מטה המאבק מודיע: ב-15 תל אביב עומדת! - עמוד 18 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מטה המאבק מודיע: ב-15 תל אביב עומדת!


Omega81

Recommended Posts

לא אמרתי שכל אחד צריך לשלם את הסיכון של עצמו

אמרתי שכל ענף צריך לשלם עבור הסיכונים שלו

בקשר לסטטיסטיקות, אני מסכים שיש סטטיסטיקות רבות שחברות הביטוח יכלו להשתמש בהם

אבל בוא ננסה לעשות את זה בדוגמה לפי אחת הסטטיסטיקות שציינת

ניקח לדוגמה שני נהגים שלפי הסטטיסטיקה העכשווית הפרמיה שלהם היא 1500 ש"ח, אחד נוסע בסובארו שנת 1988 ואחד במאזדה 6 שנה 2009

שניהם נהגים ללא הרשעות

מחר כלל ביטוח אומרת, מי שיש לו מלפני שנת 2000 משלם 2,000 ש"ח ומי שיש לו אחרי שנתת 2000 משלם 1,000 ש"ח

כי הסטטיסטיקה שלה אומרת שרכב עם ABS, כריות אויר ובקרת יציבות (רכב אחרי 2000 לצורך הדוגמה) יתבע פחות מרכב בלי (מלפני שנת 2000)

חברת הביטוח מגדל לעומת זאת נשארה עם אותו מודל שבו המחיר של שניהם הוא 1,500 ש"ח.

מה יקרה במצב כזה?

האם כלל באמת רוצה לאבד את הנהג שנוסע בסובארו הישנה? הרי הוא לא יעשה אצלה ביטוח כשהוא יכול לעשות אותו במגדל בפחות כסף.

בת'כלס מה שעושים בחברות ביטוח זה שימוש בחוק המספרים הגדולים

הם אומרים יש לי נהג אחד שנוסע ברכב ישן ונהג אחד שנוסע ברכב חדש (נניח שמדובר במספרים גדולים :) )

נהג הרכב הישן יתבע בממוצע 1,200 ש"ח ונהג הרכב החדש יתבע בממוצע 800 ש"ח, תוחלת הסיכון שלי היא 1,000 ש"ח אז אני אקח פרמיה של 1,500.

אז כן, בתוך אותו ענף יש "סבסוד", אבל זאת המהות של ביטוח, 100 שלא תובעים ממנים אחד שכן תובע.

בכל הפעמים שכתבתי שאני נגד סבסוד זה היה בין ענפים, לא בתוך אותו ענף.

אתה מתעלם משתי עובדות פשוטות:

- החלוקה לענפים בביטוח, כמו שהיא כרגע, היא לא גזרה משמיים. אף אחד לא מכריח לחלק את תחום ביטוח החובה לענפים במקום להתייחס אליו כמקשה אחת, בדיוק כמו שאף אחד לא אוסר לחלק כל אחד מהענפים הקיימים לתתי ענפים במקום להתיחס אליהם כמקשה אחת. במילים אחרות - החלוקה היא מלאכותית לחלוטין, וטענתך לגבי כך שאתה תומך בסבסוד בתוך כל "ענף" אך לא בין הענפים היא ריקה מתוכן, שכן אותם ענפים יכלו באותה מידה להיות מחולקים לפי מגזרים או אזורים גאוגרפיים.

- כל ההסבר שלך לגבי חוסר הכדאיות שבדפרנציאציה סובל מבעיה לוגית אחת פשוטה: כל מה שאמרת לא מונע מהחברות דווקא כן לבצע דיפרנציאציה לפי גיל ולפי מין הנהג, כמו שגם הזכרתי בהודעתי הקודמת. מסתבר שמישהו חשב שזה דווקא כן משתלם להוזיל הביטוח לקבוצה אחת ולייקר אותו לקבוצה אחרת, על בסיס הסיכון הסטטיסטי שהם מייצגים (ולעניין הקודם - אפילו ששתי הקבוצות הן באותו ה"ענף"...).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 2 שבועות מאוחר יותר...
  • תגובות 259
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

למה, מה הבעיה עם זה שחברות הביטוח מרוויחות הון עתק? שוק חופשי, לא? (ואף מילה על כך שרבע מהסכום הזה ואף יותר מגיע מאזרחים הכבולים לחברות הביטוח מכוח חוק ביטוח חובה, כמיטב מסורת השוק החופשי כמובן...) ::)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

למה, מה הבעיה עם זה שחברות הביטוח מרוויחות הון עתק? שוק חופשי, לא? (ואף מילה על כך שרבע מהסכום הזה ואף יותר מגיע מאזרחים הכבולים לחברות הביטוח מכוח חוק ביטוח חובה, כמיטב מסורת השוק החופשי כמובן...) ::)

:lol:

מגדל-רווח של 102 מליון ש"ח ברכב חובה (ההכנסות מהשקעות ברכב חובה 150 מליון ש"ח)

כלל-רווח של 31 מליון ש"ח (הכנסות מהשקעות של 158 מליון ש"ח)

הראל-רווח של 75 מליון ש"ח (הכנסות מהשקעות ברכב חובה 152 מליון ש"ח)

וכן הלאה...

לא רבע מהסכום ולא נעליים, ובטח שזה לא מגיע מביטוח בצורה ישירה.

אהה, וזה לפני מס (המס של חברות ביטוח הוא 36% בשנת 2009.

העיקר לכתוב מספרים.

באף אחת מהחברות ההכנסות מפרמיות לא גבוהות יותר מהוצאות התביעות שלהן |(משולמות+שינוי בתביעות) וההוצאות בגין המגזר (עמלות לסוכנים, הוצאות מכירה וכו')

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עומרי , אני מבקש לא לדחוף את זה שעומד בתור לפנייך כשאתם מחכים לקבל את קיצבת אבטחת ההכנסה - פפפחחחחח

חברות הביטוח מרויחות די והותר יחד עם הקומבינות של החברה במשרד האוצר , אלו סעיפים שצריכים לכסות את עצמם ולא ליצר רווח , אבל מה אתה מבין בכלכלה ? - חחחח

אתה מבין בחשבונות ומספרים , כלכלה זה גם בני אדם ובזה אתה לא מבין !

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...