מפרטים לגרפיקה - גרפיקאים כנסו! - עמוד 3 - ייעוץ לפני רכישת מחשב - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מפרטים לגרפיקה - גרפיקאים כנסו!


Silencer

Recommended Posts

:s05: ראיתי הבדל משמעותי בביצועים ב-Avid (תוכנה לעריכת וידאו) בין כרטיס משחקים לכרטיס עריכה גרפית ייעודי.

אתה אומר ש-win7 תוכנת לעבוד על בשביל להוריד עומס לכרטיס המסך? פעם ראשונה שאני שומע על זה, ולמרות חיפושים לא הצלחתי למצוא שום איזכור לזה בגוגל. יש לך איזה לינק לסימוכין?

תקן אותי אם אני טועה, אבל כל כרטיסי Nvidia שנמצאים היום בשוק תומכים ב- בלי בעיה. לא הבנתי מה ניסית להגיד. אשמח אם תסביר.

מסכים. גם אני לא שמעתי על זה ולא מצאתי לזה אזכור בגוגל אשמח ללינק.

ובקשר לEIZO - זה ידוע.

וגם המחיר שלהם בהתאם.

לא הייתי ממליץ למישהוא על מסך של EIZO במקום שני מסכי איכותיים.

רק להדפסות בDPI גבוהה מאוד הייתי ממליץ על מסך שלהם...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 279
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

אדובי סגרה תחום במעבר ל CS4 ע"י כך שחתמה הסכם עם ENVIDIA ליצור תומכי קודה

אתה חצי צודק ומנוסח לא טוב. הרשה לי לתקן:

עד CS4 כולל, אין תמיכה בCUDA בקוד של אדובי. התמיכה היא ב OPEN GL. שכאמור NV תומכת בו טוב יותר אך בפירוש מצויין באתר אדובי כי גם כרטיסי ATI תומכים. יש גם רשימת דגמים ל2 החברות. (סימוכין - אתר אדובי)

אתה מדבר על תוספות צד שלישי ?

מתוכננת כזו תמיכה (CUDA) לקוד אדובי ב CS5. (שמועה מהפורום באתר אדובי, אין משמעות לסימוכין) שכאמור, לא יצאה עדיין. נחיה ונראה מה יהיה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה שאני מכיר זה OPEN GL.

לדוגמא: http://www.adobe.com/products/aftereffects/opengl.html, ראיתי גם לשאר המוצרים...

אולי יש גם CL ? אני לא ראיתי/מכיר... אשמח אם תחלוק אם יש לך קישור לסימוכין...[br]פורסם בתאריך: 20.02.2010 בשעה 23:00:14


יש מאמר מעניין שנוגע לנושא ב-Toms hardware

בשם 2D Acceleration And Arent all Graphics Cards Equal

סלח לי, כי רק רפרפתי במאמר (אני עייף, ועצלן - אבל זה לא קשור), מה במאמר הזה קשור לנושא ?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

סלח לי, כי רק רפרפתי במאמר (אני עייף, ועצלן - אבל זה לא קשור), מה במאמר הזה קשור לנושא ?

המאמר מצביע על בעיית דרייברים ב-ATI וב-NVIDIA. בגדול החברות לא העבירו את הדרייברים של כרטיסי המסך למשחקים שלהן אופטימיזציה להצגת ה-GUI של windows, דבר שהוביל לבעיות באופן כללי גם בתוכנות שבהן נעשה שימוש על גבי אותו GUI.

באופן טבעי היות וסידרת ה-5XXX של ATI היא יותר חדשה, הדרייברים שלה עברו פחות אופטימיזציה. בכל מקרה כרטיסי מסך מובנים לקחו במבדקים, כי הדרייברים שלהם מראש בנויים בעיקר ל-GUI.

ATI בתגובה למאמר הבטיחה להוציא עדכון שפותר את הבעיה בעדכון הבא של הדרייברים (יוצא אחד כל חודש). NVIDIA לא הגיבה.

זה המאמר בקצרה.[br]פורסם בתאריך: 21.02.2010 בשעה 10:20:37


על OpenGL, ו-OpenCL:

צריך להבדיל בין שתי קבוצות - פקודות רינדור (צייר לי מעגל) ופקודות תיכנות (בוא תעזור לי לחשב).

קבוצה אחת -

CUDA, Stream ו- OpenCL - פקודות תיכנות (שפות תיכנות). זו השפה של Nvidia, לשפה של ATI קוראים Stream, ו-OpenCL זו שפת התכנות האוניברסלית שעכשיו מתגבשת.

קבוצה שניה -

DirectX, OpenGL - פקודות רינדור. שייכת למיקרוסופט ו-OpenGL היא השפה האוניברסלית. בגדול המטרה של השפות האלו היא לספק תמיכה בסטים של פקודות שמייעלות את הרינדור. לדוגמא (מומצאת לצורכי המחשה) אם אנחנו רוצים לצייר שני מעגלים, אופטימיזציה אפשרית במקום להגיד לכרטיס פעמיים "צייר מעגל", יוסיפו לסט הפקודות את הפקודה "צייר שני מעגלים", ועכשיו הכרטיס יעשה את זה במכה אחת.

זו הסיבה שכרטיסים שתומכים בגירסאות חדשות יותר של DX ו-OpenGL מריצים מהר יותר תוכנות ומשחקים שתוכנתו לתמוך בגירסאות החדשות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

המאמר שהפנתי אליו כולל 2 פרקים הראשון 25 עמודים והשני 39 עמודים.

ממליץ להתמקד בפרק הראשון.

ההתיחסות צריכה להיות לטכניקה של מימוש הפקודות ולא לאיזכור של כרטיס זה או אחר.

יש בפרק הראשון השוואות בין מימוש פקודות ב-CPU ל- GPU .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שלום ,

השאלה המהותית היא כשאתם אומרים "גרפיקאי" למה אתם מתכוונים?

אפשר להגיד שאני "גרפיקאי" בהכשרתי (כלבויניק של כל חבילת ADOBE- מתעסק הרבה בגראפיקה רסטרית (PHOTOSHOP), בגראפיקה דו מימדית-ווקטורית (ILLUSTRATOR/FLASH), עובד לדפוס וגם לWEB (מי שמתעסק בדפוס ובכלל פספסתם את זה-החשיבות בשבילו למסך עם פאנל איכותי גבוהה משמעותית ממישהו שבונה באנרים לWEB), נוגע פה ושם בתלת מימד (בAFFTER-EFFECTS ברמה הבסיסית לעריכה וב3DMAX לדברים קצת כבדים יותר-עדיין די בסיסיים).

מתעסק גם בעריכת ווידאו (פרימייר וAFTEREFFECTS). ניתן להגיד שאני מכסה בעבודתי את רוב הפילוחים או התת-קטגוריות שכתבתם עליהם בדיון.

קודם כל, יוזמה יפה על הדיון, גרפיקאים כבר מזמן תופסים נתח שוק שמצדיק התייחסות ראויה, גם מבחינת האחוז שהם תופסים וגם מבחינת שווי ואיכות המערכות שניתן להגיע בצרכים שלהם.

להלן כמה תובנות אישיות שלי:

מסכים:

1. לפני כחודשיים קניתי U2410.

היו לי לבטים האם לקחת 2 פשוטים של 22 או אחד 24. מהניסיון האישי שלי - כל מי שמתעסק בדפוס בלי לחשוב פעמיים לקחת פאנל איכותי (IPS או PVA או WHATEVER כשלכל אחד היתרונות והחסרונות שלו). הצבעים הרבה יותר מדויקים וקרובים לתוצאה המופקת בסוף- וזה קריטי במקרה הזה. אפילו אם נדבר על 2 מסכי 22 אינץ של E- (לדוגמה 2 של 2209WA או P2220) היא לא חד משמעית (כי עדיין איכות התמונה בU2410 מדויקת יותר). (וכן יצא לי לעבוד על 2 מסכי 22 אינץ).

מתי כן עדיף לקחת 2 מסכי TN על פני :

בעריכת ווידאו, בעבודה לWEB, בעבודות סאונד (לפני שאתם קופצים עלי מה קשור סאונד עכשיו- מי שעורך ווידאו נוגע לא מעט גם בסאונד). כל התחומים האלה מצריכים משטח עבודה גדול ככל הניתן ולא מצריכים איכות תמונה מירבית-אך כן מצריכים התעסקות בהמון חלונות פתוחים.לגביהם פאנל TN "איכותי" (יש דבר כזה?) יעשה את העבודה.

מסכי EIZO,

מישהו זרק פה את זה כתשובה אוטומטית למסך מקצועי. אני לא מסכים. 1.המסכים שלהם יקרים מאוד, וזה לא אומר שהם דווקא טובים יותר בצורך הספציפי של הגרפיקאי הממוצע.

הם מיועדים יותר לשוק ה"תעשייתי" נקרא לזה של בתי דפוס גדולים (כמסך בקרת תמונה על מכונת דפוס ענקית לדוגמה).

או לסטודיו-ים גדולים שכבר משתמשים בהם בצורה יותר מאסיבית ומסחרית.

לצורך הדיון הזה, אנסח את זה כך:

מי שבאמת צריך להשקיע בEIZO יודע כבר טוב מאוד למה ואיך וכמה, לזרוק אותו כהמלצה אוטומטית ל"מסך מקצועי=טוב יותר" היא לא תמיד נכונה. הם הרבה יותר "מכווני מטרה" בדגמים שלהם לצרכים מאוד ספציפיים מה שאומר שהם ורסטיליים פחות לצרכים אחרים.

בנוסף הייתי רוצה לציין שאנשים נוטים לתת המלצה של 4GB כסטנדרט להכל, לחלק מהיישומים יותר ממומלץ להשקיע בזכרון רב יותר (6 או 8 ).

זהו,

בימים הקרובים אני מקבל שדרוג רציני למערכת (בצורת המשולש הקדוש של I7)

עם הזמן אשתדל להעלות רשמים רלוונטיים לדיון

*עריכה*

הייתי רוצה להביא דגש נוסף,

אתם מדברים במונחי CS4 ואפילו CS5 שיוצא עכשיו.

קחו בחשבון את הנתון הבא- רוב הסטודיו-ים בישראל ובתי הדפוס עובדים דווקא גרסאות ישנות יותר. עקב שיקולים כלכליים כשרוב השינויים בין דרסא לדרסא הם קוסמטיים או זניחים (או במלים אחרות חסכון ב2קליקים לפעולה תמורת אלפי שקלים לגרסא חוקית).

למעשה רוב אלה שבאורח פלא יש להם CS4 או CS5 (לכשייצא) הם דווקא משתמשים ביתיים (עם עותק פרוץ).

בתי העסק שאשכרה קונים את התוכנות האלה - כי הם חייבים עותקים חוקיים- דווקא לא תמצאו אצלהם את הגרסאות החדישות ביותר- כי המחירים ממש לא מצדיקים עבורם את השיפורים.

זה הופך את התמורה של הCUDA (המוטלת בספק ממילא) ללא רלוונטית בעליל עבורם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לצורך העניין עדיף לקחת 2 של 500GB מאשר אחד של טרה למרות שה-1 טרה הוא HD יותר מהיר?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

השאלה המהותית היא כשאתם אומרים "גרפיקאי" למה אתם מתכוונים?

...

בהודעה הזו אתה מוכיח לכולם שרצוי שכדי שהעצות יהיו מקצועיות ונכונות חייבים לחלק את כל העניין ל2d ו 3d.

מסכים עם הרוב פרט למה שכתבת על המסך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לצורך העניין עדיף לקחת 2 של 500GB מאשר אחד של טרה למרות שה-1 טרה הוא HD יותר מהיר?

אם אתה מתכוון לבצע עבודות שהן מוכוונות מבחינת ביצועים, אז לעבוד מול שני כוננים שונים (אחד ל-Swap של מערכת ההפעלה והשני לקבצי התוכנה) או לחילופין עבודה במערך RAID הן שתי אופציות שבהחלט ישפרו משמעותית את הביצועים שלך למול שימוש בכונן אחד. [br]פורסם בתאריך: 21.02.2010 בשעה 14:29:32


תודה! :xyxthumbs:

למי שתהה - לינקים לביצוע סופטמודים לכרטיסי ו-ATI.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם אתה מתכוון לבצע עבודות שהן מוכוונות כונן קשיח מבחינת ביצועים, אז לעבוד מול שני כוננים שונים (אחד ל-Swap של מערכת ההפעלה והשני לקבצי התוכנה) או לחילופין עבודה במערך RAID הן שתי אופציות שבהחלט ישפרו משמעותית את הביצועים שלך למול שימוש בכונן אחד. [br]פורסם בתאריך: 21.02.2010 בשעה 14:29:32


מחזק,

וגם מבלי להכנס לעולם הRAID ,

הגדרת הוירטואל MEMORY בכונן פיזי אחר ממערכת ההפעלה (אם בזה הכוונה לקובץ SWAP של חלונות) משפרת את מהירות ההתנהלות השוטפת של .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

דבר ראשון- תודה!

ולענייננו:

הקבצים שאני עובד עליהם בHD נפרד ומערכת ההפעלה והתוכנה עצמה על HD השני?

ובמידה והמחשב מיועד גם למשחקים? אין חשיבות למיקום?

דבר נוסף, אני רואה שהתרד מתמקד בעיקר בנוגע לכרטיסי המסך שם כנראה המחלוקת הגדולה...

אני יכול להסיק מכך באופן גורף שנכון לעכשיו, מעבדי אינטל I5/I7 עדיפים על מעבדי בעריכה גרפית 2D?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...