תיעוד התקנת ubuntu netbook remix, התייעצות, שאלות ועוד - לינוקס, Mac ומערכות הפעלה אחרות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

תיעוד התקנת ubuntu netbook remix, התייעצות, שאלות ועוד


Phobus

Recommended Posts

שלום לכולם,

הנושא הזה נפתח כבקשת עזרה אך מצאתי מענה לרוב בעיותיי בעצמי ומשום שאני הצטרכתי לבזבז די הרבה זמן על סידור הרבה מאוד בעיות חשבתי שאעדכן את הנושא ואתעד את מהלך ההתקנה שלי עד כה, את הבעיות שנתקלתי בהן ואת הפתרונות שמצאתי.

הנייד: eee 1005ha intel n280 1.66GHz 1GB .

מערכת ההפעלה שנבחרה: ubuntu netbook remix (ubuntu (Jaunty Jackalope 9.04) -- נבחרה בעיקר בגלל היכרותי השטחית עם ubuntu והיחידה עם מערכת כלשהי, וגם בשל ההתאמה המיוחדת של ההפצה (UNR) למחשבי netbook (ישנה תמיכה רשמית בהתקנה דרך dok באתר של UNR). בסה"כ האמנתי שזוהי ההפצה הכי קלה ומתאימה להתקנה והתנסות ראשונית שיש כיום.

לינק להורדת ההפצה: http://www.ubuntu.com/GetUbuntu/download-netbook

מדריך פשוט להתקנה דרך dok כולל תוכנה להעתקת קובץ ה-img ל-dok לבוט: https://help.ubuntu.com/community/Installation/FromImgFiles

ההתקנה המתוארת והמוסברת בלינקים לעיל הינה פשוטה ואינטואיטיבית למדי וכל העניין מסתכם בזה שאתם מורידים את ה-img של התקנת UNR, מעתיקים אותו ל-dok (בגודל של לפחות 2 ג'יגה), עושים boot דרך ה- image וההתקנה עולה אוטומטית ומעבירה אתכם דרך השלבים.

בעיות ספציפיות ל-eee הן:

1) חוסר תמיכה בחומרת ה-wireless/wired network connection - בגרסא הנוכחית של (jaunty) אין אפשרות לחיבור בכבל או ב-wifi ישירות "מתוך הקופסא".

2) מחסור בתחליף ל-eee pc super hybrid engine, תכנית ניהול פרופילי הביצועים והחשמל של .

3) צורך בהסדרת פעולות קיצורי הדרך בכפתורים היעודיים (Fn+"***")

הבעיה הכי דחופה היתה הבעיה עם חיבור הרשת משום שזה בעצם מנע כל התקדמות אחרת במחשב שתלוי מאוד בחיבור לאינטרנט. המדריך הבא הסדיר את הבעיה: http://www.jfwhome.com/2009/08/06/perfect-ubuntu-jaunty-on-the-asus-eeepc-1005ha-and-1008ha/

התעלמו מהתחליף שהמדריך מציע ל-eee super hybrid engine, בעל הפרוייקט הפסיק את המשך פעילותו. במקום זאת יש את התחליף המצויין הבא שכולל מדריך להתקנה: http://greg.geekmind.org/eee-control/

הבעיה השלישית הסתדרה מסיבה לא מובנת אחרי עדכונים רבים שהמערכת עשתה לאחר החיבור לאינטרנט.

טעות נוראית: נבעה מחוסר הבנה מוחלט בנוגע למשתמש ה-root וההבדל בינו לבין המשתמשים האחרים וחוסר הקשר לעמיתו בווינדוס - administrator. משום מה חשבתי שאפשר להפוך משתמש רגיל למשהו שדומה ל-root ע"י שינוי תיקיית הבית הבסיסית שלו ל-/root. מיותר לציין שאחרי אתחול אחד המערכת סירבה לעלות משום שהיא לא הצליחה לטעון דבר אל תוך /root וזה גרם לכך שאחרי ה-login נתקעתי עם תמונת הרקע לבדה ללא תפריטים או אפשרויות פעולה כלשהן. לא הצלחתי לחשוב על איך לחפש את הבעיה הזו באינטרנט ונברתי על כך שעות עד שהצלחתי לגשת ל-failsafe terminal session ומשם מצאתי פקודה לשינוי תיקיית הבית: sudo usermod -d /home/user user. הבעיה נפתרה :)

הבעיה העיקרית הנוכחית: אין לי תצוגת קבצים או אייקונים על שולחן העבודה ואין לי גם אפשרות לעשות לחיצה ימנית לפתיחת תפריט הקונטקסט. בתיקייה /desktop עצמה הקבצים נמצאים וכמו כן מופיעים שם קיצורי דרך שאני יוצר אך הם לא מופיעים על שולחן העבודה עצמו. ניסיתי להיכנס ל-gconf-editor ולשנות את מה שאפשר באפשרויות התצוגה של ה-nautilus לפי מדריכים שונים שמצאתי אך דבר לא עזר. אשמח לעצות ולעזרה.

ביצועים:

כל מה שקשור ל-boot, זמני shutdown, טעינת המערכת וכ'ו מהיר פלאים. המערכת כל כך קלילה בהשוואה ל- שזה פשוט תענוג.

עדיין לא הספקתי לבדוק את ביצועי הסוללה אך נראה לי ש-eee control אינו תחליף כל כך נהדר ל- hybrid engine משום שמהתרשמות ראשונית כשעה או שעה וחצי קוצצו מהתחזית הזמן שהמערכת רושמת. אולי זה בגללי או שפשוט התחזיות של ו- שונות. אבהיר זאת בהמשך.

---ההודעה המקורית: אני קניתי לפני כמה ימים מחבר שלי eee 1005ha שבא עם windows xp מותקן. אני רציתי בהתחלה לפרמט בכדי לשנות את ה-partitions ולהתקין windows 7 סתם לניסיון אך כעת אני מעוניין מאוד לנסות לראשונה . הפעמים היחידות שבהם עבדתי עם וניסיתי הוא בחוות המחשבים במדעי המחשב בטכניון ששם יש חוות מחשבים עם בנוסף לחוות ה-.

לכלל השימושים שבשבילם אני מייעד את ה-eee, מערכות כמו ubuntu אמורות לתת מענה מלא. וגם אם לא, אני די מת לנסות :) אך אני "מומר" חדש לגמרי ואשמח לעזרתכם בהכוונה והדרכה.

1) אני רוצה להתקין את המערכת עם dok של 2 ג'יגה. אני רוצה לדעת גם איך אני יכול לפרמט לגמרי את ה-eee וליצור מחיצות כמו שאני רוצה.

2) אני רוצה לדעת איזו הפצת תתאים הכי טוב ל-eee וליכולותיו, ז"א: מעדיף מיינסטרים למתחילים כמו Ubuntu, מעוניין שכל הדברים ב-eee יעבדו בסופו של דבר (הבנתי שישנם בעיות עם ה-wired/wireless connections), אין לי מושג קלוש בהתקנות של חבילות למינהן ומהן בכלל אז ארצה הפצה שעושה את העניין לקל יותר.

3) אני רוצה ניסיון חד פעמי ואין לי עניין בהורדת הפצות שונות ובהתעסקות, ז"א שאני מקווה שהניסיון היחיד הזה עם הפצה X תהיה here to stay.

אם יש דברים נוספים שעלי לדעת אשמח אם תכוונו אותי.

ותודה מראש :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1) את ניהול המחיצות אתה עושה בהתקנה בדומה להתקנה של חלנות רק שיש לך כליי ניהול הרבה יותר מורחב.

2) http://www.eeebuntu.org

3) אתה יכול לפעיל live cd של ההפצה ולהתנסות מבלי להתקין. כמובן שזה דורש כונן אופטי אבל גם אמור להיות אפרי עם DOK אם אני לא טועה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יכולים להיות הבדלים משמעותיים אם

יש במערכות הגדרות ניהול חשמל שונות - המתנה שונה עד לכניסה ל stand by או מהירות מעבד שונה במצב הנמוך

מוד שונה שבו הכרטיס מסך עובד - 2D או composite

אחת מהמערכות מאמצת את המחשב יותר מדיי בגלל תקלה - פניות קבועות מיותרות לכונן הקשיח וכדומה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

על ה-windows ב-eee מותקן עכשיו eee hybrid engine שמאפשר פרופילי ביצועים גבוהים או חסכון בחשמל וכ'ו...האם אוכל להתקין תוכנה כזו או לנהל בצורה כזו פרופילי ביצועים וחסכון בחשמל מה-ubuntu?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עם יש לך איזה בעיה עם איזה דריבבר פשוט תחכה שבועיים

אז אמור לצאת הגירסה החדשה 9.10 שבה אני משתמש אין שום בעיה עם דריבריים על 1005HA

תנסה לקבל תמיכה ב www.ubuntu-il.com/forums

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עדכון נושא ראשי ובעיה חדשה:

אין לי תצוגת קבצים או אייקונים על שולחן העבודה ואין לי גם אפשרות לעשות לחיצה ימנית לפתיחת תפריט הקונטקסט. בתיקייה /desktop עצמה הקבצים נמצאים וכמו כן מופיעים שם קיצורי דרך שאני יוצר אך הם לא מופיעים על שולחן העבודה עצמו. ניסיתי להיכנס ל-gconf-editor ולשנות את מה שאפשר באפשרויות התצוגה של ה-nautilus לפי מדריכים שונים שמצאתי אך דבר לא עזר. אשמח לעצות ולעזרה. :s07:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 4 חודשים מאוחר יותר...

התקנתי 9.10 netbook remix בDisk On Key - USB flash

הBOOT עולה מצוין והלינוקס התחבר לאינטרנט ללא בעיות, ההפצת אובונטו הזאת כוללת גם אופן אופיס Open Office

* תוכנה מומלץ לבוט מדיסק און קי:

את האובונטו נטבוק רמיקס התקנתי במערכת הפעלה חלונות, ווינדוס אקס.פי ע"י התוכנה:

Live Imager

בתוכנה הגדרתי

persistence file

בגודל

4096 MB

*

עכשיו באג:

ניסיתי לעשות עדכון והוא הצליח. במהלך העדכון נשאלתי אם להחליף קובץ מסוים ואישרתי.

העדכון כלל בערך 250 MB

בכל מקרה, לאחר העדכון, נתבקשתי לעשות איתחול RESTART והלינוקס לא עלה בסוף...

אז נאלצתי לחזור על הפעולה, ולא אעשה עדכון בזמן הקרוב.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...