מפרטים לגרפיקה - גרפיקאים כנסו! - עמוד 4 - ייעוץ לפני רכישת מחשב - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מפרטים לגרפיקה - גרפיקאים כנסו!


Silencer

Recommended Posts

תשאיר את המסקנות לסוף .

חחח אני אשתדל! ;D

אני מוכרח לציין שהתרד הזה לא יכל לבוא בעיתוי יותר מוצלח מזה בשבילי אבל הוא מקשה מאוד על הקניה!!! :)

אבל ל - I5 יש ויש.
? מכל הלינקים שהפנו אותי לא ראיתי פעם אחת ש965 יותר מוצלח מהI5 (בנוגע לגרפיקה כמובן).

הI5 הראה ביצועים גבוהים בהרבה מ965 בתחום זה. מבחנתי רלוונטי רק תוכנות 2D.

יש לך לינק כלשהו שמראה אחרת?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 279
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

^^^^^

ה - 965 הוא בר תחרות ל - I5 לא בהכרך מבחינת עדיפות בביצועים

אלה אלא במישור של תמורה לכסף

:xyxthumbs:

ההבדל במחיר ביניהם זניח - גם למעבד וגם לפלטפוראמה כולה...

ה-I5 גם חסכוני וקריר משמעותית (I5 בכתום):

http://www.anandtech.com/bench/default.aspx?p=102&p2=109&c=1

anandtech2520bench252028beta293a.png

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עולה שגם לא טומן את ידו בצלחת, ויש אפליקציות

שהוא עדיף על I5.

לפי הלינק הנ"ל- לא עושה חסד רב.

אני מסכים איתך שAMD מבחינת שדרוג עדיף אבל בתחום הנ"ל- אף אחד לא קונה מחשב כדי שהוא יהיה ממוצע עכשיו ואולי בעתיד ע"י שידרוג הוא ישתפר.

אנשים קונים מחשב לצרכי עבודה, אינטנסיבית ורוצים לקבל את הגמול יחד עם הקניה.

אני דיי חובב ואילו המחשב היה נבנה לצרכי משחק סביר להניח שAMD הייתה הבחירה אבל זה לא המצב לצערי...

אני הייתי יותר משמח אילו היית יכול להראות לי שAMD לא נופל מI5 בכל הנוגע ל2D

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שלום חברים,

המון זמן לא כתבתי בפורום מפאת חוסר זמן, לכן ברצוני לתרום כמה תובנות בתחום הגרפי מניסיוני הוותיק.

דבר ראשון, צריך לקחת בחשבון שהתחום הגרפי הוא רחב מאוד.

יש המון פיצולים בכל תחום לדוגמה: בתחום התלת-מימד יש מודליסטים, אנימטורים, ריגירים(הרכבת שלד דמות), טקסטורה אור וצל.

לכל העוסקים בדבר יש דרישות שונות מהחומרה, כנ"ל בתחום הגרפיקה דו-מימד:

גרפיקאי שמעצב עבור האינטרנט לא בהכרח זקוק לחומרה חזקה, בעוד גרפיקאי שמתעסק בהפקות עבור דפוס ושילוט חוצות נדרש להשקיע בחומרה חזקה מאוד.

גרפיקאי שמעצב תוכן פלאש יכול להסתפק במסך עם פנל TN, אבל... עמיתו זקוק למסך עם פנל IPS במיוחד שנדרש ממנו דיוק צבע לדפוס.

בתלת מימד יש לנו את הדיון הוותיק, כרטיס גיימינג מול מקצועי!

על מנת לענות על השאלה הזאת יש צורך להבין את העבודה הנדרשת, אם מדובר ברינדור בזמן אמת עם המון פוליגונים? או שדרוש יותר כוח ברינדור סופי, דבר שדורש השקעה במעבד מהיר.

צריך לקחת בחשבון את המגמה בשוק המקצועי לעבור לרינדור מוחלט בעזרת כרטיסי מסך,

ואז נשאלת השאלה, כדאי לי בכלל להשקיע על מעבד מהיר? התשובה היא כן! מפני שהטכנולוגיה הזאת עדיין בחיתולים.

כרטיס מסך יעודי לעבודה מקצועית בתלת-מימד, מחירו יכול להגיע לעלות שלמה של מחשב...?

כעת יש לי טיפים לנדב לכם מניסיוני:

1. להשקיע במחשב שיכול להתמודד עם עבודה ב-64 ביט, גם אם אין באותו הרגע צורך-

אתם אף פעם לא תוכלו לדעת מה טיב העבודה יהיה מחר.

מספיק שהלקוח ירצה שתעצבו לו באנר איכותי לשלט הגדול ביותר באיילון, שלט כזה צריך להיות איכותי ביחס ל-1:10 ב-600DPI מודל צבע CMYK, קובץ כזה מגיע בקלות ל-1 ג'יגה לפני השטחה. אגב, פוטושופ בגרסת 32 ביט מוגבלת לעבודה עד 30.000 פיקסלים! אם תעברו את המגבלה התוכנה תצמצם לחלוטין את רוב פעולות העבודה שלה!

2. להשקיע במסך 22 עם פנל IPS בעבודה גרפית, מעבר צבע מ- 0% - 100% מדורג לא נראה טוב בפנל TN.

כמו כן, עבודה עם שחור עשיר בדפוס תראה על פנל פשוט כמו אפור! מצב שיכול לעלות לכם ביוקר בהדפסה עצמה.

3. אין צורך להחליט באיזה גרסת פוטושופ להשתמש, בהתקנה תקבלו את גרסת 32 יחד עם 64 ביט.

ככה גם אני עובד, 32 ביט לתאימות עם כל הפלאג-אינים, 64 ביט להתמודדות עם קבצים מפלצתיים.

4. אילוסטרייטור ואינדיזיין, תוכנות לעיצוב גרפי וקטורי ועימוד.

התוכנות האלו נראות תמימות בהתחלה, אבל... יותר אפקטים וספרדים של עמודים יגרמו גם למחשב החזק ביותר לגמגם, במיוחד שעושים הפקה לדפוס ברזולוציה של 300-400DPI.

5. עבודה בתלת-מימד עם כמות גדולה של פוליגונים, הטיפ שלי אם אין לכם כרטיס מסך מקצועי:

אפשר במצב עבודה להוריד את כמות הוורטקסים, ולאפשר לתוכנה לעבד אותם רק ברנדר.

אני נוהג כך שיש לי הדמיות מורכבות בפרטים.

ותמיד לזכור, כרטיס מסך מקצועי הוא בעיקר שכלול של עבודה, השקעה מול רווח.

למעשה מה שקובע להשקיע על כרטיס מקצועי יקר, זה טיב העבודה והרווח שלכם נטו מהעבודה.

6. לא להתלהב מתמיכה של כרטיס מסך בפוטושופ, לצערי זה עדיין בהתחלה יש המון באגים מוזרים וקריסות של התוכנה, מה גם שהרווח מהתמיכה הוא זניח מדובר על כמה פעולות בלבד.

7. טכנולוגית HT של אינטל במעבדי i7 תורמת למהירות הרנדר, אבל... בפוטושופ ומשחקים יש ירידה במהירות, לדעתי משהו כמו 5%.

8. לשדרג או לעבור לחלונות 7, המערכת בשלה יותר מבחינת דרייברים ל-64 ביט מאשר חלונות XP.

9. להתקין שני דיסקים קשיחים נפרדים, אחד למערכת ותוכנות השני לעבודה.

10 מי שמתעסק ברינדורים לתוך הלילה, כדאי לרכוש קרור מקצועי למעבד.

11. ראם, ראם... הכי חשוב בגרפיקה! 4 ג'יגה ומעלה לפחות.

12. לרכוש ספק 80+ איכותי גם אם אתה לא גיימר, ספק איכותי מספק את הכוח למחשב במאמץ.

13. למי שמתלבט איזה מעבד לרכוש, או אינטל...? קחו בחשבון שמעבדי אינטל עברו אופטימיזציה לסט הפקודות SSE4.2, סט פקודות שמיושם בתוכנות של אדובי.

14. והשאלה הקשה ביותר, איזה מחשב עדיף לגרפיקה vs ...?

זהו לעת אתה, לשאלות אני פה לפעמים בהצלחה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שום דבר לא ברוח טובה.

אני עוד ממורמר שערכו לי את ההודעה

ועוד דבר ידוע

לתוכנה mudbox רצוי להשתמש דווקה בכרטיס גיימינג של מאשר כל כרטיס מקצועי אחר או כל כרטיס אחר של ATI.

זה יכול להטעות אבל gtx 260,285... הם הכרטיסים המומלצים ביותר לעבוד בתוכנה הזו.

לאלו שלא מהתחום mdubox היא תוכנה ליצירת פירוט נוסף למודלים תלת מימדיים.

אני מחפש את הדיון המלא מהפורומים של cgtalk כדי לתת אסמכתא אבל כולם טענו את העניין חד משמעית.

זה היה דיון מעניין על עוד דברים באותו ת'ראד כמו open cl קיוד וכל מיני דברים באמת מהסקאךה המקצועית של התחום

עדיין מחפש.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

טוב מצאתי דיון אחר בחיפוש לא פחות מעניין

הרבה מהגרפיקאים טוענים פה מניסיון שעדיף כרטיס גיימינג מבחינת עלות טועלת

והם אמוד ממליצים על ה gtx260

אחד שיש לו quadro טען שזה הבזבוז כסף הכי גדול לקנות כרטיס קוואדרו מקצועי.

http://forums.cgsociety.org/showthread.php?f=23&t=849333&highlight=ati

מהניסיון שלי 4870 עובד נהדר מבחינת יציבות ( עדיין אמליץ בגלל CUDA)

אבל כמו שכבר אמרתי הכול תלוי בגרסאתה דריבר. יש גרסאות דריבר שבאופן מקרי פשוט עובדות ממש טוב עם התוכנות האלה.

כרגע אני עובד במאיה על פרוייקט אישי על הדריבר הכי מעודכן של ATI והיציבות פשוט 100% לא מרגיש שיש לי כרטיס גיימינג בכלל. פשוט תענוג (הרבה זמן כבר לה היה יציב ככה)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שום דבר לא ברוח טובה.

אני עוד ממורמר שערכו לי את ההודעה

אני מאוד מקווה שהאמור לעיל נאמר ברוח טובה ובהומור בריא...

אם לא - קבל את התנצלותי הכנה על העריכה (של הציטוט המיותר). זה באמת נעשה ברוח טובה ;)

urib - תודה על המידע! :xyxthumbs:

שאלה אחת (בינתיים) - עד כמה יעיל הניצול של ריבוי הליבות בישומים שונים?

במקרים רבים יש מוטיבציה גבוהה לעבוד עם מעבד I5-660 + לוח H55 כדי לחסוך משמעותית בחום, ההספק ולכן ברמת הרעש של המערכת.

תוסיף לזה את החסכון במחיר, שלל החיבורים בלוחות H55/H57 ותדר הליבה הגבוהה מעט ונראה שיש פה עיסקה מצויינת.

הסיבה העיקרית לבחור ב-I5-750 עם לוח P55 וכרטיס נפרד היא ש-4 ליבות פיזיות מראות ביצועים גבוהים במובהק מ-2ליבות + HT בישומים שתומכים בריבוי-נימים באופן מלא. במקרים אלה אפילו הפנום 4X630 נותן פייט מצויין ל-660/661 למרות שהוא זול ממנו בהרבה.

לעומת זאת, בישומים שאינם תומכים דווקא יש יתרון ל-660/661 על ה-750 בזכות התדר הגבוה ואילו בישומים שתומכים-למחצה הביצועים די דומים כי נוצר מעין איזון בין תדר למספר ליבות פיזיות (אפשר לראות הכל בלינק שנתתי לעיל לדוגמה). אז ה-660/661 נראים אטרקטיביים בהרבה.

אם ממילא לוקחים כרטיס מסך נפרד (3D בעיקר) זה פחות חשוב אבל היה מעניין אותי לדעת אילו ישומים הם מרובי-נימים באופן בסיסי ואילו לא כדי לדעת על מה להמליץ ולמי...

תודה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אגב, המעבד שהשאיר אותי המום לטובה! זה i7 860 המעבד הזה עושה צחוק מהמעבד שלי i7 920.

לצערי בתקופה שרכשתי הוא לא היה על המדף, ועוד לחשוב שלא צריך את X58 הצ'יפסט היקר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

KAKADU999 אני איתך, אין ספק שבלתי אפשרי לבנות פה משו כללי לכולם אבל עד כמה שאני מבין השאיפה היא לתת מידע פרטני על כמה שיותר.

עד היום אף תוכנה לא קרסה לי יותר מידי עם כרטיסי ATI. שמשהו קרס החלפתי דריבר או עדכנתי תיקון לתוכנה (xsi,maya,lightwave)

אבל אולי תמיד באופן מקרי היה יל בל את הזיכרון,לוח,ומצב מערכת הפעלה שהתאימו לתוכנה. יש אין סוף צירופים ובעיות בדברים האלה ככה שאני לוקח את הניסיון האישי שלי בע"מ.

tmpusr

במנועי רינדור רייטרייס הרציניים היום אתה פשוט תראה 8 "באקטס" (הנימים) חלקים על המסך שמרנדרים את התמונה שלך. זה הפירוש הישיר לשמונה נימים.

במעבד עם 4 נימים אתה תראה רק 4 מרנדרים את התמונה. (כמובן שהמהירות תיהיה נמוחה יותר)

אם לדבר במשוואות של גרפיקה, אז נוסחא מטמטית של מודול שיידינג ועליו ספקולאר,שקיפות,השתקפות,שבירת אור,מפת הארה גלובלית ועוד ועוד .. עומדת מאחוריה שלל רחב של פעולות שהמעבד צריך לעשות. בחילוק המון משימות ליותר נימים אין פה ספק שהיעול עולה ברמה ניכרת. 15% זה לא צחוק.

וה15% האלה זה רק במעט טסטים (ואם להגיד הלא בדיוק מורכבים) שעושים בTOMS.

אני סבור ובטוח שבטסטים יותר מורכבים מבחינת רנדרינג יהיה אפילו עוד תוספת שלא רואים במבחנים האלה.

אם היה לי גם I5 בנוסף הייתי בוחן את זה לעומק.

אבל עיבוד במגביל זה שם המשחק ברנדרינג.

עם זאת לא כל תוכנות ADOBE יודעות לנצל 8 נימים כמו מרנדרי הרייטרייס הקיימים.

כמו שנאמר, רק הפס האחרון של חבילת הCS יודע בחלקו, אין לי מספיק ידע בעניין ה2D.

אני כן יודע עוד כמה נתונים יבשים

*4870 יכול להחזיק עד 4 מיליון פוליגונים בזיבראש לפני קריסה עם מערכת I7/6GB

*4870 החזיק לי בviewport של XSI כ26 מיליון פוליגונים. לא היה FPS כלל (תת-FPS לול)

ואני יכול לצרף עוד הרבה עובדות יבשות אם זה יתרום, לא בטוח כרגע כמה עמוק יורדים עם האינפורמציה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כרגע יש לנו המון ידע אקראי\אסוציאטיבי, השאיפה שלי היא שנגיע לנקודה שבה עבור כל אחת מהתוכנות שהוזכרו בשירשור הזה (שרובן אם לא כולן מופיעות בפוסט הראשון בשירשור) יהיו לנו את התשובות לשלוש שאלות ברמה כללית -

1. האם היא מפיקה יותר תועלת ממעבד או מכרטיס מסך.

2. כרטיס מסך - האם לקחת לה כרטיס גרפי יעודי או למשחקים (= אם יש הבדל משמעותי בינם מבחינתה או לא), ובונוס נחמד יהיה לדעת אם יש הבדל\עדיפות מבחינתה בין ATI ל-NVIDIA

3. מעבד - אם יש שימוש בריבוי ליבות או לא (בונוס נחמד יהיה לדעת גם אם יש תועלת ל-HT או לא)

זהו.

עכשיו, כסיכום ביניים - למרות הידע הרב שהוצג בת'רד ושאפשר ורצוי להוציא ממנו מספר המלצות וקווים מנחים למיני הגרפיקאים השונים אני חושב שאת התשובות לשאלות הבסיסיות האלו, לפחות לרוב התוכנות שהוזכרו (אם לא לכולן) עדיין אין. למרות פשטותן התשובות חיוניות לבניית מפרט, ובסופו של יום זו הייתה מטרת השירשור המקורית. לכן אני מבקש מכל מי שיודע לענות לגבי איזושהי תוכנה - שיענה. זה קודם כל.

הבעיה היחידה היא שגם אחרי שבעלי הידע יענו, סביר שנישאר עם סימני שאלה לגבי לא מעט תוכנות מהרשימה. לדעתי אם תהיו מוכנים לעוד השקעה קטנה נוכל לעשת צעד גדול ולסגור את הסיפור הזה.

אם אתם עדיין מעוניינים לעזור לרעיון הזה לקרום עור וגידים הבקשה הנוספת היא שבמידה והסתכלתם ברשימה ולא מצאתם תוכנה שאתם מכירים את הדרישות שלה, ביחרו אחת שמעניינת אתכם (או סתם אחת באקראי) וקחו כמה דקות בגוגל לנסות לברר את התשובות לשאלות שלמעלה. אם אני לא טועה היו בת'רד הזה בערך אותו מספר המשתתפים ואותו מספר תוכנות גרפיות שהוזכרו, אז אם כל אחד יבחר אחת זה לא אמור לקחת הרבה זמן לסגור את הסיפור ואת הת'רד.

פה אולי גם המקום להודות למי ששיתף פעולה בת'רד הזה עד עכשיו ונרתם למען המטרה. כמו tmpusr גם אני לא גרפיקאי ולא התעסקתי מעולם באף אחת מהתוכנות הנ"ל. לקחתי על עצמי לנהל את ריכוז הידע הזה לבקשתכם, ואני חייב להודות שלמדתי לא מעט ממנו. תודה שחלקתם.

לאלו מכם שיבחרו לסייע לנו גם עם ההמשך - אני אחכה קצת עם הבחירה שלי כדי לא "לגנוב" לאף אחת תוכנה שבא לו ללמוד עליה (נניח אחת שהוא משתמש בה), אני כבר אקח ממה שישאר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

:goodposting:

מצטרף לבקשה.

אני מניח גם שכמעט כל מי שעוסק בפועל בתחום גם פעיל במידה כזו או אחרת בפורומים מקצועיים רלוונטיים - אולי משם אפשר לדלות מידע מהימן.

נשמח מאוד אם תוכלו לעזור ולחזור אלינו עם תשובות, לינקים וכדומה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כרגע יש לנו המון ידע אקראי\אסוציאטיבי, השאיפה שלי היא שנגיע לנקודה שבה עבור כל אחת מהתוכנות שהוזכרו בשירשור הזה (שרובן אם לא כולן מופיעות בפוסט הראשון בשירשור) יהיו לנו את התשובות לשלוש שאלות ברמה כללית -

1. האם היא מפיקה יותר תועלת ממעבד או מכרטיס מסך.

2. כרטיס מסך - האם לקחת לה כרטיס גרפי יעודי או למשחקים (= אם יש הבדל משמעותי בינם מבחינתה או לא), ובונוס נחמד יהיה לדעת אם יש הבדל\עדיפות מבחינתה בין ATI ל-NVIDIA

3. מעבד - אם יש שימוש בריבוי ליבות או לא (בונוס נחמד יהיה לדעת גם אם יש תועלת ל-HT או לא)

זהו.

עכשיו, כסיכום ביניים - למרות הידע הרב שהוצג בת'רד ושאפשר ורצוי להוציא ממנו מספר המלצות וקווים מנחים למיני הגרפיקאים השונים אני חושב שאת התשובות לשאלות הבסיסיות האלו, לפחות לרוב התוכנות שהוזכרו (אם לא לכולן) עדיין אין. למרות פשטותן התשובות חיוניות לבניית מפרט, ובסופו של יום זו הייתה מטרת השירשור המקורית. לכן אני מבקש מכל מי שיודע לענות לגבי איזושהי תוכנה - שיענה. זה קודם כל.

הבעיה היחידה היא שגם אחרי שבעלי הידע יענו, סביר שנישאר עם סימני שאלה לגבי לא מעט תוכנות מהרשימה. לדעתי אם תהיו מוכנים לעוד השקעה קטנה נוכל לעשת צעד גדול ולסגור את הסיפור הזה.

אם אתם עדיין מעוניינים לעזור לרעיון הזה לקרום עור וגידים הבקשה הנוספת היא שבמידה והסתכלתם ברשימה ולא מצאתם תוכנה שאתם מכירים את הדרישות שלה, ביחרו אחת שמעניינת אתכם (או סתם אחת באקראי) וקחו כמה דקות בגוגל לנסות לברר את התשובות לשאלות שלמעלה. אם אני לא טועה היו בת'רד הזה בערך אותו מספר המשתתפים ואותו מספר תוכנות גרפיות שהוזכרו, אז אם כל אחד יבחר אחת זה לא אמור לקחת הרבה זמן לסגור את הסיפור ואת הת'רד.

פה אולי גם המקום להודות למי ששיתף פעולה בת'רד הזה עד עכשיו ונרתם למען המטרה. כמו tmpusr גם אני לא גרפיקאי ולא התעסקתי מעולם באף אחת מהתוכנות הנ"ל. לקחתי על עצמי לנהל את ריכוז הידע הזה לבקשתכם, ואני חייב להודות שלמדתי לא מעט ממנו. תודה שחלקתם.

לאלו מכם שיבחרו לסייע לנו גם עם ההמשך - אני אחכה קצת עם הבחירה שלי כדי לא "לגנוב" לאף אחת תוכנה שבא לו ללמוד עליה (נניח אחת שהוא משתמש בה), אני כבר אקח ממה שישאר.

אני מאמין שעניתי על כל שלושת השאלות

אם יש לכם שאלות ספציפיות נוספות אתם מוזמנים לשאול ואענה אם אדע.

בהצלחה בהמשך :xyxthumbs:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...