האם לחברה סלולרית מותר להעלות תעריפים במהלך תקופת התחייבות? - עמוד 2 - צרכנות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

האם לחברה סלולרית מותר להעלות תעריפים במהלך תקופת התחייבות?


About:blank

Recommended Posts

אני מאוד מסכים עם תמיד מחייך, התגובות פה הן ממש פופליסטיות וכל מיני אנשים מנצלים את ההזדמנות בעיקר ליחסי ציבור (למרות שאולי לחלקם יש באמת כוונות טובות).

הכל הוא טלאי על טלאי במקום להתמודד עם שורש הבעיה ולטפל בנושא מהיסוד (לא שזה קל עם הלובי הפוליטי שיש לגופים עתירי הון במדינה) כל פעם ממציאים עוד חוק ועוד תקנה שנראים טוב ויפה על הנייר, אך בפועל, אחרי כל רפורמה שנעשית שוב מצבו של הלקוח לא משתפר, ושל חלק אף מורע.

עוגת הרווחים לא קטנה רק החלוקה שלה משתנה בהתאם לעוד חוק או מגבלה.

גם עם עניין השירותים המוספים ושאר תנאי התוכנית יצא לי, כמו כולם, להתמודד. אני דווקא מקפיד לבדוק את החשבונית כל חודש, ולפחות פעם ברבעון יש "הפתעה". פעם ששכחו לזכות אותי על המכשיר כפי שקבוע בתנאי התוכנית, פעם אחרת גיליתי שנוספו לי שירותים שלא ביקשתי ושאני לא רוצה אותם. כמובן שגם עד שביטלו אותם ועוד שקיבלתי את ההחזר לקח זמן, אנרגיה ושיחות חוזרות ונשנות עם נציגי שירות הלקוחות.

סליחה שאני מקטר, אבל זאת פשוט הרגשת חוסר אונים מטרידה.

אניהתעצבנתי, ואז השארתי את החבילת גלישה :-X

בלי החבילת גלישה אפשר באותה מידה למכור את הסמארטפון ולקחת 6120

זה די נכון להכל. מתעצבנים ואז בלית ברירה (מבחינה מעשית) בולעים את הגלולה המרה. הייתי שמח להעיף את הטלפון הסלולרי, אבל מבחינת חלק גדול מהאוכלסיה (בעבודה ומחוצה לה) באותה מידה אתה יכול כבר לחזור לימי הביניים. חוץ מזה שיש מצבים שמאוד נוח ושימושי שיש לך טלפון סלולרי, פשוט אני לא מבין למה החוק מתיר לחברות הסלולר לשעבד אותנו ככה באופן שהוא כמעט חד-צדדי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כן אני בטוח שאני בהתחייבות, גם ביררתי את זה עם הנציג הראשון שאיתו דיברתי.

אני בתוכנית שעליה אני משלם סכום מסוים בחודש (נמוך יחסית) ותמורתו אני מקבל מחיר נמוך יחסית לכל דקת שיחה עד לגבול מסוים. בגלל שאני לא מדבר הרבה מהטלפון התוכנית הזאת יוצאת לי יותר זולה ברוב החודשים ממחיר של כל תוכנית חבילות דקות שלהם.

התעריפים שמתייקרים הם מחיר הבסיס של החבילה, תעריף דקת שיחה, תעריף הודעת טקסט ותעריף הודעת מולטידמיה.

מה שאני חושש ממנו הוא שיש סעיף בחוזה (שאין לי אותו) שמתיר להם לעשות כזה דבר. זה מנוי ש"ירשתי" ממקום העבודה הקודם שלי (סיפור ארוך) ואין לי כרגע את החוזה. ביקשתי מחברת הסלולר לשלוח לי עותק של החוזה כבר פעמיים אך כל פעם הם מבטיחים והחוזה לא מגיע. מצד שני אם קיים חוק בנושא אז גם אם קיים סעיף כזה בחוזה, למיטב ידיעתי הוא אמור להיות לא חוקי ואז יש לי עילה לפחות לצאת מתקופת ההתחייבות והתוכנית ללא תשלום קנסות וכו'.

עריכה: תודה תמיד מחייך, ראיתי את העריכה שלך. אני באמת בתוכנית עסקית אז אני מבין שאין עילה לטענות שלי. למה ההבדל בין מנוי פרטי לעסקי בנושא הזה?

תודה גם לך m1ke.

התיקון לחוק הגנת הצרכן אוסר להעלות תעריפים בתקופת התחיבות, ומגדיר ההתחיבות גם ככזו שמחייבת את החברות. אבל יחד עם זה חוק הגנת הצרכן מוגדר כחוק המתיחס לצרכן הפרטי לשימושו הפרטי והביתי ולא לעוסקים או בין עסקים.

חובתם לשלוח העתק חוזה מוגדרת גם היא בחוק וכדאי שתתלונן במשרד התמ"ת על כך .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה כבר עכשיו מנוי לחבילת ה 1 ג'יגע?... אם כן, תשאיר. לא נראה שהם הולכים לגעת בה לבינתיים ואתה אמור להמשיך להיות מחוייב בתעריף הישן.

לא.. היה לי 30, והשתמשתי בה כמו ב-50-60 זה יצא אותו מחיר בערך כמו 150...

אניהתעצבנתי, ואז השארתי את החבילת גלישה :-X

בלי החבילת גלישה אפשר באותה מידה למכור את הסמארטפון ולקחת 6120

כן........

נראה לי נעשה חבילה ונתחיל לטחון את sipme[br]פורסם בתאריך: 14.11.2010 בשעה 21:46:27


עעכשיו דברתי עם השרות לקוחות ועדין הציעו לי 150
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

פראיירים

הרגע ביטלתי את החבילה שלי אצל אורנג' (1GB)

בהתחלה עשיתי את עצמי תמים ואמרתי "ששמעתי" שהעלו את המחירים של החבילות DATA, היא אמרה לי שבדיוק להיפך שהם הורידו את התעריפים :bash:

ביקשתי ממנה שתבדוק את המנוי שלי והיא אמרה שאכן החבילה שלי התיקרה ואז בקשתי לבטל

יש גבול לכמה שאני יכול להיות פראייר

הגיע הזמן לנצל יותר את -Wi Fi, השימוש העיקרי שלי בחבילה של אורנג' זה ה- (נצטרך לוותר עליו :-[)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כן זה די ברור, זה כמו שכתב Cheif, הטיפול בנושאים האלה הוא לא יסודי אלא פופוליסטי, כך שברגע שכופים על החברות מגבלה מסוימת בנושא מסוים, הם מגלמים את ה"הפסדים" שלהם באופן כזה או אחר בהיבט אחר של השירות/מוצר כך ששום דבר לא באמת משתנה. כל רפורמה פופליסטית כזאת שעושים פה בסוף לא משנה כלום ולעיתים לא כך כך נדירות הלקוחות בעצם מפסידים בפועל, גם אם אולי מעט יחסית ברמה שלהרבה נראית זניחה או לא משמעותית, אך העיקרון הוא עיקרון.

אגב, בשיחה נוספת עם נציג שירות לקוחות, לטענתו הם מעלים מחירים גם ללקוחות פרטיים שנמצאים בהתחייבות, חלק מהלקוחות חתומים על סעיף כזה בחוזה, וגם אלה שחתמו על חוזה לאחר כניסת החוק ייתכן שחתומים עליו, ולטענתו העלאת המחירים היא בכלל לא בגלל דמי הקישוריות, אלא העלאת מחירים שנתית בהתאם לריביות ולמדד במשק....ולכן בשום פנים אינה מהווה הפרה של החוק. בשלב הזה כבר איבדתי כלפיו סבלנות, אם יש משהו שאני שונא זה עיוות של המציאות, חוסר בושה ואנשים שמזלזלים באינטליגנציה של אחרים.

אם הם באמת מעילים מחירים גם ללקוחות פרטיים תוך הפרה של החוק, הלוואי שיתבעו אותם בתביעה ייצוגית כלשהי. אין גבול לחזירות מצד אחד ולאוזלת היד מצד שני.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...