ההבדלים בין מעבדי ה- i7, i5, i3 וסדרת ה-P, בשילוב עם כ.מסך ושימוש בסוללה (1000$) - ייעוץ לפני רכישת מחשב - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

ההבדלים בין מעבדי ה- i7, i5, i3 וסדרת ה-P, בשילוב עם כ.מסך ושימוש בסוללה (1000$)


Yellow Slider

Recommended Posts

שלום רב,

הייתי שמח אם מישהו היה יכול לשפוך קצת יותר אור על התמונה, אני מחפש מחשב נייד, שיהיה חזק, בעבר הסתכלתי על מעבדי p8600, היום שכבר ה-i3 \ i5 בחוץ, השוק השתנה, אין צורך בכרטיס מסך (?) מעבדים חזקים וחסכוניים יותר מסדרת ה-P, הבנתי שמעבדי ה-i "נחים" כשהם לא בשימוש, מה שנותן חיי סוללה ארוכים יותר, כנ"ל כ.המסך המובנה בהם, זה נכון?

בכללי, לבנאדם שמחפש מחשב חזק, לעבודה אינטרנטית אינטנסיבית מאוד (עבודה עם 2 דפדפנים וכ10-12 טאבים פתוחים במקביל) עם 3-4 תוכנות שרצות ברקע וגוזלות זיכרון יקר, מה עדיף? איזה מה-i? או אולי להשאר עם ה-P? בניגוד חשוב לי מאוד שהמחשב יחזיק לפחות 5-6 שעות עבודה עם מסך 15.4 או 15.6 (הייתי שמח אם מישהו גם היה מסביר על ההבדלים בין הגדלים הללו), ועדיין אני לא רוצה להסחב עם 2 סוללות.

יש טעם להמשיך לחכות? חיכיתי שיצאו ה-I, שהיו אמורים להביא בשורה של חיסכון בסוללה, גם מבחינת המעבד וגם מבחינת כ.המסך המובנה שגוזל הרבה פחות משאבים, בהתחלה חשבתי שאולי יהיה ניתן להוציא מהמחשב הנייד 7-8 שעות עבודה, אולי אני צודק, במה זה באמת תלוי?

אני גם אשתמש במחשב כמחשב ביתי מדי פעם ואחבר לו מסך, כמובן מחובר לחשמל..

הכיוון שלי הוא דל מארה"ב, אבל ראיתי שבאג (מוזר שאני מסתכל בחנות היקרה ביותר) הביאו חדשים עם מעבדי I במחירים סבירים (הייתכן?) ואם נרכוש בדיוטי, המחיר יהיה זול משמעותית.

שוב, על מה כדאי ללכת? בתקציב של בערך 1000$ (וקופוני הנחה במידה ורוכשים מדל ככה שאפשר לחרוג ל 1200$-1300$)

תודה רבה!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה קצת all over the place מה שנקרא. בכל מקרה, אנסה לענות על מה שאוכל.

הייתי שמח אם מישהו היה יכול לשפוך קצת יותר אור על התמונה, אני מחפש מחשב נייד, שיהיה חזק, בעבר הסתכלתי על מעבדי p8600, היום שכבר ה-i3 \ i5 בחוץ, השוק השתנה, אין צורך בכרטיס מסך (?)

זה לא שאין צורך בכרטיס מסך, זה שחלק מהמעבדים החדשים משלבים שבב גרפי כחלק אינטגרלי מהמעבד. מבחינת המשתמש זה לא שונה מהמצב שהיה עד כה.
מעבדים חזקים וחסכוניים יותר מסדרת ה-P, הבנתי שמעבדי ה-i "נחים" כשהם לא בשימוש, מה שנותן חיי סוללה ארוכים יותר, כנ"ל כ.המסך המובנה בהם, זה נכון?

המעבר למצב מנוחה כשאין עומס על המעבד (או על המעבד הגרפי) קיים כבר כמה וכמה דורות. אני לא ממש חקרתי לעומק כדי לדעת האם יש איזשהו שינוי מהותי במעבדים החדשים, אבל בכל מקרה לא ראיתי איזושהי בשורה שלפיה חיי הסוללה במחשבים החדשים יותר טובים מאשר בקודמים.

בכללי, לבנאדם שמחפש מחשב חזק, לעבודה אינטרנטית אינטנסיבית מאוד (עבודה עם 2 דפדפנים וכ10-12 טאבים פתוחים במקביל) עם 3-4 תוכנות שרצות ברקע וגוזלות זיכרון יקר, מה עדיף? איזה מה-i? או אולי להשאר עם ה-P?

המשימות שתיארת לא נראות כאלה שמעמיסות על המעבד. אם כבר, אז כפי שאמרת - מדובר בשימוש רב בזיכרון, ובכל הנוגע לזיכרון כל המרבה הרי זה משובח. לא נראה לי שתרגיש איזשהו הבדל משמעותי כפונקציה של המעבד.

בכל מקרה באתר הבא תוכל אולי לקבל איזושהי תמונת מצב לגבי הדירוג היחסי של המעבדים:

http://www.notebookcheck.net/Mobile-Processors-Benchmarklist.2436.0.html

בניגוד חשוב לי מאוד שהמחשב יחזיק לפחות 5-6 שעות עבודה עם מסך 15.4 או 15.6 (הייתי שמח אם מישהו גם היה מסביר על ההבדלים בין הגדלים הללו), ועדיין אני לא רוצה להסחב עם 2 סוללות.

יש טעם להמשיך לחכות? חיכיתי שיצאו ה-I, שהיו אמורים להביא בשורה של חיסכון בסוללה, גם מבחינת המעבד וגם מבחינת כ.המסך המובנה שגוזל הרבה פחות משאבים, בהתחלה חשבתי שאולי יהיה ניתן להוציא מהמחשב הנייד 7-8 שעות עבודה, אולי אני צודק, במה זה באמת תלוי?

לדעתי, מחשב עם כרטיס מסך מובנה וסוללה מורחבת (8-9 תאים) יוכל במצבים מסוימים לתת לך את ה5-6 שעות. לגבי 7-8 - אני חושב שתוכל לקבל זמן כזה רק בשימוש מינימלי לגמרי.

הכיוון שלי הוא דל מארה"ב, אבל ראיתי שבאג (מוזר שאני מסתכל בחנות היקרה ביותר) הביאו חדשים עם מעבדי I במחירים סבירים (הייתכן?) ואם נרכוש בדיוטי, המחיר יהיה זול משמעותית.

לא הייתי סומך על הנחה משמעותית על קנייה בדיוטי-פרי. לרוב הם פשוט מפקיעים את המחירים למשהו לא הגיוני ואז "מורידים את המע"מ". הכל די חרטא.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

... בניגוד חשוב לי מאוד שהמחשב יחזיק לפחות 5-6 שעות עבודה עם מסך 15.4 או 15.6 (הייתי שמח אם מישהו גם היה מסביר על ההבדלים בין הגדלים הללו...

רק אוסיף שמסכי "15.4 הם מסכים רחבים ביחס גובה לרוחב 16:10 לעומת 15.6" שהינם ביחס 16:9 - פרופורציות קצת יותר עדכניות שמתאימות טוב יותר לצפיה בסרטים אבל פחות אהודות על המשתמשים העסקיים-משרדיים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כמו שכבר אמרו, השימושים שאתה מתאר הם לא שימושים אינטנסיביים אלה יחסית סטנדרטים. בשביל להפעיל כמה טאבים ו2 תוכנות אין צורך במעבד i וכמעט כל מחשב שתקנה היום יאפשר לך לעשות את זה. בהתחשב במה שכתבת, הייתי במקומך באמת מחפש מחשבים עם זמן סוללה גדול יחסית, מספיק זיכרון ועל מעבד פחות הייתי שם דגש, כל מעבד מהשנים האחרונות יתן לך את מה שתיארת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מסכים לחלוטין, אך לעיתים אני מקודד , ומריץ סקריפטים שכן דורשים כוח עיבוד חזק מהמעבד, במיוחד אם אני רוצה להמשיך לעבוד במקביל.

לכן אני רוצה מעבד חזק יחסית.

הייתי שמח אם הייתם ממליצים על מחשבים שיתאימו לי, מבחינה הליבה הגרפית, מה זה נותן בעצם שזה קיים במעבד אם בכל מקרה צריך כ.מסך?

תודה מראש.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם אתה מחפש מעבד חזק, בתקציב זה תוכל למצוא בארה"ב מחשבים עם ה-Core i7-720QM מרובע הליבה, שייתן ביצועים טובים מאוד. למשל ה-DELL Studio 1557, שאתה יכול לקרוא עליו ביקורת פה:

http://www.notebookcheck.net/Review-Dell-Studio-1557-Notebook.23009.0.html

החסרונות: מחשב רועש ומתחמם במאמץ, חיי סוללה לא משהו בכלל (4-4.5 שעות במינימום מאמץ ועם הסוללה המורחבת). אחד הגורמים לכך הוא כרטיס המסך הנפרד.

אם תתפשר על מעבד i5/i7 שאינו מרובע ליבה, תוכל להרוויח את הליבה הגרפית המובנית במעבד (ולחסוך בכרטיס מסך ייעודי), לקבל מחשב שככל הנראה יהיה פחות חם ועם יותר זמו סוללה, וגם לחסוך מעט במחיר. הביצועים, אגב, יהיו לא פחות טובים ממרובע הליבה, למעט יישומים שידעים לנצל יותר מ2 ליבות או מולטיטסקינג ממש כבד.

למשל - Studio 1558

http://www.notebookcheck.net/Review-Dell-Studio-1558-Notebook.24496.0.html

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אולי אני מתערב שלא לצורך

אך מחשב 1558

עם מעבד I5-540 למשל, וכ.מסך HD4750..

לא ניתנת האפשרות לבצע החלפה/מעבר בין הכרטיס HD4750 למעבד הגרפי שנמצא על צ'יפ המעבד.

קראתי בהרבה פורומים על זה שלמשתמשים לא ניתנת האפשרות לבצע החלפה...

לכן אולי בעדכון הביוס הבא... מוזר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

היי,

אני מעוניין לקנות מחשב עיסקי בכדי שתיהיה לי אחריות בינלאומית (NBD) מה שאין על הסדרות האחרות לפי מיטב ידיעתי.

אני בטוח שמעבד i5 ואפילו i3 יספיקו לי, הם חזקים בהרבה מהP8600 שגם יתאים לי.

השאלה אם באמת אפשר לוותר על כ.המסך הנוסף עם הליבה הגרפית הנוספת?

אשמח להמלצות שיתאימו לדרישה החדשה :) אני מוכרח שתיהיה אחריות בינלאומית.. ולכן אני צריך לרכוש כנראה לאטיטוד או משהו בסגנון.

אם תוכלו לכוון אותי אני אשמח, ד"א מחשב מתחמם ומרעיש לא יתאים לי בכלל, זו מגרעה די גדולה..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...