ישראל ביתנו והעבודה נגד כסף לאברכים: 'אפלי&#14 - עמוד 4 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

ישראל ביתנו והעבודה נגד כסף לאברכים: 'אפלי&#14


klayton

Recommended Posts

*קודם כל לא כתבתי הרבה מכיון שבאשכולות בעבר נכתב הרבה על חרדים ועבודה וכו'.. וממש אין לי כוח לחזור על זה.

כאן רק הדגשתי שרק במה שנוגע לחרדים עושים רעש והכללה אבל כולם לוקחים כספים ואף הרבה הרבה יותר [טומי ]

*חרדים גם משלמים מיסים, האברכים זו קבוצה קטנה כל השאר עובדים ואף היה סטטיסטיקה לא מזמן רובם עובדים, מה גם אנשים מסורתיים שמכירים בזה גם תומכים, ככה שדי לקחת ולהסתכל רק על עצמך ועל התרבות שלך.

מה אכפת שגם תרבות חרדית ממומנת. מליארדים הולכים לתרבות "חילונית" שבין השאר לימודים שלא מביאים שום דבר חוץ למי שמעריץ אותם כתרבות. אז ילכו כמה שקלים [ לפי מדד השאר זה שקלים ] לתרבות חרדית, זה מה שמעניין את אותם אברכים להשקיע את כל חייהם בלימוד התורה רק בשביל קיום עם ישראל [ בשעות האלה היה אפשר לעבוד בעבודה בזויה של לנקות מדרגות ולהרוויח פי 7 ] אך מטרתם זה קיום העם על רוח יהדותנו ., התקציב הוא כתקציב קיומי, שיוכלו להתקיים ולעסוק בתרבות זו, מה כל כך לא מובן? וכי משום שהם מוגדרים בעוני , אין לתת להם תרבות? ברמלה ולוד אין קולנוע או מכללה? תושבים עניים לא זכאים לתקציב תרבות? הלא מצער הוא מאיפה כל הדווקא הזה מאיפה כל אי הכרות של העם שלנו שמשך כל הדורות נשרפו על קיומה.

לדעתך זה עוול לאחרים זה לא.

כמו כן הודעתי מופנת לבחור לפני ,וזה משיב לו שלא ביבי המציא את זה בשביל תמיכה בהקפאה, אלא רק משתמש בזה.

*לא כתבתי בכלל שהם חיים על גבם אלא יוצאים בצעקה על גבם [ המאבק הזה הוא לא אידאולוגי, אלא נוגע לילדי המשפחות של האברכים.http://www.kikarhashabat.co.il/בני-ברק-22.html ], עליהם להילחם כל השנה בלי קשר לאברכים. מה גם שאני וגם שאר ראשי החרדים זה מאוד מקובל תמיכה גם בהם .

מעולם לא הכללתי אותך בין שנוא החרדים ,כי איני מכיר אותך [עכשיו רק טיפה לפי כתיבתך] דברי נכתבו על דברי אלי ישי ואצבע מאשימה לאותם אלה שמחפשים רק את החרדים ורק עליהם עושים כותרות ענקיות והכללות.

עריכה:

ראה את ההוא בהודעה אחרי, אני רק מקווה שאינך כמותו-זה אדם ששונא כל דבר שלא בדעותיו זה אדם מסוכן לחברה שלא נותן אפילו לאדם אחר להביע את דעתו שלו.

כיף להיות צודק - http://hwzone.co.il/community/index.php?topic=479028.0

הפורום מופנה לכל אדם באשר הוא, סופר שנפתח בעיקר למגזר החרדי מתנהל על פי השקפותיו - אדם אחר שמבקר שם צריך לכבד.

זה כל כך קל להבנה, אך מה נעשה שעצם המילה חרדי אצל אחרים זה מציק, כמו יהודון אצל אחרים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 522
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3974860,00.html

נתניהו הבטיח שוועדת מומחים תדון בקצבאות לחרדים, אולם שר האוצר כלל את תקציב החוק - כ-111 מיליוני שקלים - בתוך תקציב המדינה שצפוי להיות מאושר הערב בקריאה ראשונה
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ולמי כן מגיע? סטודנטים שלומדים תארים חסרי כל ערך בשוק העבודה? במה הלימודים שלהם יותר טובים מלימודי תורה?

-הם עושים צבא

-הם ממנים את הלימודים בעצמם

-הם לומדים מספר מוגבל של שנים

-הם לא מתרבים כך שגם ילדיהם עושים את אותו הדבר

-הם עובדים(סביר להניח)

-ללימודים שלהם עשויה להיות חשיבות בזירה הבינלאומית

וחוץ מזה אם סטודנט הוא עני אז זה לא מתוך בחירה בניגוד לאברכים.

אני לא אומר שחייבים לתת לסטודנטים אבל להם מגיע עשרות מונים יותר מהאברכים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

-הם עושים

-הם ממנים את הלימודים בעצמם

-הם לומדים מספר מוגבל של שנים

-הם לא מתרבים כך שגם ילדיהם עושים את אותו הדבר

-הם עובדים(סביר להניח)

-ללימודים שלהם עשויה להיות חשיבות בזירה הבינלאומית

-לא כולם עושים . ואם כן צריך לתת להם מדלייה? עושים מתוקף חוק. חרדים לא עושים מתוקף חוק.

- ממש לא כולם. קיימות המון מלגות ממשלתיות.

- לא כולם. ובמה זה שונה מסטודנטים שלומדים שנים תארים חסרי כל ערך?

- עצוב מאד. אנחנו צריכים ילודה גבוהה כדי לאזן את הדמוגרפיה

- לא כולם וגם חרדים עובדים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

*חרדים גם משלמים מיסים, האברכים זו קבוצה קטנה כל השאר עובדים ואף היה סטטיסטיקה לא מזמן רובם עובדים

מה אכפת שגם תרבות חרדית ממומנת. מליארדים הולכים לתרבות "חילונית" שבין השאר לימודים שלא מביאים שום דבר חוץ למי שמעריץ אותם כתרבות. אז ילכו כמה שקלים [ לפי מדד השאר זה שקלים ] לתרבות חרדית,

גבה את עצמך בנתונים רשמיים, ולא מאתר חרדי עם אג'נדה ברורה. כמה אחוזים מהחרדים לא עובדים, היכן הרוב שכן עובדים? כמו כן, תראה לי צפי דמוגרפי ביחס לאוכלוסייה הכללית בשנים הבאות. מעבר לכך שיותר ויותר חרדים מפסיקים לעבוד, גם משקלם היחסי באוכלוסיה גדל משמעותית.

במאמר מוסגר אני אציין שאין לי אישית בעיה עם חרדים שלא משרתים בצבא בטענה אמיתית שתורתם אומנותם, אך ישנו מרחק רב מכאן ועד ללסמוך על שולחנות משלמי המיסים למשך כל חייהם, ולא להשתתף במעגל העבודה כלל. מעבר לניצול הברור, מדובר כאן באיום רציני על המשק הישראלי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

גבה את עצמך בנתונים רשמיים, ולא מאתר חרדי עם אג'נדה ברורה. כמה אחוזים מהחרדים לא עובדים, היכן הרוב שכן עובדים? כמו כן, תראה לי צפי דמוגרפי ביחס לאוכלוסייה הכללית בשנים הבאות. מעבר לכך שיותר ויותר חרדים מפסיקים לעבוד, גם משקלם היחסי באוכלוסיה גדל משמעותית.

במאמר מוסגר אני אציין שאין לי אישית בעיה עם חרדים שלא משרתים בצבא בטענה אמיתית שתורתם אומנותם, אך ישנו מרחק רב מכאן ועד ללסמוך על שולחנות משלמי המיסים למשך כל חייהם, ולא להשתתף במעגל העבודה כלל. מעבר לניצול הברור, מדובר כאן באיום רציני על המשק הישראלי.

בלשכה המרכזית לסטטיסטיקה תוכל למצוא את הנתונים + סבר פלוצקר תוכל לראות את הנתונים שלו מהשטח וכמה זה גדל וגדל בצורה ניכרת עם השנים+ אני [ לעצמי כמובן ] גם מכיר את האכלוסייה באופן אישי [שזה הבדל גדול למי שלא- כמו שאני אדבר עם אנטישמי שמעולם לא ניסה להכיר יהודים ולשוחח איתם באמת ].

פלוס לזה ישנם גם עבודה בשחור בציבור זה [זאת בעיה בפני עצמה -אך רואים שיש מטרה לעבוד ולא סתם ככה לשבת ]

חרדים משלמים מיסים דתים משלמים מיסים ומסורתיים משלמים מיסים מתוכם יש הרבה הרבה שרוצים שזה ילך גם למטרות אלה.

חוץ מזה זה גם דבר היסטורי יהודי, כלומר מה שהיה לפני דור ושני דורות וכו' מימיהם של אבותינו לא פסקה ישיבה, ברור שגם עבדו מתוכם הרבה, אבל היו עיניהם נשואות אל "הבטלנים" שהיו בכל עיר ועיר שישבו בבית המדרש והם שהעמידו גדולי ישראל ששימרו המסורת [רק בדרך הזאת זה אפשרי ].

זכויות אזרח הם לא של אף אחד, הם של כל העם, והדתיים אחוז נכבד ממנו, והמכבדים המסורת אחוז יותר נכבד ואף רובא [גם כאן תוכל לבדוק את הסקרים ולראות רוב תושבי המדינה הינם מסורתיים + דתים + חרדים הם עולים על החילונים ודווקא מכאן אביא http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3890179,00.html], לכל אחד ואחד מגיע זכויות. אם לא יסיתו את העם שבשדות בדברי שטות כדוגמת אלו הנאמרים כאן לא תהיה שום בעיה, זה איום היוצר את עצמו, כמו עוד הרבה איומים והפחדות. זכות קיום תרבות אוטונומית בעלת ערכים נפרדים הוא אלמנטרי, חרדי לא חייב לחשוב כמו חילוני וזכותו להתנהל כדעתו ואעפ"כ יש לו זכויות אזרח, גם לו יש תרבות [שוב היא גם תרבות יהודית שהיית במשך כל השנים ], גם לו יש רצונות, וגם לו יש צורה שבה הוא חי.

כל החוקים נקבעים על פי רוב כדרך דמוקרטי ואין כאן שום בעיטה, הכעס נאגר רק ע"י הסתות מבלי קשר וטעם וריח, נוטלין חוק שקיים 30 שנה ונזכרים להתבכיין עליו כאילו הוא איזה גזרה מונחתת, בס"ה תקציב תרבות של חרדים קטן לאין ערוך ממספרם בחברה. לא שמעתי שחילונים אוגרים כעס על תושבי רמלה לוד ושאר פריפריות שאין עובדים יותר מדי ואין משלמים יותר מדי וגם מגדלים פושעים ולוקחים תקציבים מרווחה, זה טבעו של עולם שיש עניים ויש עשירים, ותרומת התרבות החרדית לעם היא גדולה מאד אם רק לא יבזו אותה ויעשו עליה תחקירים טפשיים שלא מציגים את המציאות.

אתה חושב שאם מאן דהוא "יעשה משהו" זה יעזור, זו תמימות מגוחכת, שום משהו או ויתור כספי שיעשו לא יעזור, כי המלחמה תהיה על הפריט הבא, וגם אם לא יקבלו שום תקציב ימצאו משהו להתווכח ולהילחם, מה שלא יהיה ייראו את החרדי כמתנשא וכפרזיט כל זמן שאינו כמו החילוני .

אגב אתר 'כיכר השבת' הינו חרדי אבל ללא הסכמה רבנית -זאת אומרת אין שם בני תורה ממש והם מפרסמים כל דבר בעד /נגד , רק שלפחות גם דבר בעד מה שלא מראים באתרי חדשות אחרים.

גם אם החרדים סתם ככה יחליטו ביוזמה שלהם שכולם ילכו לעבוד [לא היו אברכים יום שלם ] ישנה ממש בעיה [ גם עדיין עם אותם אלה שאינם אברכים ] צריך תוכנית לשיקום. כזו שתפעל כלשון מאוזניים ותספק ליווי הולם לאברך משכבה נחשלת שיוצא מהכולל ומסכן את הלחם והחלב של מחר בבוקר.

http://www.bhol.co.il//news_read.asp?id=20824&cat_id=1

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה ממש לא הרוב [מכיון שבסטיסטיקה ישנם 60 אחוז עבודה בלבן ואני מעריך עוד 20 בשחור ככה 80 אחוז מציבור זה עבוד או לפחות רוצה בכך] במיוחד לא האברכים המדוברים שהם ממש מסרות נפש רק ללימוד התורה בשביל עמם.

עבודה בשחור יש בכל הציבור, אצל החרדים יש בעיה גם אחרת - שהמדינה תממן את האברך 'כתורתו אמונתו 'ביד מספקת [כמו שהיה בכל ההיסטוריה היהודית שהעם נתן תחזוקה ללומדים אלו http://hwzone.co.il/community/index.php?topic=374350.2580 ] או שתאפשר לו גם לעבוד [ אסור להם לעבוד קבוע ] .

היא תוקעת אותו בתקציב וגם אל תעבוד.

יש כאן הרבה בעיות מהשורש , צריך לתקן הרבה דברים ולעשות תוכניות רציניות יותר.

קיצבאות - הולך לכל האוכלוסיה ולא רק לחרדים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

רוני, אני להבדיל לומד ועובד, ולכן אין לי זמן להשקיע בשוטטות ובחיפוש נתוני כזב שכביכול המצאת. מלבד זאת, היות ואתה העלת את הטענות השנויות במחלוקת - חובת ההוכחה עלייך. אתה מוזמן להביא נתונים, שכן אם אכן מדובר במיעוט זניח של אוכלי חינם, ובפרט במגמה שאינה מחמירה באופן אקספוננציאלי, וודאי ניתן לגבות זאת בנתונים.

אני לא אוהב אנשים שמדברים באוויר, אך נראה שאתה עושה זאת השכם וערב.

מעבר לכך, אני אומנם חילוני, אך שומר מסורת ואוהב את הדת. אין לי דבר נגד ישיבות, וגם לא מפריע לי שחרדים שאכן לומדים ישקיעו את זמנם ומרצם בכך על חשבון שירות צבאי. יחד עם זאת, אין שום הצדקה שציבור שלם יבסס את כל חייו ועולמו על לקיחה מאחרים, ללא נתינה. הדבר לא היה מקובל בימים עברו כפי שאתה מנסה לצייר, ואף אין צורך לנוע אחורה בציר הזמן כדי לראות זאת - האם חרדי ברוקלין לא עובדים ומתבססים על כסף מממשלת ואזרחי ארה"ב? וודאי שלא.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא נכנס אצל השכן שלי וקונה טיטולים ואחר כך יורד לקומה 1 אצל זלמן ולוקח בשר קפוא בהקפה.

החרדים עברו כל גבול והמפלגות החילוניות אשמות בכך שהם מוכנות לשלם עבור הקול החרדי.

לגבי הקיצבאות, ברור שהם הותאמו לקהל החרדי בלבד

תראה את ההקצבות לבחורי הישיבה, ניסו להתאים גם לסטודנטים ומסתבר שאף סטודנט לא עומד במבחן.

קצבאות הילדים למשל, במקור הם נבנו שהילד הראשון והשני מקבלים מעט אבל הילדים הרביעי ואילך מקבלים הרבה

לא נראה שזה היה צריך להיות הפוך ? אולי בגלל שהחרדים מתאפיינים בהרבה ילדים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...