לימודי MCITP / MCPD אחרי צבא... - עמוד 2 - טכנולוגיית מידע - IT - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

לימודי MCITP / MCPD אחרי צבא...


shiftysnip

Recommended Posts

כדי ללמוד / UNIX , צריך ללמוד קודם רשתות של MICROSOFT, כי רוב תחנות הקצה הם עדיין MICROSOFT למרות ש- SERVER עצמו הוא לדוגמא, אני צודק ? לכן לאתחיל ב , כי אין לי כל כך מושג ברשתות יותר מלהתקין רשת ביתית קטנה עם משותף , שתוף ותיקיות, לא יותר מזה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 61
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

אני דווקא מציע לך לחשוב שוב בכיוון של תואר ראשון, במדעי המחשב או בהנדסה.

למרות שזה נראה על פניו בזבוז של זמן, ואתה תצא בלי ניסיון.

תואר מוערך הרבה יותר מכל תעודה CCNA MCPD וכו'.

וההסמכות האלה למרות שמם המפוץ הם דיי פשוטות (לעומת תואר ראשון כמובן).

לדוגמא CCNA אפשר ללמוד בקלות תוך 3 שבועות שלא נדבר על זה שהמבחן עם הפתרונות מפורסם באינטרנט.

לכן, למרות שזה נראה הצעד הפחות משתלם כלכלית, בטווח הרחוק (וכדאי גם לחשוב עליו לפעמיים) הוא הרבה יותר נכון.

אנשים בעלי תואר מתקדמים הרבה יותר מהר מאשר אנשים בעלי תעודה טכנולוגית כלשהי.

אין מה לעשות אי אפשר להתחמק מזה, אם תרצה להתקדם תצטרך תואר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש הבדל עצום בין לעבור את מבחן ההסמכה ולבין רכישת ידע מקצועי אמיתי.

כדי לרכוש ידע וזמן עם הציוד אני ממליץ ללכת לעשות קורס בנושאי CCNA, MCITP ולא ללמוד לבד בבית.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 1 חודש מאוחר יותר...

ראשית נבין מה לומדים, לא מדובר בתחום טכני קליל. כלומר, חבר'ה שמתעסקים עם מחשבים כטכנאים באופן עצמאי ומתקינים ווינדוס ועוד כמה תוכנות, עלולים להשלות את עצמם שהקורס הזה דומה למה שהם עושים רק בצורה קצת יותר רחבה. לא ולא!!!, תחום ניהול תשתיות תקשורת הינו רחב מאוד ועמוק מאוד. על מנת להפוך לבעלי מקצוע רציניים דרושה צורת חשיבה מסוימת ורצינות רבה. יתרה מזאת תחום תשתיות התקשורת מתעדכן במהירות האור כלומר דרושה יכולת לעמוד בקצב ולהתעדכן בכמויות חומר רבות כל הזמן. תעודת MCITP הינה רק טיפה מן הים בתחום הזה וחשוב שתדעו זאת מראש. התעודה נוגעת בתחום הרשת רק מצד חברת מיקרוסופט, כלומר מערכות תוכנה (לא מדברים בכלל על צד החומרה) של מיקרוסופט המשמשות לצורך ניהול תשתיות תקשורת. לדוגמה, מערכת שרת ווינדוס ותפקידי השירות אותם היא מספקת כגון Active Directory, DHCP, DNS ואלו רק פחים קטנים לעומת נושאים כמו Exchange, שרתים וירטואליים ועוד. כל מילה ששמעתם כאן היא נושא בפני עצמה (יש עוד הרבה מילים שלא הזכרנו כאן) הדורשת המון ידע. נאמר גם כי יש עוד מערכות של חברות אחרות שמספקות שירותים אלו באמצעות המערכות שלהן (Linux, Unix ועוד) ודורשות ידע בנפרד למרות שהבסיסים דומים. כל זה רק מצד התוכנה. בנוסף יש גם את כל נושא ציוד החומרה בתקשורת שבו אתם בכלל לא נוגעים. לדוגמה ברזלים של שרתים, נתבים, כבלים ועוד. תחום זה בפני עצמו רחב בטירוף ויש קורסים המיועדים לו במיוחד.

כמובן שאף אחד לא יודע את הכול ותותח בכול הפרטים, אף אחד גם לא מצפה מכם לדעת הכול. רק חשוב שתבינו וזה באמת על קצה המזלג, לאן אתם נכנסים ותדעו שאתם באמת מוכנים לזה. בדרך כלל באיזשהו שלב מתמקצעים בתחומים מסוימים ועובדים בהם.

שוב חשוב להדגיש שאני מדבר לאלה שחושבים לעשות מזה כסף. יש גם את האפשרות לעבור חצי מהקורס עם המבחנים של מייקרוסופט ע"י למידת שאלות המבחן כמו תוכים מהאינטרנט ואז ליפול באמצע ולהיתקע באיזו מעבדה מחורבנת עד גיל 40. לאלו שרוצים להתקדם עם זה, התכוננו לקריאת טונות של חומר באנגלית וגם הבנה טובה שלו. רק לקרוא לא מספיק!!! אנשים רבים שייגשו לחפש חומרים על נושאים בתחום זה עלולים לאבד ידיים ורגליים, קיימים טונות של ספרים, טונות של אתרי וטונות של פורומים. אסור להיבהל צריך ללמוד לאיזה משאבים לגשת וכיצד להפיק מהם תועלת.

לאלו בינינו שחושבים שלאחר הקורס הם יתחילו לעבוד בתור מנהלי רשת ולהרוויח מעל 10 אלף בחודש, התעוררו!!! אם הגעתם לקורס הזה ללא ניסיון של לפחות שנה, בתור טכנאי במסגרת של ארגון כלשהו, הסיכויים שלכם למצוא עבודה בתחום בכלל (שלא לדבר על משכורות של מעל 6 אלף) קלושים, אלא אם כן אתם ממש גאונים. הדרך לבניית קריירה בתחום ארוכה ודורשת המון מאמץ (יש גם פקטור של קשרים, אבל זה לא רלוונטי למי שאין לו אותם). בהתחלה תמצאו משרות Helpdesk שלא יממשו אפילו עשירית ממה שלמדתם, לאחר שנתיים של ניסיון אולי תטפסו לתפקיד טכנאי ואז תתחילו קצת, ממש קצת לגעת ברשת.

שנית, אנשים רואים כי לא דרוש ידע מקדים לקורס זה ונופלים כטרף קל לאשליה. אם אינכם בעלי רקע טוב בתחום המחשוב (ועדיף בעלי ידע ברמת ארגון) בררו היטב וחשבו פעמיים, יצא לי להכיר כמה אנשים שבזבזו הרבה כסף וזמן ונשרו מהקורס אחרי חודשיים. המכללות השונות גורמות לכם לחשוב שאתם עושים את עסקת חייכם, היו חכמים!!!.

הסיבה שאני מעלה את הדברים היא מפני שאני התלבטתי לגבי קורס זה ולא מצאי אינפורמציה מספקת, אז אני מקווה לעזור לאחרים שעומדים באותה הדילמה.

אם אינכם בעלי רקע בכלל, חפשו אולי קורס תחילה ואז יהיה לכם יותר קל להחליט עם ללכת עם זה הלאה. למי שאינו בעל רקע לחלוטין (לערוך מסמך בוורד התקין מסנג'ר ולגלוש באינטרנט לא נקרא רקע!), אל תלכו לקורס הזה! זאת תהיה טעות מרה.

לגבי מכללות, אני אישית למדתי באחד מסניפי ג'ון ברייס בארץ. היו לנו שני מרצים במהלך הקורס, האחד העביר מעין סוג של מכינה לצורך רענון נושאי בסיס. הוא היה המרצה הכי גרוע שהיה לי בחיים ולא ידע חצי ממה שהוא דיבר, הוא גם סיפק לתלמידים חומר מוטעה ואז הבנתי שנפלתי. התארגנו יחד מספר תלמידים ופנינו להנהלה, מיותר לציין שזה לא ממש הועיל. סחבו אותנו עד לתום החודשיים שהוא היה אמור ללמד ואז כבר זה לא היה אקטואלי.

המרצה הבא נראה כבעל ידע והבנה טובה ולפעמים גם העביר שיעורים שתרמו לנו (בסביבות 3,4 שיעורים מתוך כלל השיעורים). הבעיה התבטאה בכך שהחומר רחב מאוד ובשיעור אחד עברנו על פרקים המכילים 50,60 דף של אנגלית ועשרות ראשי תיבות ותאמינו לי שזה לא הגינוי. בוודאי לא לאנשים חסרי רקע. המרצה מצידו אמר כי זה הזמן שהוקצב לו והוא חייב לכסות את החומר. בכול מקרה, השיעורים עברו במעין רפרוף על עשרות עמודים גדושי אינפורמציה. חשוב גם להבין כי יש זמני תרגול של בערך חצי שיעור כך שמתוך כלל הזמן רק חצי משמש ללמוד עצמו.

לאחר חודש הכיתה איבדה ראש וכול השיעורים הפכו למעין קומדיה גרועה ובזבוז זמן מוחלט. המרצה היה עסוק בלהראות שהוא שנון ע"י סיפור בדיחות ומי שרצה ללמוד הבין שהוא זרק כסף לפח.

אני אתן דוגמה, נושא IPsec הנוגע לאבטחת תעבורה ברשת. ספרי הלימוד מכילים כמה עשרות דפים הכוללים אותו ועוד דרכי אבטחת גישה. נורא מתסכל לעבור על נושאים אלו שהם עמוקים וחיוניים להיכרות (ואני מדגיש להיכרות בלבד) עם תחום אבטחת מידע ופשוט לצאת עם בלבול גדול יותר ממה שנכנסת. אז המרצה יגיד לכם שבכול מקרה זה נושא נפרד של אבטחת מידע שלא קשור אליכם, אבל אם כן למה בזבזה עליו כמה עמודים טובים ולא רק הזכירה אותו בקצרה. הבעיה הזו חזרה בעוד נושאים, "אתם לא צריכים לדעת", "לא משתמשים בזה" ו"אין זמן". אוקי אז אם שלושת רבעי חומר אנחנו לא צריכים לדעת ולא משתמשים בו אז למה באנו לקורס ושילמנו קרוב ל- 20.000 ₪?

יש אמת בדברים שלא כל נושא רלוונטי לנו ברמת עומק ויש גם נושאים פגי תוקף, אך עדיין הייתי מצפה כי מרצה יכין תרכיז של הדברים ויגרום לתלמיד להרגיש שהוא יצא מהשיעור עם ידע ממשי כלשהו ביד ולא רק עם 50 ראשי תיבות שהוא לא יזכור אחרי דקה.

ולטענות חוסר הזמן, אני ממליץ להנהלה לצפות בקורסים של חברת TestOut או אחרות בתחום ולראות כיצד ניתן להעביר כמות חומר רבה בצורה יעילה ובזמן קצר.

שמעתי מאחרים כי יש מכללות המספקות את הסחורה אך לא אעיז להמליץ לאף אחד לפני שאני יודע בבירור. לכן עשו שיעורים:

נסו לגעת בתחום לבד ולנסות לראות אם יש כימיה.

ערכו בירור מקיף ודברו עם תלמידים שלמדו במקום (עדיף עם יותר מתלמיד אחד).

דרשו לדעת מי המרצה. מכללות לא נוטות לגלות מי המרצה וברוב המקרים בגלל שהם לא תמיד יודעות מיהו עד לדקה התשעים, אל תוותרו!!! אם לא קיבלתם לפחות מספר פידבקים טובים על המרצה אל תלכו לקורס.

הייתי ממליץ גם לייחס חשיבות רק לדעה של תלמידים שמבינים משהו בעצמם, הרבה תלמידים אוהבים מרצה על סמך סחבקייות ולא מקצועיות. מרצה נחמד אינו בהכרח מרצה טוב!!!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שווה סטיקי :yelclap: מסכים עם כל מילה לאחר שלמדתי בעצמי בשלושה מכללות שונות: HI-TECH, SELA ו- SEC PRO.

*השלישית הכי טובה כי המרצה גלעד ליבוביץ' פשוט תותח ואם הוא היה מלמד בלי שום מכללה גם הייתי לומד אצלו. הכל תלוי במרצה ובדר"כ המרצה שעושה את ה"חודש חינם" זה לא זה שיהיה איתכם לאחר מכן.

במכללת היי-טק אוהבים/אהבו לשים בחודש ניסיון את המרצה התותח אייל מלח שהתנדף לו לאחר החודש הראשון והוחלף במרצה חסר כריזמה לחלוטין אבל למזלנו אחד שידע מצויין את החומר אז כן הבנו הרבה מהשיעורים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אחלה פוסט lolo1234.

מכר שלי עשה לפני כשנה קורס CCNA, הוציא עליו בערך עשיריה, סיים עם ציון נורא גבוה ועדין עובד בתור מלצר..לכן אל תתפתו לחשוב שאיך שאתם עושים קורס ישר יש עבודה..במיוחד לא בשוק קטן כמו .

לגבי ההסמכות של מייקרוסופט, עד כמה זה ריאלי ללמוד למבחנים האלה לבד? בלי למהר, מבחן מבחן..?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בדיוק אני נתקל בת'ארד הזה שאני חוזר מבחינה של מיקרוסופט(643 למתעניינים),וכן למדתי אותה כמו סוג של תוקי ועברתי,

כי בMCITP התעודה זה לא הקטע,היא סתם דבר נחמד.... אני עוד אתייחס לזה

אספר קצת על עצמי,שאני חייל משתחרר עוד 8 חודשים,התחלתיMCITP בגון ברייס לפני 4 חדושים בערך

בדיוק מאותן מסקנות שאנשים הסיקו פה,לנצל את הזמן שנשאר לי עד השחרור, אין לי יותר מדיי דברים לעשות וזה לא יבוא על חשבון תואר,

יש לי רקע אישי ממש טוב במחשבים לא מהצבא דווקה,פשוט אהבה לתחום,ככה שקורס טכנאי נראה לי ממש בזבוז של זמן....

בוא נגיד שבכמה חדושים הראשונים הרגשתי בדיוק מה ש"LOLO כתב כאן למעלה,

ראתי שלא מדובר במשחק ילדים אלה בחתיכת תחום עצום שאני נחשף אליו,וכמובן שהגבתי בהתאם והתחלתי לקחת את עצמי בידיים

כי אצלי כסף לא גדל בכלל על העצים, וכשבאתי והשקעתי ככה מבחינה כספית היה ברור לי שאני צריך ללכת חזק,

כי בסופו של דבר אני ממש אוהב את התחום ואת הקורס,אז אני משקיע המון בלמידה עצמית,השגתי סירטונים של שעות שמעבירים את כל הMCITP

יצרתי סביבה וירטואלית נחמדה בבית שאני מתאמן ולומד עליה,במגבלות החומרה החלשה שלי לצערי,אבל נשנה את זה :bash:

בקיצור הקורס נותן לך בסיס טוב מאוד שאתה צריך לפתח,הוא יותר מדיי תאוריה,אבל יש לנו אחלה מרצה שממש תותח בתחום ודואג שלא נלמד כמו דרך הסרגל שמיקרוסופט רוצה והוא מעביר לנו הרבה מעבר,חוץ מזה קורס חושף אותך לסביבה של אנשים בתחום שזה כבר דבר מאוד חיובי להמשך הדרך,

הרבה המליצו לי לעשות את הקורס בלימוד עצמי ולהוציא את התעודה כמו תוקי,אבל הייתרונות של למידה בקבוצה ברורים,

חוץ מקטע של המבחנים שלא ממש אהבתי את צורת הלימוד אליהם,הכל מצויין,קשה ועמוס,אבל מצויין,את התעודה אני אוציא אבל את הידע והנסיון צריך לשדרג בלמידה עצמית חזקה מאוד,וכמובן לשלב עבודה בתחום עם הלימודים למי שזה מתאפשר,

חוטפים בתחלה את השוק למי שחדש בעניינים,אבל לוקחים בסוף את החחלטה אם רוצים להשקיע כמו שצריך או לחפש מקום אחר,

אני כמובן בחרתי בדרך הראשונה ואני מאמין שישתלם לי מתישהו :jump:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אף פעם לא הבנתי מהגיון שעומד מאוחרי ללמוד משהו שמיקרוספוט עשתה

פעם אחרונה שבדקתי בכל מה שקשור לתקשורות, השימוש במשהו שקשור למיקרוספוט היה אולי בתור שרת מייל ועמדות עבודה שזה HELP DESK פשוט עושה ביום יום , לדעתי זה ביזבוז זמן וכסף

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אף פעם לא הבנתי מהגיון שעומד מאוחרי ללמוד משהו שמיקרוספוט עשתה

פעם אחרונה שבדקתי בכל מה שקשור לתקשורות, השימוש במשהו שקשור למיקרוספוט היה אולי בתור שרת מייל ועמדות עבודה שזה HELP DESK פשוט עושה ביום יום , לדעתי זה ביזבוז זמן וכסף

לא שנחשפת ליותר מדיי כנראה...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני אשמח לדוג' :xyxthumbs:

ארבעה אנשים מאוד קרובים אליי שעובדים בארגונים גדולים,וא נימכיר קצת את הסביבה שלהם,

לא אתחיל לפרט ולתת איזה ארגון משתמש במה אבל זה סתם דוגמאות קטנות,

נכון שמיקרוסופט פחות פופולארית קטע של DB רציניים ויש לה חסרונות בהרבה מובנים, חזק מאוד בשוק בגלל אמינות שלו ושאר דברים,

זה עדיין לא אומר שאין ,

והרבה אנשים לומדים את זה בגלל שזה הכי נגיש ופשוט יחסית לשאר התחומים שדורשים נסיון, שקשה יותר להשיג מאשר נסיון של .....

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארבעה אנשים מאוד קרובים אליי שעובדים בארגונים גדולים,וא נימכיר קצת את הסביבה שלהם,

לא אתחיל לפרט ולתת איזה ארגון משתמש במה אבל זה סתם דוגמאות קטנות,

נכון שמיקרוסופט פחות פופולארית קטע של DB רציניים ויש לה חסרונות בהרבה מובנים, חזק מאוד בשוק בגלל אמינות שלו ושאר דברים,

זה עדיין לא אומר שאין ,

והרבה אנשים לומדים את זה בגלל שזה הכי נגיש ופשוט יחסית לשאר התחומים שדורשים נסיון, שקשה יותר להשיג מאשר נסיון של .....

חמישה שורות ואפס דוגמאות :xyxthumbs:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...