המסתננים מאפריקה - עמוד 8 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

המסתננים מאפריקה


david11

מסתננים מאפריקה - מה עושים ?  

1051 הצבעות

  1. 1. מסתננים מאפריקה - מה עושים ?

    • למנוע כניסה בכל מחיר
    • למנוע כניסה אבל בצורה מסודרת
    • לאפשר כניסה לכולם
      0
    • לאפשר שהייה בלבד ולהחזיר לארץ המוצא
    • למנוע כניסה ולפנות את אלו שנכנסו


Recommended Posts

השאלה היא האם מגיע לפועלים שכר של יותר מ- 4,500 בחודש. כמה הכנסה כל אחד מהם מייצרים לחברה? זה הקריטריון היחיד של מגיע. לא כמה צריך כדי לא להיות רעב, לא כמה צריך כדי לחיות מעל קו עוני (שנקבע שרירותית), לא כמה צריך כדי לחיות ברווחה יחסית, לא כמה צריך כדי שיהיה שיוויון (למה בכלל צריך שיהיה שיווין?).

איך יודעים כמה הכנסה העובד מייצר לחברה? פשוט מאוד. רואים כמה החברה מוכנה לשלם לו... זה אולי נשמע מעגלי אבל זה לא: נאמר שהעובד מייצר הכנסה ב- 6,000 ש"ח. בשכר ברוטו של 4,500, נאמר שעלותו לחברה היא 5,500. כלומר העובד שלנו מייצר רווח חודשי (EBDITA) של 500 ש"ח. כדאי להעסיק אותו. נאמר שהוא מייצר הכנסה של 5,000 ש"ח בלבד. במקרה הזה הוא יוצר הפסד של 500 ש"ח בחודש. לא משתלם להעסיק אותו. החברה תסכים להשאיר אותו בעבודה תמורת עלות שכר של 4,500 ש"ח שיתנו לו ברוטו של 3,500 ש"ח. ואם שכר המינימום הוא מעל זה והחברה שלנו שומרת חוק, היא לא תעסיק אותו בכלל - זה עסק, לא ארגון צדקה.

אז רגע, למה שהמעסיקים ישלמו 4,500 לעובד שמכניס להם 6,000 ויסתפקו ברווח של 500 ש"ח? למה לא לשלם לו 3,500 ולהרוויח 1,500 לעובד?

בשיטה הזו, המעסיקים יעדיפו לשלם לכל עובד שקל אחד בלבד בכל חודש וכך הם ישמרו את כל ההכנסה שהוא מייצר לעצמם. אם יש בכר מינימום, הם ירדו אליו. אבל רוב השכירים מקבלים כל חודש יותר מהמינימום, אז מה קורה כאן? מה שקורה כאן הוא שלסיפור הזה יש שני צדדים. גם העובדים נמצאים במשחק.

המעסיקים יעדיפו לשלם לעבדים שקל אחד, אבל עבור הסכום הזה הם לא ימצאו עובדים. בהינתן שכר מינימום, זה מה שהמעסיקים ירצו לשלם, אבל עדיין יהיה קשה יחסית למצוא עובדים ובוודאי עובדים טובים. זו בדיוק התחרותיות בשוק: עם מעסיק א רוצה עובדים טובים, הוא יצטרך להציע להם יותר ממעסיק ב. אז אם ב מציע לעובדים 3,500 ש"ח בחודש, א יצטרך להציע להם 4,000 ש"ח כדי שיבואו לעבוד אצלו ולא אצל ב. ואז ב יצטרך לעלות ל- 4,500 או שלא יהיו לו עובדים טובים. ומה אז? אז כלום. א לא יכול להעלות את השכר שהוא משלם מעל ל- 4,500 כי אז (בדוגמה בה העובדים מכניסים לחברה 6,000 ש"ח בחודש) העובדים מפסיקים להיות רווחיים. הגענו לנקודת שיווי המשקל.

זה שוק של ביקוש והיצע כמו כל שוק אחר, רק שכאן המוצר הוא עבודה. כשהביקוש גדל, המחירים עולים. כשההיצע גדל, המחירים יורדים. אם השוק במשבר והרבה חברות נסגרות, יש פחות עבודות ויותר מובטלים שמחפשים עבודה ואז המשכורות יורדות: המעסיקים יכולים למצוא עובדים שמוכנים לקבל פחות. כשהשוק בצמיחה ונוצרות הרבה משרות חדשות, יש יותר עבודות ופחות מובטלים ואז המשכורות עולות (שוב, עד לאותה נקודת שיווי משקל). קח למשל את קריסת בועת הדוט קום ב- 2001: לפניה, מתכנתים ללא תואר אקדמי וללא ניסיון יכלו לקבל שכר גבוה. אחריה, מתכנתים עם תואר אקדמי וניסיון קיבלו שכר הרבה יותר נמוך - אם הם הצליחו למצוא עבודה. כשהשוק התאושש, המשכורות עלו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 1 חודש מאוחר יותר...
  • תגובות 118
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

שגריר אריתריאה: מאוחר מדי, לא נקבל מגורשים

בראיון ל-ynet מאשים השגריר את ישראל באחריות לגל ההגירה מאפריקה: "הייתם צריכים לגרש את הראשון שהגיע, עכשיו מאוחר מדי". לדבריו, כבר מילדות חולמים תושבי ארצו על חיים יותר טובים בארץ הקודש, וכעת אריתריאה כבר לא תסכים לקבל מגורשים: "הם יפגעו במורל הלאומי". ראיון פסימי

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4012534,00.html

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כשיש לנו אנשים יותר גרועים בתוך תוכנו איך אפשר להתלונן שזה מה שזרים אומרים?

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4013498,00.html

במילה אחת: כלבה.

במשפט אחד: ילדה תמימה ומטומטמת שלא מסוגלת לחשוב על התמונה הכוללת ויחד עם חבריה עלולה להביא אותנו לאבדון.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כול הארץ יושב ומדבר ומדבר ומדבר אבל אף אחד ממכם לא עובר מה שאנחנו עוברים (אילת) הכמות סודנים שיש באילת היום עומדת על 30 אלף שזה משהו עצום לעיר כזאת קטנה . המסתננים עושים פה מלא בלאגן אם זה אונס,לשדוד זקנים, לפרוץ בתים . הם פשוט הולכים וגודלים והמדינה לא עושה שום דבר חוץ מלדבר מילא הם היו יהודים אבל הם מוסלמים לא מספיק יש לנו תבעיות שלנו אנחנו צריכים גם את הבעיות שלהם? שילכו יחפשו חור לברוח אליו חסר להם מדינות מוסלמיות? ראש עריית אילת כול היום מנסה לדבר לקדם תהליכים רק בכדי להעיף אותם מפה אנחנו צריכים לקום ולעשות הפגנות בכול הארץ לא רק באילת זה פשוט עצוב לאן שהמדינה מידרדרת. לסלק אותם ולמנוע כניסה !

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שכל אותם מתייפייפים יבואו לאחת הערים המוצפות באותם מסתננים (או לאחת הערים המוצפות באחינו המוסלמים - באר שבע היא דוגמא טובה)

ויהנה מכל אותם אנסים שמחכים לבת או האחות הקטנה שלהם עם הרכב פוזה ליד הקניון או על יד תחנת הדלק

ומכל אותם גנבי מכוניות שגרים אתנו בשכנות ואין לאן לפנות, המשטרה מפחדת מהם

לי זה מפריע להכנס לקניון ולראות שהאוכלוסיה שם מתפלגת ל-60% ערבים ו-40% כל השאר

ולא אשכח את המקרה בו הלכתי לעשות תאוריה לפני מס' שנים, נראה לי שהייתי הישראלי היחיד. כל השאר היו ערבים!

כרגע זה המצב. אני יודע שאין מה לעשות עם הערבים כי אחרי הכל הם חיים פה כבר די הרבה זמן - אבל מה הקשר בין איזה ניגרי מוסלמי למדינת ישראל? אין לו מספיק מדינות מוסלמיות?

עם כל הכבוד זו מדינה יהודית, מדינה אותה בנו היהודים כדי להגן על עצמם. כל אותם מסתננים יושבים ושותקים, אך דורותיהם הבאים יפתחו שנאה כלפי המדינה - שגם ככה המשטרה המעפנה שלנו לא יכולה להתמודד עם המצב הקיים, אני לא רוצה לחשוב מה יהיה בעוד 20 שנה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שגריר אריתראה אומר בפירוש שהם באים כי יש מי שידאג להם כאן .

זו ראשית הבעיה .

לאו עכברא גנב אלא חורא גנב

מקור הביטוי הוא מסכת גיטין דף מה עמוד א.

משמעות הביטוי היא שיש לתלות את האשם לא במי שגנב, אלא בתנאים שאיפשרו לו את הגניבה. ביטוי בעל משמועת דומה הוא "פרצה קוראת לגנב".

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 4 שבועות מאוחר יותר...

רק במזרח התיכון: פועלים זרים מאפריקה סייעו הלילה (רביעי) למנהל האזרחי בפינוי מאחז לא חוקי בגדה המערבית. במהלך הלילה הגיעו כוחות גדולים של המנהל האזרחי, מג"ב וצה"ל למאחז "מצפה אביחי" הסמוך לקריית ארבע, על מנת לפנות ארבעה מבנים שהוקמו במקום, בהם מתגוררים שלוש משפחות.

מתנחלים נדהמו לגלות שלצוות שהגיע לפנות מאחז ליד קריית ארבע התלוו עובדים זרים מאפריקה. תושב המאחז לוואלה! חדשות: "זה היה הזוי ומבזה, אבל מסביר למה מעכבים את גירושם"

http://news.walla.co.il/?w=/1/1791131&m=1&mid=109447

:facepalm:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שגריר אריתראה אומר בפירוש שהם באים כי יש מי שידאג להם כאן .

זו ראשית הבעיה .

אז למה שלא נביא את כולם לכאן ונלמד אותם לקרוא ולהתנהג יפה, ולהיות אנשים למופת וחלק חיוני מהחברה.

ובאותה הזדמנות נחנך את הילדים והנוער שלנו, ואת המבוגרים שנוהגים בחוסר התחשבות.

ונחבק ונאמץ את הפלסטינאים ונקרא להם ידידי אמת.

וביחד נחיה כולנו בלי מחסומים ובלי גבולות עם העולם הערבי וכל המוסלמים שוחרי השלום.

נפרק את הצבא ונוותר על השליטה.

נשכב על הרצפה ערומים כביום היוולדנו ונקווה לטוב.

אם רק נחשוב חיובי הכל יהיה חיובי.

כי כל העולם רוקד על פי ההזיות שלנו ומתקיים רק כדי לשרת אותן.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה מתכוון עבדים חוקיים ::)

מה לעשות שהישראלים לא ברמה שלהם לעבוד בעבודות כאלה בשכר שמציעים

ולמישהו שמגיע ממדינות מפותחות משלנו מדובר בלא מעט כסף.

עדיף להיות עבד שמרוויח ומפרנס את המשפחה שלו בכל כוחו, מבטלן חסר מעש שמהווה נטל על החברה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

:sleep: הדיון הזה טחון אני חושב שיש מטרה ברורה ואינטרסנטית לא לקדם את הישראלים לרווחה ובמכוון מביאים עבדים ( עאלק חוקיים ) ( אם אתה רוצה לדעת מי מקדם את הנושא של העבדות - פשוט תראה אצל מי מוצאים עבדים כאלו בבית ) ( ברק / וינשטיין ועוד ועוד )

@ארטי

מוצא חן בעיניי , בוא נפתח קבוצה בפייס בוק , יש לי שם עבורה : "קמים יהודים ועובדים גם " או בראשי תיבות באנגלית K.Y.JELLY

http://en.wikipedia.org/wiki/K-Y_Jelly

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...