התייעצות לגבי מערך גיבוי בן 3 כוננים (כנראה F3 500GB) - אמצעי אחסון - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

התייעצות לגבי מערך גיבוי בן 3 כוננים (כנראה F3 500GB)


About:blank

Recommended Posts

שלום,

אני מתכנן כרגע בניית מחשב לצורכי עבודה. מדובר על מחשב אחד ולא מערך של מחשבים ברשת מקומית.

אני צריך לגבות את חומר העבודה היום-יומי שלי, מסמכים מנהלתיים ואת כל חומר הנהלת החשבונות שמרוכז בבסיס נתונים אחד. אלו חומרים שניתן להגדירם כחיוניים ואיבוד מידע יכול להיות מאוד בעייתי.

כיום החומר מרוכז בכונן אחד ומתבצע גיבוי יומי ושבועי לכונן נוסף (כך שיש לי שני עותקים מכל קובץ - מקור וגיבוי).

אני בעקרון מעוניין בשרידות המידע הגדולה ביותר שאוכל להשיג באמצעות (אין לי כרגע את האפשרות לרכוש טייפ גיבוי). גודל המידע הנוכחי הוא בערך 30GB וכל שבוע גדל בממוצע ב-20-50 MB בממוצע.

חשבתי על מערכי הגיבוי הבאים:

1) מערכת בת 2 כוננים. אחד למערכת ההפעלה ולחומר עצמו והשני לגיבויים היומיים והשבועיים.

2) מערכת בת 3 כוננים. אחד למערכת ההפעלה ולחומר עצמו, והשניים האחרים במערך RAID 1 לגיבויים היומיים והשבועיים (כך שתהיה כפילות לכל עותק מגובה, ו-3 עותקים בסך הכל).

3) מערכת בת 3 כוננים. אחד למערכת ההפעלה ולחומר עצמו, והשניים האחרים לגיבוי כפול (כלומר כל קובץ יעותק לשניהם) ללא מערך RAID.

4) מערכת בת 3-4 כוננים במערך RAID 5.

אני נוטה לכיוון אפשרויות 2 או 3 מכיוון שהסיכוי ששלושת הכוננים יקרסו בדיוק באותו יום או זמן קצר זה אחר זה היא הנמוכה ביותר (שני כוננים גם מבטיחים שרידות סבירה, אך בגלל חיוניות המידע זה נראה לי לא לגמרי מספיק).

אגב, כל מערכי ה-RAID שהזכרתי מבוססים על הבקר המובנה בלוח האם ולא בקר ייעודי. מניסיוני האמינות של בקרי ה-RAID האלה קצת מוטלת בספק, בעיקר ב-RAID 5 ןהשחזור של החומר במקרה תקלה יכול להיות ארוך ומסורבל.

בעתיד אני מתכון להעביר את הגיבויים ומערך הכוננים ל-NAS, אך אני מעדיף להתחיל בקטן וכרגע מדובר על חומר שמרוכז במחשב בודד בלבד.

מה לדעתכם/מניסיונכם הפתרון הטוב ביותר (מבין אלו שציינתי או אחר)?

תודה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שימוש ב3 כוננים, שניים בשביל רייד 1 לשרידות הקשיחים + 1 לגיבוי המידע שעל הרייד עצמו = פתרון זול ופשוט בשביל גיבוי כנגד אובדן מידע והרס פיזי של קשיחים

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

NAS של טרה עולה היום 900 שקלים ולדעתי זה הפיתרון המומלץ, זה מה שאני עשיתי.

RAID בשביל גיבוי הוא לדעתי בזבוז זמן - לא מגן מוירוסים, שריפה, גניבה או טעות משתמש.

אם אתה עושה גיבויים יומיים דיפרנציליים לכונן פנימי אחר אתה מגן מ: טעות משתמש ואם יש לך מזל גם מוירוס, אבל אתה עדיין חשוף לסיכונים האחרים.

RAID הוא טוב בשביל שרידות - אם אתה מריץ מערכת שלא יכולה לסבול reboot בעקבות דיסק מת - זה פיתרון טוב.

אם אתה בפירוש לא יכול לשים NAS בחדר אחר (במקום מוסתר), הייתי ממליץ על הארד דיסק חיצוני בUSB. הוא לא נורא איטי, לא ישרף אם הספק כוח שלך יתפוצץ (אם הוא מחובר לחשמל ישירות) ואולי הגנב יפספס אותו כשהוא ינקה לך את הבית.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה לשניכם.

iakovl - הרעיון שלך מעניין, פתח לי זווית ראיה חדשה קצת. אני חשבתי יותר על מערכת של כונן אחד למערכת ההפעלה ולחומר המקורי (אם נכנה אותו כך) ולהגדיר את צמד הכוננים הנוספים במערך RAID כך שתהיה לי תמונת מראה של הגיבוי בין שניהם ובסך הכל 3 עותקים.

ההצעה שלך מעניינת כי מציעה למעשה את אותם שלושה עותקים + שרידות לכונן הראשי. אחשוב על זה.

ytoledano - חשבתי על כל הבעיות שהעלית. בגלל שכרגע אני עובד ממשרד קטן אין לי ממש אפשרות לגיבוי Off-site אמיתי וגם לדמוי off-site לתוך איזו כספת, חד או התקן עמיד בפני שריפה, שטפון, גניבה. כך שגם פתרון NAS יעמוד בעקרון באותו החדר של המחשב וכנראה בצורה לא מוסתרת מדי. הנקודות שהעלית בהחלט נכונות אבל אין לי כרגע אפשרות אמיתית לתת להן מענה. אשמח אם תוכל לשלוח או לפרסם קישור לפתרון ה-NAS שרכשת. אני מניח שהוא מכיל דיסק אחד בנפח טרה כך שעדיין נשארים לי שני עותקים בלבד של הגיבוי. חשבתי גם על דיסק חיצוני שהוא רעיון לא רע בכלל, אבל לא חושב שזה יעבוד בשבילי. אני מעדיף מערך מובנה שלא מצריך ממני התעסקות יום יומית בחיבור וניתוק התקן חיצוני למטרת גיבוי - זה פתח ל"התעצלות" רגעית ובעקבותיה דחייה/שכחה שעלולות לעלות ביוקר (כמובן שכל האמור הוא מנקודת מבטי בלבד).

תודה לשניכם על ההמלצות וחוות הדעת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה הNAS שאני קניתי:

http://ksp.co.il/hmain.php?uin=9330

אני רואה שהמחיר שלו ירד קצת ל855.

רק להבהיר: לא התכוונתי שתנתק כל יום את הכונן החיצוני, רק שתרחיק אותו כמה שאתה יכול מהמחשב.

אם אתה רוצה גיבוי שלישי למידע, אני מציע לך לא לעשות עותק של הגיבוי השני אלא לעשות גיבוי מלא, לא דיפרנציאלי, כל שבוע/חודש (העדפה שלך).

מה שזה אומר זה שפעם בשבוע/חודש אתה מגבה את המידע ידנית לDOK גדול או לדיסק חיצוני קטן (לדוגמא, כזה שהוא קטן ולא צריך חיבור חשמל http://ksp.co.il/hmain.php?uin=8974, אבל יש עשרות אחרים) ולוקח אותו איתך הבייתה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מצוין, תודה.

אני אבדוק יותר לעומק את פתרון ה-NAS מאוחר יותר.

תודה על ההבהרה לגבי הגיבוי לכונן חיצוני, יש בזה בהחלט משהו. זאת עצה טובה שכנראה איישם בלי קשר למערך הגיבוי ה"מובנה" עליו אחליט בסוף.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...