אוברקלוקרים חדשים? כנסו לכאן. - אוברקלוקינג וקירור - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

אוברקלוקרים חדשים? כנסו לכאן.


taotao

Recommended Posts

אוברקלוקינג

אוברקלוקרים חדשים? כנסו לכאן.

שלום לך אוברקלוקר חדש, רוצה להמהיר את המחשב שלך בשימושיו השונים או סתם לעשות OC בשביל הספורט, קודם עליך להבין את הבסיס התחום הזה ע"י המדריכים בתרד הזה שם תלמד מושגים בסיסיים בתחום, איך לבצע את הOC (לוח\מעבד\זכרון\כרטיס מסך) והיתמודדותו והבנתו. אין מדריך שיפרט לך בדיוק איך לעשות OC ספציפית לחומרה שלך, כיוון שיש לא מעט יצרניות חומרה, כאשר כל אחת מהן עושה שימוש ומציגה את הדברים (בביוס וכו) בצורה שונה.

שאלות ותשובות נפוצות:

שאלה: הטמפ' של המעבד שלי לא הגיונית, מה לעשות ?

תשובה:

לפני הכל תוודאו שאתם משתמשים בתוכנה הנכונה, לבדיקת טמפ' של AMD רצוי להשתמש ב-Core Temp , לבדיקת טמפ' של מעבדי אינטל ממשפחת ה-CORE יש להשתמש ב-Real Temp ולוודא את הTJMAX לפי הטבלה הזאת. לבדיקת טמפ' של מעבדים ישנים יותר (הן של AMD או אינטל) ניתן להשתמש ב-HWMonitor .

שאלה: צריך הגדרות לאוברקלוק למערכת מסוימות ?

תשובה:

תהליך האוברקלוק אינו קבוע, ולכן "העתקה" של הגדרות אוברקלוק, ממשתמשים אחרים אינה רלוונטית, שכן אין זה מעיד כי הם יעבדו ביציבות במערכת לשכם, גם אם היא זהה לחלוטין ! ולכן יש לבצע את התהליך לפי התעדים שמפורטים במדריך הזה, זאת הדרך הבטוחה והנכונה ביותר.

שאלה: נתקעתי באוברקלוק איך אני ממשיך מפה ?

תשובה:

לשאלה זו אין תשובה חד משמעית, שכן ישנן המון סיבות מדוע המערכת לא מצליחה להמשיך הלאה, לפני פתיחת תרד תודאו כי אכן פעלת לפי הצעדים הנכונים לביצוע אוברקלוק, ניסיתם לתת מתח לכלל הרכיבים, החל מהמעבד ועד לגשר הצפוני (NB) , טמפרטורת המאמץ שלכם לא גבוה ויש עוד מרווח ביטחון, אם פעלתם נכון ועדיין לא שום הצלחה להמשיך, פתחו תרד חדש בפורום בו תציינו את ככל המידע הרלוונטי, החל מהמערכת עצמה, מתחים ומה ניסתם כבר.

שאלה: אוברקלוק עם תוכנה, מומלץ ?

תשובה:

לא ממש, שכן ולרוב התוכנות מוגבלת מאוד, החל מהגעה בשלב מוקדם יותר לחוסר יציבות של המערכת ועד לחוסר שליטה בפרמטרים חשובים, ולכן ההמלצה היא ביצוע אוברקלוק רק דרך הביוס.

שאלה: מה הרכיבים הכי טובים לאוברקלוק ?

תשובה:

שימו לב כי לא תמיד מה שיקר יותר הינו טוב יותר ! שכן ישנם רכיבים (לוח אם/מעבד/זיכרונות) ביניים שמציעים יכולת גבוה במיוחד, ובמחיר מפתיע, ולכן יש להתעייץ בפורום בפירוט של התקציב למערכת ומידת האוברקלוק המתוכנן.

שאלה: האם אוברקלוק מבטל אחריות ?

תשובה:

מבחינת החוק היבש, אכן אוברקלוק מבטל אחריות, אך בפועל אין שום דרך לדעת שאכן המעבד "התקלקל" בגלל אוברקלוק, כמו כן הסיכוי שהבדר יקרה הוא מזערי עד לא קיים, שכן הרכיבים כיום (מעבדים/לוחות אם וכו) מוצוידים במיטב ההגנות על מנת למנוע מקרים כאלו.

שאלה: האם אוברקלוק מגביר את הבלאי של אותו רכיב?

תשובה:

במקרים של אוברקלוק נמוך יחסית אין השפעה ממשית על אורך החיים של המעבד, כאשר מבצעים אוברקלוק גבוה עם תדר ובמיוחד מתח גבוה, אז קיימת השפעה על אורך החיים של הרכיב, אך שוב, לא ברמה שהוא ישבוק חיים עוד שנה או שלוש, ולכן אין מה לחשוש (מלבד במקרים של אוברקלוק קיצוני - קירור אקסטרים).

כמובן שחשוב לוודא גם באוברקלוק נמוך יחסית, שהטמפרטורה תקינה לאורך הדרך, במצבי המנוחה ומאמץ.

כמו כן חיפוש בפורום יכול לחסוך לכם הרבה זמן ושאלות מיותרת, ולכן השתמשו בו לפני פתיחת דיון בכל נושא שהוא, תודה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...