התלבטות בין Core i3 ו-AMD Athlon II x 3/2 - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

התלבטות בין Core i3 ו-AMD Athlon II x 3/2


About:blank

Recommended Posts

שלום לכולם,

לפני חצי שנה וגם לאחר התייעצות בפורום התכוונתי לקנות מחשב חדש שיבוסס על Pentium Dual Core E6300, בגלל כל מיני סיבות הרכישה נדחתה לתקופה הקרובה.

המחשב מיועד להיות מחשב בעיקר לעבודה + שימוש אישי. המחשב לא מיועד למשחקים ולא מתוכנן OC.

את העבודה עליו ניתן להגדיר כמשרדית ולא דרוש לה כוח עיבוד משמעותי. היום אני די מסתדר עם 3200+. אני משתמש בתוכנות מסוימות שמעבדות כמויות גדולות של טקסט ובשלב כזה הן מעמיסות למשך דקות מסוימות את המעבד ל-100%, בעיקר בגלל שהן כתובות בצורה גרועה ולא כי הן באמת כל כך תובעניות. בדקות האלה המחשב די מושבת ואני בדרך כלל ממתין עד שהפעולה תסתיים לפני שאני ממשיך בעבודה. התוכנות גם ככה לא תומכות בריבוי ליבות ולכן כמות גדולה יותר של ליבות לא תפתור את הבעיה הספציפית איתן לדעתי. חשבתי שכל מעבד כפול ליבה לפחות יאפשר לי לנצל את הליבה השנייה ולהמשיך לעבוד במקביל לעיבוד הטקסט ברקע שכנראה עדיין יעמיס את הליבה הראשונה.

במהלך החודשים הקרובים עד שנה יתכן שידרש לי כוח עיבוד גדול יותר.

כרגע אני מתלבט בין Core i3 ובין II x 3/2. אני חושב בכנות ש- II x 2 יותר ממספיק לעבודה שוטפת, אבל בגלל הפרש המחיר הדי קטן לעומת ה- II x 3 חשבתי שאולי הוא משתלם יותר כי בעתיד הוא יאפשר לי כוח עיבוד גדול יותר במידה ואכן אזדקק לו בלי צורך בשדרוג מעבד, מין פתרון ביניים טוב שכזה.

Core i3 נכנס פה בכלל לתמונה בגלל שמחיפוש מהיר (לא עשיתי חיפוש מעמיק בגלל קוצר זמן) מצאתי שצריכת החשמל שלו קטנה משמעותית (כ-40 וואט למערכת כולה) לעומת ה-Athlon II. המחשב אמור לעבוד כמעט 24/7 וחיסכון בחשמל יכול להיות נחמד. אמנם מערכת מבוססת i3 עולה 300-500 ש"ח יותר, אבל אם צריכת החשמל באמת נמוכה זה עשוי להפוך למשתלם בטווח הארוך. בנוסף מעניין אותי לדעת עם ה-i3 אכן קריר כמו שהוא מתיימר להיות (בעיקר ביחס ל-Athlon II x 2/3 שמנתונים שמצאתי באינטרנט הוא בהחלט עובד בטמפ' סבירות).

הנטייה שלי היא ללכת על Athlon II x 2/3 ממגוון סיבות (לא לפי סדר חשיבות) ביניהן מחיר - כולל העבודה שלתושבת AM3 ניתן למצוא לוחות אם מלאים בפיצ'רים במחירים סבירים בהשוואה ללוחות של i3 (לוחות מבוססי H57 קצת יקרים ממה שמצאתי ברחבי האינטרנט) - השאל אם החיסכון בחשמל בטווח הארוך שווה את ההשקעה הראשונית הגדולה יותר.

יכולת שדרוג - אם וכאשר אצטרך להחליף מעבד, הבנתי שיצאו חדשים לתושבת AM3 גם במהלך 2011 (לפחות לפי מה שמתוכנן נכון להיום, אני לוקח בחשבון שיש אפשרות לשינויים בעתיד) מה שנותן אופק שדרוג רחב יותר.

רציתי לקבל גם את דעתכם בנושא.

תודה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה על התשובה.

אני בהחלט נוטה יותר לכיוון ה- II (כנראה ה-x3) וככל שאני חושב על זה יותר בימים האחרונים כך הנטייה רק מתחזקת.

אתחיל לברר קצת לגבי לוחות לתושבת AM3.

שוב תודה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...