטוב, תשאיר למלצר טיפ. שזה בעצם יתוסף לשכר השעתי שהוא מקבל בכל מקרה. זה גם יתן למלצר מוטיבציה לתת שירות יעיל וטוב יותר כי הוא יודע שהוא ירוויח סוג של "בונוס" למשכורות הרגילה שלו.

מכל מקום, מדובר בתופעה כל כך נרחבת (כלל-עולמית) שהמחשבה שניתן להביס אותה רק בעזרת חרם צרכנים היא קצת נאיבית. גם אם תגדיר *בחוק* את התנאים הנוגעים לכך, אנשים עדיין ירגישו "לא נעים" או "קמצנים" אם הם לא ישימו טיפ. בקיצור זה פשוט אחד מן המנהגים האיומים האלה שהשתרשו בחברה ואין שום דרך טובה לטפל בו. הסיבה שהוא כל כך השתרש במיוחד בארץ (או נניח בארה"ב) היא שמדובר בעמים שהם מאוד "לארג'ים" ואוהבים לזרוק 15~20% כסף אקסטרה על כלום - רק כדי להרגיש שם יצאו "בסדר" ו-"נדיבים" ו-"אחלה". פשוט מחליא אותי הזילות הזו של הכסף.

אין לי צל של ספק שלא יתקיים שום חרם צרכנים, בטח שלא בישראל. לא זכור לי מתי בכלל היה כאן איזשהו סוג של חרם צרכנים. *אבל* היה בטוח, שבמידה ואכן היה מתקיים חרם שכזה, תוך שבוע כל מלצר בישראל היה מקבל משכורת כחוק.

ובכלל.. לא ברור איך המנהג הזה התחיל.. מה כל כך מיוחד בכל אותם מלצרים שמגיע להם טיפ? הרי כל מה שהם באמת עושים זה להביא X מנקודה A ל B. סוג של שליח במובן מסוים. אם כבר יותר הגיוני לתת טיפ לטבח\שף שטרח והכין את הדבר שלשמו יצאנו מהבית.

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3975921,00.html

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 63
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

ובכלל.. לא ברור איך המנהג הזה התחיל..

הכל התחיל מהתקופה שלפני החוק, בה המחיר כביכול באמת לא כלל את השירות (לדוגמה, אותה מנה על הבר או בשירות עצמי עלתה אותו דבר ולא השארת דמי שירות בסוף).

מאז שנכנס החוק לתוקפו, המסעדות פשוט העלו את התעריפים כדי לכלול את השירות אבל המשיכו לרשום "לא כולל שירות"... :bash:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3987576,00.html

מהמלון לא נמסרה תשובה לשאלה מה נעשה בכספי הטיפים של המלצרים החדשים.

כשהיה צריך כוח אדם, פתאום לא הייתי חדשה. אבל טיפים לא קיבלתי. היו מצבים מביכים שבהם הלקוח שאל אותי אם הטיפים הולכים רק אליי או שהם משותפים, ואמרתי שאני בכלל לא מקבלת אותם, והוא כעס, אבל יש שם חובת תשלום טיפים אז הוא שילם".

איפה חוקרים של מס הכנסה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...