ישראל ביתנו והעבודה נגד כסף לאברכים: 'אפלי&#14 - עמוד 5 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

ישראל ביתנו והעבודה נגד כסף לאברכים: 'אפלי&#14


klayton

Recommended Posts

רוני, אני להבדיל לומד ועובד, ולכן אין לי זמן להשקיע בשוטטות ובחיפוש נתוני כזב שכביכול המצאת. מלבד זאת, היות ואתה העלת את הטענות השנויות במחלוקת - חובת ההוכחה עלייך. אתה מוזמן להביא נתונים, שכן אם אכן מדובר במיעוט זניח של אוכלי חינם, ובפרט במגמה שאינה מחמירה באופן אקספוננציאלי, וודאי ניתן לגבות זאת בנתונים.

אני לא אוהב אנשים שמדברים באוויר, אך נראה שאתה עושה זאת השכם וערב.

מעבר לכך, אני אומנם חילוני, אך שומר מסורת ואוהב את הדת. אין לי דבר נגד ישיבות, וגם לא מפריע לי שחרדים שאכן לומדים ישקיעו את זמנם ומרצם בכך על חשבון שירות צבאי. יחד עם זאת, אין שום הצדקה שציבור שלם יבסס את כל חייו ועולמו על לקיחה מאחרים, ללא נתינה. הדבר לא היה מקובל בימים עברו כפי שאתה מנסה לצייר, ואף אין צורך לנוע אחורה בציר הזמן כדי לראות זאת - האם חרדי ברוקלין לא עובדים ומתבססים על כסף מממשלת ואזרחי ארה"ב? וודאי שלא.

חמוד, גם אנוכי עובד וכרגע בכתיבה כאן בפורום רק מפסיד כסף כי אני עצמאי.

גם אצלהם יש עובדים ולומדים ..וברור שבאחוזים אצל החרדים יש פחות מהחילונים עבודה [ אך יש רוב חרדי עובד באופן חוקי וגם שאיפה לכך וזה רק עולה ] אך זאת מבחירה ואורח חיים של אותם אברכים וכך היה בכל ההיסטוריה..

כל אדם חרדי שואף תחילה להיות 'תלמיד חכם' וללמוד רוב היום , רק מי שיכול ורוצה עושה כך - וזה 'תורתו אמונתו'.

מי שלא יכול ולא רוצה או שאישתו רוצה שיותר יפרנס , מחויב על פי ההלכה לצאת לעבוד, ואף בכתובה חויב הבעל לדאוג לאישה ולמשפחה בנוגע לפרנסה.

אתה כותב זה המצאה שלי.

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3890179,00.html הנתון הזה מסתכל מגיל נערים [אל אף שגם כאן זה רוב ] ,פלוצקר למשל עשה את הסקר שלו מגיל 22 שאז בציבור החרדי זה יותר מתממש שוק העבודה ושם הנותנים עולים יותר.

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3890789,00.html

http://www.kikarhashabat.co.il/סבר-פלוצקר.html [ להשחיר את כל הלינק ,גם כאן לאזנה ] .

http://www.bhol.co.il/news_read.asp?id=17052&cat_id=1

ברוקלין זה לא , היא מקור העם היהודי ואותם אברכים ממשיכים ומקיימים את מסורת ועל כך מכירה בזה.

הכסף לא הולך לחרדי הכסף הולך לאברך שמסר את כל נפשו בשביל קיום התורה ועומד בתנאים על מנת לקבל זאת.

ראה הודעה הבאה שלי לגבי מקורות.

חוץ מזה יש כאן גם בעיה של לצאת לשוק ההעבודה גם על דעתי באמת שאיאפשר לסגור ככה את הברז אלא צריך לעשות תוכניות מעמיקות.

http://www.kikarhashabat.co.il/אריאל-אטיאס-23.html

גם אם החרדים סתם ככה יחליטו ביוזמה שלהם שכולם ילכו לעבוד [לא היו אברכים יום שלם ] ישנה ממש בעיה [ גם עדיין עם אותם אלה שאינם אברכים ] צריך תוכנית לשיקום. כזו שתפעל כלשון מאוזניים ותספק ליווי הולם לאברך משכבה נחשלת שיוצא מהכולל ומסכן את הלחם והחלב של מחר בבוקר.

http://www.bhol.co.il//news_read.asp?id=20824&cat_id=1

אני לא נכנס אצל השכן שלי וקונה טיטולים ואחר כך יורד לקומה 1 אצל זלמן ולוקח בשר קפוא בהקפה.

החרדים עברו כל גבול והמפלגות החילוניות אשמות בכך שהם מוכנות לשלם עבור הקול החרדי.

לגבי הקיצבאות, ברור שהם הותאמו לקהל החרדי בלבד

תראה את ההקצבות לבחורי הישיבה, ניסו להתאים גם לסטודנטים ומסתבר שאף סטודנט לא עומד במבחן.

קצבאות הילדים למשל, במקור הם נבנו שהילד הראשון והשני מקבלים מעט אבל הילדים הרביעי ואילך מקבלים הרבה

לא נראה שזה היה צריך להיות הפוך ? אולי בגלל שהחרדים מתאפיינים בהרבה ילדים.

המליגה ניתנת על פי מדד עוני מה נעשה שסטודנטים רבים לא עומדים בכך, וחלק מהאברכים מוכנים למסור את נפשם בשביל לימוד התורה גם במצבים כאלה.

הסטודנטים יכולים להילחם על זכותם בלי קשר לאברכים ולעזור להם בלי קשר לאברכים .

הילד הראשון מקבל הכי הרבה כסף וככול שעולה זה יורד בהרבה .

הראשון הכי קשה

לגדל ילד אחד יותר קשה מ-4 ילדים?

אולי אתה מתכוון לכל ילד לחוד -הילד הראשון הוא הכי קשה משאר האחים הבאים אחריו.

אך כלום ביחד -מה השאלה בכלל ברור ש4 יותר קשים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 522
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

*מתי אנשים יבינו שעליהם לא להסתכל רק על השקפתם [במקרה כאן השקפה "חילונית" ] אלא גם על השקפות של אחרים וכל שכן שמבוססת על מקורות של היהדות.

לשם כך מדינת מכירה בזה וצריכה להכיר.

אנשים שלא מאמינים ולא איכפת להם שארץ היהודים תיהיה דווקא כאן אלא יותר טוב בשוויץ ,אין לי מה לדבר אליהם וכדאי שלא יפנו גם אלי.

לא ניתן להתווכח על השקפה.

......................

GGuyZ :

הוספה :

מכיוון שלהבנתי אתה אדם מאמין וגם כפי שכתבת "לא מפריע לי שחרדים שאכן לומדים ישקיעו את זמנם ומרצם בכך על חשבון שירות צבאי"

מפריע לך על הציבור הכללי שלא נותן.

הוא נותן וגם בחינם זה על קצה המזלג

http://www.zaka.org.il/index_h.php

http://www.tsofar.com/zofar/see_article.asp?id=7905

http://docu.nana10.co.il/Article/?ArticleID=603411

http://docu.nana10.co.il/Article/?ArticleID=605531&sid=186

עכשיו, כל הכסף המדובר לא הולך לחרדי הכסף הולך לאברך שמסר את כל נפשו בשביל קיום התורה ועומד בתנאים על מנת לקבל זאת.

הם לא תורמים?

ואתה בתור אדם מאמין צריך להכיר את המקורות [אביא גם מצד הציונות הדתית ]- ראה

בתורה נאמר: בספר ויקרא בפרשת בחוקותי: "ואם בחוקותי תלכו ואת מצוותי תשמרו... והקימותי את בריתי אתכם... ורדפו מכם חמישה - מאה, ומאה מכם רבבה [ 10,000 ] ירדופו. ונפלו אויביכם לפניכם בחרב"...

"ואם בחוקותי תמאסו... לבלתי עשות את כל מצוותי, להפרכם את בריתי... והפקדתי עליכם בהלה... וניגפתם לפני אויביכם... והבאתי עליכם חרב נוקמת... העידותי בכם היום את השמים ואת הארץ כי אבוד תאבדון מהר מעל הארץ, אשר אתם עוברים את הירדן שמה לרישתה... לא תאריכון ימים עליה, הישמד תישמדון... והפיץ ה' אתכם בעמים ונשארתם מתי מספר בגויים... ואתכם אזרה בגויים"...

..."ואנכי הסתר אסתיר פני ביום ההוא... [ בשואה? באינקויזיציה? בפרעות?...], "וידעת עם לבביך כי כאשר ייסר איש את בנו, ה' אלקיך מייסרך..."

והשימותי את הארץ ושממו עליה אוייביכם היושבים בה, והיתה ארצכם שממה ועריכם יהיו חורבה..." - וכך היה, כל השנים אחרי חורבן בית שני, הארץ עברה מיד ליד, משלטון לשלטון ונשארה תמיד שוממה, עד קום המדינה ב –1948. "בצר לך ומצאוך כל הדברים האלה באחרית הימים, ושבת עד ה' אלקיך ושמעת בקולו... ושב ה' אלקיך את שבותך וריחמך ושב וקיבצך מכל העמים אשר הפיצך ה' אלקיך שמה"... בתלמוד, במסכת סוטה כ''א, א' נאמר: "מה אור מאיר לעולם - אף תורה מגינה על העולם".[/b]

להלן מתוך הספר "השתדלות המאמין" מאת הרב מאור:

"הילקוט שמעוני בבראשית (קט"ו) מביא את הסיבה להצלחה או לכשלון במלחמות ישראל: "לא עמדו פילוסופים באומות העולם כבלעם בן בעור ואבנימוס הגרדי. נתכנסו כל אומות העולם אצל אבנימוס הגרדי ואמרו לו: תאמר שאנו יכולים להזדווג באומה זו [כיצד אנו יכולים להצליח במלחמה כנגד עם ישראל?]. אמר להם: לכו וחזרו על בתי כנסיות ובתי מדרשות שלהם. אם מצאתם שם תינוקות [הכוונה לילדים עד גיל בר מצווה] מצפצפים בקולם [לומדים תורה], אי אתם יכולים להם. ואם לאו, אתם יכולים להם. שכך הבטיחם אביהם: 'הקול קול יעקב' - בזמן שקולו של יעקב מצוי בבתי כנסיות ובתי מדרשות - אין הידים 'ידי עשיו'.

במלחמה במדיין: הקב"ה מצווה את משה רבינו [ספר במדבר], לגייס 36,000 לוחמים: לפי מדרש רבה כ''ג, ב' - "ג' אלפים מכל שבט ושבט [סה''כ 36,000 איש]: י"ב אלף למלחמה, י"ב אלף משמרין את כליהם וי"ב אלף לתפילה". כלומר: 12,000 איש מגוייסים ללימוד התורה, דהיינו שליש מהמגוייסים למלחמה לומדים תורה להצלחת המלחמה, וכל זאת למרות שהיו בעם עוד כ - 600,000 איש שעסקו בתורה. וכל זאת כדי שלא יגיעו חס וחלילה למחשבה של "כוחי ועוצם ידי" ויחשבו שניצחו בשל כוחם הרב.

גם במלחמת עמלק, משה רבינו מחזיק ידיו עד בא השמש, וכי ידיו של משה עושות מלחמה? אלא [להזכיר] בזמן שישראל מסתכלין כלפי מעלה, ומשעבדין את לבם לאביהם שבשמים, היו מתגברים - ואם לאו, היו נופלין" [מסכת ראש השנה כ"ט]. מדוע היה על משה לטרוח להחזיק ידיו למעלה במשך כל היום? אלא התורה לימדתנו כמה קרוב האדם למחשבת "כוחי ועוצם ידי". אפילו הדור שראו נסים: מכות מצרים, קריעת ים סוף וכו', לולא ראיית ידיו של משה כלפי מעלה במשך כל המלחמה, היו יכולים לתלות נצחונם בכוחם".

בספר מלכים ב': מסופר על סנחריב מלך אשור, אשר עלה על ירושלים בחיל כבד, עם ישראל היו כולם לומדי תורה ושומרי מצוות. אך צבא יהודה היה ביותר וללא סיכוי לנצחון על אפריית אשור החזקה בעולם. מה עשה חזקיהו המלך הצדיק? "ויתפלל חזקיהו לפני ה'... ויהי בלילה ההוא, ויצא מלאך ה', ויך במחנה אשור 180,000 איש, וישכימו בבוקר והנה כולם פגרים מתים"! בספר שופטים מסופר על גדעון שנלחם במדיינים עם 300 איש בלבד הרגו 120,000 מדיינים! בדברי הימים ב' י''ד מסופר על אסא מלך יהודה, אשר עשה הישר בעיני ה', אסא המלך נלחם בזרח הכושי שבא בחיל – אלף אלפים, :ויקרא אסא אל ה'... ויגוף ה' את הכושים לפני אסא ולפני יהודה, וינוסו הכושים". במלכים ב' מסופר על אלישע הנביא: "וישכם משרת איש האלקים ויצא, והנה חיל סובב את העיר וסוס ורכב. ויאמר נערו אליו: אהה אדוני, איכה נעשה? ויאמר: אל תירא, כי רבים אשר אתנו מאשר אותם. ויפקח ה' את איני הנער, וירא והנה ההר מלא סוסים ורכב ואש, סביבות אלישע".

רבי חיים מוולוג'ין, תלמידו של הגאון מוילנא כתב ב"נפש החיים": אם העולם היה פנוי לרגע אחד מלימוד התורה, כל העולמות היו הופכים לתוהו.

הרב מרדכי אליהו זצ"ל, אשר הציונות הדתית רואה בו כיום מורה דרך רוחני, בועדה הכנסת אשר דנה בנושא:[חוברת דברי הכנסת, ישיבות תס"ג-תס"ח של הכנסת ה-11 חוברת ל"ח עמוד 4288.]

"בעם קיים מדורי דורות מושג של בני תורה. היה קיים מושג שהיעד שלו לימוד תורה כדי להיות רב. בארצות האיסלם לומדי התורה היו פטורים משרות צבאי... המושג עליו דברתי לקוח עוד מדברי הרמב"ם שאמר שבני שבט לוי הם אנשים מיוחדים והם צריכים ללמוד תורה.

...אני סבור שזה חלק מבטחון עם , שבחורים מוכנים למסור את עצמם ולשבת ללמוד יום ולילה במסירות נפש... השקפת עולמינו היא זאת, שאלה שיושבים ולומדים עושים שרות גדול לאומה".

הרב קוק, אשר הציונות הדתית רואה את עצמה כממשיכת דרכו - מתוך אגרות הראי"ה חלק ג' אגרת תתי': "מטרתנו ברורה היא לנו ואמת היא: להציל את נשמת היהדות בממלכה זו התלויה בנִימין רבים בקיומן של הישיבות האחדות.. אבל חוק הוא לישראל שחובתו היותר קדושה, השומרת את חייו הרוחניים ממיתה אכזרית, היא שיימצא בעריו ומדינותיו חלק רשום מקודש לתלמוד תורה. ששום לחץ מדיני לא יוכל להסיר מאתנו את החובה הקדושה הזאת. וכשהיו אבותינו עומדים במעמד הצבאי היותר נמרץ, בכיבוש הארץ, נאמרה ליהושע התוכחה על אשר ביטל את הישיבה יום אחד, ושר ה' אמר לו : על זה עתה באתי, על שביטלתם תורה [מגילה ג, א]..

ותלמיד חכם נקרא כל שתורתו אומנותו ועיקר עסק שלו הוא בדברי תורה... והצלחת המדינה במלחמתה תלויה ע"י מה שנמצאים בה תלמידי חכמים העוסקים בתורה, שבזכותם המלחמה נוצחת, והם מועילים למדינה יותר מאנשי החייל הלוחמים. וכל כך גבוהה היא בישראל תעודת לימוד התורה ללומדיה הקבועים, עד שעל פי המסורת התלמודית, היא לא תוכל להיות נדחית גם מפני צווי של כל מלך ושליט. והכל סובב על היסוד הגדול הזה: שהצלחת המדינה ונצחון המלחמה עצמה - קשורה הרבה בעבודה הרוחנית, שהיחידים שבבני המדינה המיוחדים לעבודת שמים, ממשיכים את עבודתם הקדושה בתורה ובעבודת ה', הנחוצה להתקדם תמיד בדבר יום ביומו. על כן תלמידי חכמים העוסקים בתורה הם הם מגינים על הארץ ועוזרים להצלחת הנשק הלאומי, לא פחות וגם יותר מכל החייל הלוחם"...

דבריו של הרב משה צבי נריה ז"ל - ראש ישיבות בני עקיבא לשעבר:

אם בתקופה מסויימת נוצר מצב, בו האידיאליסטים בני הישיבות יושבים בנאות מבטחים, ואילו בחורים אחרים וביניהם הרבה אידיאליסטים יושבים על הגבולות, אין זה משנה את העיקר. גם במסגרת הצבא מרובים החיילים הבלתי קרביים ואין אנו מטילים דופי במי שתפקידו מציב אותו לא על הגבולות. כזה הוא מבנה הצבא וכזה הוא מבנה האומה.

לא ידוע לנו באיזה מידה של הבנה קיבלו אבותינו בימי קדם את ההלכה שנפסקה כי שבט לוי אינו יוצא למלחמה כשאר ישראל. אפשר שגם אז היו כאלה שהתרעמו והתלוננו על כך, אולם כנראה שרובם הבינו, כי אין כאן חס ושלום הבחנה בין דם לדם, דמו של מי סמוק יותר - אלא זוהי הערכות פנימית של מבנה העם, אשר לא רק המלחמה שומר על קיומו, ולא רק שדה הקרב היא החזית היחידה, בה נדרש האדם למסור כל כולו למען קיומו ולמען קיום ערכיו, אלא יותר מכולם הבין זאת שבט לוי בעצמו. שבט לוי לא ראה זאת כזכות אלא כחובה אליה מגוייס הוא כל הימים"... ומובא בזוהר שלא רק שבט לוי לא לחם, אלא גם שבט יששכר. שבט לוי ושבט יששכר ביחד מנו כ- 20% מעם ישראל. כלומר: עשרות אלפים למדו תורה ולא יצאו למלחמה. גם כיום - אם היתה לנו מדינת הלכה ברור שרק כשליש ילמדו רק תורה, ושאר העם ישרתו בצבא וישלבו תורה ודרך ארץ. היום רק הציבור החרדי תורם לחיל לימוד התורה, וממילא תרומתו פחותה בשאר החילות.

הרב הראשי לישראל הרב אברהם שפירא - ראש ישיבת מרכז הרב, בועדת הכנסת אשר דנה בנושא:

"אי אפשר להשוות לימוד עם לימוד תורה. לימוד תורה זה לימוד מיוחד לעם ישראל. להיות תלמיד חכם זה לא מקצוע, זה לא שייך בכלל למקצוע, זה משהו שורשי ורוחני... כולם צריכים להיות לתלמידי חכמים ואחר כך לצאת החוצה, התורה איננה סובלת שותפות. תלמידי הישיבות לומדים עשרים וארבע שעות ביממה".

ח.נ.ביאליק-המשורר הלאומי: "אם יש את נפשך לדעת את המעיין ממנו שאבו אחיך המומתים בימי הרעה, עוז כזה, תעצומות נפש... לעלות על המוקד, לקפוץ אל המדורה וב"אחד" למות מות קדושים... אם לא תדע לך כל אלה, אל בית המדרש סור... אולי גם כיום תראה בו עיניך יהודים המנשים את עמלם בדף של גמרא, מה נקלה ועלובה זו המראה בעיני זר לא יבין... ומי יודע, אם לא נחלי דמעותיהם הביאונו עד הלום, ובמותם [במותם של בני התורה מבית המדרש] - ציוו לנו את החיים, החיים עד העולם"...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מרוב דיבורים על חרדים שכחנו צד אחר של המטבע:

נכים הפגינו בירושלים: "אל תקצצו לנו את החיים"

עכשיו תגידו לי מי לדעתכם ראוי יותר למאות המיליונים הללו?

ברור שקודם כול היה צריך לדאוג לנכים ולעלות את קצבת זקנה לאנשים מבוגרים כדי שיוכלו להתקיים בכבוד .

המדינה לא תוכל להמשיך כך לאורך זמן בגלל חוסר בכוח עבודה מצד החרדים וערבים צריך לעבוד יותר שעות ,המשק מפסיד מליונים על החזקתם של אנשים שבוחרים לא לעבוד מרצון. נוצר מצב ששני המגזרים האלו מתרבים בקצב גבוה ובלי לחשוב על הילדים ועל צורכם , לכן שני המגזרים האלו מאוד ענים בנוסף לזה עם הזמן הם יעברו במספר את האנשים העובדים במדינה ויווצר מצב שהרוב חי על גבו של מיעוט של אנשים עובדים.

rroonnii אמרת שלא ניתן להתווכח על השקפה

אז איך אתה קובע שאדם מאמין צריך להכיר את המקורות - ראה ?

כל אחד מאמין בדרך שלו ולא כל דרך תהיי ברור לך

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

*לדעתי האישית רובם לא עניים, העוני מכוון לאברכים ועוזרים להם גם הציבור החרדי..

בנתיים רואים בשטח את חינוכם לטובה של הציבור החרדי.

עוד פעם רובם עובדים ורוצים לעבוד.. אם יהיה רוב חרדי אז הם יוכלו לסדר לעצמם בקלות מקומות עבודה , כיום יש קושי לאדם חרדי להתקבל -- אנשים [בוסים ] לא מעדיפים אדם בעל חזות חרדית.

בקיצר חבר הרבה בעיות ודווקא ראשי החרדים רוצים להתחיל בתוכניות לשקום זה השאלה מי לא לוקח את זה מהר בממשלה.

*אותה אמונה כוונתי מאמין גם בתורה ,ואם אדם מאמין בזה הוא הרי צריך להכיר בזה [מהי ערך לימוד התורה והתרומה שבה ].

אדם צריך גם להכיר את השקפת עולמם של קבוצה השונה ממנו .

אך לא יתכן להכנס לוויכח השקפתי - אדם אחד השקפת עולמו בראש ראשונה זה קיום התורה ואחד אחר קיום העבודה.

לשנהם זה יכול להיות חשוב גם עבודה וגם לימוד תורה אך היכן ההקרבה נמצאת היא השונה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לדעתי האישית רובם לא עניים, העוני מכוון לאברכים.

אותו בחור כוונתי מאמין גם בתורה ,ואם אדם מאמין בזה הוא הרי צריך להכיר בזה.

אדם צריך גם להכיר את השקפת עולמם של קבוצה השונה ממנו .

אתה טועה שני המגזרים האלו הם הענים ביותר בישראל (לא רק האברכים במגזר החרדי) זה נבדק ונחקר פעמים רבות תחפש קצת בגוגל ותראה.

"עוד פעם רובם עובדים" זה ממש לא נכון, לא מזמן ראית בYNET מידע של המשרד לסטטיסטיקה והנתונים מראים שאחוזים מעטים עובדים. יש אופציה שהם פשוט משקרים למדינה ,עובדים בשחור ואז אתה צודק.

"השקפת עולמו בראש ראשונה זה קיום התורה ואחד אחר קיום העבודה" יש עוד צבעים זה לא רק שחור ולבן .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם מסתכלים על שאר האוכלוסייה החילונית באופן של הכנסה כספית זה נכון, אבל הפרנסה שלהם יותר מספיקה לצרכיהם מאשר לאדם החילוני.... שמוציא כספים על דברים שחרדים לא.

אני מסתכל רק על הציבור החרדי בפני עצמו רואה שרובם עובדים [נכון שרובם ללא הכנסה גבוה מאוד מאוד ] אבל זה מספיק להם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

רוני, הנתונים שאתה הבאת רק מוכיחים את הטענה שלי. כמעט מחצית מהחרדים אינם עובדים (לא טענתי שמדובר ברוב בהכרח, אלא לא במיעוט זניח). האוכ' החרדית הולכת ומתרבה והחלק באוכלוסיה הן היחסית והן הכללית שלא נמנה במעגל העבודה הולך וגדל.

הנה נתונים אחרים חמורים יותר, שכן טוענים שמרבית המגזר החרדי אינו עובד. עם זאת, הבעייה הגדולה היא העובדה שהמגזר החרדי לומד לנצל ולחלוב יותר ויותר את העם והמדינה, עד אשר בסופו של דבר ייתכן מאוד ולא נעמוד בנטל:

הנתונים במגזר החרדי בולטים במיוחד: שיעורי אי־התעסוקה במגזר שילשו את עצמם ב־30 השנים האחרונות לכ־65%

קישור: http://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3416866,00.html

אני אומנם אדם מאמין, אך אני גם אדם ריאלי ומציאותי. לא ייתכן שנהפוך למדינה שחלק נכבד מיושבייה, ואולי אף רובה בבוא היום, לא יעבדו ויתבססו על כספי האנשים שכן עובדים. לא זה הלך הרוח שהתורה מנסה להעביר, וגם גדולים וחכמים בתורה כמו הרמב"ם לא הגבילו עצמם ללימודים אלה בלבד.

יש כאן שחיתות, פרזיתיות וניצול של האזרח החילוני העובד. יותר ויותר חרדים מקבלים קצבאות במרמה, מבלי שהם באמת משקיעים את כל זמנם ומרצם בתורה. זה הפך לפתרון נוח המנצל ומבדל אותם עוד משאר העם. כנראה שגם הם, עם אמונתם ההדוקה, שכחו שכולנו בני אותו עם וקשורים בקשר שאסור שינותק. אני נגד השנאה החילונית התהומית כלפי הדת בכלל והחרדים בפרט, אבל אין ספק שציבור זה משפיע רבות על הסטגימה הזאת, ואף מוביל אותנו למקום שלילי מאוד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

רוני, מעולם בהיסטוריה האנושית לא הוקצבו משאבים גדולים כל כך עבור אנשים מספר נמוך כל כך, אשר מספקים תרומה מעטה כל כך (=אפסית) למדינה.

הסטודנט ממש לא נופל על הגב של האברך, אודה לך אם תסתום את הפה במקום לשקר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

השנאה החילונית התהומית כלפי הדת בכלל והחרדים בפרט

הרבה שונאים את הדת בגלל החרדים שכופים את עצמם קח לדוגמא :כסף לאברכים שבוחרים לא לעבוד, מפעל בירושלים והפרדה באוטובוס בקו מסוים לא זוכר את מספרו אלו רק על קצה המזלג. השנאה תקטן משמעותית כאשר הניצול של המגזר העובד תרד .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

רוני, מעולם בהיסטוריה האנושית לא הוקצבו משאבים גדולים כל כך עבור אנשים מספר נמוך כל כך, אשר מספקים תרומה מעטה כל כך (=אפסית) למדינה.

הסטודנט ממש לא נופל על הגב של האברך, אודה לך אם תסתום את הפה במקום לשקר.

עבר עמוד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

רוני, הנתונים שאתה הבאת רק מוכיחים את הטענה שלי. כמעט מחצית מהחרדים אינם עובדים (לא טענתי שמדובר ברוב בהכרח, אלא לא במיעוט זניח). האוכ' החרדית הולכת ומתרבה והחלק באוכלוסיה הן היחסית והן הכללית שלא נמנה במעגל העבודה הולך וגדל.

הנה נתונים אחרים חמורים יותר, שכן טוענים שמרבית המגזר החרדי אינו עובד. עם זאת, הבעייה הגדולה היא העובדה שהמגזר החרדי לומד לנצל ולחלוב יותר ויותר את העם והמדינה, עד אשר בסופו של דבר ייתכן מאוד ולא נעמוד בנטל:

קישור: http://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3416866,00.html

אני אומנם אדם מאמין, אך אני גם אדם ריאלי ומציאותי. לא ייתכן שנהפוך למדינה שחלק נכבד מיושבייה, ואולי אף רובה בבוא היום, לא יעבדו ויתבססו על כספי האנשים שכן עובדים. לא זה הלך הרוח שהתורה מנסה להעביר, וגם גדולים וחכמים בתורה כמו הרמב"ם לא הגבילו עצמם ללימודים אלה בלבד.

יש כאן שחיתות, פרזיתיות וניצול של האזרח החילוני העובד. יותר ויותר חרדים מקבלים קצבאות במרמה, מבלי שהם באמת משקיעים את כל זמנם ומרצם בתורה. זה הפך לפתרון נוח המנצל ומבדל אותם עוד משאר העם. כנראה שגם הם, עם אמונתם ההדוקה, שכחו שכולנו בני אותו עם וקשורים בקשר שאסור שינותק. אני נגד השנאה החילונית התהומית כלפי הדת בכלל והחרדים בפרט, אבל אין ספק שציבור זה משפיע רבות על הסטגימה הזאת, ואף מוביל אותנו למקום שלילי מאוד.

אין לי מה לחזור על אותם דברים ומה עוד להוסיף, אני הולך אחר דברו של סבר פלוצקר [הנתונים גבוהים יותר ובמגמת עלייה ] מכיוון שזה מתחבר לי עם ההכרות שלי האישית עם הציבור הזה, מצד שני האם אתה מכיר את הציבור בעיניים ומכיר הרבה חרדים אישית.

" לא נעמוד בנטל"

מתי תבין שהכספים הללו זה גרושים לעומת מה שהולך למקומות אחרים, רק בגלל שזה הולך לחרדים עושים מזה רעש.

שמע כתבתי את דעתי אני רק יכול להגיד לך שיש הבדל בין אדם שמכיר בעיניים לאדם שרק קורא עיתונים וכדו'..

סבר פלוצקר נדהם שהוא רק התחיל לבקר בעיניים ויצא ופרח לו כל הדעות הקדומות שהיו לפני כן.

שמע על חרדים שעושים במרמה לא דיברתי , אותי זה מאוד מכעיס תאמין לי זה אחד הדברים השנואים עלי ,זה כאלה שלא לומדים ולא עובדים ומחפשים נדבות,... לדעתי זה גם תלוי בסוג האדם אני לא יכפיש מגזר שלם כמו ברסלב אבל אצלם זה נמצא הכי הרבה -ואני הרבה פעמיים צועק על כלאה אנשים אך אין קשר בין החברה האלה לבין אברכי אמת ששוקעים על לימודם ,גם מתוך האברכים ישנם הרבה שחצי יום עובדים לא כל מי שהוא אברך הוא מקבל את המלגה רק מי שנכנס לאותם נתונים וזה רק 10 אלף .

ראה למשל איך אתה טועה על הרמב"ם :

תלמוד תורה ג,ה "מי שנשאו ליבו לקיים מצוה זו כראוי לה, ולהיות מוכתר בכתרה של תורה--לא יסיח דעתו לדברים אחרים, ולא ישים על ליבו שיקנה תורה עם העושר והכבוד כאחד. כך הוא דרכה של תורה: פת במלח תאכל, ועל הארץ תישן, וחיי צער תחיה, ובתורה אתה עמל. ולא עליך כל המלאכה לגמור, ולא אתה בן חורין ליבטל; אבל אם הרבית תורה, הרבית שכר, והשכר, לפי הצער.

שמא תאמר עד שאקבץ ממון ואחזור ואקרא, עד שאקנה מה שאני צריך ואפנה מעסקיי ואחזור ואקרא--אם תעלה מחשבה זו על ליבך, אין אתה זוכה לכתרה של תורה לעולם; אלא עשה תורתך קבע, ומלאכתך עראי, ואל תאמר לכשאפנה אשנה, שמא לא תפנה".

כתוב בתורה במפורש "ואהבת את ה' אלוהיך בכל לבבך, ובכל נפשך ובכל מאודך... ודיברת בם בשיבתך בדרך ובלכתך בדרך ובשכבך ובקומך".

וכן "והגית בו יומם ולילה" - חובה לעסוק בתורה כל היום וכל הלילה

במסכת אבות נכתב במפורש: "רבי נחוניה בן הקנה אומר, כל המקבל עליו עול תורה, מעבירין ממנו עול מלכות ועול דרך ארץ; וכל הפורק ממנו עול תורה, נותנין עליו עול מלכות ועול דרך ארץ".

בכל התקופות המובחר ביותר היה ללמוד תורה, בלא דרך ארץ. העבודה היא עונש, כפי שנאמר "בזיעת אפיך תאכל לחם", והיא אינה זכות. בלית-ברירה אנשים נאלצים לעבוד, אך מי שמסוגל ללמוד תורה כל היום - חובה עליו לעשות כן.

וכך כותב הרמב"ם בהלכות תלמוד תורה "ועושה מלאכה בכל יום מעט כדי חייו - אם לא היה לו מה יאכל, ושאר יומו ולילו עוסק בתורה". כלומר, מלאכה אינה מטרה, ורק בלית ברירה מותר לעסוק בה, וגם זאת - במיעוט, כפי שכתב "וציוו ואמרו, הווי מעט עסק, ועסוק בתורה".

1. לפי הרמב"ם אין חיוב לעבוד, ולהיפך, צריך היתר כתב הרמב"ם בהלכות תלמוד תורה: "ועושה מלאכה בכל יום מעט כדי חייו - אם לא היה לו מה יאכל, ושאר יומו ולילו עוסק בתורה". במילים אחרות, אומר הרמב"ם, שמותר לאדם לעסוק במלאכה רק אם אין לו ברירה, רק כאשר כבר אין לו אוכל על שולחנו

ואכן, אברכים ותלמידי חכמים מסכנים שאין להם אוכל על שולחנם מחוייבים לצאת לעבוד, ואכן הם, ואכן הולכים ועוסקים במלאכה - בדיוק כפי שכותב הרמב"ם. אך לכתחילה, חובה ללמוד תורה יומם ולילה בלי לעבוד כלל.

2. הרמב"ם כותב במפורש שהעדיף והמובחר הוא ללמוד תורה - בלי עול הפרנסה [ראה משנה תורה על חובת לימוד התורה] וכל אדם מישראל יכול לבחור לעשות כן, ולא רק שבט לוי.

מי שלומד תורה במטרה להתבטל ולהשען על חשבון אחרים - אין תורתו אומנותו - והרמב"ם מגנה אותו. כפי שכותב הרמב"ם "כל המשים על ליבו שיעסוק בתורה ולא יעשה מלאכה, ויתפרנס מן הצדקה - הרי זה חילל את השם, וביזה את התורה".

כלומר, מי ששם על לבו [כלומר התכוון בלבו] להתפרנס מהצדקה כדי להתבטל ולחיות על חשבון אחרים, הרי זה מחלל את השם. אך מי שבחר ללמוד תורה על מנת ללמוד וללמד, לשמור ולעשות ולקיים - הרי הוא עושה מצווה גדולה וראוי לפרנסו בכבוד .

וכך כותב הרמב"ם בהלכות שקלים פרק ד', וזה לשונו "מגיהי ספרים בירושלים ודיינים שדנים את הגזלנים נוטלין שכרם, ואם לא הספיקו להן, אף על פי שלא רצו, מוסיפין להן כדי צורכן".

למעשה גם הרמב"ם למד תקופה ארוכה מהחיים שלו תורה, בזמן שאחיו פרנס אותו, ועסק ברפואה בתור מקצוע רק כשלא היתה לו ברירה.

וכן החפץ חיים, הגאון מוילנא, רבי חיים מוולוז'ין, הבן איש חי, וכל גדולי הדור האחרונים

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...